Šta je novo?

Pouzdanost distributera IT opreme u Srbiji

Johnny_z11

Slavan
Učlanjen(a)
24.04.2011
Poruke
770
Poena
215
Iskreno nisam znao gde tacno da postavim ovu temu, ali se nadam da je ova sekcija OK.

Ne znam da li je postojala slicna tema, ili se o ovome vec raspravljalo, ali otvaram ovu temu jer bih hteo da ukljucim u raspravu sto vise ljudi, da procitam sto vise misljenja o dogadjajima, i vasim stavovima o pouzdanosti distributera u nasoj zemlji. Zato sto ne znam da li je dozvoljeno pominjanje imena prodavnica, distributera i slicno, necu da ih pominjem, ali ako budem video da je pisanje imena dozvoljeno, napisacu o kome se radi.

E ovako, ne tako retko porucim neku specificnu komponentu boljih performansi, koja se na neki nacin izdvaja od konkurencije, i nazalost, u 8 od 10 slucajeva mi se desi da ta komponenta stigne kod mene a da je prethodno bila otvarana, koriscena, puna prasine, mozda fale neki ili svi[b/] propratni elementi koji stizu u pakovanju, i tome slicno... Naravno, kradja igara iz grafickih karti je posebna prica... I diler, nakon koriscenja i igranja s tom komponentom spakuje to kako zna i ume, posalje je u maloprodaju, i prodaje je kao novu, iako ta komponenta ima evidentne tragove koriscenja, ili joj fale delovi... Naravno tu ima i primera da su mi slali slabiju komponentu koja je jeftinija 20-30 evra, ali zato hoce da mi naplate cenu one jace komponente koju sam i porucio... E to mi nikad nije bilo jasno...

Moj primer od danas: Narucio misa od 55 evra u ponedeljak, stigao danas (u petak), otvaram pakovanje i vidim da fali sve iz pakovanja sto dolazi uz misa, u pakovanju samo mis, teflonske nozice su mu bile ulepljene dlakama i prasinom, prasina se zavukla u supljine, i slicno. Naravno odmah vratim misa i uzmem pare nazad... To je najskoriji dogadjaj (danas).

Naravno ima tu jos puno primera koje bih mogao da navodim, ali mislim da nema potrebe za tim. Siguran sam da je veliki broj vas prosao kroz nesto slicno, i zna o cemu pisem, pa bih zeleo da cujem neka vasa iskustva za ovu temu.
Sad me malo iskreno hvata i pa-pa-paranoja, jer bih zeleo da se ponovim i da kupim neki FX8350, recimo, pa da mi i to stigne cackano, i slicno... A svi smo citali jednu temu bas ovde na Benchu sta je jedan diler radio sa skalpovanim procesorom... Toliko o postovanju kupca... :p

E sad, jel zna neko od vas, s kojom logikom rade dileri kad praktikuju ovakve stvari??? Pogotovo ako se razmisli logicno da ako neko naruci neku finu komponentu, taj verovatno zna kakva je ona, sta bi trebala da radi, sta ima sve u kutiji, kako je to zapakovano, itd, itd, itd... Sto naravno ne znaci sad da bi komponente nize klase svako trebao da drnda :-devil-:
Imao sam prilike da, ili dobijem na poklon nesto od druga iz Austrije, ili da mu dam pare pa da mi on tamo kupi nesto, jer je dosta stvari tamo jeftinije, pogotovo periferije, i sve to stigne lepo upakovano, neke u celofanu, neke lepo zatvorene u kutiji, bez trunke prasine, i cim otvoris lupi te onaj miris "novog" u nos... A kod nas, muljaju sve i svasta, i bukvalno rade po sistemu APP... Nije mi jasno kako im to prolazi, a da niko nista ne radi po tom pitanju?
 
Cemu je poenta ako ne napises o kome se radi. O ovakvim problemima se do sada dosta pisalo ovde tako da mozes slobodno da pises sve detalje.
Sledeci put bi trebalo da pripazis i ako nista drugo, odes licno po to u radnju ili kupujes negde u "komsiluku" gde mozes sve to sto kupujes da i na licu mesta proveris. S tim i da platis koji evric vise, nece ti skoditi.
 
