Joker je napisao(la):
@Kostolomac.TK
Zasto da se ne razjasni situacija ?
Zato što situaciju ne može da razjasni ni onaj ko je pisao zakon...ne samo ovu, već bilo koju. Može samo da protumači zakon na svoj način i primeni ga, ali to ne znači da ga je ispravno protumačio i primenio. Ovo se odnosi i na inspektore.
Mnoge stvari nisu tačno definisane u zakonu, tako da je ostavljeno prostora da svako tumači zakon na svoj način (pa ko koga nadjebe).
Primer:
Neki uređaj je plaćen 10.000,00 din. (recimo mp3 plejer od 256MB).
Mesec dana pre isteka garancije dođe kupac sa pokvarenim uređajem (ne može se popraviti).
Prodavac više nema takvog na lageru, ne proizvodi se više, uvoznik ih nema...
Kupac zahteva povraćaj novca.
Pošto prodavac više nema takav uređaj na lageru, ne može se utvrditi cena tog uređaja na dan reklamacije.
Znači šta? Vraća kupcu 10.000,00 din. jer toliko piše na fiskalnom računu, po kome prodavac mora da uradi NI obrazac.
Kupac 'ladno uzima 10.000,00 din. pređe preko puta i kupi MP3 plejer (noviji model, lepši, šareniji...) od 512MB ili možda čak i od 1GB ako ima sreće.
Rezime: kupac je kupio neki uređaj i posle skoro godinu dana besplatno ga upgrade-ovao (i to dobro) i mirno čeka da prođe još godinu dana.
Ovo je sasvim ok po zakonu. Ok je verovatno i za kupca. A šta je sa prodavcem?