Šta je novo?

Pomoc oko odabira hifi sistema

Marzoran

Zapažen
Učlanjen(a)
05.12.2024
Poruke
3
Poena
1
Pozdrav,
molio bih iskusnije za savet oko odabira zvucnika I risivera..
U opticaju mi je nabavka polovne varijante
Zvucnika Q acoustic 3050
ili Kef IQ 3.
Nesto od toga bih upario sa risiverom Denon, opcije su
Avr x 1700
Avr x 4200
AVR x 4000
Avr x 3000
Zamisao mi je da uzmem podnostojece zvucnike, visine oko 80ak cm.. Varijanta Q Acs. 3050 je visine oko100cm a kef je bookshelf pa bi trebalo da ide na nosace.
Takodje mi je Denon zapao za oko Ali mi je zamisao da I risiver bude neka dimenziino manja varijanta, a da ima sve "novije fore" wifi.. Bluetooth.. Itd.
I na kraju da sve to lepo zvuci.
Generalno nisam previse zahtevan, Ali imam dosta dilema oko uparivanja sistema.
Svaki savet dobro dosao.
Hvala u napred.
Pozdrav
Zoran
 
Колике површине је простор у коме ће се слушати музика?
Зашто поредиш подностојеће и букшелф звучнике?
 
Pozdrav.

1. Koliko para planiraš da odvojiš za sistem?
2. Kolika je prostorija za slušanje? Ako može i neki nacrt, bilo bi super
3. AVR se ne kupuje za HiFi sistem, već klasično 2.0 pojačalo
4. Da li ćeš uzeti podnostojeće ili bukšelf na stalcima je manje-više svejedno, kvalitet zvuka ne zavisi od toga koji je tip u pitanju

Zvučne kutije koje si naveo su okay izbor, po kvalitetu su tu negde, iako ja naginjem prema KEF-u.
Q Acoustics je nešto manje omaže, ali je zato veće osetljivosti nego KEF, pri čemu i za jedne i za druge ne treba neko strujno potentno pojačalo, radiće korektno i neko skromnije.
 
Prostor je je 30ak m2
8.5x 3.6m, zvucnici bi stojali na duzem zidu, znaci slusali bi se najcesce sa razdaljine oko 3.5 m ( gde je trosed)
Ne poredim podne I book zvucnike nego bih voleo da su visine oko 80ak cm. QA su oko 100+cm sto mi deluje veliko za zid na kojem bi bile kutije.
Kef bi trebali na postolje pa bih eventualno sa njim mogao da dobijem zeljenu visinu.

Oko 800e bi bilo ovo sto gledam.
Avr iz razloga sto bih hteo da kompenzujem I hifi I tv sadrzaj I projektor.
Razmisljam I o wiim pojacalu najvise zbog gabarita uredjaja Ali tu ostajem uskracen za mogucnosti koje pruza avr.
Ako imate jos neki predlog van ovoga sto sam pisao... dobrodosao je.
 
...Zvucnika Q acoustic 3050...
Nisu loši zvučnici, slobodno uzmi, bolja opcija su podnostojeći, za tvoj slučaj...
Avr x 1700
Avr x 4200
AVR x 4000
Avr x 3000
Svaki od ovih će da radi - dobro, uzmi najpovoljniji, biraj da li ćeš "jači" ili noviji, u skladu sa željama...
dilema oko uparivanja sistema.
Nema razloga za veliku dilemu, bilo šta da odabereš - će da svira manje-više slično, tj dobro.
A ima i ovih slim modela - marantz, yamaha, jesu malo skuplji i slabiji, al su zato elegantniji, a većina ima i pre-out za prednje zvučnike, tako da možeš da ih kombinuješ sa wiimom.
 
На дужем зиду ћеш имати проблема са дубином позорнице и неједнаким простирање баса. Сам авр би могао да тера суроунд звучнике али за предње ти треба засебно појачало, за два или више канала. Ако си почетник, тек ћеш формирати укус па је велика шанса шта год да узмеш мењаћеш на даље.
 
Nisu loši zvučnici, slobodno uzmi, bolja opcija su podnostojeći, za tvoj slučaj...

Svaki od ovih će da radi - dobro, uzmi najpovoljniji, biraj da li ćeš "jači" ili noviji, u skladu sa željama...

