Šta je novo?

Raiffeisen bank

To i meni ostaje nejasno da li će poništiti mogućnost unosa tuđih kartica, ali me svakako više ne interesuje pored svih živih problema, a i Yettel ima GPay koji barem radi kako valja (može offline i bez ulaska u aplikaciju, dok za mene RaiPay tako ne funkcioniše).
 
Radi normalno, verovatno su morali, u vreme kad se najmanje koristi, da odrade neki update sistema 😃
 
Zvanično je banci svaka druga nedelja od ponoći do tri rezervisana za redovno tehnično održavanje. U skladu sa tim treba i planirati (ne)koriščenje aplikacije.
 
Juce preporucen racun, danas legla lova 🫡
 
U cetvrtak otvorena dva racuna na preporuku, juce stigli pinovi postom, danas legao bonus i njima i meni. Pohvala za brzinu i samu proceduru otvaranja racuna, bili su maksimalno ljubazni i nisu smarali
 
Stigao je novi RaiPay jednom klijentu kog znam, pretpostavljam zato što je u beta programu, a i budući da ostalima nije, čak ni sa istim modelom telefona.

Uparivanje je bilo malo neintuitivno, jer te šeta između RaiPay-a, Play prodavnice (kao da se uveriš da je Moja mBanka preuzeta odatle) i Moje mBanke. Čak nije ni uspelo iz prve (ono njihovo klasično grrrrr), ali iz druge je bilo okej. RaiPay bukvalno otvori Moju mBanku i samo je potrebno ulogovati se, mada je i to malo neintuitivno, jer te u samoj mBanci ništa ne navodi na to. Ona se prosto otvori i očekuje se da si prethodno u RaiPay-u pročitao šta treba da uradiš. RaiPay usput napominje da su plaćanja od trenutka ažuriranja do trenutka uparivanja onemogućena.

Nakon logovanja, mBanka te vrati u RaiPay, u kom se pojavljuju sve kartice, uključujući Dine. Nažalost, a opet krajnje očekivano, Dine se ne mogu digitalizovani, ispod njih stoji sledeća napomena: Ova kartica ne ispunjava uslove za NFC aktivaciju. Ista napomena stoji i ispod neaktivnih Visa.

Ukoliko je kartica blokirana, u aplikaciji je zatamnjena uz crvenu napomenu: Vaša kartica je zaključana. Moguće je otključati je u RaiPay-u, ali tu mi se čini da imaju neki bag, jer u mBanci ta kartica ostaje blokirana. Osim toga, otključana kartica ne može ponovo da se zaključa nego je nephodno odblokirati je u mBanci, pa opet blokirati, da bi se u RaiPay-u još jednom prikazala kao zaključana. To, doduše, možda i nije bag, nego je ideja da nekako dozvole korišćenje tokena, a da je samo plastika blokirana, ali nisam sasvim siguran.

Ukoliko kartica nije blokirana, ali nije ni aktivirana (bankomat i slično), opet će biti zatamnjena, ovog puta uz plavu napomenu na engleskom: Your card needs to be activated. To vidim kao glavnu pozitivnu novinu, jer mBanka nema informaciju o tome da li je kartica aktivirana. Ne postoji mogućnost da se kartica aktivira u RaiPay-u, tako da je očitavanje čipa negde uz kucanje PIN-a i dalje imperativ kao prva (trans)akcija. Bez toga se kartica ni ne može digitalizovati, stoji već pomenuta napomena da ne ispunjava uslove.

Očekivano, nova verzija nema mogućnost ručnog dodavanja kartica, tako da ne možete dodavati tuđe kartice. Ko je to već radio, pretpostavljam da će mu biti obrisani ti tokeni nakon ažuriranja.
 
  • Adds to story
Reagovanja: uji
Ne sviđa mi se to uslovljavanje da je aplikacija preuzeta iz Play prodavnice, ali nadam se da će barem apk sa AppGallery biti izuzete od tog ograničenja.
 
Sviđalo nam se ili ne, smanjuje se verovatnoća nekog exploita.
 
