Šta je novo?

Pomoć pri izboru zvučne kartice

milooskv

Cenjen
Učlanjen(a)
24.10.2014
Poruke
9
Poena
151
Kao što sam naslov kaže, potrebna mi je pomoć pri odabiru zvučne kartice.
Trenutno koristim integrisanu zvučnu, čijim zvukom nisam baš zadovoljan, i hteo bih da pazarim neku polovnu zvučnu karticu, koja bi mi služila isključivo za slušanje muzike. Od slušne opreme koristim prvenstveno slušalice AKG hsd171 (verzija K171 sa mikrofonom) i muzički stub Panasonic SA-AK300. Što se drajvera tiče, potrebna mi je zvučna koja će raditi na Windows 8.1 x64.

Gledajući ponudu iz oglasa, a shodno budžetu koji sam namenio za kupovinu (do 20€), izbor sam suzio na sledeće modele:

1. Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS (SB0350)
2. Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS Gold (SB0350)
3. Creative Sound Blaster Audigy 4 (SB0610)
4. Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer (SB0730)
5. Creative Sound Blaster Xtreme fidelity (SB0790)
6. Creative Soundblaster Live! 24-Bit USB 5.1 External (SB0490)
7. ASUS Xonar DG

Prema specifikacijama mogu da zaključim koji je najoptimalniji izbor, ali me zanima kako su se ove kartice pokazale u praksi. Najviše bi mi značilo iskustvo nekoga ko je probao dva ili više od gore navedenih modela, pa da može da mi kaže koje su prednosti, a koje mane tih kartica. Ukoliko neko ima neki drugi predlog za kupovinu, a da je u ovom cenovnom rangu, može slobodno da ga iznese.
Napomenuo bih da mi je najbitnija stavka pri odabiru kvalitet zvuka na izlazu, eventualno snaga izlaza, pošto dosta koristim slušalice.

Pozdrav!
 
Isplati li se da zamenim DX za D1 ? Jel bi dobio nesto u zvuku? Hteo sam D1 da kupim, al u trenutku kupovine, imali su samo DX u ponudi, nekako mi D1 sigurnija zbog PCI slota. (siri slot, a i ne zahteva dodatno napajanje) U napred hvala na odgovoru! :)
Taj širi slot je zastarela tehnologija, tako da ne znam zašto bi išao unazad. S obzirom da većina novih ploča ga ni nema, niti će imati. Nije ništa sigurniji, a još je i sporiji.
 
umešaću se sa malom digresijom.

xonar dx nije nativno pci-express kartica, i koristi bridge čip koji (minimalno) opstruira zvuk. tu je i problem sa dodatnim napajanjem iz molexa, koga nema kod pci kartica, a to može da znači ripple i naponske smetnje.

to su veoma male i neprimetne razlike, ali konceptualno je d1 bolja kartica.

ps- ostade mi post na prethodnoj stranici, vratite se 1pg unazad. prilično sam se nalupao.
 
Ajde da su stavili uz drugi čip i kvalitetno filtrirano napajanje od npr. 30.000uF

30.000 μF? Na USB uređaju? Da li ti znaš šta pričaš, ili si samo lupio onako cifru, pošto si negde čuo u prolazu da veći kapacitet elektrolitskih kondenzatora u napajanju daje bolje filtriran napon, pa se onda gađaš stručnim izrazima (mikrofarad, megaherz i slično), u nadi da će neko pomisliti da nešto znaš? Ova tvoja izjava je u rangu “ajde da su prozvođači putničkih automobila stavili rezervoar od 5000 litara, nego su zadržali standardni od 50-60 litara, stvarno nema smisla”.

...nego su i dalje zadržali to od mobilnog telefona.

Šta od mobilnog telefona? FiiO E10K se napaja sa USB priključka, o kakvom napajanju od mobilnog telefona pričaš?

Naravno mogu oni to, ali bi koštalo još novca.

Može se mnogo toga, ali neke stvari se protive elementarnoj logici, kao recimo elektrolitski kondenzatori od 30.000 μF u USB uređaju, ili rezervoar od više hiljada litara u putničkim automobilima, pa se možda iz tog razloga ne ugrađuju?

Nego, kad smo već kod toga, zašto ti nisi krenuo dobrim primerom napred, sa tvojim DAC uređajem? Digitalna sekcija ima elko od 2200 μF, analogna 2x2200 μF, zašto nisi stavio u digitalnu sekciju recimo 10.000 μF, a u analognu 20.000 μF, pa da dođeš na tih trideset hiljada μF?
Tim pre što je to jedina filtracija u tvom DAC-u, USB napon za FiiO prolazi tri stepena filtracije dok dođe do čipa (u napajanju od kompjutera, na matičnoj ploči, i u samom E10K).

