Šta je novo?

Pravno-moralno pitanje :)

truba2000

Čuven
Učlanjen(a)
27.04.2003
Poruke
851
Poena
630
kada firma kupi racunar preko racuna, da li taj konkretan racunar mora da stoji u sedistu firme?

cuo sam da se kompovi rashoduju nakon tri godine.
jel zna neko te pravne zavrzlame?


pravila, pravila....
 
ljtruba je napisao(la):
kada firma kupi racunar preko racuna, da li taj konkretan racunar mora da stoji u sedistu firme?

cuo sam da se kompovi rashoduju nakon tri godine.
jel zna neko te pravne zavrzlame?


pravila, pravila....

Uvek mozes da kazes dao radniku na koriscenje ili odneo kuci da uradim nesto :)

A da ti dolaze xy puta vec nije ocekivano.

Meni je financijska bila nekolio puta za 10 godina, za to vreme kupljeno 10tak racunara, nikada ni jedan nisu trazili iako ni jedan nije nigde u prostorijama firme :D
 
Koliko znam, moraš da ga imaš na popisu, a da li mora da stoji u firmi... Pa mislim da ne, moja keva ima jedan firmin računar kući, a diša je pre par godina kupio frižider preko računa - šta misliš, da nam stoji u kancelariji :D

Saša je u pravu, sigurno ti inspekcija neće dolaziti 35 puta godišnje, a i kada dođu - računari su ono što ih najmanje interesuje...
 
Na stvari kupljene preko racuna firme a odnesene kuci na licno koriscenje placa se porez i doprinosi po stopama propisanim za plate, a ne kao osnovna sredstva i tu su nazalost inspekcije u pravu.

Racunarska oprema ustupljena na licno koriscenje, a u svrhu obavljanja delatnosti mora da bude propracena odgovarajucim papirima, reversima o zaduzenju, potvrdama.....

Stopa amortizacije racunarske opreme propisuje se zakonima o racunovodstvu ui mislim da godisnje iznosi oko 30%, ali nisam siguran, ali ako je osnovno sredstvo sa knjigovodstvenom vrednoscu 0.00 dinara to ne znaci da se ono ne nalazi u popisnim listama niti da ne mora biti prisutno kod popisa - MORA sve dok se ne rashoduje na neki nacin. U tom slucaju su ti potrebni zapisnici o unistenju, ustupanju drugom licu, ....

Nije tacno da inspekcije ne traze i ne vrse popise racunara i IT opreme, traze i mislim ;) da ce sve vise na tome insistirati.
 
Poslednja izmena:
zormanic je napisao(la):
Nije tacno da inspekcije ne traze i ne vrse popise racunara i IT opreme, traze i mislim ;) da ce sve vise na tome insistirati.

Ako im se zameris, ili "ih neko namerno posalje", proveravace i najvece gluposti.. kilometraze, benzin, racunari, racuni iz samoposluge za reprezentaciju.. Ali, generalno, to ne rade i ne pada im na pamet da se time bave, barem ja nikada nisam cuo da su neku pristojnu firmu na taj nacin "iztrkeljisali"...
 
Veruj da znam mnogo ljudi koji su tako kupili racunare preko firme, i odneli ih kuci. Do sada nisam cuo da prave probleme, samo znam da su nesto muckali tipa, bacili stare, DOneli nove, a u stvari nisu nista bacali, a ODneli nove kucama :D. A zbog koga i gde su to morali da pravdaju, nisam siguran. Mislim na vlasnike firmi, naravno.
 
Jedno je sigurno, a to je da ako ti bane inspekcija rešena da ti uzme neke pare, uzeće ti ih pa makar radio najpoštenije u istoriji čovečanstva. Uvek postoji način.
 
OK, hvala na odgovorima.

Posto je moja ideja da sve radim "by the book" kako ne bih dolazio u neprijatne situacije, sta mi preporucujete?

Kupim masinu i dam je sebi na koriscenje reversom? Da li je to dovoljno?
Uostalom, istina i jeste da bih taj racunar koristio u poslovne svrhe, ali u toplini doma svog.

@zormanic
Delujes mi najupucenije, sta mislis?
 
Ako se dobro secam knjigovodja mi je rekao da je dovoljan memorandum sa izjavom, potpisom i pecatom. Da li je neka potvrdi zormanic, on je covek sa "one strane zakona" vrlo je upucen ;).
 
MI smo imali slican problem sa racunarima koji su se vodili kao osnovno sredstvo a koji su se nalazili u izdvojenom objektu u skoli racunara.
Inspekcija je uvazila overeni interni revers sa navedenom vrednoscu robe i izjavu o primanju robe potpisane od strane predavaca u skoli.

Naravno - i jedno i drugo sam sa starim datumom ja odstamapo i overio u drugoj kancelariji za par minuta :) :d
 
Sve knjigovodje su dosta bolje upucene, posto se ta materija tretira zakonima o knjigovodstvu, popisu i preduzecima. Raspitaj se slobodno kod prvog dostupnog, nisam upoznat sa svim detaljima.

Ali je sigurno to sto Sasa kaze da dislokacija osnovnog sredstva iz prostorija firme mora da se vodi kao privremena i da se pokrije odgovarajucim papirima, odnosno pravno vazecim aktima.

Uz to, takva oprema na zahtev inspekcije mora biti dostupna u zakonskom roku pri izradi vanrednog propisa ukoliko se nalozi takva mera.
 
To je sve OK
Hvala puno.

Iscimacu knjigovodju da mi napise kako to treba da izgleda.
 
ne mora da stoji u sedistu firme.Postoji npr,resenje o pravu obavljanja delatnosti van poslovnog sedista.I sta onda?Da samo u sedistu firme imas racunar a u svim drugim prostorijama van sedista ne mozes?
 
Ne znam zasto se ne cita sta pisem

zormanic je napisao(la):
... na zahtev inspekcije MORA BITI DOSTUPNA u zakonskom roku ...
... ukoliko se nalozi takva mera....
 
Nazad
Vrh Dno