Šta je novo?

R520 i broj pajplajna...

citao sam komentar nekog nVidia/ATi zvanicnika koji misli da maksimalna cena kartica jos nije postignuta. spominjali su brojku od 1000 dolara, kao entuzijasti su uvek spremni da budu osisani do gole koze. e sad kad se njihove cene u dolarima transliraju u nase u evrima cini mi se da cu kupiti amigu 500 ponovo :)
 
Nedjo je napisao(la):
Ovo su zzesca nagadjanja!
I to prilicno nerealna!
Narocito za HDR+FSAA!
Ako HDR+FSAA bude radio, onda je rec o zaista opakoj arhitekturi. Maksimalno sam skeptican po ovom pitanju

Ja u onom nigde nisam video da je navedeno HDR+FSAA. Inace, HDR i FSAA rade na 7800GTX, ali izuzetno sporo, a ako hoces da ti radi TSSAA sa HDR-om, onda ces usporiti karticu za 95%, ako ne i vise. Nije da ne moze, nego je samo izuzetno sporo...
 
M3 je napisao(la):
Radeon X900 XT-PE
• 32 Pixel-Pipelines
• 10 Vertex-Shader Einheiten
• 90nm low-k bei TSMCUzivajte ;)
Malo je verovatno da će da bude ovako, ali ako bude to znači da nema otključavanja X900, jer je on urađen u 110nm a ostali u 90nm procesu. Nadam se da će X900XT i X900Xt PE izaći i sa 256MB memorije jer će dodatnih 256 MB dodatno poskupeti karticu.
ps by MM - nema potrebe da ponavljas ceo quote
 
Poslednja izmena od urednika:
byMaX je napisao(la):
Ja u onom nigde nisam video da je navedeno HDR+FSAA. Inace, HDR i FSAA rade na 7800GTX, ali izuzetno sporo, a ako hoces da ti radi TSSAA sa HDR-om, onda ces usporiti karticu za 95%, ako ne i vise. Nije da ne moze, nego je samo izuzetno sporo...
Hm, covek koji je dizajnirao G70 kaze da to nije moguce:

"OK, so the problem is this. With a conventional rendering pipeline, you render straight into the final buffer - so the whole scene is rendered straight into the frame buffer and you can apply the AA to the scene right there.

But with HDR, you render individual components from a scene and then composite them into a final buffer. It's more like the way films work, where objects on the screen are rendered separately and then composited together. Because they're rendered separately, it's hard to apply FSAA (note the full-screen prefix, not composited-image AA! -Ed) So traditional AA doesn't make sense here."

"Maybe at some point, that process will be accelerated in hardware, but that's not in the immediate future."

But if the problem is the size of the frame buffer, wouldn't the new range of 512MB cards help this?

With more frame buffer size, yes, you could possibly get closer. But you're talking more like 2GB than 512MB."


Eto tako kaze Chief Scientist David Kirk!
 
Poslednja izmena:
Ovu svu bre samo nagadjanja ,polako vidjecemo ali opet kazem lista mi izgleda prilicno realna ;)
 
ja nisam rekao da sam probao, vec neke kolege jesu (na koji nacin, ne znam, kao sto ne znam ni kako je iXbt uspeo da pokrene 7800GTX u 16/6 režimu kad sadašnji RivaTuner to ne dozvoljava... ipak, na dva-tri sajta sam procitao da je AA sa HDR-om moguc ali radi izuzetno sporo... a to vidis i da covek kaže

...it's hard to apply FSAA (note the full-screen prefix, not composited-image AA! -Ed) So traditional AA doesn't make sense here...

kaže da je teško, ali ne i nemoguće...
 
byMaX je napisao(la):
ja nisam rekao da sam probao, vec neke kolege jesu (na koji nacin, ne znam, kao sto ne znam ni kako je iXbt uspeo da pokrene 7800GTX u 16/6 režimu kad sadašnji RivaTuner to ne dozvoljava... ipak, na dva-tri sajta sam procitao da je AA sa HDR-om moguc ali radi izuzetno sporo... a to vidis i da covek kaže

...it's hard to apply FSAA (note the full-screen prefix, not composited-image AA! -Ed) So traditional AA doesn't make sense here...

kaže da je teško, ali ne i nemoguće...
Pa sto lepo odma' ne kazes da nisi probao i da samo vrsis trafiking neproverenih informacija!?!
Ako je moguce prvo mesto na kome bi se o tome moglo procitati je B3D, a tamo nema nista o tome!
 
starac je napisao(la):
http://www.theinquirer.net/?article=24698

Mozda ce R520 raditi na 700Mhz i imati 16 pipelina.
Pa ako CYK sa X850XT Platinumom oc-ovanim na 6++ MHz moze da prebaci 7K u 3DM05, onda ovo i ne zvuci tako nemoguce. Sa 7++MHz i 10 Vertex Shader jedinica, moguce je da R520 dobaci do 8K u 3DM05, sto bi mu omogucilo da se fajta sa GTX-om. Pa ipak, ja mislim da ce R520 imati 24 pajpa i da ce zarad vece kolicine upotrebljivih cipova raditi na nizem taktu. No to je samo moje nagadjanje, bas kao sto je ovo sto si naveo Inquirerovo. Apsoluno niko sa sigurnoscu ne zna arhitekturu i karakteristike R520!
 