I nemam ja animozitet prema fiio.

Ali za svaki slučaj uletiš u svaku temu gde se spominje FiiO ili neki drugi uređaj, i nabaciš sasvim “slučajno” kako to sve ništa ne valja, samo je tvoj DAC san snova svakog audiofila. Veoma loš pristup, reputacija se ne gradi pljuvanjem po konkurenciji, već rezultatima. Pošalji tvoj uređaj na nezavisno testiranje, ne moraju to biti hiljade korisnika kao kod FiiO, dovoljno je nekoliko desetina, i ako se tvoj DAC tamo dobro pokaže, ti si na konju, nećeš se moći spasiti od porudžbina. Kako je sa garancijom, da li je daješ, i koliko traje? Dok kupac ne izađe na vrata, ili malo duže, možda i dve godine?

U audio domenu naročito ne postoji konačno rješenje

Ko je spominjao konačno rešenje, o čemu ti pričaš?

Eto mene interesuje, mada neću kupiti iako sam ga nekad , dok je fond znanja bio manji, i sam gledao.

Fond znanja ti je još uvek mali, jedva da si naučio da razlikuješ elektrolitski od običnog kondenzatora, ili otpornik od diode, ali te to ne sprečava da praviš “high-end” uređaje.
Najjednostavnije šeme čitaš sa teškom mukom, a o nekim komplikovanijim neću ni da pričam, to kad vidiš verovatno ti izgleda kao da gledaš u vanzemaljsku tehnologiju.

Hvala Bogu, ima u Beogradu odličnih DAC-ova u ponudi, ništa to nije iz kine jer to što stigne iz kine se baci u smeće a ugradjuje nešto bolje.

Zašto imam utisak da kod tvog DAC uređaja ništa nije završilo u smeću, već si sve komponente ugradio? Da li mi se to samo čini, ili su ove dve štampane ploče istog izgleda?
DAC kit-komplet iz Kine (link), od tridesetak dolara, koji se volšebno pretvara u “high-end” DAC sa “vrhunskim” komponentama za 100 evra.
Staviću i sliku u spojler radi poređenja, svaka sličnost je sasvim slučajna :D (levo je DAC od kefala, desno kineski kit-komplet).

3fFcUvl.jpg

Ima i pojačala za slušalice, ručno radjeno, srpski brend, pravi ga konstruktor i samograditelj.Košta 350EUR-a i izuva komercijalna od 700-800.

Genijalno, otkrio si rupu na saksiji, ako neko ne zna šta je dobro, neka kupi ono što je skupo.
Gospodarice, narod se žali da nema hleba. Pa ako nemaju hleba, neka jedu kolače

HSV je postavio konkretno pitanje, koji DAC sa pojačalom za slušalice je bolji u toj klasi od FiiO E10K, dakle za nekih 80 evra (neka bude i 100)?
Bez komentara tipa “prištedi još jedno 100-200-300 itd. evra, i kupi nešto bolje”, ili kupovine neke zvučne karte, pa onda lemljenja i modovanja iste, većina korisnika nema mogućnosti i znanja za tako nešto, onaj mali broj kojih ima znanje, uradiće (ili su već uradili) to sami.

I niko ne napisa nesto oko splittera, koji je najbolje da kupim? Zab'o bih to u fiio samo ne znam gde kupiti tako nesto i koji bi bio najbolja opcija?

Naruči u Kelco: http://www.kelco.rs/katalog/detalji.php?ID=16427
 
Poslednja izmena:
nemam ja tu šta da kažem . odlemiš stari duvaljkom, očistiš, staviš flux i zalemiš nov.

doduše, treba malo veštine, ali možeš da apgrejduješ bilo koju karticu i da dobiješ znaaaaačajno bolji zvuk .

što se teknologije tiče, karticu sačinjavaju -

1# DSP
- digital saund procesor (c-media oxygen - na svim xonarima i ponekim auzentecima, EMU20K1 i ostali EMU čipovi na creative, auzentek... karticama, VIA envy i ostali derivati ) .

2# DAC

- digitalno analogni konvertor - npr. AK4396 na auzentek x-fi , ili cirus logic CS4398 na xonaru D1 , BB 1792A na xonaru STX
tu se već egzaktno zna šta je bolje od čega.

