Šta je novo?

R 520 Przenje!!!

ivan76

Slavan
Učlanjen(a)
10.12.2004
Poruke
27
Poena
304
Dakle:
24 "Pipelines"
32 Texture Units
96 Arithmetic Logic Units (ALU)
192 Shader Operations per Cycle
700MHz Core
134.4 Billion Shader Operations per Second (at 700MHz)
256-bit 512MB 1.8GHz GDDR3 Memory
57.6 GB/sec Bandwidth (at 1.8GHz)
300-350 Million Transistors
90nm Manufacturing
Shader Model 3.0
ATI HyperMemory
ATI Multi Rendering Technology (AMR)
Launch: Q2 2005
Performance: Over 3x Radeon X800 XT !!! (for single R520)
16x stochastic FSAA
FP32 blending, texturing
Programmable Primitive Processor/Tesselator

Pa nek'bude i pola od ovoga(ne mislim na pipeline-ove) puuuuuna kapa!
 
Kako li ce raditi taj njihov multi rendering, t.j. da li ce raditi na NF4 SLI, da li ce imati neke posebne zahteve, bridge ili komunikacija preko PCI-E...
Zivo me zanima
A da ce biti zver, to sigurno. Zanimljiv je i 700MHz core, izgleda da su bas usavrsili 90nm proizvodnju. Na toj frekvenciji, sa toliko pipelineova :banana: Dal ce GDDR3 moci da hrani tu zver podacima?
 
zivi bili pa videli - po mojim prorachunima ati mora da napravi neko chudo :)
mene vishe interesuje kakve ce biti "mainstream" kartice - tipujem na 16 "pipelines" :D
 
Iz podataka koje je izneo Ivan proisticu interestante stvari:
- Ako R520 sa 24 pipe-a na 700MHz postize rezultat 3x veci nego R420 sa 16 pipe-a na 500MHz, onda je R520 arhitektura oko 40% efikasnija od R420 takt za takt, pipe za pipe!
Izgleda da ce se kod grafickih procesora desiti nesto slicno sto se desilo kod general purpose procesora kada je doslo do prelaska sa super-scalar (Pentium 1, K6) na out-of-order execution (Pentium Pro/II/III..., Athlon) arhitekturu.
- Izgleda da ce biti SLI R520-tki.
 
Poslednja izmena:
A kako li ce sa 24 pipelinea da bude 3x brzi od X800 XT koji ima 16, to je tek posebna prica. Ako bude duplo brzi, bice dobro... Ono 3x se misli na 1600 x 1200 sa 16x QAF i 8x FSAA, verovatno...
 
Ma kakvi OOO executioni Mcekovicu!! to je neuporedivo i u skladu sa trendovima "demode"!
Treba obratiti paznju na "32 Texture Units" jedino o cemu se ovde more raditi jeste 32 VertexShadera, zapravo 32 Vektorska procesora!
Buducnost jeste u "vektorskim procesorima" a te VS jedinice su upravo to - vertex procesori (bice greska krstiti ih "koprocesori" kako bi to Max mogao da uradi ;) jer ce oni nezavisno jedan od drugog moci da obradjuju razlicite podatke - zapravo nalik CELL-u bice sposobni za tzv. "Vertex streaming")
Moc CELL-a o kome se ovih dana tako mnogo prica jeste upravo u nezavisnim Vertex procesorima.
u svakom slucaju prema mojim saznanjima R520 ce zaista biti ogroman korak napred, nikako nalik onome sto je ATi uradio sa R420!
Da li ce brzinske specifikacije ostati ovakve ostaje da se vidi. ja licno sumnjam u prico u 1.8 GHz brzom GDDR-u! Nece GDDR3 ove godine otici preko 1.4 GHz!
 
Mozda se nisam dobro izrazio, mislio sam na sposobnost R520-ke da 'pipeline-i' dele texture units u zavisnosti od potrebe. To mi deluje nalik na out-of-order execution kod danasnjih procesora. Out-of-order execution je doneo znatno vecu iskoriscenost ALU i FPU jedinica kod general-purpose procesora u odnosu na super-skalarnu arhitekturu (vise pipeline-ova). Ne znam bas mnogo o arhitekturama GPU-ova, pa mozda gresim.
 
Mozda ce biti glupost, ali zar nisu "texture units" povezani sa "pipeline"ovima???

znaci ako ima 1TU/PL onda bi bilo 24 Texture Unita, da je 2TU/PL onda bi trebalo da bude 48 Texture unita....

ovako ispada da ima 1,5 Texture Unita po Pipelinu....

A isto tako ni ALU-i nisu umnozak pipelinova sto mi deluje cudno....

Turbo
:wave:

P.S.: Kad se pojavi saznacemo sta ima zaista....
 
Turbo je napisao(la):
Mozda ce biti glupost, ali zar nisu "texture units" povezani sa "pipeline"ovima???

znaci ako ima 1TU/PL onda bi bilo 24 Texture Unita, da je 2TU/PL onda bi trebalo da bude 48 Texture unita....

ovako ispada da ima 1,5 Texture Unita po Pipelinu....

A isto tako ni ALU-i nisu umnozak pipelinova sto mi deluje cudno....

