Šta je novo?

preporuka za rešenje problema sa mailovima

dzidza_bidza

Slavan
Učlanjen(a)
09.09.2005
Poruke
1,617
Poena
375
Pozdrav svima,

treba mi pomoć, imamo u firmi pedesetak korisnika koji imaju na desetine i desetine GB mailova, ima pojedinaca i sa preko 100GB arhive. Ajde što im na dnevnom nivou stiže gomila nego što žele/moraju da čuvaju arhivu mailova nekoliko godina unazad za ne daj bože da im zatreba neka prepiska sa klijentima. Trenutno imamo zakupljen mail server od nekih 80ak GB i to je skoro svakodnevno na 90% popunjenosti.
Svim klijentima je podešen POP3 nalog i u mail klijentu (Thunderbird) je podeseno da se mailovi cuvaju na serveru 2-3 dana. Problem nastaje sa mail klijentom koji sve teže i teže funkcioniše sa folderima koji imaju 50+ GB, što je i logično zbog broja mailova, da ne govorim što Thunderbird profil samo raste jer se sve čuva, jelte, na lokalnom računaru. O bezbednosti u slučaju otkazivanja diska neću ni da pričam...

Kakvo rešenje može da se ponudi/preporuči u ovom slučaju?
 
Mozda ovako nesto:

Features:

Menus:
  • Tools (most import and export functions including profiles)
  • Folders (most import and export functions)
  • Search dialog (export search results)
  • Selected messages (export or copy to clipboard)

Export:
  • Individual folder(s), optionally including subfolders (mbox format)
  • All folder messages in the following formats:
  • EML, HTML, PDF, CSV or plaintext
  • Export as individual files or a single file
  • Optionally include attachments
  • Export indexes as plain text or CSV
  • Extensive file naming convention options
  • Export messages from search dialog
.
.
.

 
Probao bih da exportujem foldere sa emailovima na neku lokaciju (local drive, nas) i onda ih obrisao u Thunderu, da ga rasteretim. Mozda ima opciju da se sve to odradi automatski.
 
Pozdrav svima,

treba mi pomoć, imamo u firmi pedesetak korisnika koji imaju na desetine i desetine GB mailova, ima pojedinaca i sa preko 100GB arhive. Ajde što im na dnevnom nivou stiže gomila nego što žele/moraju da čuvaju arhivu mailova nekoliko godina unazad za ne daj bože da im zatreba neka prepiska sa klijentima. Trenutno imamo zakupljen mail server od nekih 80ak GB i to je skoro svakodnevno na 90% popunjenosti.
Svim klijentima je podešen POP3 nalog i u mail klijentu (Thunderbird) je podeseno da se mailovi cuvaju na serveru 2-3 dana. Problem nastaje sa mail klijentom koji sve teže i teže funkcioniše sa folderima koji imaju 50+ GB, što je i logično zbog broja mailova, da ne govorim što Thunderbird profil samo raste jer se sve čuva, jelte, na lokalnom računaru. O bezbednosti u slučaju otkazivanja diska neću ni da pričam...

Kakvo rešenje može da se ponudi/preporuči u ovom slučaju?

Ili ovo što je MegaSkot predložio, ili da vam svi mailovi budu na jednom serveru kojem umjesto POP3 pristupate preko IMAP protokola.
 
Probao bih da exportujem foldere sa emailovima na neku lokaciju (local drive, nas) i onda ih obrisao u Thunderu, da ga rasteretim. Mozda ima opciju da se sve to odradi automatski.
Kao ideja za arhiviranje je ok, ali problem je sto su njima stariji mailovi često potrebni, dakle trebalo bi da su im dostupni u svakom trenutku.
Ili ovo što je MegaSkot predložio, ili da vam svi mailovi budu na jednom serveru kojem umjesto POP3 pristupate preko IMAP protokola.
Ovo je dobra ideja, ali kako da rešim ovo kada imamo zakupljeno kod provajdera nekih 80GB, a oni pojedinačno po računarima imaju više.
Da ne misliš na sopstveni mail server?
 
Da ne misliš na sopstveni mail server?

Mislim na sopstveni. Ili da imate svoj email server na Hetznerzu, DigitalOceanu, AWSu, itd. ili da zakupite Microsoft 365 ili Google Workspace no s obzirom na broj zaposlenih ovo drugo će poprilično koštati.
 
Problem je setovanje sopstvenog mail servera, iako mi to zvuci kao najlogicnije resenje, nemamo nikakvog iskustva sa tim.
 
Ja sam lično imao isti problem i rešio sam ga na par načina.
1. Prostor zapravo nije problem u današnje vreme. Skladišnog prostora ima i na prosečnim office mašinama. 500gb ssd je i više nego dovoljan za višegodišnji rad. Po potrebi se može proširiti.
2. Veličina inbox se reguliše pravilnim korišćenjem foldera
3. Thunderbird podržava arhiviranje po godinama.

Na jednom starom računaru je bio ssd od 120gb koji nije bio dovoljan za mailove. Kreirane su arhive po godinama i ti fajlovi su fizički prebačeni na NAS, a u windowsu je kreiran link prema njima. Thunderbird i dalje misli da su u appdata folderu i može da im pristupi. Otvaranje traje malo duže jer je pristup neznatno sporiji, ali nije iritantno za rad.
Relno, mislim da nije preveliko ulaganje da se za svakoga kupi po jedan 500gb-1tb ssd i da se local directory thunderbirda prebaci na njega.
Backup se podrazumeva bez obzira na rešenje. Imati jednu verziju nije dovoljno.
Centralizovano backup rešenje je najčešći izbor.

Self host mila nije problem. Postoje one click rešenja, ali host na nekom cloudu košta isto koliko i to što imate. Lokalno je fenomenalno, ali treba to održavati, sigurnost, sertifikati, korisnici. Nije za nekoga ko inače nije admin.
 
Vece je pitanje kako kompanija sa 50 zaposlenih ima ovakve limite, kao da rade za kikiriki a ne za pare. :)
 
@dzidza_bidza kao što neko reče, korišćenje nekog office365 / google paketa će izaći na 4-500eur mesečno, pa se postavlja logično pitanje zašto se ne zakupi server sa ogromnim prostorom na npr Hetzneru i koristi samo za mailove, za nekih 60ak eur tu ima poprilično mesta u odnosu na ovih 80gb koje pominješ
 
Pa zato sam otvorio temu da pitam za savet😊 Sve opcije su otvorene, gledam šta je najbolje rešenje.
 
Zato što trenutno plaćamo nekih stotinjak evra, ako se ne varam, tih 80GB. Nije problem da plaćamo i pet puta više, ali to opet neće biti dovoljno prostora za 50+ ljudi i količinu milova koja treba da stoji tamo. Postavlja se pitanje koliko je ta varijanta onda isplativa?
 
Zapravo i nisu toliko veliki fajlovi, ali u pitanju je velik broj mailova na dnevnom nivou. Šalju se ponude, primaju se ponude, fakture, razna dokumentacija. Većina mailova ima priloge u vidu nekog pdf-a.
 
Nazad
Vrh Dno