Poenta je u tome da se malo prodiskutuje o samom cinu pokusaja prevare korisnika, a ne o savetima ko bi sta trebalo da radi. Znam, treba da pazim, svi mi treba da pazimo... I sta onda? Svi bi mi trebali da "pazimo" dok oni i dalje uvaljuju sta god hoce, kako hoce... Dok u normalnim zemljama korisnik moze lepo da kupi proizvod i da bude siguran da je dobio nov, dok u Srbistanu kupci treba lupom da proveravaju proizvod da bi uocili da nije otvaran, koriscnen, dal nesto ne fali, da ga otvaraju u radnji (ako moze), i slicno... Nije ni to resenje. Sto se tice dilera, nije problem da kazem ko je, samo da se neki mod javi i da napise da je to ok, onda cu i da napisem, mada znam da nije problem samo do tog jednog, nego do velike vecine dilera... Dosta njih tako radi, i to im prolazi... Nazalost :(
 
Ja sam imao pokusaj uvale ali pri reklamaciji, Pakom mi je uzeo MX Revolution na servis (na kraju sam cekao 55 dana iako je vec bio krenuo zakon o 23 dana), i posle par nedelja su me zvali da uzmem misa, kao popravljen... Ja tamo, a ono skroz neki drugi mis, fizicki u duplo losijem stanju, cak i on je imao 1 od 2 problema zbog koga sam moj reklamirao, naravno odbio sam misa jer sam prepoznao da nije moj, na kraju sam dobio 95% novca nazad...
 
ne bih rekao da diše i menadžeri, koje možeš da smatraš odgovornima za poslovanje nekog uvoznika ili prodavca, rade i uopšte znaju (najčešće) za takve radnje, već to rade serviseri i prodavci tih vele i maloprodaja.

i nema šta da ti on ne da ili da da otvoriš i pogledaš šta si kupio, ti po zakonu o zastiti potrošača(ne znam kom delu tačno, al pričalo se ranije) imaš rok od dal beše 7 dana da vratiš ako ti ne odgovara... e sad samo ne znam dal postoji neki zakon koji štiti potrošače od pokušaja prevare, npr kao što je lomnica imao u servisu i sl. a logično bi bilo da se upiše i seriski broj komponente koja se daje na servis... velika većina komponenti ih ima...
 
(ne znam kom delu tačno, al pričalo se ranije) imaš rok od dal beše 7 dana da vratiš ako ti ne odgovara...

Takav zakon ne postoji ne sirite dezinformacije. Niko nije duzan da ti vraca bilo sta za ispravan proizvod, sve je na dobroj volji maloprodaje da ti izadju u susret. I druga stvar, cak i da zamislimo da takav zakon postoji, kazi mi sta mislis onda sta rade maloprodaje ili distributeri sa plocom od 30k dinara kada im dodje "entuzijasta" kome se ipak ne svidja ploca koju je kupio pa je vrati u tom zamisljenom roku od 7 dana? Daju je cistacicinom malom da se igra kuci? Da ne pricam da takve ploce dodju po jedan komad u Srbiju.
 
Pircalo se ranije i da ce Javor da osvoji ligu sampiona...
Zasto bi neko vratio tebi ispravnu robu ?Razmislite malo pre nego sto poverujete svemu sto procitate
 
E sad, jel zna neko od vas, s kojom logikom rade dileri kad praktikuju ovakve stvari???

Meni jedino pada na pamet APP, kao sto si rekao. Ili prosto nemarnost onih koji to pakuju (verovatno neki lose placeni radnici u magacinu, mozda im kasni plata 6 meseci...)

Takodje, mozda ti se zalomio neki test novinarski primerak koji naravno treba posle testa da se uvalja nekome. Ili se igrao klinac od vlasnika prodavnice pa vratio. Ili si dobio polovan, repariran model. Svasta je moguce. :)

pogotovo ako se razmisli logicno da ako neko naruci neku finu komponentu, taj verovatno zna kakva je ona, sta bi trebala da radi, sta ima sve u kutiji, kako je to zapakovano, itd, itd, itd..

Pa i ne mora da znaci. Razmazena decica sa beskonacno mnogo para sigurno ne znaju, a takvi cesto kupuju skupu, "ekskluzivnu" robu.

U maloprodaji nema uglavnom takvih stvari ali online narucivanje je kod nas jos uvek nedovoljno razvijena praksa.

