Korean_MCG
Cenjen
- Učlanjen(a)
- 19.10.2020
- Poruke
- 361
- Poena
- 105
Imam dva aktivna prepaid broja kod mts, jedno 10ak godina da ih ne ostavljam nigde na internetu. Ne stiže ništa od ovih poruka sa prevarama. Tako da mislim da je malo verovatno da šalju nasumično poruke, već sakupljaju brojeve negde.
Inače mislim da su ovde najveći problem "domaće" banke koje ne izlaze klijentima u susret što se tiče chargebacka. U Evropi phishing napadi uglavnom targetiraju e-banking korisnike jer je tako mnogo teže vratiti sredstva kada ih neko prebaci preko SEPA.
Novac sa MC/Visa se prelako vraća klijentima, ali je preduslov da moraju da žive u normalnoj državi sa normalnim bankama i sposobnim službenicima.
Na priloženoj slici je objašnjeno kako chargeback funkcioniše za Mastercard mrežu. 98% trgovaca prihvati "pre-arbitration" kada ga klijentova banka pošalje i tada se novac vraća klijentu. Tek 2% slučajeva ide na arbitraciju.
Postoji reason kod 4853 - Goods or Services Not Provided. Normalnoj banci bi bilo dovoljno da objasnite o čemu se radi, napišete izjavu i priložite screenshot SMS-a koji ste dobili, bonus ako imate screenshot sajta ali bi banke već trebale da znaju da se radi o prevari.
Bio je pre nekog vremena i ovde na forumu slučaj žrtve sms phishing prevare. U "second presentmentu" je trgovac tvrdio da se žrtva pretplatila na neki digitalni servis i da je dobila šta je tražila. Banka nije dozvolila pre-arbitraciju i tako se svrstala na stranu prevaranta.
Nije im bilo sumnjivo to da pretplata na neki no-name servis košta 500 evra.
Bilo bi dobro kada bi neko podelio na internetu iskustvo sa kojom bankom je najlakše vratiti novac u slučaju ovih sms prevara. Do sada nisam ni na šta naišao.

Inače mislim da su ovde najveći problem "domaće" banke koje ne izlaze klijentima u susret što se tiče chargebacka. U Evropi phishing napadi uglavnom targetiraju e-banking korisnike jer je tako mnogo teže vratiti sredstva kada ih neko prebaci preko SEPA.
Novac sa MC/Visa se prelako vraća klijentima, ali je preduslov da moraju da žive u normalnoj državi sa normalnim bankama i sposobnim službenicima.
Na priloženoj slici je objašnjeno kako chargeback funkcioniše za Mastercard mrežu. 98% trgovaca prihvati "pre-arbitration" kada ga klijentova banka pošalje i tada se novac vraća klijentu. Tek 2% slučajeva ide na arbitraciju.
Postoji reason kod 4853 - Goods or Services Not Provided. Normalnoj banci bi bilo dovoljno da objasnite o čemu se radi, napišete izjavu i priložite screenshot SMS-a koji ste dobili, bonus ako imate screenshot sajta ali bi banke već trebale da znaju da se radi o prevari.
Bio je pre nekog vremena i ovde na forumu slučaj žrtve sms phishing prevare. U "second presentmentu" je trgovac tvrdio da se žrtva pretplatila na neki digitalni servis i da je dobila šta je tražila. Banka nije dozvolila pre-arbitraciju i tako se svrstala na stranu prevaranta.
Nije im bilo sumnjivo to da pretplata na neki no-name servis košta 500 evra.
Bilo bi dobro kada bi neko podelio na internetu iskustvo sa kojom bankom je najlakše vratiti novac u slučaju ovih sms prevara. Do sada nisam ni na šta naišao.
