Šta je novo?

Prva DX11 igra

to nije tacno! BF koristi proprietary engine i igra izgleda fantasticno, a mehanika gameplaya nema veze sa grafickim zahtevima. BF engine je sve samo ne metuzalem! Zaboga igra se pojavila pre dva meseca!!

Tebi moze da zvuci kako 'oces zato sto si ocigledno ne informisan, ali BF ima odlicnu DX10.1 implementaciju sto ce znacajno olaksati DX11 implementaciju... opet pozivam tebe i sve ostale neinformisane da pogledaju prezentaciju koju sam linkovao.

Nedjo, za onu prezentaciju moraš da budeš prilično programerski obrazovan da bi je skapirao. Mislim, ne znam koliko se ti razumeš u DirectX programiranje, ali ja sam skapirao samo slajdove koji su na engleskom i koji normalnim rečnikom nešto objašnjavaju. Oni primeri koda su za mene španska sela...
 
jedino što izgleda fantastično a vezano za BattleForge je eventualno onaj trailer inače igra izgleda kao da je izašla pre dve godine a ne pre dva meseca. :d
:D

@max

Po meni najbitnije sto prezentacija govori jeste da ako je developer napravio dobru DX10 implementaciju u svom enginu, veoma lako i brzo moze da optimizuje engine za DX11 i da dobije osetljivo ubrzanje na bazi noviteta koje donosi DX11.

Poenta je da postoje svi tehnicki preduslovi da broj naslova koji podrzavaju DX11 bude mnogo veci nego svojevremeno kada se pojavio DX10 ili DX10.1
 
to nije tacno! BF koristi proprietary engine i igra izgleda fantasticno, a mehanika gameplaya nema veze sa grafickim zahtevima. BF engine je sve samo ne metuzalem! Zaboga igra se pojavila pre dva meseca!!

Tebi moze da zvuci kako 'oces zato sto si ocigledno ne informisan, ali BF ima odlicnu DX10.1 implementaciju sto ce znacajno olaksati DX11 implementaciju... opet pozivam tebe i sve ostale neinformisane da pogledaju prezentaciju koju sam linkovao.

Ako ono tebi izgleda fantasticno, onda ocigledno da se duze vreme nisi druzio sa igrama... :D Podrska za DX 10.1 i sad za DX 11 nema nikakvu poentu, ako igra izleda pregazeno, kao BF. I odakle ti ta informacija da Battleforge gura proprietary engine, ja to nigde nisam procitao?! Realno gledajuci, BF izgleda milenijumima iza Dark Sectora i Dead Space-a, koji se pokrecu malopre pomenutim engineom. Ubuduce uz post prilozi i par informacija koji podrzavaju tvoje stavove, pre nego sto se bacis u nepotrebnu pljuvacinu. "Neinformisan" lol... :d
 
Pregledao sam onal slide show sto je nedjo linkovao.. U principu ima noviteta koji mogu da budu zanimljivi. Pored teselacije zanimljiv je i pristup multithread renedringu. Ideja je da se napravi lokalni state koji neki thread puni a da potom glavni thread ceo state ubaci u queue za render. Ovo bi donekle omogucilo da se rendering komade salju sa vise jezgara, ali ce na kraju GPU sve sam da obradi. Jos jedan problem moze biti sinhronizacija threadova.. tj glavni render thread ce sigurno da ceka dok ostali ne zavrse priprme pa tek onda da ih umetne u rendering queue.
 
Realno gledajuci, BF izgleda milenijumima iza Dark Sectora i Dead Space-a, koji se pokrecu malopre pomenutim engineom. Ubuduce uz post prilozi i par informacija koji podrzavaju tvoje stavove, pre nego sto se bacis u nepotrebnu pljuvacinu. "Neinformisan" lol... :d

Realno gledajuci ti mesas babe i zzabe...

Posto je developer usko radio sa nasim timom ISV inzenjera na implementaciji DX10.1 u BF, znam tu-i-tamo ponesto o BF ;)

I Vuce, mojne da shvatas opasku "neinformisan" kao pljuvacinu! To ti samo skrecem paznju da ne pises napamet, pogotovo ako su ti pruzene informacije o materiji, samo ako te ne mrzi da ih procitas... naravno uvek postoji pretpostavka da ti ne razumes sta pise u onoj prezentaciji.
 