Nije mi jasno kako im to prolazi, a da niko nista ne radi po tom pitanju?

Kupac je minimalno zasticen i ne moze nista drugo da uradi osim da trazi povracaj novca u tom slucaju u odredjenom vremenskom roku, ili da pises neke reklamacije i smaras se u beskraj sa birokratijom. Na globalnoj skali domace trziste je veoma obespravljeno i deprimirano, uglavnom nesvesno i ono malo prava koje ima i obaveza prodavaca, a mehanizmi kontrole skoro da vise i ne postoje. Mogu da ti rade sta hoce, a ti ih tuzi - ako ti se isplati.
 
Poslednja izmena:
Takav zakon ne postoji ne sirite dezinformacije. Niko nije duzan da ti vraca bilo sta za ispravan proizvod, sve je na dobroj volji maloprodaje da ti izadju u susret. I druga stvar, cak i da zamislimo da takav zakon postoji, kazi mi sta mislis onda sta rade maloprodaje ili distributeri sa plocom od 30k dinara kada im dodje "entuzijasta" kome se ipak ne svidja ploca koju je kupio pa je vrati u tom zamisljenom roku od 7 dana? Daju je cistacicinom malom da se igra kuci? Da ne pricam da takve ploce dodju po jedan komad u Srbiju.

Volim kad su ljudi u pravu.

Moćno „oružje” – 14 dana za odustajanje od kupovine

Ono što bi svaki kupac trebalo da zna jeste to da sve što ne kupi u prodavnici nego „na daljinu”, ima prava da vrati u roku od dve nedelje. I da dobije novac nazad. Kako kod kupovine na daljinu potrošač nema mogućnosti da vidi, proveri i ispita ono što pazari, već se odlučuje na neviđeno Zakon o zaštiti potrošača daje mu pravo da odustane od kupovine bez obrazloženja u roku od 14 dana od kada mu naručena roba stigne. To se odnosi na kupovinu preko Interneta, telefona, telešopa, na prodaju od vrata do vrata, ali i na takozvane besplatne večere na koje se građani pozivaju, a na kojima im najčešće nešto prodaju ili im se obećavaju pokloni, a potom nešto i naplati. Sve to se smatra prodajom izvan poslovnih prostorija i potrošač ima prava da vrati robu u roku od 14 dana. Zakon zapravo propisuje da potrošač može jednostrano da raskine ugovor u roku od 14 dana od njegovog zaključenja ugovora, bez navođenja razloga. To znači da svako vraća ono što je uzeo – potrošač robu, a trgovac novac, ali potrošač snosi troškove transporta. Važno je istaći i da je od trenutka slanja robe natrag, potrošač odgovoran za eventualnu štetu, pa se savetuje pažljivo biranje transporta.

Da li znamo svoja potrošačka prava


Dužnost obaveštavanja o vršenju prava na jednostrani raskid ugovora

Član 31

Trgovac je dužan da potrošaču preda obrazac za jednostrani raskid ugovora na daljinu i ugovora koji se zaključuju izvan poslovnih prostorija i obaveštenje o:

1) nazivu, adresi i adresi elektronske pošte trgovca na koje potrošač dostavlja obrazac za jednostrani raskid ugovora;

2) pravu potrošača na jednostrani raskid ugovora na obrascu za jednostrani raskid ugovora na trajnom nosaču zapisa (trajnom medijumu):

(1) kod ugovora zaključenih izvan poslovnih prostorija, u roku od 14 dana od dana kada je potrošač potpisao porudžbenicu;

(2) kod ugovora na daljinu, u roku od 14 dana od dana kada je roba dospela u državinu potrošača, odnosno trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik...

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA
 
Ma, super je to sve smisljeno, samo nema ko da sprovodi :)
 
Nas 50 sa foruma porucimo preko neta za svakog po dve kartice 7950. To je 2*300*50=30000e.

U roku od 5 dana smo svi presli Crysis 3 i hocemo da se pozovemo na tu zakonsku odredbu da imamo pravo da vratimo robu u roku od 15 dana ako smo je uzeli preko neta. Sta ce prodavac sada da radi sa karticama u vrednosti od 30000e koje vise nisu nove ?
 
