Šta je novo?

Pravljenje AI-a

C-H-O-T-Y

Slavan
Učlanjen(a)
15.11.2005
Poruke
388
Poena
319
Gde se mogu naci tutorijali za kreiranje (programiranje) AI-a (vestacke inteligencije) na netu? Mislim na neke pocetnicke tutorijale za pravljenje AI-a u FPS igrama...
 
C-H-O-T-Y je napisao(la):
Gde se mogu naci tutorijali za kreiranje (programiranje) AI-a (vestacke inteligencije) na netu? Mislim na neke pocetnicke tutorijale za pravljenje AI-a u FPS igrama...
Pocetnicke tutoriale za pravljenje AI-a za FPS igre, eh opet pucas na veliko, to su izuzetno kompleksne stvari, a vi jos niste savladali osnove c/c++a ???!
 
na svu srecu savladali smo C++ i uspeli da udjemo u vode engina i njegovog modifikovanja.
 
auuuuuuuu nije trebalo da postavljate ovaku temu! napljuvace vas gore nego za engine...
nemam iskustva sa tim ali probajte najgluplje resenje pa mozda proradi... recimo napravite konacan automat za svaki tip protivnika....
on recimo moze da ima stanja...
1 .inicijalizacija
2 .lociranje protivnika
3 .procena lociranog protivnika
4 .pucanje na istog & izbegavanje pogodaka
5 .izbegavanje pogodaka & nalazenje municije
i sl.. a svako stanje bi trebalo da ima podstanja koja bi ga detaljnije razradila...

uz to bi trebali da ubacite puno heuristika... tipa sakri se iza stuba koji blokira municiju i cekaj pravi trenutak da iskocis i zapucas i sl...(recimo u stanju 4). to je najbolje da pitate dobre igrace..

nije u opste naivna stvar ... dobar AI bi trebalo da ukljuci i adaptiranje na uslove.. to jest da provali kako vi razmisljate to jest da nadje paterne u vasoj igri i da ih iskoristi protiv vas ( recimo neko stalo skace i dok je u vazduhu puca u zemlju ).. za to se koriste i neuronske mreze ( koliko sam u toku )....
dakle to vam je kao kvantna fizika u programiranju igara....

pozdrav....
 
Poslednja izmena:
haha... saga se nastavlja...
Cim sam procitao topic, znao sam ko ga je postavio :)

pogledaj knjigu "AI for dummies"
 
e Jox ko je izdavac te knjige , ne mogu da je nadjem na netu
:smash:
:p
 
ok jel ima nesto u PDF-u da se skine?
 
pa probaj da kucas u google -u .. sigurno ce da ti izbaci tonu materijala.. isto ti preporucujem da pogledas sajt projectw.org mozda i tamo nadjes neku knjigu samo moram prvo da te upozorim da nije legalano.....

ako dodje do pitanja i Fizika a verovatno oce... skinite biblioteku Tokamak....
ona vam je super i brza i jednostavna a radi sve sto mozete da vidite u Half Life 2.0
 
Poslednja izmena:
@Genuine: nemoj davati linkove kod kojih 100% sadrzaja vodi ka piratskom materijalu, nije tome mesto ovde... bice obrisani jako brzo...

@C-H-O-T-Y: Pogledaj gorang-ov post malo detaljnije. Sadrzi odgovor na tvoje pitanje.
 
ok,video sam sajtove koje je ostavio gorang... dacu ovim mojim da malo to prostudiraju.
 
brateeeeeeeeeee
na tim linkovima koje ti je goran dao (Amazon.com) ne moze da se studira, nego da se kupuje!!!
Pogledaj poslenju recenicu i goranovog posta. To je odgovor na tvoje pitanje!
 
nije bas 100% nelegalnog ima i korisnih tema... :)

inace kad smo kod legalnog .. u cemu cete vi da pisete vasu igricu?
 
"Ajde nemoj o tome" je mozda pravi odgovor...

Salim se,radimo sve u Visual C++.
 