I Vuce, mojne da shvatas opasku "neinformisan" kao pljuvacinu! To ti samo skrecem paznju da ne pises napamet, pogotovo ako su ti pruzene informacije o materiji, samo ako te ne mrzi da ih procitas... naravno uvek postoji pretpostavka da ti ne razumes sta pise u onoj prezentaciji.

Do osme starne mi je jasno, medjutim posle toga krece neko kodiranje, u koje se razumem koliko i u balet. :) Licno se bavim grafickim dizajnom, tako da mi je jako bitan finalni rezultat, koji me je u BF, blago receno, razocarao. Scriptovanje i programiranje je za mene, iskreno, totalna nepoznanica, tako da mi je vecina onog sto pise u doticnom slajdu konfuzno...
 
BF moze da ti se ne dopada sa dizajnerske strane, ali to nema veze sa tehnickim dostignucima. Nesto kao Far Cry - HL2. Mnogi se "kunu" u HL2 level dizajn, ali to ne znaci da je Source napredniji engine od CE1.

I lepo ti kaze Nedjo, poredis Dead Space i Dark Sector, obe TPS igre, sa RTS-om.
 
Poslednja izmena:
Mi pricamo o game enginu ne o game zanru.
Apsolutno se slazem da je finalni rezlutat ono sto se racuna. Mislim, ok super sto je prva dx11 igra ali te tehnicke mogucnosti koje su iskoristili i nisu nesto za padanje u nesvest. Optimizacija koda i bolji framerate je nesto sto je ovde bitnije a koliko sam video ni tu nema napretka.
 
BF moze da ti se ne dopada sa dizajnerske strane, ali to nema veze sa tehnickim dostignucima. Nesto kao Far Cry - HL2. Mnogi se "kunu" u HL2 level dizajn, ali to ne znaci da je Source napredniji engine od CE1.

I lepo ti kaze Nedjo, poredis Dead Space i Dark Sector, obe TPS igre, sa RTS-om.

ok, ajde posto se ni ja ne razumem u programiranje ako vam nije problem da nam objasnite sta je to toliko impresivno u BF engineu? (osim ako ne smatrate samu cinjenicu da je to DX11 naslov impresivnom :D)
 
Poslednja izmena:
[YOUTUBE]WxFd_kNoDoE[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]kSKD_1h_DkU[/YOUTUBE]

Sa DX11 moze da bude jos malo veca razlika ako se se primene optimizacije o kojima Nedjo prica. Jeste da je ovo AMD-ov kanal, ali je tako i na review testovima.

http://www.hardwarecanucks.com/foru...65-sapphire-radeon-hd-4890-1gb-review-20.html

Nisam nasao BF 10.1 vs. 10.


sta je to toliko impresivno u BF engineu? (osim ako ne smatrate samu cinjenicu da je to DX11 naslov impresivnom :D)

Sta ti podrazumevas pod impresivno? Naravno da ne mozes da ocekujes "Crysis impresivno" jer im to nije ni cilj. Imam utisak kao da od svake igre koja bude podrzavala DX11 ocekujete da bude vizuelna evolucija/revolucija? Ne moze samo zahvaljuci DX11 "stickeru" da bude to. Inace, sto se mene tice, sledeca "stepenica impresivnog" ce biti ovaj nivo detalja kada se pojavi jednog dana. ;) :)
 
Poslednja izmena:
Sta ti podrazumevas pod impresivno? Naravno da ne mozes da ocekujes "Crysis impresivno" jer im to nije ni cilj.

Mozda ce zvucati "naivno" ali zasto ne bismo ocekivali "Crtsis impresivno"? Crytek je demostrirao da je taj nivo detalja moguc u pristojnom framerate-u. Jos uvek ih niko nije stigao.
Naravno da igre nece magicno da izgledaju 10x bolje kad izadje dx11... niko ovde nije *****. Sve zavisi koliko ce neko ko dizajnira efekte znati/moci/hteti da ih napise i optimizuje.
 
