Šta je novo?

Problem sa AM5 konfiguracijom

Marinovic

Poštovan
Učlanjen(a)
17.01.2023
Poruke
62
Poena
70
Pozdrav,

Imam ogroman problem, kompjuter mi užasno baguje. Komponente su:

  • Asus TUF B650 Plus WiFi
  • Ryzen 5 7600X
  • 16GB DDR5 5200Hz Kingston Fury
  • Asus TUF 750W napajanje
  • NVMe M2 SSD Samsung 990 Pro

Grafička je integrisana jer koristim PC za posao, ne za gejming.

Ono što mi se dešava jeste da na svakih mesec dana krene jako da koči, i to jako. Rešavao sam to tako što sam reinstalirao Windows i sve je bilo dobro mesec dana, pa ponovo. E sada, to mi se desilo, reinstalirao sam Windows juče, ali je PC u najgorem stanju do sada. Zakačio sam video dole, ne mogu ući nigde, u nijedan program, i ništa u Windowsu. Ne mogu otvoriti Task menadžer, niti ugasiti PC. Do čega ovo može biti? Šta da testiram i kako? Hvala unapred.

Video:
 
Na tom računaru koji ne koristiš za gaming za početak testiraj RAM sa https://www.memtest86.com/download.htm. Trebaće ti USB disk za isti kako bi mogao pokrenuti ssitem sa njega.

Da li si mijenjao pdoešavanja u BIOSu možda?

EDIT: Odakle si skinuo tu Windows 11 instalaciju? Sa Microsoftovog sajta ili nekog drugog?
 
Udari Ctrl + Shift + Esc da vidiš u Task Manageru u kom stanju su procesi i hardver dok se to dešava.
 
probaj jednostavno rešenje nakon što testiraš ram(ja bih koristio TM5 umesto memtest-a)
startuj cmd kao admin:
DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
 
Imam samo 990 Pro. Skinuo sam Windows sa originalnog sajta, ali sam ga ipak obrisao i ponovo preuzeo na flešku, pa ponovo podigao sistem, ali isto. Pokušao sam instalirati na starom SSD-u koji sam ranije koristio, ali isto je. Evo, upravo sam testirao memoriju. Šta dalje da probam?
 

Prilozi

  • IMG_2413.jpeg
    IMG_2413.jpeg
    153.8 KB · Pregleda: 33
  • IMG_2414.jpeg
    IMG_2414.jpeg
    118 KB · Pregleda: 34
  • IMG_2415.jpeg
    IMG_2415.jpeg
    79.4 KB · Pregleda: 29
  • IMG_2416.jpeg
    IMG_2416.jpeg
    154.2 KB · Pregleda: 35
Mm..problematika malo veća..
Probaj noviji bios ploče(ako ga ima).
Možda da izvadiš cpu,pogledaj da je sve ok,pa vrati..nebi li se opasuljio sistem.
Proveri 24pin dal je lego lepo,da ne bude problem oko napajanja diska..
Možda neka komunikacija zeza..il je ploča felerična.
Ovo ti je neko nagadjanje dok ne dodješ do najteže varijante zamene ploče
 
Tebe bas nece sa Ryzen platformom vidim, prvo falican CPU pa sad ovo.

Kao sto rece kolega gore, probaj i sa TestMem5 da odradis test (u attach-u), nemoj da korstis komp dok testira.

Otvori Event Viewer pa pogledaj sta ima od zabelezenih Error-a.

Probaj sa Windows 10kom, mozda je jednostavno do 11ce.
 

Prilozi

  • TM5_0.12.3_1usmus25-CoolCMD.zip
    25 KB · Pregleda: 4
Usporen komp, prvo mi los ssd pao na sistem, proveri to pre svega. Mozda ima neki novi firmware itd. Skini Samsung Magician program.
990 Pro je ipak top of the line, nema boljeg i brzeg.
 
Probao sam s nekim starim Adata SSD-om čisto da isključim tu mogućnost, pod pretpostavkom da nisu oba pokvarena. Danas ću probati Testmem 5, pa ću poslati rezultate. Novi BIOS ploče je urađen u servisu jer je ovaj računar bio VEOMA problematičan od samog početka kada sam ga kupio pa smo sve probavali. Očigledno nešto ne funkcioniše kako treba. Ono što sam primetio jeste da se miš ne pali svaki put kada upalim računar. Moram ga izvaditi i ponovo ga staviti u USB da bi proradio. To se nikada ranije nije dešavalo. Može li to značiti nešto?
 
Moze da znaci, da je do maticne ploce... ako se mis ne pali odma.
 
Ono što sam primetio jeste da se miš ne pali svaki put kada upalim računar. Moram ga izvaditi i ponovo ga staviti u USB da bi proradio.
Ko je sklapao racunar, servis ili ti? Proveri obavezno da li si na kucistu stavio distancere/standoffs za maticnu kako treba tj da se otvori maticne poklapaju sa standoffs i da nijedan standoff ne dodiruje maticnu gde ne treba.
 