3# OP-AMP
operacioni pojačivač . utiče na dinamiku, definisanost basa/mid/treble i prostranost/preglednost zvuka.
da budem kratak, sa lm4562 nema greške (što se dual opampova tiče, a oni se koriste na zvučnim karticama)

4# Kondenzatori
Ničikon, Elna , Siemens, Mundorf, Rubycon ( pa onda elektrolitski, paper in Oil , vima... Zaebancijiji nikad kraja)
Takodje, koliko para toliko i muzike.
Xonari su tu uneli revoluciju, jer su prvi stavili ničikon kondove u karticu od 40e (Xonar DS , koja ima još i ručno izmenjivi opamp dip8 soket)


dakle, prvo birate dobar dsp .
nakon toga karticu sa dobrim dacom ( xonar D1 , x-fi elite, auzentech forte ) pogledate na netu koja kartica ima koj dac
opamp možete sami da zamenite pomenutim i po meni najboljim lm4562, koji je pride i jeVtin.
kondenzatore takodje možete da zamenite. lemite jedan po jedan (naravno, mnogo je bezbolnije odmah kupiti xonar sa ničikonima)

suma sumarum Xonar D1 /aka DX/ , uz zamenu opampa, daje daleeeeko najbolji zvuk za najmanje para.

nema headamp, ali uvek možete da kupite koss porta pro ili ksc75 , ili neke druge 16ohm (možda i neke 32 ohm sluške)
i da taj nedostatak elegantno eskivirate.

Meni treba, da neko moduje karticu DG. Da li si raspoložen, naravno za pare, a i zbog zajednice, da moduješ moju DG ? Ne bi bilo loše da se snima, šta se manja, sa malo teksta, da uputimo članove našeg foruma.
 
Setih se necega, "povezah" jutros (nakon nekoliko dana stiglo do mozga), meni treba mikrofon, pa ako bi uzeo fiio ne bi mogao da gasim integrisanu zvucnu zbog njega...
Neko rece da moze integrusa praviti problem sa dodatnom (boljom naravno) zvucnom kartom...

Da li bi ukljucen fioo preuzeo automatski na sebe samo rad sa slusalicama, slusalicama i zvucnicima iskljucuivsi ili zaobisavsi int. zv. kartu ili ce preuzeti sve, sav rad sa slusacicama, zvucnicima i mikrofonom (koji inace i ne podrzava koliko se meni cini)?

Dakle kako fiio, slusalice (i/ili zvucnici) i MIKROFON zajedno da rade?
 
Poslednja izmena:
Aj prvo reci koliko para mozes/hoces da odvojis za dac/zvucnu? Da li ti je bitna prenosivost, mesto u kucistu itd. Takodje je vazno koje slusalice planiras da kupis.

E onda moze da se preporuci dac/pojacalo.

U slucaju da pazaris neke zahtevnije slusalice od 100-300e a da ti je bitna prenosivost uredjaja onda ne bi bilo lose da sacekas neke osnovne utiske o ovom Creative http://www.head-fi.org/t/732171/creative-sound-blaster-e5-headphone-amp-usb-dac-with-otg-toslink-aptx-recording-more

Na papiru ima odlicne karakteristike dac i pojacala (posebno izlazni otpor 2.2 oma sto je bolje od stx xonara) a koliko vidim dac im je slican. Ovaj creative bar prema specifikaciji kvalitetno ''gura'' slusalice do 600 oma sto je odlicno, daleko bolje od fiia e10k ali prema ceni i nisu u istoj klasi.

Kosta oko 200$ tako da ako se dobro pokaze u praksi ovaj Creative moze da postane mozda i najbolja prenosiva opcija do 200e.

Sto se fiia tice ako izaberes bilo koje otvorene slusalice srednje klase i ako imas vise od 100e za dac/amp onda nemoj da kupujes fiio, napisao sam vec nekoliko puta zasto.

Ali da ti odgovorim na ova pitanja oko integr. fiia i mikrofona - mic nemam trenutno, imao sam neki krs i dao nekome, slusalice sa mikrofonom opet nisu kod mene. Ali fiio cim se poveze sa kompom posle par sekundi preuzima funkciju primarnog izvora zvuka. Ja sam integr. odavno ugasio u bios-u jer je to opsta preporuka, moze da pravi neke probleme.

Zvucnike preko fiia jos nisam iole detaljnije testirao a i zvucnici su 10 god matori, drveni 2.1, ne ocekujem nista posebno od njih.
 
Poslednja izmena:
A kakve su CREATIVE X-Fi Titanium HD, SOUND BLASTER Zx ?
Kakve su u odnosu na ASUS Xonar Essence STX, po otporu na izlazu za slusalice, drajverima, softveru, svemu ostalom meni znanom a pogotovo neznanom...
 
