Šta je novo?

Punjac za kola pitanje...

Koristio li je neko uopste taj punjac,mislim kakva su iskustva?Da li skodi laptopu ili je isto kao kad ga ukljucis u struju?
 
Podesis ga na toliko volti koliko obican punjac za taj model laptopa daje (recimo za moj HP to je 19V).

Ako je taj auto punjac ispravan i pristojne izrade nema sta da skodi laptopu. Struja k'o struja nema tu mnogo mudrosti.
 
Da li je bas tako jednostavno?Mene interesuje racimo kad krecem da li prvo palim auto pa posle bodem punjac u laptop ili obrnuto,i da li ce mu steteti ako cesto gasim i palim auto (na benziskoj pumpi,kad treba nesto na brzinu da izadjem iz kola). I da li je to sa punjacem isto kao kad je uboden u kucnu mrezu?Drugo ne utice li to na akumulator da se ne isprazni previse?Interesuju me misljenja ljudi koji su to koristili...
 
Da li je bas tako jednostavno?Mene interesuje racimo kad krecem da li prvo palim auto pa posle bodem punjac u laptop ili obrnuto,i da li ce mu steteti ako cesto gasim i palim auto (na benziskoj pumpi,kad treba nesto na brzinu da izadjem iz kola). I da li je to sa punjacem isto kao kad je uboden u kucnu mrezu?Drugo ne utice li to na akumulator da se ne isprazni previse?Interesuju me misljenja ljudi koji su to koristili...

Nisam neki vozac, ali koliko znam tu ide struja iz akumulatora. To znaci - pali ili gasi do mile volje, ja bar tako mislim.
 
Ja imam punjac univerzalni za laptop neki Triax-ov koji je radio OK na starom laptopu Acer TravelMate 2410, a sada radi podjednako dobro na Toshibi Qosmio. Fora kod ovih auto punjaca je njihova snaga u Wattima, znaci trebas proveriti kolku snagu zahteva laptop tj videti specifikaciju originalnog punjaca od laptopa na kojem obicno pise izlazna voltaza npr 19V i struju koju vuce u amperima. Pomnozis te vrednosti i dobijes u W kolka je snaga. Posle toga vidis auto punjac, posto se obicno pored voltaze reklamiraju i po snazi i ako je laptop malo jaci potrosac, bez problema ce ti trebati auto punjac snage i do 120W (kao sto je kod mene slucaj).

Sto se potrosnje akumulatora tice, ne znam nisam ga toliko cesto koristio pa mi se nije ni akumulator istrosio do sada :) Jedino sto sam primetio je da se prilikom paljenja automobila, charger ugasi na kratko i onda upali, tj laptop predje na baetriju pa onda se vrati nazad na punjac... Kontam da mozda nije zdravo te shokove raditi cesto...
 
Znao sam da nije tako jednostavno.Na orginalnom punjacu stoji 19V i 4.74A sto po toj formuli koju si napisao iznosi 90W.A na ovom sto sam kupio pise max power 80W.Znaci nedostaje mi 10 W.Da li ce to biti problem?
 
Heh, kolko se ja secam elektrotehnike, tu struju sto daje punjac je maximalna koju moze da da, a ne mora da znaci da laptop vuce uvek toliko. Probaj da nakacis punjac ali prethodno stavi laptop u rezim rada power saver, tj. kada najmanje trosi (iako je nakacen na punjac), pa vidi da li ce da radi preko baterije ili preko punjaca. Ako radi preko punjaca onda probaj da stavis u rezim rada maximal performance pa vidi da li ce da se prebaci na bateriju ili ce da vuce opet sa punjaca... Ja se secam da je jednom mom drugu zbog slabijeg punjaca za kola laptop cesto u sred rada prelazio sa punjaca na bateriju i nazad, svaki minut. Mada nisam siguran kako bi se to kod tebe manifestovalo, tako da sve probavaj na svoju odgovornost :p
 
Poslusaj sledeci savet.Kada auto tek upalis onda tek prikopcaj Lap Top,jer se javlja jedan jako veliki problem a to je veliki pad napona na instalaciji vozila sto bi mogao biti jako veliki problem za Lap Top.
Onda tek prikopcaj lap top kompjuter i ako ti sve radi ok.,onda nemoj da obracas paznju na onu razliku od 10w.,jer je moguce da on trosi oko 70w struje i oda nema nikakve veze da li ima 80 ili 90w.,normalno je da je bolje da je jaci ali i ovako ti moze sluziti veoma dugo.Sledeci savet tamo gde podesavas napon struje skrati tu plastiku tako da rukom vise ne mozestek tako da podesis napon da ne bi slucajno rukom zakacio pa da ti ode napon da veci i da sprzis lap Top.
 