Mozes da probas da resetujes izvadis CMOS bateriju i vratis bios na fabricka podesavanja, moguce je da tu nesto nije kako treba. Posle toga mozes da pogledas i referentne napone za procesor/soc.
 
Takvo "zabadanje" je uglavnom HDD ili USB HDD.
Da li imas HDD sa vecom kolicinom podataka, sta koristis tacno?
Proveri da nemas neki externi HDD ili USB uboden u port kad se ovo desava.

Takodje, ako nije nista od navedenog, kada masina otkoci idi skini sa ASUS sajta za maticnu plocu, AMD cipsed drajvere, mrezni drajver, sound drajver i VGA drajver i lepo to rucno jedno po jedno sve instaliraj. Zna Windows sam od sebe da "vraca" svoj drajver pa tu bude svega, a imao sam slucaj da Network drajver BSOD-uje masinu daok god nisam stavio rucno drajver sa sajta za maticnu plocu. Polako jedno po jedno.
 
@Marinovic

Nisi odgovorio ništa na predlog @Space Beer, da instaliraš Linux, i proveriš da li ti hardware radi ispravno. Potpuno je nebitno što nećeš koristiti Linux.
Ako su problemi nestali sa Linux-om, onda je hardware ispravan, i jedini ti je problem sa instalacionim Windows-om, odakle si ga skinuo i kako si napravio bootabilni USB.
Ja imam W11 23H2, skinut sa MS website-a i mogu ti ga snimiti na USB, odnosno napraviti bootabilni USB sa Rufus 4.4, koji eleiminiše S uslov, TMP, itd
Moguće je da ti je bootabilni USB loš.

Moraš biti sistematičan u radu kada želiš da pronađeš razlog zašto se nešto dešava, pravi problem, i računar ne radi ispravno.
Dva su načina da to konstatuješ.
Prvi način je hardverski.
Drugi način je softverski.

Ja bih prvo izabrao prvi način, hardverski, jer je to logično.
Testirao bih komponentu po komponentu, koje su ti sada povezane u računaru.
Rekao si da si bio u servisu, pa ti je sada potrebna pomoć servisa, ili prijatelja.
U servisu traži od servisera, da ti pokažu jedan ispravan AMD računar, koji radi sa instaliranim Windows-om. Matična ploča nije bitna, firma i model. Bitno je da radi i da je ispravna.
U tom ispravnom računaru, promeni prvo procesor, i stavi tvoj procesor, a sve ostalo ostavi - ne diraj. Instaliraj "proveren" OS. Ako sve radi, onda je procesor ispravan.
I tako redom, ostavljajući sada tvoj procesor, i menjaj SSD NVMe, i ponovo instaliraj OS.
Sve komeponente iz tvog računara, promeni, korak po korak u taj iz servisa, iključujući i tastaturu i miš.
Na kraju će u tvom računaru istati samo matična ploča i kablovi, a u servisnom sve tvoje komponente osim matične ploče i kablova.
Sada u tvoj prazan računar, instaliraj sve delove iz servisnog računara, i instaliraj isti OS sa istog USB-a.
Ako radi, i tvoja ploča i kablovi su dobri.
Ako ne radi, onda je u problemu neki od kablova, ima negde prekid neka od žica. Promeni sve kablove, uključujući i kablove od napajanja, ako je modularno.
Ako napajanje nije modularno, menjaj napajnje. Moguće je da je neka od 24-ri žice u prekidu, ili ostale žice sa konektorima.
Ako radi, onda je i tvoja ploča dobra, i neki od kablova je bio u prekidu.
Ako ne radi, onda je tvoja matična ploča u "problemu".

Igrati se sa softverom, na neispravnom hardveru/kablovima je gubitak vremena, i nije baš inteligentno.
Jedino mora biti "ispravan" OS sa MS website-a, i sa Rufusom napravljen bootabilni USB.
Drajvere instaliraj sa Asus website-a.

PS. Za godinu dana, tvaja ploča je imala 14 verzija BIOS-a, i to ukazuje da su mogući problemi u BIOS-u, i da neka tvoja komponenta ima konflikt za BIOS-om, uključujući tastaturu i miš.
I tastatura i miš moraju biti žičani. Posle menjaj sa bežičnim, ako želiš.
Instaliraj poslednju verziju BIOS-a, 2613. Stavi na optimal default, i ispravi TPM i ostale sitne male ispravke, i zapamti.
Valjda ćeš imati sreće.
Ako sve komponente iz servisnog računara rade, onda te komponente nemaju konflikt sa BIOS-om tvoje ploče.
Kada vratiš tvoje komponente, i opet imaš problem, onda je neka od tvojih komponenti u konfliktu sa BIOS-om tvoje ploče.
Pronađi je. Bitno je ta da su tvoja matična ploča, procesor i SSD NVMe ispravni i da rade sa BIOS-om. Sve ostalo je lako izmenjiljivo.
Budi strpljiv i kreni.
Uspećeš.
 