Mozda ce zvucati "naivno" ali zasto ne bismo ocekivali "Crtsis impresivno"?

Od RTS igre i to jos MMO? Poslednji RTS koji je podigao granicu u svom zanru je CoH.
I mozda zato sto je igru napravi EA Phenomic :)? Mislim, ne treba omalovazati bilo kog developera, ali veliki vizuelni pomaci su skoro uvek dolazili od nekog relativno poznatog. Ista imena se "vrte" godinama unazad, iD/Epic/Valve/Relic i Crytek kao izuzetak, kad' su se pojavili kao anonimusi 2004. i postali "Se
Sve zavisi koliko ce neko ko dizajnira efekte znati/moci/hteti da ih napise i optimizuje.

Naravno, nema svaki tim isto znanje i mozda najbitnije od svega budzet da to sprovede u delo i tako se vracamo na recenicu gore.
A tu je i cela multiplatform "stvar", tj. PC je van fokusa vec duze vreme i tu nesto pod hitno moraju da urade, kao sto rece Ivan. Mora neko da stane iza cele platforme (GfW je ispao smesan, najblaze receno). Pod uslovom da im je to u interesu, naravno. No, dobro, videcemo kako ce proci Rage i Crysis 2, za koji je Cevat rekao da ce biti znatno bolji "experience" na PC-u. Cekamo JC-a sta ce da kaze. :)
 
Poslednja izmena:
[YOUTUBE]<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/KqLVmiFO2LA&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/KqLVmiFO2LA&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>[/YOUTUBE]

Using a Compute Shader path in DirectX 11 could offer up to three times the performance possible with DirectX 10.1, mentions Richard Huddy, AMD Developer Relations, in an interview with Pc Games Hardware. And even in DirectX 10.1 modern Radeon cards with their Fetch4 feature are able surpass pure DirectX 10 devices like the current Geforces.

But at the same time Huddy explains that Compute Shader is uncharted territory for developers and thus it is hard to integrate. Getting the optimum out of it is even harder currently.
 
E to je vec nesto.
Nema vise sta da se "otkrije" oko vizuelnih efekata, sve je sada na dizajnerima. Ono sto svaki novi DX treba da donese jesu optimizacije!

@Colt: Da, sto da ne? Kolicina detalja i eye-candy efekti nisu ekskluziva za FPS. Sto se Rage-a i Crysis2 tice ... maaaa ne moj mi reci da ce biti bolji dozivljaj na PC-u sa sad vec 10x jacim hw-om nego na konzolama :D
 
@Colt: Da, sto da ne? Kolicina detalja i eye-candy efekti nisu ekskluziva za FPS.

Naravno, ali u RTS zanru grafika nije primarna. Za neku graficku revoluciju, nesto sto ce izgledati znacajno bolje od CoH-a, cemo se nacekati. I ne, to nece biti SC2, jer to Blizzardu nikad nije bio cilj i igra mora da radi na sto vecem broju masina.

maaaa ne moj mi reci da ce biti bolji dozivljaj na PC-u sa sad vec 10x jacim hw-om nego na konzolama :D

Mislio sam na "tradiciju" dosadasnjih multiplat. naslova da izgledaju 99% isto (rezoluciju na stranu). Ali posto su ovo "proslavljeni" PC developeri i sa dovoljno velikim budzetom da vise diversikuju PC i verzije za konzole, misljenja sam da ce razlika biti veca.
 
Poslednja izmena:
Ne mozemo da budemo sigurni dok ne bude dostupno vise informacija, niti mozemo da im verujemo na slepo citajuci PR izjave, jer kao sto rekoh, skoro sve multiplatform igre izgledaju maltene identicno na istoj rezoluciji. Ako se ne varam, mislim da su jedino GRAW1/2 izuzeci od ovog "pravila", jer su kod njih teksture primetno vece rezolucije. Znaci, kada na PC-u podesis 1280x720 ili koja vec bude render rezolucija, npr. za CoD4 i 5 je 1024x600, dobices vizuelno istu igru kao da je igras na PS3/360. To sto mozes da podignes rezoluciju, dignes AA i AF u nebesa, u sustini je nebitno, baseline je isti, tj. ako se odluce da idu po "lowest common denominator" principu, nece biti razlike.
 