Koristio sam 15 godina njihovu standardnu debitnu Visa karticu i uvek su mi prilikom placanja u inostranstvu skidana sredstva sa dinarskog racuna. Nedavno sam dobio Visa debit premium karticu i placanja u inostranstvu mi ne prolaze jer pokusava da povuce sredstva sa deviznog racuna gde nema novca.
Da li ovo moze da se izmeni? Stvarno mi je cimanje da razmisljam o tome da li na deviznom racunu imam sredstava.
Fascinantno mi je da me niko nije obavestio da se nova kartica ne ponasa kao stara.
 
Može, naravno. Najbrže ćeš to obaviti kod savetnika. Mada, trebalo bi da može i kroz inbox e/mBankinga da se uputi zahtev za razvezivanje, ako je moguće i zahtev za povezivanje. Proslediću ti na PP.
 
Ја сам нову апликацију преузео преко Ауроре и без икаквих проблема инсталирао и верификовао све што треба.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Treba da posaljem moj link za preporuku , kolega da dobije 3000din, ali je imao racun ranije.
Koliko minimum meseci treba da mu racun bude ugasen kako bi imao pravo na ponovno otvaranje i dobijanje 3000din?
 
ali tu mi se čini da imaju neki bag, jer u mBanci ta kartica ostaje blokirana
Apdejt u vezi sa ovim, danas je kartica i u mBanci evidentirana kao aktivna, tako da je otključavanje/zaključavanje u RaiPay-u stvarno isto što i odblokiranje/blokiranje u mBanci, ali iz nekog razloga prikaz nije sinhronizovan. Verovatno će ispeglati to pre puštanja konačne verzije svima. Takođe, vidim da su objavili nova korisnička uputstva (opšta stranica ovde, tekstualno uputstvo ovde, a najbolje slikovito uputstvo ovde), koja potvrđuju da su ta dva koncepta ista.

U istim tim uputstvima je sada strogo naznačeno da se mogu digitalizovati samo kartice povezane sa matičnim brojem klijenta, tako da su i zvanično isključili svaku mogućnost dodavanja tuđih kartica. S druge strane, uparivanje će ipak biti moguće i ručno, preko kontakt centra, pa se čini da će ipak RaiPay moći da se aktivira i na uređaju na kom nije Moja mBanka.

otključana kartica ne može ponovo da se zaključa
Ovo ostaje kao problem. Iako to korisničko upustvo predviđa, iz nekog razloga nije dostupno zaključavanje/blokiranje za sve kartice.

Ја сам нову апликацију преузео преко Ауроре и без икаквих проблема инсталирао и верификовао све што треба.
Izgleda da im je to preusmerenje na Play prodavnicu samo fora da kao proveriš da neko ne pokušava da te prevari nekakvom modovanom aplikacijom ili šta već.
 
Koja je procedura da se posalje taj link za preporuku? Ne mogu nigde da nadjem. Do kada traje akcija?
 
Pre neki dan stigao mi je update za RaiPay, sve je prošlo identično onome što je @rovello opisao. Proces je završen nakon 2 pokušaja i nema drugih promena, osim prikazivanja svih kartica iz RF aplikacije u RaiPay. Ne vidim svrhu prikazivanja Dina kartica u aplikaciji koja služi za NFC plaćanje, kad one ne mogu da se koriste za to. Nikada se nisam prijavila da budem beta tester, verovatno su pustili određenom broju korisnika slučajnim izborom. Po mom mišljenju, bilo bi bolje da su obavili integraciju u jednu RF multifunkcionalnu aplikaciju.
 
Očigledno su želeli da je pretvore u opštu aplikaciju za kartice, a usput se nadamo da će nekad i Dina moći da se digitalizuje, pa što i da ne budu pripremljeni. Što se tiče integracije, bilo bi nezgodno upakovati sve to zajedno, jer jedni su tehnički i bezbednosni uslovi za kartična plaćanja (NFC i standardi vezani za digitalizaciju kartice), a drugi za tradicionalne funkcionalnosti mobilnog bankarstva (transakcije i slično, plus ih Raiffeisen ima još mnogo dodatnih). Dosta je tu povezanih izazova, npr. RaiPay mora da bude optimizovan da radi u pozadini, da bi plaćanje bilo glatko, dok je mBanka ionako već preopterećena i sporo radi na mnogim uređajima. Tu su i klijenti koji striktno (žele da) imaju samo jedan od ta dva skupa funkcionalnosti, uključujući one koji bi RaiPay i ukinuli, hahah. Integracija bi takođe napravila i veću razliku između mBanke za iOS i druge.
 