Nema razloga za veliku dilemu, bilo šta da odabereš - će da svira manje-više slično, tj dobro.
A ima i ovih slim modela - marantz, yamaha, jesu malo skuplji i slabiji, al su zato elegantniji, a većina ima i pre-out za prednje zvučnike, tako da možeš da ih kombinuješ sa wiimom.
Neka preporuka za slim model ?
 
Maranc nr1510, u plejeru, na jakom popustu - ako oćeš nov...
Ako ćeš polovan, onda na ka-pe, pa birkaj...
 
Gde te igračke mogu da se porede sa Denon AVR X 3000 ili 4000
 
Da ali navedena dva modela marantz i pioneer nisu ni blizu u klasi sa navedenim Denonom
 
@Marzoran

Kada kupuješ audio opremu, NIKADA ne kupuj ono što prethodno nisi čuo.
Svi Review-i su šarena laža, i nisu merodavni za odluku i kupovinu. Tvoje uho nije isto kao i onoga koji je slušao i pisao Review.
Review-i se UVEK pišu za novac, i samim tim nisu objektivni.
Kada kupuješ zvučne kutije, NIKADA se ne kupuju kutije koje imaju metalne kalote visokotonca. Samo papir ili svila. Kod boljih modela Mundorf AMT.
Srednje tonac/bas - samo papir. Nikako plastika ili metal. Kvalitet srednjetonca je veoma bitan.
Visina kutija se ne bira NAPAMET. Pravilo je da visokotonac u kutijama bude u nivou ušiju na trosedu/fotelji/stolici u kojoj sediš. Uzmi metar pa izmeri.
Najbolje pre kupovine čuti zajedno to što misliš da kupiš, ako može.
Ako ne može, odluči se za jednu komponentu, pa tu komponentu nosi tamo gde je druga, i traži da čuješ kako to radi zajedno.
Manja je verovatnoća da pogreš, i da to zajedno ima loš zvuk, a platio si.
Proveri izlaznu otposnost pojačala/receivera i otpornost kutija, da ne bi imao problem sa zvukom.
Ne kupuj skupe kablove za zvučnike. Obična plavo-bela telefonska žica radi dobro. Samo uzmi po tri-četri/žice za "-" i isto za "+", i upleti platenicu. I to je to. Tu je kvalitetan i čist bakar, jer mora da prenosi signal. Samim tim će prenositi i zvučni signal. Terminale za kablove kupi naj jeftinije. Mnogo bolja varijanta je UTP CAT 7 kabl. Unutra su 4 x 2 žice izolovane aluminijumskom trakicom, i kabl je "šildovan" niklovanom bakarnom mrežicom i ne upija RFI smetnje.
To su osnovna pravila pri kupovini audio uređaja.
Bilo bi korisno da posetiš neki audio show, pre kupovine. Da čuješ razne "kvalitete" zvuka, i da onda kupuješ ono što misliš. Čisto radi poređenja.
I kod nas ima dobrih audio proizvođača, pa vidi šta oni imaju u ponudi.
Zaboravi na Wi-FI, Blue Tooth, 7.1, Dolby, Athmos, ..... i ostale budalaštine. Čemu to služi' Kompresija i distorzija. STRAŠNO. Ako voliš, ja nemam ništa protiv.
Poseti Hi-Files audio forum, i čitaj. Koristiće ti.
NIKADA nemoj da dozvoliš, da ti prodavac pušta glasno, jer tada i tranzistor dobro zvuči. i kutije lepo sviraju. Samo srednje tiho, i mora da se čuje sve.
Ako te posle 30 min. slušanja sistema, ne zaboli glava, ili ti u ušima ne počne da zuji, onda te komponente možeš da kupiš, ako imaš para.
Bolje je prvo kupiti jednu komponentu. Pa kad uštediš, kupiti drugu.
Pogledaj na sajtu kupujemprodajem šta ima u ponudi.
NIKADA ne gledaj ime firme/proizvođača komponente koju kupuješ. SLUŠAJ kakav je zvuk, jer kupuješ zvuk a ne markicu sa imenom proizvođača.
Na tržištu se prodaju veoma skupe komponente, a ništa ne valjaju, loš zvuk. Ali je "poznat" proizvođač.
Mnogo ljudi čita Review-e, i onda pričaju o tom proizvođaču, kako je dobar, fenomenalan zvuk, a da komponentu nikada nisu ni videli ni čuli. Samo YT video.
Zapamti. audio komponente se kupuju da uživaš u zvuku i muzici, i da se osećaš srećno. A često i da zaplačeš.
Nikada se prvo ne pita/gleda cena.
Uvek se prvo luša, pa ako ti se sviđa zvuk, pitaš za cenu.
Ne postoji zvuk za 1000, 2000, ...... 100.000 EUR. Gde je kantar koji to meri?

Ako imaš pitanja, rado ću ti odgovoriti.
Samo ti neću dati savet šta da kupiš, kog proizvođača.
Ime proizvođača NIJE BITNO. Kupuješ zvuk, koju ta komponenta reprodukuje.
Zvuk iz tih komponenti ćeš ti slušati, a ne onaj koji te savetuje.
 
Ono što si zaboravio…UVEK se prvo kupuju zvučne kutije, pa se sa njima uparuje ostalo, jer one u najvećoj meri određuju karakter zvuka.
Ja sam npr. u poslednjih 10 godina promenio 3 sistema bez promene zvučnih kutija, sva 3 su imala isti zvučni potpis, razlika je bila samo u kvalitetu potpisa.
 
@RingeRaja

Možda si u pravu. Međutim, problem su navike.
Većina uvek prvo kupuje elektroniku, pojačalo ili monoblokove.

I opet nastaje problem. Da li je elektronika lampaška ili tranzistorska.

Ako nisi mislio unapred, kada si kupovao zvučne kutije, koju elektroniku misliš da kupuješ, i koji vrstu muzike najviše slušaš, možeš da pogrešiš, ako si prvo kupio zvučne kutije.
Ne može svaka elektronika da radi na svim zvučnim kutijama.
Ako si kupio zvučne kutije niske osetljivosti, 86dB - 88dB, tada dolazi u obzir samo tranzistorsko pojačalo, jer lampe to ne mogu da "guraju" kako treba, pogotovo ako basovi 12" ili 15".
Ako su kutije visoke osetljiosti, preko 98dB, tada u obzir dolaze samo lampaši a ne tranzistorsko pojačalo.
Svim drajverima u toku rada, pada otpornost, na 4 - 2 Ohm-a, a nekima i ispod 2 Ohm-a. U tom slučaju treba ti VRHUNSKO tranzistorsko pojačalo, sa bipolarnim tranzistorima, snage minimum 300W - 400W, i veoma dobro napajanje u njemu, oko 1500W. A to sve košta, pa to nije interesantno za @Marzoran-a.
Ako su FET-ovi, tada si u velikom problemu. Loš zvuk da je to katastrofa. Basovi muljaju a visoki vrište. Jedino je sredina tako-tako.
Kao što vidiš, sve zavisi od koncepta, šta želiš da imaš, i koju vrstu muzike najviše slušaš.
Retki su sistemi koji mogu da "sviraju2 save stilove, od kamerne, klasične, džeza, pa do rock-a.
Samo vrhunski sistemi mogu dobro da reprodukuju Pink Floyd, Metalica.u, Led Zeppelin, Jimmy Hendrics-a, Janis Joplin, ... Lampe to ne mogu da "sviraju.

Matematika:

1 W = log10 = 1
100W = log100 = Log102 ( 10 na kvadrat) = 2 log10 = 2x1= 2

Znači, pojačalo snage 100 W, samo je duplo jače od 1 W.

Kad vidim sistem, na nekom Audio sajmu, odmah mogu da ocenim, koliko je "pametan" onaj koji ga je sastavljao, i kakav je zvuk.
Mnogo skupih i zvučno loših sistema sam video i čuo, i preko 1.000.000 $, i da rade katastrofalno loše. Nema sinergije komponenti od kojih je sastavljeno.

Zaključak.
Nije UVEK. Samo kada dobro znaš šta hoćeš i voliš da slušaš. Pare tu nisu bitne. Bitno je da znaš, šta kupuješ.
Ako si pogrešio sa kutijama, i počinješ da se "vadiš", onda si pukao.
U tom slučaju, najbolje je da prodaš kutije i kreneš ispočetka.
Ima "pacijenata", koji imaju sistem oko 2000 EUR-a, a kablove oko 1000 EUR-a.
Takve kupce najviše vole prodavci.
Mnogo kutija, veoma skupih, su loše, i to može svako da zna, kada ih pogleda, bez slušanja.
Ako kutije imaju oko 2 m visine. Jedan vikokotonac 1" i basove 15" ili 3 bas drajvera od 10" - 12". A koštaju do 200.000 $ ili EUR. Bačen novac.
Isto i kod kutija sa više 5"- 6" drajvera i 1" visokotonca.
Ili kutije koje imaju bas sa strane. KATASTROFA.
 
Poseti Hi-Files audio forum, i čitaj. Koristiće ti.

Taj forum je golo g.

Nekoliko puta sam probao da dobijem neke, za neke ozbiljnije audiofile, rekao bih, basic informacije - NIŠTA. Savet oko kupovine nekih zvučnika, oko 5.1.2 sistema, atmosa i slično, takođe, naravno ništa.

Ali zato da se filozofira u nedogled o koječemu, nije problem.
 
@RingeRaja

Možda si u pravu. Međutim, problem su navike.
Većina uvek prvo kupuje elektroniku, pojačalo ili monoblokove.

I opet nastaje problem. Da li je elektronika lampaška ili tranzistorska.

Ako nisi mislio unapred, kada si kupovao zvučne kutije, koju elektroniku misliš da kupuješ, i koji vrstu muzike najviše slušaš, možeš da pogrešiš, ako si prvo kupio zvučne kutije.
Ne može svaka elektronika da radi na svim zvučnim kutijama.
Ako si kupio zvučne kutije niske osetljivosti, 86dB - 88dB, tada dolazi u obzir samo tranzistorsko pojačalo, jer lampe to ne mogu da "guraju" kako treba, pogotovo ako basovi 12" ili 15".
Ako su kutije visoke osetljiosti, preko 98dB, tada u obzir dolaze samo lampaši a ne tranzistorsko pojačalo.
Svim drajverima u toku rada, pada otpornost, na 4 - 2 Ohm-a, a nekima i ispod 2 Ohm-a. U tom slučaju treba ti VRHUNSKO tranzistorsko pojačalo, sa bipolarnim tranzistorima, snage minimum 300W - 400W, i veoma dobro napajanje u njemu, oko 1500W. A to sve košta, pa to nije interesantno za @Marzoran-a.
Ako su FET-ovi, tada si u velikom problemu. Loš zvuk da je to katastrofa. Basovi muljaju a visoki vrište. Jedino je sredina tako-tako.
Kao što vidiš, sve zavisi od koncepta, šta želiš da imaš, i koju vrstu muzike najviše slušaš.
Retki su sistemi koji mogu da "sviraju2 save stilove, od kamerne, klasične, džeza, pa do rock-a.
Samo vrhunski sistemi mogu dobro da reprodukuju Pink Floyd, Metalica.u, Led Zeppelin, Jimmy Hendrics-a, Janis Joplin, ... Lampe to ne mogu da "sviraju.

Matematika:

1 W = log10 = 1
100W = log100 = Log102 ( 10 na kvadrat) = 2 log10 = 2x1= 2

Znači, pojačalo snage 100 W, samo je duplo jače od 1 W.

Kad vidim sistem, na nekom Audio sajmu, odmah mogu da ocenim, koliko je "pametan" onaj koji ga je sastavljao, i kakav je zvuk.
Mnogo skupih i zvučno loših sistema sam video i čuo, i preko 1.000.000 $, i da rade katastrofalno loše. Nema sinergije komponenti od kojih je sastavljeno.

Zaključak.
Nije UVEK. Samo kada dobro znaš šta hoćeš i voliš da slušaš. Pare tu nisu bitne. Bitno je da znaš, šta kupuješ.
Ako si pogrešio sa kutijama, i počinješ da se "vadiš", onda si pukao.
U tom slučaju, najbolje je da prodaš kutije i kreneš ispočetka.
Ima "pacijenata", koji imaju sistem oko 2000 EUR-a, a kablove oko 1000 EUR-a.
Takve kupce najviše vole prodavci.
Mnogo kutija, veoma skupih, su loše, i to može svako da zna, kada ih pogleda, bez slušanja.
Ako kutije imaju oko 2 m visine. Jedan vikokotonac 1" i basove 15" ili 3 bas drajvera od 10" - 12". A koštaju do 200.000 $ ili EUR. Bačen novac.
Isto i kod kutija sa više 5"- 6" drajvera i 1" visokotonca.
Ili kutije koje imaju bas sa strane. KATASTROFA.
Podrazumeva se da ne kupuješ napamet, ali svaka zvučna kutija ima svoj karakter koji može da se ne svidi i u slučaju da je u pitanju HiEnd sistem koji je idealno sastavljen.
Primer: Focal Grande Utopia + McIntosh Mono blokovi od po kilovat snage…za sistem čija je vrednost sa šest cifara ništa epohalno.
 