Turbo
:wave:

P.S.: Kad se pojavi saznacemo sta ima zaista....
Nisu povezani, barem ne u onom smislu kako je to nekada bilo, kad si imao TMU-ove!
Odavno postoji problem da se neki "stari" termini odnose na neke moderne tehnologije koje nisu nalik onome sto se po istim terminima podrazumevalo u vremenu neprogramabilnih 3D akceleratora!
Sustina je da ce R520 biti zwerski brz i mnogo ce biti vaznije koliko ce kostati, nego sta cei mati u sebi ;)
 
Poslednja izmena:
Blah, onda ih necu zvati koprocesori. Sve je u terminologiji... ;)
 
3x brzi sa onom memorijom iz specifikacije nece biti sigurno...
 
Ma loodilooo.....

Nekada sam se bas lozio na nove graficke karte. Sada to uzbudnje gotovo i da ne postoji. Sve se svodi na smanji chip -> nabi sto vise pixel i vertex pajplajnova -> stavi ddr memoriju sa sto vecim brojem (do sad su stigli do 3 :d). Smor. Ovo su do sad ukapirali i potpuni lajici.

Jedino sto ja jedva cekam da vidim su aplikacije (citaj: graficki engini, citaj pixel/vertex shaderi) koje ce ove i buduce zveri da pokrecu. Jedino sto moze da me impresionira (ustvari ono sto vas sve impresionira) je umetnost dizajnera i programera koji koriste ovaj hardwer.

... to i dizajn PCB-a graficke i kulera :d
 
meni tu najinteresantnije zvuci onaj stohasticki AA. to bi omogucilo da se sa 4x AA postignu bolji efekti od danasnjih 8X, a bilo bi brze ;)
 
Yeah, right! Ovo mi lici na budzenje na pairu u nVidia stilu, verovacu kada budem video karticu na delu.
 
Lično veoma sumnjam da će ovakav čip biti u stanju da radi na 700 MHz, nema šanse.
Podrška za Shader Model 3.0 i 32-bitnu preciznost povlači veliki broj tranzistora, pa onda ovoliki broj cevi i ALU jedinica. Ne bih smeo da se opkladim da bi ovako nešto moglo da stane u 300 do 350 miliona tranzistora. TSMC još nema SOI postrojenja ako se dobro sećam. Ovakav GPU će se verovatno puno grejati, a o ceni ne smem ni da pomislim.
 
MAD_MUzzY je napisao(la):
Ma loodilooo.....

Nekada sam se bas lozio na nove graficke karte. Sada to uzbudnje gotovo i da ne postoji. Sve se svodi na smanji chip -> nabi sto vise pixel i vertex pajplajnova -> stavi ddr memoriju sa sto vecim brojem (do sad su stigli do 3 :d). Smor. Ovo su do sad ukapirali i potpuni lajici.

Jedino sto ja jedva cekam da vidim su aplikacije (citaj: graficki engini, citaj pixel/vertex shaderi) koje ce ove i buduce zveri da pokrecu. Jedino sto moze da me impresionira (ustvari ono sto vas sve impresionira) je umetnost dizajnera i programera koji koriste ovaj hardwer.

... to i dizajn PCB-a graficke i kulera :d

Pa u tome i jeste fora! Kad se lozis na graficku onda gledas kako je izradjena, PCB, komponente, koliko je paznje tome posveceno, kakav je odnos prema kupcu i kakvim jedan brend zeli da se predstavi. Ali sve to nema mnogo smisla ni veze sa realnoscu i upotrebnom vrednoscu ako nema softvera, na koji se, posredno, lozimo kroz lozenje na graficku, odnosno na celu stvar. To su ti demoi, ono sto smo gledali - Unreal 3 video, Quake 4 shotovi, Elder Scrolls Oblivion i slicno. Novi GPU bi trebalo da radi neku vrstu primitivnog hardverskog tesselation-a, jos jedna stvar preuzeta iz softverskih render masina, koju ce ubrzo raditi GPU, verovatno u narednoj generaciji engine-a, u real-timeu. Predpostavljam da cemo to prvo videti u nekom demou, mozda Ruby 2: Back to XXX Land... Mmmm, teselacije, silikoni... ... :,,:
 
Ovo sto Nikola kaze, mislim da ima realne osnove. Kako ce to napraviti R520 sa toliko pajpova i na 700 MHz? Svi znamo da 90nm proces ne donosi ocekivano (ono sto laici i polu-strucnjaci ocekuju - ne i fizicari i inzenjeri) smanjenje zagrevanja. To sto ne mogu da naprave u usavrsenom 130nm procesu *(pa makar zahtevalo napajanje od 700W, posebnu plocu i hladjenje tecnim azotom), ne mogu ni u 90nm - nije to svemirska tehnologija, a da ne pricam da je vec na 65nm neka granica i da ce nakon toga verovatno doci do stagnacije odredjeno vreme, mozda do (mini)revolucija u domenu softvera i optimizacija (pogledajte bre kako izgleda Colin 5 na matorom PS-u 2!, ono je zlo!), posto hw nije iskoristen kako treba, to svi dobro znamo. Nakon stagnacije, doci ce do promena u proizvodnji mikroprocesora. Neuralne mreze, 3D chipovi ili sta vec...

pozdrav
 
da, mi josh nismo svesni shta moze da se uradi sa postojecim tehnologijama poshto svi guraju hardver napred, a softver ne uspeva da ga stigne...
iskreno se nadam da ce doci vreme kada ce softver da bude zeshce optimizovan i izvlachiti maximum iz hardvera :)
 
Nazad
Vrh Dno