Ma, super je to sve smisljeno, samo nema ko da sprovodi :)

Sve je to regulisano kod firmi koje iole vrede nečemu. Primer na koji sam naleteo...

Korisnički servis - Pravo na odustajanje/Povraćaj robe (Planeta)

djaksport.com

sto se tice IT opreme, mogu samo da pretpostavim da se CT,GIG..,EM.. drže zakona, verovatno su do sada imali X povracaja i morali bi da se usklade zakonu,
a ostali me se i ne tiču.

Nas 50 sa foruma porucimo preko neta za svakog po dve kartice 7950. To je 2*300*50=30000e.

U roku od 5 dana smo svi presli Crysis 3 i hocemo da se pozovemo na tu zakonsku odredbu da imamo pravo da vratimo robu u roku od 15 dana ako smo je uzeli preko neta. Sta ce prodavac sada da radi sa karticama u vrednosti od 30000e koje vise nisu nove ?


Pretpostavljam da je to pitanje koje prodavac treba da postavi državnim organima koji su zakon doneli.
DAKLE, mislim da je taj zakon veoma jasan u pogledu prava i obaveza prodavca, a kako će on to organizovati i obavljati je na njima.
Uostalom,ko nije spreman ne mora da prodaje preko neta.


EDIT: Važno je istaći i da je od trenutka slanja robe natrag, potrošač odgovoran za eventualnu štetu, pa se savetuje pažljivo biranje transporta.
Dakle mogu da prime paket, nakon toga otvore i odlome komad hardwarea i okrive kurirsku službu - dakle ništa od povraćaja jer je potrošač odgovoran...
Postoje razne varijante.
 
Poslednja izmena:
A ako povracsj robe obavimo licno ?
 
Koliko vidim domaci IT prodavci, ovi najpoznatiji u svakom slucaju, nisu naveli mogucnost povracaja u roku od 14 dana na sajtovima.
Mogu da pretpostavim da ipak moraju da ispostuju sve odredbe aktuelnog zakona, verovatno u tolikom obimu posla gotovo svakodnevno imaju povracaj robe...

sto se tice recimo radnji Djak(sport), oni kazu :

Jednostranim raskidom ugovora potrošač se oslobađa svih obaveza. Izjava o jednostranom raskidu ugovora proizvodi pravno dejstvo od dana kada je poslata trgovcu.
Član 37. Zakona o zaštiti potrošača
Jednostranim raskidom ugovora na daljinu ili ugovora koji se zaključuju izvan poslovnih prostorija prestaju obaveze ugovornih strana koje su nastale zaključenjem ugovora na daljinu odnosno ugovora koji se zaključuje izvan poslovnih prostorija.
Trgovac je dužan da potrošaču bez odlaganja vrati iznos koji je potrošač platio po osnovu ugovora, a najkasnije u roku od 30 dana od dana prijema izjave o jednostranom raskidu ugovora.
Kod ugovora o prodaji robe koji se zaključuje izvan poslovnih prostorija ili na daljinu, trgovac je dužan da vrati potrošaču sredstva koja je platio po osnovu ugovora kada primi ili preuzme robu koju je po osnovu ugovora isporučio potrošaču, odnosno kada primi dokaz da je potrošač robu poslao trgovcu, bez obzira koju od tih radnji je potrošač prvo preduzeo.
Ako je pre isteka roka za jednostrani raskid ugovora o prodaji robe koji se zaključuje izvan poslovnih prostorija ili na daljinu, roba prešla u državinu potrošača ili trećeg lica koje je odredio potrošač, potrošač je dužan da u roku od 14 dana od dana kada je poslao izjavu o jednostranom raskidu ugovora, robu pošalje ili preda trgovcu ili trećem licu koje trgovac ovlasti da primi robu, osim ako je trgovac ponudio da sam preuzme robu od potrošača. U ovom slučaju potrošač snosi isključivo neposredne troškove vraćanja robe trgovcu.


EDIT: kad si pitao sta bi radio diler da mu se vrate silne kartice itd.
Pa kapiram da se rešenje tog problema krije u prvom postu na temi

Moj primer od danas: Narucio misa od 55 evra u ponedeljak, stigao danas (u petak), otvaram pakovanje i vidim da fali sve iz pakovanja sto dolazi uz misa, u pakovanju samo mis, teflonske nozice su mu bile ulepljene dlakama i prasinom, prasina se zavukla u supljine, i slicno. Naravno odmah vratim misa i uzmem pare nazad... To je najskoriji dogadjaj (danas).
 