Brate svaki bih posao radio al kao prodavac u radnji hifi opreme ubio bih se prvi dan do podne sto rece davno jedan forumas...
Zašto, brate mili?

Ne razumem.

Pa to ti je najlakši poso - samo naučiš, napamet, par efektnih fraza i gotovo.
Npr, kreneš od toplo, hladno, precizno, čvrsto, zaokruženo, i te de...
Obavezno na kraju pomeneš i sinergiju, i na konju si...
 
@MarcusS
Žao mi je što to čujem. Kada sam ja posećivao Hi-Files audio sajam u Holiday Inn hotelu i forum, bilo je to dobro.
Mada i tada je bilo "ljubomore" između ljudi koji su imali firme za prodaju audio komponenti, ko će nešto prodati. Večita borba za opstanak.
Šteta.

@RingeRaja

Prvi sistem, kada si bez iskustva, uvek je problem, i pitaš šta da kupiš.
Leppo je @gvlada napisao: "Ако си почетник, тек ћеш формирати укус па је велика шанса шта год да узмеш мењаћеш на даље."
Nagledao sam se "svetskih" prevara kada prodavci nalete na novajliju, šta mu sve nude i uvaljuju.
Sećam se da je jedino Kiki, radio u 4Audio firmi, bio pošten i pravi profesionalac u prodaji. Uvek je preporučivao najbolju komponentu u cenovnom rangu koji možeš da platiš.
Nikada nije zloupotrebljavao tvoje ne znanje.
Čuo sam da sada radi kod Nikole, u firmi Player.
Kada kupuješ kutije, bitno je koju elektroniku uzimaš za slušanje u prodavnici.
Kao što menjaš elektroniku, tako se i kutije menjaju kroz veme.
"Kutije su nameštaj koji svira." - Stara poslovica kod audiofila, kada video vrhunsku izradu kabineta, a loš zvuk iz nje.
Jedine kutije koje imaju dobar zvuk su kompresione 3-way kutije. Svaka kutija koja ima port, sa prednje ili zadnje strane, je uvek u problemu. Kroz port izlazi zvuk koji ne postoju u muzici. na CD-u ili ploči. To je refleksija i to nije dobro. Kod kompresione kutije, svak drajver je u posebnoj komori i zvuk izlazi samo iz drajvera, kao izvora, kako i treba.
Imao sam priliku da upoznam čuvenog konstruktora kutija, Joseph D"Apolita, u Denveru na RMAF 2010 godine. Spavali smo u istom hotelu, i sedeli za istim stolom za vreme doručka.
Razgovor je bio prijatan i koristan za mene. Objasnio mi je neke "finese" u dizajniranju kutija i principima koje je on zastupao. Žalio mi se da je najveći problem koji ima, bio da nađe dobru elektroniku na kojoj može da sluša i proverava rezultat rada na projektovanju, naročito skretnice.
QA kutije koje je @Marzoran pomenuo, je dupli D'Apolito bookshelf, izveden kao podnostojeće, Jedini problem tog dizajna je što je i drajver koji "glumi" bas u istom nivou ušiju kao i visokotonac, što nije dobro, da ti direktno u uši bije i bas. U isto vreme imaš diraktan zvučni pritisak i prvu i drugu rafleksiju, što je šizofreno za uši. Garantovano ćeš za mesec dana slušanja, da poludiš, ili da baciš kutije.
Da su dodali u donjem delu do poda još jedan bas drajver, tada bi to imalo smisla. u Gornjoj zoni viskotonac sa dva midbasa različito rezana, i u donjoj zoni bas drajver. Ali to je onda znatno skuplje, pa se od toga odustalo. "Zmija u džepu".
Zaboravio sam da kažem, da je skretnica u kutiji suština zvuka koji izlazi iz kutije. Tu se poznaje ko je "baja" a ko "budala", kako reže skretnicu, i šalje signal na drajvere. Svaka kutija svira, ali kako, To je to što ti nazivaš karakterom zvuka.
Pravilo je da se u jeftinim kutijama ugrađuje otpad od delova u skretnice. Kako da ti stavi kondenzatore, DueLund, kad jedan može da košta preko 1000 EUR, u zavisnosti od karakteristika.
I kad čuješ cenu, "smrzneš" se.
Takođe, cene drajvea su visoke, ako su drajveri vrhunski. Sam da praviš kutije, ako znaš, pa par kutija ne može da košta, samo materijal i stolar, ispod 5000 EUR. Pod uslovom da znaš šta kupuješ. Kada kupuješ drajvere, kupuješ od prodavca i na komad. Kada imaš proizvodnju, onda kupuješ na veliko i direktno od proizvođača.
Najskuplji drajveri i delovi, nisu uvek i najbolji.
Pomenuo si Focal Grande Utopia. Pogledaj koliko od poda je 15" bas drajver. Sve sam rekao. Zvučni talas ti direktno bije u grudi, i "pomera" pluća. Ali je Focal. Niko ne sme javno da kaže: "Car je go".
Pomenuo si i McIntosh monoblokve od 1 kW. Na koliko Ohm-a je 1 kW?
Iz koje godine je poizvodnja?
Koje su lampe u njemu? Sada ugrađuju Elctro Harmonics od 2$/kom. Bezobrazluk.
Samo hrabri ili gluvi danas kupuju McIntosh.
Da li još postoji Krell i ko ga kupuje?
Polovni McIntoš proizveden pre 30-40 godina je sada skuplji od novog. Bolji zvuk, pravi McIntosh. Pod uslovom da nije repariran sa "Kineskim" delovima.
Već više godina unazad, McIntosh je loš, od kada su ga kupili Bankari, grupa bankra. Kao i SonusFaber i Audio Research.
Kvalitet zvuka i izrade je drastično opao. Kutije i elektroniku su počeli da prave Bankari a ne inženjeri.
Kažu ti: Imaš toliko para da dizajniraš proizvod, i to je to. Pa kako da zvuk bude dobar?
Sve je kompromis.
Sada su sve prodali firmi BOSE, pre par meseci. Audio Research je propao i ugašen.

