@MarcusS
Žao mi je što to čujem. Kada sam ja posećivao Hi-Files audio sajam u Holiday Inn hotelu i forum, bilo je to dobro.
Mada i tada je bilo "ljubomore" između ljudi koji su imali firme za prodaju audio komponenti, ko će nešto prodati. Večita borba za opstanak.
Šteta.
@RingeRaja
Prvi sistem, kada si bez iskustva, uvek je problem, i pitaš šta da kupiš.
Leppo je
@gvlada napisao: "Ако си почетник, тек ћеш формирати укус па је велика шанса шта год да узмеш мењаћеш на даље."
Nagledao sam se "svetskih" prevara kada prodavci nalete na novajliju, šta mu sve nude i uvaljuju.
Sećam se da je jedino Kiki, radio u 4Audio firmi, bio pošten i pravi profesionalac u prodaji. Uvek je preporučivao najbolju komponentu u cenovnom rangu koji možeš da platiš.
Nikada nije zloupotrebljavao tvoje ne znanje.
Čuo sam da sada radi kod Nikole, u firmi Player.
Kada kupuješ kutije, bitno je koju elektroniku uzimaš za slušanje u prodavnici.
Kao što menjaš elektroniku, tako se i kutije menjaju kroz veme.
"Kutije su nameštaj koji svira." - Stara poslovica kod audiofila, kada video vrhunsku izradu kabineta, a loš zvuk iz nje.
Jedine kutije koje imaju dobar zvuk su kompresione 3-way kutije. Svaka kutija koja ima port, sa prednje ili zadnje strane, je uvek u problemu. Kroz port izlazi zvuk koji ne postoju u muzici. na CD-u ili ploči. To je refleksija i to nije dobro. Kod kompresione kutije, svak drajver je u posebnoj komori i zvuk izlazi samo iz drajvera, kao izvora, kako i treba.
Imao sam priliku da upoznam čuvenog konstruktora kutija, Joseph D"Apolita, u Denveru na RMAF 2010 godine. Spavali smo u istom hotelu, i sedeli za istim stolom za vreme doručka.
Razgovor je bio prijatan i koristan za mene. Objasnio mi je neke "finese" u dizajniranju kutija i principima koje je on zastupao. Žalio mi se da je najveći problem koji ima, bio da nađe dobru elektroniku na kojoj može da sluša i proverava rezultat rada na projektovanju, naročito skretnice.
QA kutije koje je
@Marzoran pomenuo, je dupli D'Apolito bookshelf, izveden kao podnostojeće, Jedini problem tog dizajna je što je i drajver koji "glumi" bas u istom nivou ušiju kao i visokotonac, što nije dobro, da ti direktno u uši bije i bas. U isto vreme imaš diraktan zvučni pritisak i prvu i drugu rafleksiju, što je šizofreno za uši. Garantovano ćeš za mesec dana slušanja, da poludiš, ili da baciš kutije.
Da su dodali u donjem delu do poda još jedan bas drajver, tada bi to imalo smisla. u Gornjoj zoni viskotonac sa dva midbasa različito rezana, i u donjoj zoni bas drajver. Ali to je onda znatno skuplje, pa se od toga odustalo. "Zmija u džepu".
Zaboravio sam da kažem, da je skretnica u kutiji suština zvuka koji izlazi iz kutije. Tu se poznaje ko je "baja" a ko "budala", kako reže skretnicu, i šalje signal na drajvere. Svaka kutija svira, ali kako, To je to što ti nazivaš karakterom zvuka.
Pravilo je da se u jeftinim kutijama ugrađuje otpad od delova u skretnice. Kako da ti stavi kondenzatore, DueLund, kad jedan može da košta preko 1000 EUR, u zavisnosti od karakteristika.
I kad čuješ cenu, "smrzneš" se.
Takođe, cene drajvea su visoke, ako su drajveri vrhunski. Sam da praviš kutije, ako znaš, pa par kutija ne može da košta, samo materijal i stolar, ispod 5000 EUR. Pod uslovom da znaš šta kupuješ. Kada kupuješ drajvere, kupuješ od prodavca i na komad. Kada imaš proizvodnju, onda kupuješ na veliko i direktno od proizvođača.
Najskuplji drajveri i delovi, nisu uvek i najbolji.
Pomenuo si Focal Grande Utopia. Pogledaj koliko od poda je 15" bas drajver. Sve sam rekao. Zvučni talas ti direktno bije u grudi, i "pomera" pluća. Ali je Focal. Niko ne sme javno da kaže: "Car je go".
Pomenuo si i McIntosh monoblokve od 1 kW. Na koliko Ohm-a je 1 kW?
Iz koje godine je poizvodnja?
Koje su lampe u njemu? Sada ugrađuju Elctro Harmonics od 2$/kom. Bezobrazluk.
Samo hrabri ili gluvi danas kupuju McIntosh.
Da li još postoji Krell i ko ga kupuje?
Polovni McIntoš proizveden pre 30-40 godina je sada skuplji od novog. Bolji zvuk, pravi McIntosh. Pod uslovom da nije repariran sa "Kineskim" delovima.
Već više godina unazad, McIntosh je loš, od kada su ga kupili Bankari, grupa bankra. Kao i SonusFaber i Audio Research.
Kvalitet zvuka i izrade je drastično opao. Kutije i elektroniku su počeli da prave Bankari a ne inženjeri.
Kažu ti: Imaš toliko para da dizajniraš proizvod, i to je to. Pa kako da zvuk bude dobar?
Sve je kompromis.
Sada su sve prodali firmi BOSE, pre par meseci. Audio Research je propao i ugašen.
@vladimirperic
Evo zašto.
Uđe ti u radnju čovek, i ti se "polomiš" oko njega, sat-dva vrenena mu posvetiš, puštaš muziku, objašnjavaš, porediš sa drugim modelom, i on se zahvali i ode. Kaže: Hvala vam, Razmisliću.
I tako ceo dan. Posle trećeg, neznaš gde si.
Najteže je kad ti uđe "stručnjak". To je za samoubistvo. On sve zna. Čitao je mnogo na websajtovima, ali nikada to nije ni video ni čuo.
Ali audio, kao hobi, je veoma lep. Uvek lepa muzika, atmosfera, priča, meze i piće, i kvalitetan razgovor i druženje. Nema agresije i svađe. Pod uslovom da nema "patkometrije" - moj sistem, pojačalo, kutije, kablovi su bolji od tvojih. Ali je to uvek u šali i zezanje.