Poslednja izmena:
@bukake_bob
Tvoj post nema veze sa onim o cemu sam ja pricao, tako da si me nepotrebno citirao. Mi pricamo o kupovini robe u prodavnici i nikakvi rokovi od 7 dana ne postoje. Druga stvar je taj zakon za kupljenu robu na daljinu. U teoriji sve to izgleda kao sto si citirao zakon, u praksi to ne funkcionise niti ce funkcionisati. Nije maticna ploca ili neka druga komponenta odeca pa da ne mozes da ocenis da li ti stoji ili ne. Tacno se zna sta koja komponenta radi, sve specifikacije imas crno na belo, nema tu igram se 10 dana pa da vratim.
 
Onda iskomentarisi moj post o 100 kartica vrednosti 30000e. Kakvo je tvoje misljenje ?
 
@bukake_bob
Tvoj post nema veze sa onim o cemu sam ja pricao, tako da si me nepotrebno citirao. Mi pricamo o kupovini robe u prodavnici i nikakvi rokovi od 7 dana ne postoje. Druga stvar je taj zakon za kupljenu robu na daljinu. U teoriji sve to izgleda kao sto si citirao zakon, u praksi to ne funkcionise niti ce funkcionisati. Nije maticna ploca ili neka druga komponenta odeca pa da ne mozes da ocenis da li ti stoji ili ne. Tacno se zna sta koja komponenta radi, sve specifikacije imas crno na belo, nema tu igram se 10 dana pa da vratim.

Mozda vi pricate o kupovini u radnji, Johnny je otvorio temu o problemima komponenti koji mu stizu (postom,kuririma...) kao sto pise :
E ovako, ne tako retko porucim neku specificnu komponentu boljih performansi, koja se na neki nacin izdvaja od konkurencije, i nazalost, u 8 od 10 slucajeva mi se desi da ta komponenta stigne kod mene a da je prethodno bila otvarana, koriscena, puna prasine, mozda fale neki ili svi[b/] propratni elementi koji stizu u pakovanju, i tome slicno...


Slazem se da je ploca - ploca, i nema tu "kako stoji" itd. ALI zakon o zastiti potrosaca definise odnose 'online' kupovine ROBE...
Dakle ne pominju se satori, trenerke, ploce, graficke, kantice i lopatice, iskljucivo genericki ROBA
Takodje - jedini izuzetak koliko vidim je HRANA, i za nju ne vazi povracaj...

Naravno, uopste ne sumnjam na nedostatak 'entuzijazma' kod domacih distributera da robu prime nazad, ali mogu da pretpostavim da pod pritiskom moraju da ispoštuju zakon.
 
Poslednja izmena:
Poenta je u tome da se malo prodiskutuje o samom cinu pokusaja prevare korisnika, a ne o savetima ko bi sta trebalo da radi. Znam, treba da pazim, svi mi treba da pazimo... I sta onda? Svi bi mi trebali da "pazimo" dok oni i dalje uvaljuju sta god hoce, kako hoce... Dok u normalnim zemljama korisnik moze lepo da kupi proizvod i da bude siguran da je dobio nov, dok u Srbistanu kupci treba lupom da proveravaju proizvod da bi uocili da nije otvaran, koriscnen, dal nesto ne fali, da ga otvaraju u radnji (ako moze), i slicno... Nije ni to resenje. Sto se tice dilera, nije problem da kazem ko je, samo da se neki mod javi i da napise da je to ok, onda cu i da napisem, mada znam da nije problem samo do tog jednog, nego do velike vecine dilera... Dosta njih tako radi, i to im prolazi... Nazalost :(
Upravo o tome sam ti i pricao, ako spomenes nekoga ko ne radi posao kako treba onda ce mozda da to i dodje do njihovih glava a ako pricamo kao nasi politicari danas "trebalo bi", "mi cemo", "uradicemo", "obezbedicemo" ili kada kazu "popravicemo ulice", "to nije nasa odgovornost" itd... da ne nabrajam. Moras problem izneti od pocetka do kraja, crno na belo i resiti ga konkretno jer ovako pocinjes da pricas o nekom "virtuelnom" slucaju za koji se ne zna nista konkretno i pocinjes da licis na nasu smesnu drzavu. Upravo je to razlog zbog cega nam je ovako danas. Nemoj da me pogresno shvatis ili naljutis ali problemi se ne resavaju tako sto ces spomeniti nesto a neces konkretno reci sta, ne ide to tako. Pokusaj malo da procitas strane forume i njihove komentare da vidis kako tamo izgleda kada neko nagazi nekoga na grbacu. Evo ti jedan primer, u Engleskoj prije par godina na jednom TV kanalu su poceli reklamirati pivo u toku fudbalske utakmice (sto je kod nas sasvim normalno) sta se desilo... ljudi su bukvalno odlepili jer ih ne interesuje reklama u toku utakmice ni na kraj pameti i svi slozno su se dogovorili oko jedne stvari, da ne kupuju vise to pivo kako bi fabrika propala, fabrika jeste propala i nije vise bilo reklame nikada za vreme utakmica.
Poenta svega ovoga je da i ti uradis isto, da slobodno kazes ko prodaje koristene, testirane, otpakovane stvari pa ako nas stotinjak koji smo ovo procitali saznamo nesto vise od toga mozda i uspes nesto vise od onoga sto znamo do sada a to je NISTA osim da si imao sa nekim prodavcem hardvera neki problem i da ga nisi resio.
Kazem, nemoj da me pogresno shvatis ali sa olosem moras ostro, da se spustis na njihov nivo i ides petom napred zbog svojih prava, ne tudjih. Oni od tebe zive, uzivaju u tvom novcu i ne treba im dozvoliti da iskoristavaju bilo koga od nas.
 
prema zakonu o zastiti potrosaca:
Clan 16
Trgovac je dužan da pre zaključenja ugovora o prodaji robe ili pružanju usluga, potrošača na jasan i razumljiv način, obavesti o:

tacka 5

5) postojanju prava potrošača na jednostrani raskid ugovora pod uslovima koji su propisani ovim zakonom;

Na osnovu clana 35

Pravo potrošača na jednostrani raskid ugovora i raskidni rok

Član 35

Potrošač može u roku od 14 dana od dana zaključenja ugovora na daljinu ili ugovora koji se zaključuje izvan poslovnih prostorija da bez navođenja razloga jednostrano raskine ugovor.

Jednostranim raskidom ugovora iz stava 1. ovog člana potrošač se oslobađa svih ugovornih obaveza, osim neposrednih troškova povraćaja robe trgovcu.

Izjava o jednostranom raskidu ugovora na daljinu ili ugovora koji se zaključuje izvan poslovnih prostorija smatra se blagovremenom ukoliko je poslata trgovcu u roku iz stava 1. ovog člana ili ako je potrošač vratio trgovcu robu koju je primio po osnovu ugovora u roku iz stava 1. ovog člana.

Izjava o jednostranom raskidu ugovora proizvodi pravno dejstvo od dana kada je poslata trgovcu.

Kod ugovora koji se zaključuju izvan poslovnih prostorija, rok iz stava 1. ovog člana računa se od trenutka kada potrošač potpiše porudžbenicu, a u slučaju da porudžbenica nije u pismenoj formi od trenutka kada potrošač primi kopiju popunjene porudžbenice u pismenoj formi ili kopiju popunjene porudžbenice na trajnom nosaču zapisa (trajnom medijumu) ako se potrošač s time saglasi i završava se istekom poslednjeg časa poslednjeg dana roka.

Kod ugovora o prodaji robe na daljinu, rok iz stava 1. ovog člana računa se od trenutka kada roba dospe u državinu potrošača, odnosno trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik i završava se istekom poslednjeg časa poslednjeg dana roka.

Kod ugovora o pružanju usluga na daljinu rok iz stava 1. ovog člana računa se od trenutka zaključenja ugovora i završava se istekom poslednjeg časa poslednjeg dana roka.

Kod ugovora o pružanju finansijskih usluga na daljinu, rok iz stava 1. ovog člana računa se od trenutka zaključenja ugovora, odnosno od trenutka obaveštavanja potrošača o sadržini ugovora ako je to obaveštenje primio nakon što je ugovor zaključen i završava se istekom poslednjeg časa poslednjeg dana roka.