@vladimirperic

Evo zašto.
Uđe ti u radnju čovek, i ti se "polomiš" oko njega, sat-dva vrenena mu posvetiš, puštaš muziku, objašnjavaš, porediš sa drugim modelom, i on se zahvali i ode. Kaže: Hvala vam, Razmisliću.
I tako ceo dan. Posle trećeg, neznaš gde si.
Najteže je kad ti uđe "stručnjak". To je za samoubistvo. On sve zna. Čitao je mnogo na websajtovima, ali nikada to nije ni video ni čuo.

Ali audio, kao hobi, je veoma lep. Uvek lepa muzika, atmosfera, priča, meze i piće, i kvalitetan razgovor i druženje. Nema agresije i svađe. Pod uslovom da nema "patkometrije" - moj sistem, pojačalo, kutije, kablovi su bolji od tvojih. Ali je to uvek u šali i zezanje.
 
Ala ga ti udavi čovek kupuje komponente za 800 e i vidi se da hoće multimediju da podržava pored ovoga svega što si napisao na kraju neće kupiti ništa i neće znati ni šta da kupi
 
@ivoludilo

I ti si se mnogo zabrinuo za @Marzoran -a, i uputio mi kritiku.
Lepo. Baš si pravi drug.
Ničim lično izazvan, niti spomenut, sa moje strane, komentar upućen meni, smatram nepotrebnim i besmislenim.
Tvoj komentar potvrđuje da nisi audiofil, jer to audiofil nikada ne bi napisao.
Trebalo ti je dosta vremena za komentar, što podstiče moju sumnju o konsultaciji sa nekim.
Pozdravi ga.
Želim ti mnogo uspeha i samostalnosti.

*********************************************************************

Namera mi je bila da pomognem, i onima koji će čitati ovu temu.
Davati savet i mišljenje, šta kupiti, dve komponente za cenu od 800 EUR, za mene, nije imalo nikakvog smisla.
Na osnovu toga šta sam pisao, Marzoran je sada dovoljno osposobljen, i sposoban, da sam proceni šta kupiti i kako kupovati.
 
@ivoludilo

I ti si se mnogo zabrinuo za @Marzoran -a, i uputio mi kritiku.
Lepo. Baš si pravi drug.
Ničim lično izazvan, niti spomenut, sa moje strane, komentar upućen meni, smatram nepotrebnim i besmislenim.
Tvoj komentar potvrđuje da nisi audiofil, jer to audiofil nikada ne bi napisao.
Trebalo ti je dosta vremena za komentar, što podstiče moju sumnju o konsultaciji sa nekim.
Pozdravi ga.
Želim ti mnogo uspeha i samostalnosti.