E pa, evo kako ide. Probao sam TM5 ali bez ikakvih grešaka ceo ciklus. Izvadio sam SSD potpuno iz računara, ostavio samo 990 priključen. Pokušao sam više puta da skinem Samsung Magician, ali uvek mi se pojavljivala ista poruka na sajtu:

Access Denied​

You don't have permission to access "http://semiconductor.samsung.com/consumer-storage/support/tools/" on this server.
Reference #18.5617655f.1716067594.d5881874


Drugar je sastavljao računar, ali kaže da nije mogao postaviti distancere na pogresno mesto. Ja se ne razumem previše u to, ali mu verujem. Izvadio sam CMOS bateriju i uzeo novi Samsung fleš, za koji znam da je ispravan, s obzirom da sam prethodno instalirao Windows sa veoma starog USB. Međutim, situacija je ista. Pokušao sam i sa Windows 10, ali sam se vratio na Windows 11. Jedina promena od kada sam izvadio CMOS bateriju jeste što mi se miš pali uz računar. Nemam USB HDD, već samo dongle za Logitech bežične slušalice, ali sam probao i bez toga i isto je. Nemam ništa osim 990 Pro priključenog. Ne mogu da odem u servis jer u mom gradu, niti u okolnim gradovima, nema servisa sa AM5 komponentama. Živim na istočnom delu Srbije, a ovde nema ni jednog većeg servisa sa novijim stvarima.

Sada planiram da ažuriram drajvere i BIOS, a Linux nisam probao jer smatram da nema razloga, pošto ga neću koristiti. Takođe, siguran sam da nije do Windows-a jer sam ga pet puta instalirao sa originalnog sajta na dve različite fleške. Šta dalje mogu da probam? Da li da pokušam sa Linux-om?
 
Neki Live Linux (Ubuntu, Mint) mozes da probas kao relativno jednostavan test da vidis da li ce se pokazati isti simptomi. Takodje mozes da probas da pokrenes Windows u Safe Mode-u i da vidis da li se isti problem desava - ako je Safe Mode stabilan i dobar moguce je da postoji konflikt sa nekim instaliranim softverom koji je mozda u startup programima.
 
Sada planiram da ažuriram drajvere i BIOS, a Linux nisam probao jer smatram da nema razloga, pošto ga neću koristiti. Takođe, siguran sam da nije do Windows-a jer sam ga pet puta instalirao sa originalnog sajta na dve različite fleške. Šta dalje mogu da probam? Da li da pokušam sa Linux-om?

Linux je samo za kontrolu hardware-a koji imaš, i to što ga nećeš koristiti nije razlog da ne instaliraš neku distribuciju Linux-a.
Pitanje je kako si napravio bootabilni USB, i kako si koristio opcije programa sa kojim si pravio bootabilni USB.

Ovako kako radiš, ništa nećeš uraditi, niti ti bilo ko iz grupe može pomoći savetom.
Ovo je samo gubljenje vremena.
Obzirom da kažeš da ti je drug sklapao računar, a i ti se baš mnogo ne razumeš, i koristiš mnogo starih komponenti, verovatnoća da je nešto pogrešno urađeno je velika, a da ti o tome ništa ne znaš, i misliš da je dobro, i o tome ne obaveštavaš članove grupe, koji žele da ti pomognu.

Moj savet ti je da lepo spakuješ računar i sve komponente koje misliš da koristiš uz/sa računarom, i pošalješ meni u Beograd, ili nekom od članova koji su bliži tvom mestu stanovanja, koji bi hteli da ti pomognu.
Dobićeš ispravan računar nazad koji radi.
Komponente koje se pokažu da su neispravne, ili da nisu kompatibilne, biće ti vraćene.
Uslikaj svaku komponentu, sa serijskim brojem, da bi mogao da kontrolišeš da su sve ugrađene i vraćene komponente tvoje i da ni jedna nije "zamenjena".
Ako se odlučiš za mene, ništa nećeš platiti, sem transporta do Beograda i nazad do tvog mesta.

Ceo računar se mora kompletno rasklopiti, pregledati sve komponente, i ponovo sklopiti.
Moguće je da je neki kontakt kod neke komponente oguljen ili delimično oguljen , i da je to uzok problema, a da ti i tvoj drug to niste primetili.

Svaki dalji savet je besmislen i gubitak vremena. Mogu biti i "gremlini" a da ti to nevidiš i neznaš da postoje.

Neverovatno je da javni/zvanični websajt Samsunga, koji posećuju ljudi iz cekog sveta i slobodno skidaju potrebne drajvere, programe, uputstva bez problema.
Jedino ti nisi u mogućnosti da to uradiš i imaš zabranu pristupa.
Nešto radiš pogrešno, a da toga nisi svestan.
Link koji si poslao je ispravan. Ja sam kliknuo na link i preuzeo program.
Svako ko čita ovaj post, može to proveriti, klikom na link.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno