Šta je novo?

R520 i broj pajplajna...

byMaX

Znamenit
VIP član
Učlanjen(a)
10.01.2001
Poruke
12,148
Poena
1,019
Pošto još uvek ne znamo tačno kako su "novinari" došli do podatka da će R520 imati 32 pixel pipelinea, ostaje da se vidi da li su oni brojani kao da je u pitanju arhitektura unificiranih jedinica (kao u Xbox360 GPUu) ili u jezgru stvarno ima 32 pixel pipeline jedinice (niko ne pominje vertex shadere). Ako jeste, onda je R520 po sirovoj snazi u teoriji blizak G70 procesoru, koji takođe ima 32 pajplajna, ovoga puta 24 pu i 8 vu. Sasvim je moguće da ATI navede da R520 ima 32 jedinice, a da neke od njih "po potrebi" u single ciklusu postane vertex unit, u količini u kojoj je potrebno, a da već u sledećem igra ulogu pixel unita... Biće glupo i uporedivo sa onom programabilnom arhitekturom koju je imao nV30 koji je bio 4 pipe x 2TMU-a, iako je u startu navođeno da se radi o GPU-u sa 8 pipelinea. AKo je R520 više klasičan i sličan G70-ici ali ima stvarnih 32 pipelinea, pitanje je koliko ima vertex jedinica i koliko je svaka od njih ponaosob efikasna. Ne mora da znači da će R520 kartice biti (toliko) brže od G70 baziranih, ali ostaje da se vidi... samo sam hteo da napomenem da ovoliko kašnjenje povlači mnoga pitanja. I dalje mislim da neće ispasti tako, pošto je R520 90-nm part, pa je i logično da ima više tranzistora/pipelinea, ali i problema u proizvodnji - samo sam hteo da napomenem da je moguće da ne ispadne "mnogo moćniji" od G70...
 
ne znam, ali mene si zbunio, znam da su PS i VU odvojeni i ne mogu da se kombinuju, prosto, drugi crta geometriju, prvi lepi texture i efekte :)
 
byMaX je napisao(la):
Ne mora da znači da će R520 kartice biti (toliko) brže od G70 baziranih, ali ostaje da se vidi... samo sam hteo da napomenem da ovoliko kašnjenje povlači mnoga pitanja. I dalje mislim da neće ispasti tako, pošto je R520 90-nm part, pa je i logično da ima više tranzistora/pipelinea, ali i problema u proizvodnji - samo sam hteo da napomenem da je moguće da ne ispadne "mnogo moćniji" od G70...
Koliko je nVidia usavršila 11nm proces proizvodnje možda najbolje govori činjenica o broju otključanih Gf 6200 kartica. A jeste li vi primetili da se nVidia sada drugačije postavlja prema potrošačima.Npr: Neko kupi Gf 6200 i otključa je u 6600 i misli da je zeznuo nVidiu. Možda je to nVidia namerno uradila da bi zadobila poverenje kod kupaca. Isto kao Gf7800GTX radi na 430-1200 a može i na 530-1300. nVidia kao da namerno to radi da bi korisnici mogli da se hvale sa nečim što je od početka bio cilj nVidie. :)
 
Mislim da je voda polako krenula i na Nvidijinu vodenicu. Posle pomracenja zvanog FX serija (ne ponovilo se) Nvidia je izbacila dve po svemu sudeci fenomenalne serije. Prvo Geforce 6xxx (6200, 6600(GT), 6800xx), pa onda 7800 koji se moze relativno lako nabaviti, ima odlicne rezultate i fino se OC-uje sto znaci da Nvidija ostavila sebi prostor da dise.

ATI s druge strane i dalje rula u low segmentu sa svojim fenomenalnim 9550 cipovima na koje Nvidia jos jednostavno nema odgovor. Jedino ova varijanta TurboCache mozda moze da parira.

Sad sto se tice R520, plasi me njegovo odlaganje i preveliko najavljivanje :trust: Znate i sami sta se desava sa takvim stvarima...
 
@Max
1. G70 nema 32 pajpa!! Sto bi rekao Vuk Draskovic na CNN-u: "You can not mix grandmothers and frogs"! :) G70 Explicitno ima 24 Pixel Shader pajplajna (sest pajpova podeljenih u cetiri quada) i 8 Vertex Shader jedinica!
2. Najpouzdaniji moguci izvor mi je rekao da R520 nece biti unificirana arhitektura! prema tome tvoja spekulacija da posto se ne zna, odn. niko ne spominje br. vertex shader jedinica, implicira da je u pitanju unifikovana arhitektura je.. pa, neutemeljena. Obzirom da za PC jos ne postoji API koji bi adekvatno exponirao unificiranu arhitekturu, nema razloga da se ona implementira na PC GPU-ove! Tek WGF 2.0 koji stize u okviru Servisnog Paketa 1 za Longhorn, imace softversku podlogu za unifikovanu arhitekturu.
3. Iskljucivi razlog za kasnjenje je nezreli TSMC-ov 90nm postupak proizvodnje. Ali cak i takav kakav jeste dace solidnu kolicinu GPU-ova za "RV" seriju... e sad to sto ATi nije imao takva ocekivanja to je druga stvar, ali budimo realni, TSMC je dalekoooo iza Intela, IBM-a, i AMD-a, kada je rec o osvajanjima novih tehnologija.
@Sasha Ch
1. NE usavrsava nVidia proizvodne postupke, vec TSMC - proizvodjac chipova. Druga recenica je nonsens! Uzasno mali procenat kupaca 6200 akceleratora otkljucava iste! A ionako "obican" 6200 je na expresnonj EOL liniji i u AGP kategoriji ga menja NV44A, a u PCIe - Turbo Cache, oba fizicki imaju cetiri P.S pajpa. Tako da Poverenje i te fore ne drze vodu ;)
 
Ma znam, Neđo, ja sam čoveka (možda si i čuo, odmah posle prezentacije), pitao, zašto ne ponude unified shaders GPU, nešto slično onom u Xb360, na PC-ju, sada, a on mi je odogovorio "zato što je koncepcija konzole drugačija u odnosu na pc, rad sa memorijom, tj. deljenje, komunikacija sa ostatkom sistema, bla bla..." što sam ja protumačio kao "ok, ne žele još da ponude za PC ono što će konzola imati u sebi, jer je Microsoft stavio veto". Uostalom, bolje da peglaju US arhitekturu dok mogu, pa je lepo na 65nm tehnologiji sa jedno 64 pajpa, ponude na pc-ju za dve godine. Tada će ionako igre na PC-ju izgledati kao onaj (pre)renderovani demo iz Killzone-a, ali u 1080p sa 16x af i aa...
Ipak, pomislio sam da će možda, marketinški, da kažu da R520 ima 32 pipeline jedinice, što u neku ruku i jeste tačno, ALI, je 24 pixel, a 8 vertex jedinica... Daleko od toga da će biti unificirane, slagali - ne slagali.
 
byMaX je napisao(la):
Ipak, pomislio sam da će možda, marketinški, da kažu da R520 ima 32 pipeline jedinice, što u neku ruku i jeste tačno, ALI, je 24 pixel, a 8 vertex jedinica... Daleko od toga da će biti unificirane, slagali - ne slagali.
Kao sto rekoh: Grandmom and frogs! ;)
Jedno su Pixel pajplajni,a drugo VS jedinice bilo bi malo mnogo da muljaju takvu matematiku, bilo da je 'vidija, bilo Ati u pitanju!
 
Ajde živi bili pa videli... ako stvarno bude 32 pixel pipe jedinice, skidam im kapu i onda ponovo idem na ATI...
 
byMaX je napisao(la):
Ajde živi bili pa videli... ako stvarno bude 32 pixel pipe jedinice, skidam im kapu i onda ponovo idem na ATI...
Zar tebi nije dovoljan taj X850XT PE :p :d
Jesi li prešao na Gf7800GTX pa ćeš ponovo na Ati
 
Jes vala, prešao... Ne znam šta ću sa kešom... još odlučujem da li danas da vozim 406 pininfarina ili onaj smoreni 307 restyled, i da li da pozovem onu crnkicu sa većim grudima ili crvenokosu sa većom guzom... :D

Šalu na stranu (offtopic na stranu :)), da dam i neki koristan komentar - smatram da X850XT PE mora da bude makar 150 do 200 evra jeftiniji (recimo 400 evra), da bi bio isplativ u odnosu na 7800GTX koji je oko 600-ak. A razlika je sada samo oko 50-ak evra.
 
Poslednja izmena:
E ljudi neznam da li ste culi ali ja sam procitao na wikipediji da ce R520 raditi Core:780 a memorija : 1800mhz i da ce imati 32 pipe-a i 8 ili 10 vertex jedinica.
Neznam odakle njima informacije i neznam naravno da li je to tacno...
 
Radeon X900 XT-PE
• 32 Pixel-Pipelines
• 10 Vertex-Shader Einheiten
• 90nm low-k bei TSMC
• 500 Mhz Chiptakt
• 700 MHz (1,4 Ghz) Speichertakt
• 512 MB GDDR-3

Radeon X900 XT
• 32 Pixel-Pipelines
• 10 Vertex-Shader Einheiten
• 90nm low-k bei TSMC
• 450 Mhz Chiptakt
• 600 MHz (1,2 Ghz) Speichertakt
• 512 MB GDDR-3

Radeon X900 Pro
• 24 Pixel-Pipelines
• 10 Vertex-Shader Einheiten
• 90nm low-k bei TSMC
• 450 Mhz Chiptakt
• 600 MHz (1,2 Ghz) Speichertakt
• 256/512 MB GDDR-3

Radeon X900
• 16 Pixel-Pipelines
• 8 Vertex-Shader Einheiten
• 110nm low-k bei TSMC
• 500 Mhz Chiptakt
• 500 MHz (1,0 Ghz) Speichertakt
• 256/512 MB GDDR-3

Uzivajte ;)
 
@M3 odakle si to izvukao???
Ako je tacno bice dobro.. samo jos da vidimo cene na trzistu koje sve jaaaako zanimaju.
Ovaj X900 me nesto privlaci s obzirom da ce moci dobro da se klokuje a mozda i otkljucava koji pipe,a potice od X900 serija.
 
Sa jednog hrvackog foruma,a vijest je izvucena iz nekog ko zna kojeg.I ove postavke mislim da ce biti konacne jer su mi dosta relane ;)
Poz...
 
byMaX je napisao(la):
Tada će ionako igre na PC-ju izgledati kao onaj (pre)renderovani demo iz Killzone-a, ali u 1080p sa 16x af i aa...

Ako se to desi za dve godine na PC-u, konzole ce to imati za godinu dana...
Nije ni problem da li ce moci, nego ko ce to da uradi za PC a da vrati pare :)
 
sta mislite da li ce se pojaviti X 900 do nove godine po ceni 250-300e?
 
nema šanse! ovo je Srbija. ovde usrani 6600 gt košta k'? dobar bubreg. pogledaj cene recimo x850xt. 500 jevreja. ludost
 
jeste, ali ce taj 6600 GT do nove godine kostati oko 120 e, samo je pitanje hoce li ce pojaviti X 900 sa 16 pajpova za 250 evrica.
inace ja sam odlucio da preskocim 6600 GT i da cekam mejnstrim karicu sledece generacije sa 16 cevi, a dotle da stekam kes.
 
Poslednja izmena:
Sale, za koju novu godinu ti prichash ? :)
 
e stvarno ovaj x900 xt 32 nece valjda vishe od 500 e ? da bude ? :(
 
Ma nema teorije da do Nove Godine bude X900 za 250 eura,dobro je rekao Skiner kod nas je sve preplaceno...nego kod vas u Srbiju je odlicno kakvo je kod nas u CG.Nego ja se nadam da ce se i to jednog dana kod nas popraviti ;)
Poz...
 
Hm... citam malo postove o 520 i polako shvatam da necu bas odmah kupiti 7800 ( a i odakle mi pare... _ nego cu ipak sacekati, ipak 6800 jos uvek nije toliko djubre.
 
Narano da nije i treba sackati nekoliko mjeseci da joj malo padne cijena,jer je po meni suludo davati za nesto para kad izadje kad vec posle 2 mjeseca ce joj padnuti cijena ..
POz...
 
ako je u srbiji jos i dobro, kako je tek onda u cg :zgran:
mislio sam na prvu narednu novu godinu (ipak je to za pola godine), tj. vise se nadam, nego sto mislim da ce to tako i biti
 
Kod nas je katastrofa,ipak je bolje da ne znas ;)
Kakva vlast takva i drzava<-- ovo ti sve kaze.Poz.
 
M3 je napisao(la):
Kakva vlast takva i drzava<-- ovo ti sve kaze.Poz.

Neko pre neki dan reche, hiljadugodisnja drzava :p


:wave:
 
jel' to znaci i hiljadugodisnja vlast :p

p.s. ne daj Boze...
 
Neznam da li je neko obratio paznju na cene sto je dao yooyo link...
X900SE ce davati oko 7000 u 3dmarku '05 a kostace 399$ kao preporucena cena... wtf?
I tako se cene penju na gore,mislim realno koliko ce % ljudi kod nas imati para da kupi tako nesto 3-5%?
To su sve high end graficke a nama treba neki mainstream do 250E ako me neko razume?
Nisu pare u High end graf kartama vec u main i low streamu.Da mi vidimo sta oni imaju da ponude do 200e pa da svi budemo srecni..
 
M3 je napisao(la):
Radeon X900 XT-PE
• 32 Pixel-Pipelines
• 10 Vertex-Shader Einheiten
• 90nm low-k bei TSMC
• 500 Mhz Chiptakt
• 700 MHz (1,4 Ghz) Speichertakt
• 512 MB GDDR-3

Radeon X900 XT
• 32 Pixel-Pipelines
• 10 Vertex-Shader Einheiten
• 90nm low-k bei TSMC
• 450 Mhz Chiptakt
• 600 MHz (1,2 Ghz) Speichertakt
• 512 MB GDDR-3

Radeon X900 Pro
• 24 Pixel-Pipelines
• 10 Vertex-Shader Einheiten
• 90nm low-k bei TSMC
• 450 Mhz Chiptakt
• 600 MHz (1,2 Ghz) Speichertakt
• 256/512 MB GDDR-3

Radeon X900
• 16 Pixel-Pipelines
• 8 Vertex-Shader Einheiten
• 110nm low-k bei TSMC
• 500 Mhz Chiptakt
• 500 MHz (1,0 Ghz) Speichertakt
• 256/512 MB GDDR-3

Uzivajte ;)
Ovo su zzesca nagadjanja!
I to prilicno nerealna!
Narocito za HDR+FSAA!
Ako HDR+FSAA bude radio, onda je rec o zaista opakoj arhitekturi. Maksimalno sam skeptican po ovom pitanju
 
Nazad
Vrh Dno