*********************************************************************

Namera mi je bila da pomognem, i onima koji će čitati ovu temu.
Davati savet i mišljenje, šta kupiti, dve komponente za cenu od 800 EUR, za mene, nije imalo nikakvog smisla.
Na osnovu toga šta sam pisao, Marzoran je sada dovoljno osposobljen, i sposoban, da sam proceni šta kupiti i kako kupovati.
Spomenuo su skretnicu. A šta misliš o full range driverima koji dolaze bez iste?
 
@diviner_golden

Da, spomenuo sam skretnicu. Ali nisam nikoga uvredio sa mojim komentarom.
Da li neko očekuje, da u tom cenovnom rangu, dobije kvalitetne delove?
Otvarao sam i mnoge čuvene i skupe kutije, i video šta stavljaju u skretnice. Kineski otpad sa temperaturnom vrednošću delova od 85 C.
Kad bi ljudi znali koliko se sketnica greje, i 200 C bi bilo malo.
Čuveni drajveri, Scan Speak Revelator, umesto bakra koristi aliminijumsku žicu, za navoj na cilindričnom delu koji ulazi u magnet. Sramota.
A 50% kutija na tržištu je napravljeno sa tim drajverima, uključujući i Wilson kutije, kao čuvene i veoma skupe.

Sam izraz "full range" za drajver je besmislen.
Ni jedan drajver NE MOŽE da reprodukuje frekventni spektar od 20 Hz - 20 KHz.
Jednostavno, ne postoji tehnologija, koja je u stanju da to mehanički omogući.
Kako dobiti visoki SPL kod tih drajvera. Nema šanse.
Ali postoje "fanatici" tih drajvera, Tannoy, Fostex, Lowther, i to je sasvim u redu. Ko im brani.
Ali tu zvuka nema.
Postoje i trosistemske kutije sa pojedinačnim drajverima, koji rade bez skretnice.
Kod njih je otpornost 29 Ohm-a. I to je najbolji zvuk. Slušao sam ih.
Samo se drajveri moraju preraditi, jer ih niko ne radi od poznatih firmi.
Imao sam priliku da slušam sve poznate svetske firme, koje proizvode kutije i elektroniku.
I mnoge vlasnike od njih lično poznajem.
Ne hvalim se. Tako se desilo.
 
Postoje i trosistemske kutije sa pojedinačnim drajverima, koji rade bez skretnice.
Kod njih je otpornost 29 Ohm-a. I to je najbolji zvuk. Slušao sam ih.
Која је поента 3 драјвера кад нема скретнице? Прво ће високотонац, а онда и средњетонац да изгоре кад дође ниска фреквенција. Мислим, верујем ти да постоје такви звучници, али не капирам како то ради без скретнице. И по импеданси од 29 ома бих рекао да су драјвери везани на ред.
 
@tozovac

Poenta je velika, da bude bez skretnice, odnosno kondenzatora kao važnog dela skretnice.
Nema rezanja, i ceo signal ide direktno na drajvere.
Ja ti ne mogu reći kako, mada znam, jer imam takav dogovor sa prijateljem, koji ih radi.
Ako te interesuje, možeš ih kupiti ili čuti, nije problem, pa neka ti on kaže kako. Ja ne.
Svaki drajver je elektromehanička sprava, i ima prirodnu distorziju zvuka oko 3% - 5%.
Da li možeš da zamisliš kolika je distorzija drajvera kod kutija koje si platio 300 - 400 EUR?
Ne postoje dva ista drajvera, niti dva ista pojačala, istog modela.
Onda, vidiš da se proizvođači tranzistorske elektronike hvale sa THD 0,000? %. A ovih 3%-5% distorzije drajvera kao da ne postoje.
THD kod lampaške elektronike je do 2%, i nikom ništa. To je normalno.
Vidiš kako ljudi ne razmišljaju, šta slušaju i kupuju, pod uticajem predstave/marketinga, napravljene oko imena proizvođača.
Meni je smešno, kada neko prvo pita koja je cena, pa tek onde ide da sluša.
Sviraju im cene u ušima, a ne elektronika ili kutije.
Normalno je da se čuje razlika u kvalitetu zvuka, između raznih proizvođača. Znanje je u pitanju.
Ali to su već dizajnerske finese ljudi koji dizajniraju audio elektroniku/kutije, i koji kvalitet komponenti leme na ploču, i koje lampe koriste.