To prosto ne bi bila dobra ideja pošto Moja mBanka radi na Android 5 i novijem, dok je za RaiPay uslov povišen sa 8 na 9. S druge strane stoji i primer RaiPos koji je sa Android 8 podignut na 10, iako TapXPhone i dalje ima 8 kao minimalni preduslov, a ne može da funkcioniše samostalno bez middleware-a.
 
@uji
I koja je sad razlika između 'Visa Debit Digital" i "Visa Debit Online"? 🤣 I jel očekivana procedura da mi pošalju kovertu sa PIN za kako piše "Visa plastična kartica" a same plastike nema u toj koverti?

I da li će mi sad za taj online otvoren iRačun mesečno naplaćivati 100 din za korišćenje "Visa Debit" kartice?
Posno videh ovo u PDF cenovniku:

IMG-d1b4045b4b870a5fbd00377fd3830051-V.jpg

Nezaposlen jesam a naravno da imam više od 26 godina 🤣🤣
 
Nema ga, pa mogu ja da odgovorim. Digital je digitalna kartica, a Online plastična. Ne znam, doduše, što su ti izdali obe, valjda su digitalne ukinuli. Ako ipak nisu, stiže ti pet koverti: tri sa PIN-ovima (Dina Online, Visa Digital, Visa Online) i dve sa karticama (Dina Online, Visa Online). Digitalna Dina služi samo za onlajn plaćanja, pa nema PIN. Koverte se namerno šalju odvojeno, iz bezbednosnih razloga, i to je baš princip da se prvo šalju PIN-ovi, pa onda same kartice. Što se tarfinika tiče, pogledaj fusnote koje stoje uz taj stav. U njima je navedeno da se naknada ne odnosi na kartice iznade na osnovu ugovora zaključenog na daljinu, u šta spadaju ugovori koji prate iRačun.
 
Ne znam, doduše, što su ti izdali obe, valjda su digitalne ukinuli.
Kad sam otvorio iRačun online imao sam u aplikaciji 2 (i za Visa Debit Digital mogao i da vidim PIN kod) a sad imam 4 komada 😅
Dve sa "online" u nazivu (btw kako "logično" da prave, plastične kartice nazovu "online" 😂😂😂) sad imaju opciju "Deblokada kartice")
 
!!VAZNO!!
Ako imate problem sa aktivacijom kartica na Mbank ,uradite to na uredjaju sa starijim Androidom(10).
To mi u kontakt centru nisu rekli ...:cool:
 
Opet daju digital
Vala, svašta. S jedne strane to, a s druge nekima prevremeno menjaju digitalne u plastične... Pretpostavljam, doduše, da se odgovor krije u tome što su digitalne kartice neophodne kako bi klijentima kartične transakcije bile dostupne odmah po otvaranju računa. To je bila važna karakteristika iRačuna dosad i neprijatno bi bilo da tek tako nestane, bez obzira na to što kartice po pravilu brzo stižu, ali o tome je trebalo unapred razmišljati.

Kad sam otvorio iRačun online imao sam u aplikaciji 2 (i za Visa Debit Digital mogao i da vidim PIN kod) a sad imam 4 komada 😅
Da, da, i to je uobičajeno, digitalne se pojave odmah, a fizičke tek sutradan. Ne vidim razlog tome, ali tako je kako je.

btw kako "logično" da prave, plastične kartice nazovu "online" 😂😂😂
Jeste zanimljiv izbor termina, a ovde sam izneo jedino objašnjenje koje mi je palo na pamet. Možda sam i skroz lupio, ali baš nemam drugih ideja.
 
Ovde sam izneo jedino objašnjenje koje mi je palo na pamet. Možda sam i skroz lupio, ali baš nemam drugih ideja.
Prvi tip iRačuna na kome sam i ja je obuhvatao samo plastičnu. Tako su je kategorisali da bi je interno razlikovali od debitne ugovorene u poslovnici. Onda su promenili da idu samo digitalne i konačno, treći tip je obuhvatao fizičke i digitalne. Zasigurno je da za drugi tip se digitalne zamenjuju plastičnim i oni se izjednačavaju sa nama koji imamo fizičku bez digitalne.
 
Nazad
Vrh Dno