i ja bih ti uvek savetovao da prco startujes motor, pa tek onda kacis potrosace, upalis svetla i tako dalje, dakle sto manja potrosnja na akumulatoru pred startovanje, pogotovo kod dizel automobila.
Drugo negde sam citao da za potrosnju od oko 150W, ako je akumulator ispravan moze bez posledica da izdrzi oko sat vremena praznjenja pri toj snazi, ali nakon sat vremena treba ukljuciti motor na 10-15 minuta da bi se akumulator dopunio, odnosno da se ne bi ispraznio toliko da vise ne moze da pokrene motor.
Takodje, svima savetujem da umesto ovih punjaca koriste invertere koji 12V pretvaraju u 220V i ima ih vec od snage 70W pa navise. Mozda ce se to nekome uciniti nelogicno zasto 12V pretvarati u 220, pa opet snizavati na 19, ali mislim da je za svaki laptop najbolje da se napaja svojim adapterom koji moze da trpi varijacije napona (uglavnom su svi 110-220V) nego kroz taj univerzalni za koji nismo sigurni koliko zaista odrzava deklarisani napon i u kojim granicama. mislim da za iste snage nema neke znacajne razlike u ceni izmedju ovih uredjaja.
 
PO meni, kupovina klasičnog notebook punjača za kola je priličan promašaj, jer za manje para čovek može kupiti mnogo korisniju stvar koju može koristiti i kao punjač za notebook.

Dakle, stvar se zove Belkin AC AnyWhere, tj Power Inverter - sa 12V (upaljač priključak) konvertuje u 220V (postoje verzije sa 140W i 300W snage). Dakle, pored punjača za notebook, možete u kolima priključiti i mnoge druge električne uredjaje, brijač, mobilni, ...

http://www.tehnomanija.rs/katalog/belkin-auto-pretvarac-fsc412-eb140w.html
 
Znam da je ovo sada malo necro style ali posto sam vec krenuo da gledam punjace za kola, interesuje me da li sada onaj Belkin moze da se nadje (na Tehnomaniji ga nema vise) i po kojoj ceni. Takodje da li ima neki punjac koji bi se preporucio (ista prica, 19x4.74 iliti 90W).

@ Dok:
Kako si ti zadovoljan svojim punjacem koji si kupio i kakva su ti iskustva do sada?

Edit: Pronasao Belkina u Comtrade cenovniku, 3333 din. (ako nije dozvoljeno ovo sto sam napisao slobodno editujte/obrisite)
 
Poslednja izmena:
Ja sam uzeo taj Belkin, prvo 150W ali mi se nije svidelo sto kad je laptop prazan i koristim ga stalno pisti ( malo snage iako dell uzima 90W). Ortaku prodao i uzeo 300W koji radi savrseno, prezadovoljan sam. Koristio sam ga par puta po 4-5h i nikakvih problema.

Stalno ga vadim, njakam i stoji u gepeku :d. Na pumpama i kada stajem ne gasim tada vuce struju iz akumulatora, isto mi se desava kad se upali auto zapisti na sek i to je to.
 
Au, braćo, al ste se navukli na kompjuter. Bolje da su nas sve čipovali i povezali na net, nego nas ovako muče.
 
Ja sam uzo od 150w i sasvim je dovoljan uopste ne pisti (jedino sto sam stavio stipaljke umesto onoga za upaljac). Dok je bio na upaljacu u kolima grejo je se i pisto sto znaci nije dobijo dovoljno struje a sad mogu i LCD TV(130w) na njega prikljuciti da ne pisti.
 
Pa svakako preporuka da laptop uljucis tek kad sve zivo prvo sto ti treba upalis (prvo upalis auto, svetla, CD Player... pa tek onda prikljucis laptop), mozda ti se desavalo da kad palis auto a CD Player ti je vec radio, da muzika stane dok auto ne upali a zatim nastavi (bar je tako kod mene - auto je dizelas). Verovatno to nije neki veliki sok za Lap, ali ako vec hoces da ga cuvas onda...
Sto se auta tice, auto se ugasi pre nego sto krene da se doliva gorivo na pumpi.
 