Ja tipujem da ce imati ipak 32 pajplajna, mada su 24 sasvim moguca... ovo su samo nagadjanja... G71 ce isto imati 24 pajpa. A i nema svrhe previse, zato sto su graficke ogranicene memorijskim protokom... vec godinu i po dana nema brze memorije od 1.6ns DDR3...
 
byMaX je napisao(la):
Ja tipujem da ce imati ipak 32 pajplajna, mada su 24 sasvim moguca... ovo su samo nagadjanja... G71 ce isto imati 24 pajpa. A i nema svrhe previse, zato sto su graficke ogranicene memorijskim protokom... vec godinu i po dana nema brze memorije od 1.6ns DDR3...
R520 nece imati 32pajpa. Ali nije za dzabe R580 maltene spreman ;)
Samsung vec uveliko prodaje 1.2ns GDDR3 memaru!
A 1.0ns je u razvoju:

http://www.samsung.com/Products/Sem...tegory_GraphicsMemory_20050621_0000137176.htm
 
Do jaja, nisam citao to u vestima, pa ne znam, a nemam obicaj da idem na samsung sajt. Propust za ove koji prenose vesti, ili moj, ako su vesti bile... Zbog cega mislis da R520 nece imati 32x10 arhitekturu?
 
word!

mislim, i sa 32 pajpa, x900 bi bio brzi 5 do 10 % samo u 16x12 i 8xAF i AA... A ko igra u tim rezolucijama i jos sa AA? Mada, kapiram da kad uzmem neki 24 inch wide TFT (Dell mozda), bice normalno igrati u native rezolucijama...
 
ja tipujem da palamudite vec nedeljama samo na osnovu glasina, kako vas ne mrzi bre :d :d
 
byMaX je napisao(la):
Propust za ove koji prenose vesti, ili moj, ako su vesti bile...
Tvoj, tvoj propust! :)
Ovo je već drugi put da sam te uhvatio da ne čitaš vesti. Ali ko broji. :)
 
U stvari kad malo bolje razmislim, obrisao sam ga.
Sta je bre sa vama, jel ovo zabaviste??
 
GIGAFAN je napisao(la):
Napraviter pool u vezi R520 24 ili 32 pajpa :beat:
U stvari kad bolje razmislim ja cu da ga pokrenem :d

Au bre koji vam je djavo. Kaze se poll a ne pool. Pool je na engleskom jeziku bazen. :)

Verovatno ce r520 da ima 24 pajpa a r580 koji ce izaci veoma brzo nakon promocije 520 32 pajpa.Tako bar ja tumacim Nedjine reci :)

poz
 
Pa to je rekao, najverovatnije ce ta kartica sa r580 doci sa novom memorijom
 
http://www.vr-zone.com/?i=2487&s=1

Možda ipak bude 700Mhz i 16 pipelina?

We heard that the last R520 spin at TSMC is at 3% yield rate for 24 pipes and we can certainly expect a much lower yield for 32-pipes R520. Obviously ATi is still facing some yield issues for their R520 @ 90nm process and ATI could resort to a 16 pipes R520 for better yield and make up the loss with a much higher core clock of 700MHz+ as INQ has previously suggested. It is still possible for ATi to keep to the time frame of August-September launch if decided to go ahead with 16-pipes R520. If not, 24-32 pipes R520 is expected to delay further to Q4 this year.
 
Ako uzmemo ove rezultate kao referencu kojoj ATi mora da parira:

http://www.gdhardware.com/hardware/video_cards/nvidia/7800gt/7800GT.gif

Onda je jasno da ukoliko je cilj da se gadja GTX, ATi mora da prebaci 16K u Marku03, a to je veoma tezak zadatak za 16-pajpni GPU, pa makar on radio i na 700 MHz. No, ukoliko je arhitektura Radeona dodatno izbrushena i ukoliko su povecane realne performanse po kloku, onda bi i 16pajpova (pretpostavljamo da je broj VertexShader jedinica povecan barem na 10) na ~700 MHz uz 1.3-1.4 GHz memoriju i moglo da prebaci 16K u Marku03, odnosno da dobaci 8K u Marku05. No, videcemo, za jedno mesec dana sve ce se znati.
 
sramota je da posle toliko kasnjenja izbace 16 pipeline GPU...! ja cu prvi "popljuvati" celu stvar ako bude tako...!
 
byMaX je napisao(la):
sramota je da posle toliko kasnjenja izbace 16 pipeline GPU...! ja cu prvi "popljuvati" celu stvar ako bude tako...!
Pa koga briga koliko pajpova ima unutra, ako je GPU brz, odnosno brzi od 'vidije?
Poenta je da mi ovde pricamo o pajpovima, a oba proizvodjaca imaju potpuno drugaciji pristup problematici i u sustini drugacije broje iste.
 