Poslednja izmena:
Why DirectX 11 will save the video card industry and why you don't care.

http://www.brightsideofnews.com/new...ard-industry-again-and-why-you-dont-care.aspx

Mozda :)

Evo naisao sam na navodno DX11 slicice :)

20081118_202572a22dd8e30595c9vKKMDWRrXSzd.jpg

20081118_8822ae8d0325163154344mhRXYJ6so9d.jpg

20081118_4dce0a22ada13214261fhMvIrFoe69Ul.jpg

20081118_ce2715546f74d68f450bokyiWkAhxtWg.jpg
 
Ma sve ovo stoji sto oni pricaju ali oni ocigledno ne vide jednu stvar, a to je da ako neko hoce da ima posledenju rec tehnike on ce to da ima, ne obaziruci se koliko para daje za to, pod uslovom da ima. Sve ovo ostalo je mlacenje prazne slame. Vidim koliko se ceni Wii sto je nazadovao grafiku samo da bi imao motion dzojstik. Ma daj, svako normalan ce da kupi i xbox i ps3 i naigrace se ko covek sa svim breakthrough cudesima tehnologije koji su doneli. Sta je doneo Wii? Nista. Cak i developer-i ga izbegavaju i rade igre za ostale konzole. Tako isto i novi breakthrough u pc tehnici ce da bude kad izadju nove generacije konzola, a do tad masovan skok u kompjutersko-igrackoj tehnici necemo videti, mozda sa izuzecima ponekih naslova (zna se kojih).
 
Mislim da su sve fejkovi, tj. offline renderi (ova poslednja pogotovo) jer se vide 3D modeli koji se koriste u ArchiViz-u, kao sto je Ivy generator. A pretposlednju sam video u nekom od tutorijala za GI ako se ne varam.
 
Sve od slika je fake, davno je potvrdjeno...
 
Nadam se da DX-11 nece biti prevara kao desetka po meni DX-10 je DX-9+....setite se kako je u Crysis WARHEAD-u bilo moguce igrati na entuzijastik podesavanjima i to na XP-u koji je naravno "star"....,)
 
Poslednja izmena:
Sve od slika je fake, davno je potvrdjeno...

i ja bas htedoh da kazem kako ove slike izgledaju neverovatno i 10x puta bolje od onog raytracea koji nvidia i intel pokusavaju da izvedu... :D
 
U klasicnim igrama, kada neki model/objekat udje u kadar, igra ucitava sve texture u punoj rezoluciji koje se koriste na doticnom modelu, bez obzira na to da li je model daleko i vidi se svega 10 pixela ili je u neposrednoj blizini. GPU koristi tehniku mip-mapinga da izabere odgovarajuci mip-level prilikom iscrtavanja modela. U slucaju da je model sitan na ekranu koristice se najmanji mip-level. U praksi znaci da sve ostale mipmape tog objekta zauzimaju video memoriju a ne koriste se... klasicno bacanje memorije.

Rage koristi potpuno drugaciji menadzment resursa.

Rage ce na osnovu udaljenosti modela od posmatraca ucitati odgovarajuci mip-level i izbacice ga iz video memorije kada objekat postane blizi. Ovo se odnosi na sve objekte na sceni, staticke i pokretne... koriste se delovi texture koji zaista trebaju. Rezultat toga je da Rage engine moze da postigne izuzetan kvalitet i sa 256MB video memorije. Takodje, moguce mu je zadati kolicinu VRAM-a sa kojojm treba da radi i on ce da se snalazi. Mana je ogroman dataset. Carmack je omogucio da se ceo nivo mapira, a da se pri tome texture uopste ne ponavljaju.

Kakve veze ima DX11 sa Rage-om? Pa verovatno nikakve.. Rage engine je potpunosti van standarda, i veliki broj feature-a DX10, 10.1 i 11 klase GPU-a apsolutno nicemu ne koristi.
 
Nazad
Vrh Dno