Zadnji put kad sam putovao sa drugarom malo dalje, desilo mi se da kada sam nakacio laptop i on upali duga svetla punjac izgubi struju i pisti do ludila.

Kod caleta nikakvih problema, sve radi najnormalnije.

Tako da izgleda zavisi i od instalacija kola.
 
mozda ti se desavalo da kad palis auto a CD Player ti je vec radio, da muzika stane dok auto ne upali a zatim nastavi (bar je tako kod mene - auto je dizelas).
To nema veze sa tim dal je dizelas ili benzin ili nesto trece :)
 
Zadnji put kad sam putovao sa drugarom malo dalje, desilo mi se da kada sam nakacio laptop i on upali duga svetla punjac izgubi struju i pisti do ludila.

Kod caleta nikakvih problema, sve radi najnormalnije.

Tako da izgleda zavisi i od instalacija kola.


I od alternatora, i toga u kakvom je stanju akumulator, i tako...
Većina novih automobila ima sramotno bedne alternatore.
 
Poslednja izmena:
I od alternatora, i toga u kakvom je stanju akumulator, i tako...
Većina novih automobila ima sramotno bedne alternatore.

Mozda zato sto su automobili pravljeni da se prevezes sa tacke A do tacke B a ne da kacis kucnu elektrotehniku na njega.
 
Ako vam smeta mali alternator uvek mozete staviti veci a ima jedna stvar instalacija u kolima nije predvidjena za tako velike potrosace zato je najbolje dovuci direktno kablo sa akumulatora na pretvarac.(dizeli imaju veci akumulator i antelnator)
 
Ako vam smeta mali alternator uvek mozete staviti veci a ima jedna stvar instalacija u kolima nije predvidjena za tako velike potrosace zato je najbolje dovuci direktno kablo sa akumulatora na pretvarac.(dizeli imaju veci akumulator i antelnator)
Napokon neko ko se razume malo vise u kola. Postoji razlika izmedju benzinca i dizela definitivno (kod nekih kola se vise oseti, negde manje, ali postoji, cim se razlikuje i nacin paljenja - ne mislim na kljuc nego proces u motoru:))...
 
Pa dizel se pali na kompresiju tj sabijanje (samozapaljivanje) a benzinac na varnicu najjednostavnije receno :)
Kao sto rece najj, upaljac u kolima nije pravljen da se na njega kace razni punjaci, štekeri i bojleri :D
A to da li je dizel ili benzinac (ako gledamo za alternator) da li moze da dopuni laptop nema veze ako je noviji auto, oni svi imaju male akumulatore i priblizno iste jacine alternatore.
Stariji dizeli imaju jace akumulatore i jace alternatore...
 
Ta razlika nema veze sa paljenjem gasenjem cd playera
Na 206 hdi cd player ne prekida uopste kad se pali
Na corolli(benzin) prekine na 2 sec
Na kecu isto ne prekida
Svuda isti cd player pioneer 4000ub

Znaci to nema veze sa tim dal je dizel ili motor.A razlika naravno da postoji ali nema veze sa ovim
 
Poslednja izmena:
Nebitno dali je auto benzin ili dizel nemojte te kaciti na upaljac od kola laptop jer mozete zapaliti kola, najbolje je da se dovede direktno kablo sa akumulatora (tanka licna 8mm sa okruglim osiguracem).
 
Ta razlika nema veze sa paljenjem gasenjem cd playera
Na 206 hdi cd player ne prekida uopste kad se pali
Na corolli(benzin) prekine na 2 sec
Na kecu isto ne prekida
Svuda isti cd player pioneer 4000ub

Znaci to nema veze sa tim dal je dizel ili motor.A razlika naravno da postoji ali nema veze sa ovim

Na Opel Astri DTI se ugasi 2 sek kad zaverglas i onda nastavi (doduse neki Sony CD-Player... )
 
Poslednja izmena:
Оке, контам да је 2009. година далеко иза нас, па ме интересује који је пуњач сада паметна куповина. Да ми пуни лаптоп, мобилне уређаје, да може да му се боцне флешка за мп3, и то је то ?
хвала ?
 
Nazad
Vrh Dno