Daj nemoj biti dete, arhitekture nisu toliko razlicite da gpu sa 16 pajpa može da tuče ovaj sa 24. Nije ovo kao situacija sa AMD-om i Intel-om... Ako izbace sa 16p, i onda baš zakasne sa ovim od 24, "izgubili" su ovaj krug! Osim ako ga ne ponude po nekoj realno nižoj ceni, što će i moći jer je 90nm...
 
byMaX je napisao(la):
Daj nemoj biti dete...
heh! :) OK, ja sam dete, a ti si tako zrelo srocio: "sramota je da posle toliko kasnjenja izbace 16 pipeline GPU...! ja cu prvi "popljuvati" celu stvar ako bude tako...!"
Yeah right!
A lepo si na pocetku konstatovao: "A i nema svrhe previse, zato sto su graficke ogranicene memorijskim protokom... "

No, ti ne bi bio ti da odmah sam sebe ne demantujes.
Jos jednom skrecem paznju na onaj grafikon sto sam linkovao u pretposlednjem postu. 'vidia je za 50% uvecala broj Pixel pajpova i dobila 20% ubrzanja. Jasno ovo je samo delic slagalice i daleko od toga da cini celu sliku jer su ubrzanja u rezolucijama preko 1600x1200 daleko veca. No, poenta je da se uz ekstremno visok takt, a za frekvenciju preko 700 MHz za GPU se moze reci da je ekstremna, uz zadrzavanje istog broja pajpova moze dostici onaj nivo performansi koje je 'vidija postigla sa GTX-om. Pa zar je toliko tesko shvatiti da postoji jos mnogo elemenata koji uticu na performanse, a koji su se mogli unaprediti, kako bi celokupan GPU bio brzi uz zadrzavanje istog broja Pixel pajpova?

I da, slazem se da se ne mogu porediti arhitekture GPU-ova i CPU-ova, ali tvoja reakcija je jednako banalna kao kada bi rekao da je Athlon vredan pljuvanja jer ima trostruko manji broj stanja u pajplajnu!

Na kraju krajeva, ATi ju ne bi bio prvi put da izadnje sa sporijim GPU-om ala "Pro" i ponudi ga kao konkurenta GT-u, a da ekstra skupu GTX klasu izbaci konkurenta pred bozzicnu sezonu. Nije to idelan scenario,a li je svakako bolji od jos jednog odlaganja jer je yield za 24papni GPU kriticno nizak. Ja se ne bih bunio protiv 16pajpne kartice koja kosta kao GT, a za nijansu je brza je od njega.

uh, dosta tresenja prazne slame... ;)
 
nisam bas najbolje to objasnio... ako gpu fizicki bude imao samo 16 pajplajna (a ne da samo Pro verzija ima toliko), onda cu "popljuvati" celu stvar jer ce nVidia imati G71 jako brzo - ista arhitektura ali daleko visi takt, i onda R520 sa 16p tu nema sta da trazi, cak ni na 700 MHz. Ako bude kao sto si naveo dole, da prvo izbace Pro sa 16p, pa onda XT sa 24p, onda je to i ok, ali i dalje jako kasne. Nisam sebe demantovao sa onim "..graficke ogranicene memorijskim protokom... ", vec si to ti uradio rekavsi mi da su u proizvodnji 1.2ns chipovi. Dakle, to sam uzeo as-is. Poenta je da se sa R520 dostigne i 7800Ultra, a ne samo da se jedva dostigne neki 7800GTX, kad 7800 Ultra samo sto nije... Posto se ne može praviti analogija GPU > CPU, onda je glupo i što ti navodiš. Svi znamo da je NetBurst napravljen za pumpanje MHz, a ne za efikasnost po kloku, za razliku od Athlona. nVidia je učinila suprotno, povećala je efikasnost, i to žestoko (pogledaj iXBT koji su pokrenuli 7800GTX u 16/6 režimu i podesili joj taktove od 6800 Ultre, od koje je i u tom stanju vidljivo brža), povećali su broj pajpa, klokove, za nijansu, imaju single slot hladjenje i dostupni su worldwide... Ne znamo ni koliko će efikasan biti ATI-jev SM3.0, a znamo da je i nV40 po kloku efikasniji nego R420... Zato je meni smešno očekivati da će 16p R520 uspeti da tuče 7800GTX, na kolikom god kloku radio (a preko 700 sigurno neće ići na def.) - nemoj da se razočaraš na kraju. Još jednom, ponavljam, bilo bi im bolje, kad već toliko kasne, da izbace pristojno klokovan 24p GPU - pričalo se o 32p, a sada da spadnu na 16? Sramota!
 
Nazad
Vrh Dno