Meni treba, da neko moduje karticu DG. Da li si raspoložen, naravno za pare, a i zbog zajednice, da moduješ moju DG ? Ne bi bilo loše da se snima, šta se manja, sa malo teksta, da uputimo članove našeg foruma.

za pare svakako ne bi radio , jer bi mi posle pola foruma poslalo karticu na modovanje.

takodje, ne bih mogao da ti izdam fiskalni, pa bi išao na robiju.

pod tri, desilo mi se da mi drug, kome sam isto radio džabe, iz čista mira nakon perfektno odradjenog posla kaže "ne valja, ajde ponovo".
tako da sam hteo da mu izvadim oko.

pod 4, zamenom opampa gubiš garanciju.

pod 5, postoji mogućnost greške, kvara, *****a, za koje ne želim da budem odgovoran.

pod 6, u svakom gradu i selu na planeti, od ugande do trinidada, imaš elektro servise, koji po narudžbini leme daleko manje komponente od jednog soic8 kola.

pod 7, na yt već imaš gomilu videa koji se bave lemljenjem soic8 čipa npr ovaj-

[youtube]fq8A95AQFYU[/youtube]
 
Poslednja izmena:
@Kokan

1. u tom slučaju biće neko čašćenje

2. ne treba mi fiskali, a ja ljude ne šaljem na robiju :D

3. ja svoje oči volim, i čuvam ih kao "mozak u glavi" :) (u odgovoru nadovezaću se na tačku 5)

4. nije bitno

5. prihvatam punu odgovornost. Ja sam avanturista i želim da pokažem, a više da dokažem, da sa malo kinte i nekim promenama - modifikacijom može da se postigne bolji rezultat. Ono što u stvari želim (a lično ne umem) je to, da se napravi mali video, kao neki test, tipa pre i sada. Kao u sekciji za overklokere i modere, gde i planiram da se postavi video.

6. ovo bi radio, a predpostavljam i ti, za benchmark forum. Gde ćeš bolje od 2 člana "specijalca" :d

7. Odgovor na ovo pitanje je u tačkama od jedan, do šest

* Summa summarum, izjavljujem, da sam ja, i samo ja lično odgovoran za bilo koju štetu i neispravost kartice.

7a. Da li prihvataš posao ? Osim čipa, vidim da su menjani i eletroliti (ako se tako zove ?)

Svi koji su zainteresovani za ovo, mogu da mi pošalju video link ili tekst ka nekim predloženim modifikacijama.

6a. U slučaju neuspeha ili katastrofe, pravićemo se da se ništa nije desilo :bottle:
 
Neko rece da moze integrusa praviti problem sa dodatnom (boljom naravno) zvucnom kartom...

Nisam primetio nikakve probleme, ako integrisana zvučna ostane u radu (što ne znači da u nekim retkim slučajevima možda može praviti probleme, ja ih nisam nikada imao).

Da li bi ukljucen fioo preuzeo automatski na sebe samo rad sa slusalicama, slusalicama i zvucnicima iskljucuivsi ili zaobisavsi int. zv. kartu ili ce preuzeti sve, sav rad sa slusacicama, zvucnicima i mikrofonom (koji inace i ne podrzava koliko se meni cini)?

FiiO E10K preuzima na sebe rad sa slušalicama (priključak napred na E10K), i zvučnicima (3.5 mm line-out pozadi), mikrofonski ulaz ne može preuzeti, jer ga nema.

Dakle kako fiio, slusalice (i/ili zvucnici) i MIKROFON zajedno da rade?

Slušalice: FiiO E10K headphone-out, zvučnici FiiO E10K line-out.
Mikrofon: morao bi da koristiš mic-in od integrisane zvučne karte, ili da kupiš USB mikrofon, ako želiš iz nekog razloga da isključiš integrisanu zvučnu.
Kao recimo Samson Go USB, Samson Meteorite USB, Blue Snowball USB i slično.

A kakve su CREATIVE X-Fi Titanium HD, SOUND BLASTER Zx ?
Kakve su u odnosu na ASUS Xonar Essence STX, po otporu na izlazu za slusalice, drajverima, softveru, svemu ostalom meni znanom a pogotovo neznanom...