Da li veruješ da postoji i lampaški Input gain stage, bez kondenzatora ili audio trafoa ili FET-a, na putu audio signala, kod elektronike, pojačala, pretpojačala, DAC konvertera?
Kondenzatori su problem, jer svaki kondenzator pravi "phase shift" - odnosno menja fazu za Pi (180 stepeni), i drajver prvo kreće unazad pa napred.
Takođe, vrši i frekventnu distorziju i modulaciju ulaznog signala. Ako je ulazna frekvenca 640 Hz, sa kondenzatorom je izlazna 680 Hz, a bez kondenzatora je ista kao i ulazna 640 HZ.
Direktna posledica kondenzatora je da boja tona nije prirodna.
Bez kondenzatora je ceo frekventni opseg u ravni, od poda pa do plafona.
Sa kondenzatorom, nije u ravni i to se čuje, jer zvučna slika krene napred i zvuk bude ispred drajvera, i čuje se kako drajver "svira".
Stage je poremećen i nema dubine i visine, i često metar od poda nema zvuka, i ljudi gledaju u plafon.
Fokus je u jednoj tački, sa kondezatorima. Bez kondenzatora je od leve do desne kutije i od poda pa do plafona, pravougaon.
Takođe, i mikro i makro dinamika nisu dobre.
Bez kobdenzatora su prisutne obe u isto vreme.
Sva lepota signala je uništena, jer je uV - mikro voltaža nestala u kondenzatoru ili navojima žice u audio trafou.
Ne može se čuti pljuvačka u ustima kod pevača, stisnute usne kod trubača, ili atmosfera prostora u kojoj se izvodi muzika/pevanje.
I tako dalje.
Kada to jednom čuješ, to se nikada ne zaboravlja, i shvatiš koliko je kondenzator veliki problem za kvalitetnu reprodukciju.
Ako je lampaški input gain stage u pretpojačalu, tada je moguće da lampaško pretpojačalo gura bilo koje pojačalo ili monoblokove do pune nazivne snage.
Kod pretpojačala, sa lampškim gain stage-om sa kondenzatorima, pojačalo ili monoblokovi, mugu da isporuče max. polovinu svoje nazivne snage.
Čest je slučaj i da ne mogu da rade zajedno, ako izlazno- ulazna otposnost nisu usklađene.
I ovu elektroniku, možeš da vidiš ili čuješ, kupiš, ako hoćeš, ako veruješ da postoji.

Čuveno pitanje koje audiofili često postavljaju je: Koji su kondenzatori "unutra".
Odgovor je: Najbolji na svetu koji postoje. Nema ih.
I tada nastaje šok i neverica.

Sada smo zloupotrebili temu koju je postavio @Marzoran , što nije lepo.
Mislim da je shvatio da ne kupuje ono što je mislio i da ne baca novac bez potrebe. Ako želi, njegova je odluka.
Korisno je da sve ovo pročita, i sazna koliko je audio lep hobi.
Slučajno sam se uključio u temu, isprovociran pitanjem, traženje saveta, da li su dobre dve komponente za 800 EUR, i evo dokle smo stigli.
 
@ivoludilo

I ti si se mnogo zabrinuo za @Marzoran -a, i uputio mi kritiku.
Lepo. Baš si pravi drug.
Ničim lično izazvan, niti spomenut, sa moje strane, komentar upućen meni, smatram nepotrebnim i besmislenim.
Tvoj komentar potvrđuje da nisi audiofil, jer to audiofil nikada ne bi napisao.
Trebalo ti je dosta vremena za komentar, što podstiče moju sumnju o konsultaciji sa nekim.
Pozdravi ga.
Želim ti mnogo uspeha i samostalnosti.

*********************************************************************

Namera mi je bila da pomognem, i onima koji će čitati ovu temu.
Davati savet i mišljenje, šta kupiti, dve komponente za cenu od 800 EUR, za mene, nije imalo nikakvog smisla.
Na osnovu toga šta sam pisao, Marzoran je sada dovoljno osposobljen, i sposoban, da sam proceni šta kupiti i kako kupovati.
Niko te ne vređa samo kažem da si mnogo produbio tematiku i verovatno zbunio čoveka.Ponekad treba dati jednostavan odgovor i pomoći a ne pričati o skretnicama kondezatorima i td.Ovo što ti pišeš je mogao da čita i na drugim mestima.Na kraju me ovo podseća na vic kad je čovek došao da kupi toalet papir u prodavnicu 🤣
 
Nazad
Vrh Dno