Izuzetno do stava 1. ovog člana, kod ugovora o osiguranju života na daljinu, potrošač ima pravo da bez navođenja razloga u roku od 30 dana jednostrano raskine ugovor.

Ako trgovac ne obavesti potrošača blagovremeno o postojanju prava na jednostrani raskid ugovora, rok za raskid ugovora iz stava 1. ovog člana počinje da teče od trenutka kada potrošač primi obaveštenje o pravu na jednostrani raskid ugovora u pismenoj formi, odnosno na trajnom nosaču zapisa (trajnom medijumu) ako se potrošač sa tim saglasi. U ovom slučaju, potrošač može da raskine ugovor u svako doba, uključujući vreme koje prethodi prijemu zakasnelog obaveštenja o postojanju prava na jednostrani raskid.

svako pravno lice, tj prodavac mora jasno da prikaze uslove jednostranog prekida.
primer
mts
6.3. PRAVO NA JEDNOSTRANI RASKID UGOVORA OD STRANE KORISNIKA

Korisnik može raskinuti ugovor kojim se reguliše prodaja Usluga/Proizvoda na način i pod uslovima predviđenim kako samim ugovorom tako i pod uslovima za jednostrani raskid ugovora shodno članu 35. Zakona o zaštiti potrošača, osim u slučaju kada se Korisnik saglasio da se sa pružanjem Usluga ugovorenih na daljinu započne pre isteka roka za jednostrani raskid.

U slučaju jednostranog raskida ugovora shodno odredbama Zakona o zaštiti potrošača, Korisnik neposredno snosi troškove povraćaja Proizvoda/Usluga, a Telekom Srbija je u obavezi da u roku od 30 dana od dana prijema izjave o jednostranom raskidu, Korisniku vrati iznos koji je Korisnik platio po osnovu kupovine Proizvoda/Usluga.

U slučaju raskida pretplatničkog ugovora u smislu prethodnog stava, Korisniku će biti naplaćeni troškovi ostvarenog saobraćaja kao i deo mesečne naknade srazmeran periodu primene ugovora.

neki sajt popusti
Jednostrani raskid

Kupac ima pravo da u roku od 14 dana od dana zaključenja ugovora o kupovini proizvoda bez navođenja razloga jednostrano raskine ugovor. Jednostranim raskidom kupac se oslobađa svih ugovornih obaveza, osim neposrednih troškova povraćaja robe. Kupac gubi pravo na jednostrani raskid ako uz izričitu saglasnost potrošača, trgovac započne pružanje usluge pre isteka vremena u kome je dozvoljen jednostrani raskid ugovora.

telenor
Pravo na jednostrani raskid Korisnik može da ostvari u roku od 14 (četrnaest) dana od dana preuzimanja Proizvoda, odnosno potpisivanja Ugovora/Aneksa o pružanju usluga. U navedenom roku je potrebno da Korisnik pošalje Telenoru formular koji mu se dostavlja uz Pošiljku (Obaveštenje sa Obrascem za jednostrani raskid) na adresu: Telenor doo Beograd,ulica Autoput za Novi Sad 96, sa napomenom ’’ Za STO’. Takođe, na websajtu www.telenor.rs možete popuniti formular o jednostranom raskidu i koristeći korisničko ime i lozinku, putem personalizovanog sadržaja unutar izbora "Pregled/otkaz kupovine" aktivirati jednostrani raskid.
 
Upravo o tome sam ti i pricao, ako spomenes nekoga ko ne radi posao kako treba onda ce mozda da to i dodje do njihovih glava
Cisto sumnjam... Ko zna koliko se puta pricalo o raznim stvarima koje se ne rade kako treba, pa niko nije nista hteo da resi, tako da cisto sumnjam da ce nesto biti reseno i sad.