Izlazne impedanse:

Creative Titanium HD: 35,6 Ω
Creative SB-ZxR: 38,9 Ω
ASUS Xonar STX: 10,7 Ω
ASUS Xonar U7: 19,8 Ω

Ne znam da li treba da razbijaš glavu sa izlaznim impedansama zvučnih karti i pojačala za slušalice, to je tehnički parametar koji izvlači poslednje procente u kvalitetu zvuka, ti pošto želiš da pređeš direktno na slušalice iz visoke klase, verovatno ne bi ni primetio razliku recimo između STX i SB-ZxR.
Pošto je kod tebe svrha primarno za igre, možda bi ti čak najbolja opcija bila da kupiš SB-ZxR (ne Zx, ZxR je znatno bolji produkt), pošto ima "scout" preset za gaming, koji izdiže frekvencije bitne za lociranje protivnika (koraci, pucnji i slično).
 
Ja se ne bih palio na scout nešto posebno. A naročito ne u prevazi koja da se uzme. Generalno sve tri kartice su dobre, i kvalitetne. Titanium HD ne može da gura slušalice od 600 Ohm, ali takve slušalice su veoma skupa egzotika, koju verovatno nikad nećeš da uzmeš.
 
Svaka cast ljudi, vas nekolicina dajete veoma konkretne odgovore i ovu maglu u pomracini pomalo razgonite, nadam se da ce uskoro i da svane (meni po ovom pitanju) a i magla jos malo da se digne :d
 
Nego, kad smo već kod toga, zašto ti nisi krenuo dobrim primerom napred, sa tvojim DAC uređajem? Digitalna sekcija ima elko od 2200 μF, analogna 2x2200 μF, zašto nisi stavio u digitalnu sekciju recimo 10.000 μF, a u analognu 20.000 μF, pa da dođeš na tih trideset hiljada μF?

Odlično pitanje . Razlog je prostorni zbog unifikacija sa pojačalom, cilj je bio identično kućište na oba uredjaja.
Inače opcija je izrada posebnog napajanja koje može imati ulogu filtera ili samo filtera.

Obzriom da razumiješ stvari, siguran sam da znaš da je usb napajanje nalošiji tip napajanja. Valjda se oko toga možemo složiti.

Bio je jedan odličan tekst, hrvatskog audiofila koji je pokazao i mjerenja šuma/nepravilnosti struje koja dolazi preko usb priključka.
Nisam pobornik robovanja tabelama, više volim da slušam i da na taj način pozicioniram uredjaje, ali tekst je bio zaista poučan, pisan razumljivim jezikom, medjutim ne mogu da ga nadjem više na netu.

Računarsko napajanje koje treba da napaja više komepnenti a uz to i da napaja DAC je prečica za jitter a filter valjan tek teško može da bude.

Medjutim pošto je fiio i zvučne karte u načelu klasa uredjaja koja jeste nema smisla pričati o zasebnim napajanjima i filterima, to je već za višu klasu uredjaja.

offtopic.
U Srbiji postoji jedan ozbiljan proizvodjač filtera za audio uredjaje i početni model mu košta 800EUR-a a ima i skuplje i naravno ništa ne prodaje kod nas iz opšte poznatih razloga odstustva sluha, prije svega finansijskog :D

Ima i dobrih napajanja koja je nekolicina ljudi pravila za music fidelity dac-ove jer im fabričko nije radilo posao najbolje.
Imaš temu o tome na drugom forumu da ne kačim link sad.
Mislim da ih prave za neku cifru oko 150EUR-a ali treba provjeriti.
 
Poslednja izmena:
.
Pošto je kod tebe svrha primarno za igre, možda bi ti čak najbolja opcija bila da kupiš SB-ZxR (ne Zx, ZxR je znatno bolji produkt), pošto ima "scout" preset za gaming, koji izdiže frekvencije bitne za lociranje protivnika (koraci, pucnji i slično).
Isto to ima i Z tj. Zx i nije neka vesela opcija. Generalno, Z serija je bombona za gaming i dosta dobra za muziku.

ZxR je realno preskupa karta i tu debelo ulazi u zonu sa Xonar Phoebus i STX. Za gaming bez problema preporucujem SBZ (bez X jer je ista karta samo dobijes onu dzombu umesto malenog mic-a... ne vredi razlike u ceni) i to da se ne kupuje ovde jer su cene kod ovih nasih lihvara, bez preterivanja, lopovske. Da se obrati paznja ako se kupuje da se uzme verzija sa gold Nichiconima (vidi se kroz kutiju i oklop) posto su prve serije bile sa nekim obicnim kondenzatorima. Bila je skoro akcija SBZ za 60e na Creative-u. Takodje ima odlican headamp (600ohm) za "tvrde" slusalice. Da napomenem da su drajveri za Z seriju daleko bolji i "kompaktniji" od drajvera ranijih Creative zvucnih karti.
 
Poslednja izmena:
Meni treba, da neko moduje karticu DG. