- Učlanjen(a)
- 10.01.2001
- Poruke
- 12,148
- Poena
- 1,019
Pošto još uvek ne znamo tačno kako su "novinari" došli do podatka da će R520 imati 32 pixel pipelinea, ostaje da se vidi da li su oni brojani kao da je u pitanju arhitektura unificiranih jedinica (kao u Xbox360 GPUu) ili u jezgru stvarno ima 32 pixel pipeline jedinice (niko ne pominje vertex shadere). Ako jeste, onda je R520 po sirovoj snazi u teoriji blizak G70 procesoru, koji takođe ima 32 pajplajna, ovoga puta 24 pu i 8 vu. Sasvim je moguće da ATI navede da R520 ima 32 jedinice, a da neke od njih "po potrebi" u single ciklusu postane vertex unit, u količini u kojoj je potrebno, a da već u sledećem igra ulogu pixel unita... Biće glupo i uporedivo sa onom programabilnom arhitekturom koju je imao nV30 koji je bio 4 pipe x 2TMU-a, iako je u startu navođeno da se radi o GPU-u sa 8 pipelinea. AKo je R520 više klasičan i sličan G70-ici ali ima stvarnih 32 pipelinea, pitanje je koliko ima vertex jedinica i koliko je svaka od njih ponaosob efikasna. Ne mora da znači da će R520 kartice biti (toliko) brže od G70 baziranih, ali ostaje da se vidi... samo sam hteo da napomenem da ovoliko kašnjenje povlači mnoga pitanja. I dalje mislim da neće ispasti tako, pošto je R520 90-nm part, pa je i logično da ima više tranzistora/pipelinea, ali i problema u proizvodnji - samo sam hteo da napomenem da je moguće da ne ispadne "mnogo moćniji" od G70...