Za dobar AI samo gomila RND-a :)
 
evo ga zaxxon... da nisi ti u CHOTY-jevom timu? trebao bi da budes!

Nego CHOTY, najbolji savet iz ovog thread-a je AudioFreak-ov :)
 
odigrao je Marko F.E.A.R

i iskreno,nije nesto posebno.
 
Ko se razume u problematiku AI-a svatice
 
kada su svi tako pametni-ajde pomozite.

prepucavate se tu-a ja trazim pomoc.

ajd hvala svakako!
 
Evo ti pomoc,

Ako bas toliko hocete 3d i samo 3d i nista vise uzmite odigrajte bilijar koji su uradili nas tim paprikari igra je 3d i pocnite da radite recimo takav bilijar ako uradite i 50% dobro koliko su oni to dobro odradili smatrajte da ste mnogo uspeli, batalite rad na projektima koje ne mozete da zavrsite iz 1001 razloga, a prvi je nedovoljno znanja i iskustva, ako nastavis ovako brzo ces se razocarati i odustati od svega, a najpre ce te napustiti ljudi oko tebe jer nece videti nikakav napredak, mozda medju njima ima stvarno velikih potencijala sa kojima bi mogao da zavrsis igru.

I ako hoces da te ljudi ozbiljno shvate i da ti pomognu procitaj ovo gore, procitaj i to DVA puta onda sedi lepo razmisli i videces da si dobio pomoc.

Ako ocekujes pomoc u vidu koda onda procitaj jos jednom ovo gore jer nisi dobro procitao prva dva puta, pomoc vidu koda neces dobiti od nikoga vec to moras da uradis sam sa svojim timom kao i sve drugo u zivotu eto vidis da sam ti pomogao.
 
Poslednja izmena:
da li si ti to postovao i u mom drugom thread-u?

mislim da jesi...
 
Evo ti jos jedan savet batali sve ovo nije to za tebe mlad si i neozbiljan razumem tvoju zelju da napravis HALF LIFE 3 i zaradis zilion dolara preko noci ali decko stvaran zivot je nesto drugo.

Obavezno postuj kada budes zavrsio demo sa boljim AI-om nego FEAR-u kako si ono rekao NISTA POSEBNO u FEAR-u.
 
Poslednja izmena:
Ne slusaj nikog i teraj svoju viziju... nista ne gubis osim vremena.. samo mozete da naucite nesto... isplati se...
 
mi se bar trudimo.
 
I to je pohvalno...ali pre ces naci materijal koji ti treba uz pomoc Googla, nego na Benchmarku....
 
to je ok...

treba se truditi i slusati druga (uglavnom pametna) misljenja...

to i radim.
 
Kupi knjigu AI game programming wisdom (kosta oko 40$).
Odvoji dve sedmice da je prochitash i skapirash stvari koje te interesuju.
To ce ti biti dovoljno da isprogramiras neki basic AI i da mozes da razumes ljude koji se tim profesionalno bave. Nakon toga ces biti u stanju da postavis konkretna pitanja za probleme koje pokusavas da reshis, a koja mozes da postavis, recimo, na www.gamedev.net forumima.

Inache 3d fps je nesto sto ni u kom sluchaju ne bi trebalo da bude prva igrica koju pravite. Bolje probajte nesto poput super-mario, pa cete videti koliko problema iskrsne i kod najjednostavnijih igrica.
Ali verujem da su vam ovo mnogo puta do sada rekli ;)
 
ok,mi smo vec nesto radili...

ali gde moze da se uzme pomenuta knjiga?
 
mislim da je stvar malo komplikovanija.... naime i da skapirate ( u sta ne sumnjam ) kako se programira ai trebace vam dobro znanje da to realizujete... govorim o strukturama podataka i algoritmima ... pa dobro znanje jezika u kome radite recimo c++ i na kraju nacin kako to da uradite na sto elegantniji i proveren nacin projektni uzorci i naravno pre svega uml u kome bi ste razradili ceo projekat jer na slepo nesto tih razmera je tesko da se uradi kako valja..
pa navalite..
 
Vrh Dno