Moras problem izneti od pocetka do kraja, crno na belo i resiti ga konkretno jer ovako pocinjes da pricas o nekom "virtuelnom" slucaju za koji se ne zna nista konkretno i pocinjes da licis na nasu smesnu drzavu.
Slusaj, nemam nameru da ulazim s tobom u neku dugu, zescu raspravku (nemam ni vremena, ni zelje, ni strpljenja, ni zivaca za tako nesto), ali mislim da nema potrebe da mi se tako bracas, niti na to imas prava! Lepo sam otvorio temu da vidim da li je jos neko imao slicnih problema, ali tebi izgleda smeta sto odmah nisam pomenuo o kom se dileru radi (iako sam rekao da cu to da uradim, a ne nekog da krijem, jer me iskreno bas briga), pa si sad krenuo s takvim, po meni, malo prostackim komentarima i uporedjujes me s nasim politicarima koji nisu vredni ni dve pare, i sa "smesnom drzavom". To je, druze, jadno. Tako da ako nemas jos nesto pametno da kazes vezano za samu temu, a ne za mene, molio bih te da mi se ovako vise ne obracas! A ako ces da pricamo kao ljudi, onda mozemo, u suprotnom necemo, tako da ako ti sledeci post ima neki "flejmerski stav" neces da dobijes neki odgovor od mene. Bez bilo kakvih prozivki, poredjenja, pokusaja vredjanja, flejma, glupiranja, i slicno, i sve ce da bude OK.

problemi se ne resavaju tako sto ces spomeniti nesto a neces konkretno reci sta, ne ide to tako.
Opet kazem, sumnjam da ce nesto da se resi, i da ce da se popravi jer zivimo u, kako ti kazes, "smesnoj drzavi".
U pitanju je distributer "Alti", i prodavnica "WinWin". Misa sam video na sajtu "Emmi"-a, i posto znam da je Emmi Altijev, lepo otisao do WinWin-a i pitao jel moze direktno preko maloprodaje da se uzme a da ne porucujem sa neta, rekli moze, ja porucio, i imao sta da vidim. Sreca moja pa sam uzeo u maloprodaji, a razmisljao da kupim preko neta. E to bi bilo veselo. Koga onda da zovem, kome da se zalim, i da posle svega toga trosim pare na ponovno slanje, i da razmisljam o tome kad ce da mi vrate pare... Bar je za utehu sto u mom gradu, u WinWin-u radi dobra ekipa ljudi, pa je sve reseno brzo, i za par minuta...
Imao sam ja takve slucajeve i sa PIN-om, bez brige... Zato sam i rekao da nije samo jedan distributer problem, vec vise njih. Znam i za ljude koji su imali probleme i sa drugima. E zato nisam isprva pomenuo nista jer nisam hteo da se cela tema pretvori u pisanje svega i svacega vezano za jednog distributera, kad vecina tako slicno radi.

Pokusaj malo da procitas strane forume i njihove komentare da vidis kako tamo izgleda kada neko nagazi nekoga na grbacu. Evo ti jedan primer, u Engleskoj prije par godina na jednom TV kanalu su poceli reklamirati pivo u toku fudbalske utakmice (sto je kod nas sasvim normalno) sta se desilo... ljudi su bukvalno odlepili jer ih ne interesuje reklama u toku utakmice ni na kraj pameti i svi slozno su se dogovorili oko jedne stvari, da ne kupuju vise to pivo kako bi fabrika propala, fabrika jeste propala i nije vise bilo reklame nikada za vreme utakmica.
Sumnjam da cemo sad svi da se odlucimo da ne kupujemo preko Altija, zar ne?

Poenta svega ovoga je da i ti uradis isto, da slobodno kazes ko prodaje koristene, testirane, otpakovane stvari pa ako nas stotinjak koji smo ovo procitali saznamo nesto vise od toga mozda i uspes nesto vise od onoga sto znamo do sada a to je NISTA osim da si imao sa nekim prodavcem hardvera neki problem i da ga nisi resio.
Ne znam kako si zakljucio da ga nisam resio, kad sam lepo napisao da sam vratio misa, oni meni pare. Tako da, za mene je to reseno... Ali, opet kazem, to je nesto sto ne bi trebalo, niti smelo, da se desava...

Pozdrav i sve najbolje! ;)
 
Poslednja izmena:
Upravo je to i moja poenta bila, da pricas o tome a ne da flejmujem.
Sad svi mogu da lepo procitaju sve detalje.
Ne da nece niko kupovati nista u Winwin'u ali ce mozda nekome dobro doci da obrati paznju na slican problem koji si ti imao sa njima.
Nije mi namera bila nista drugo.
 
Vrh Dno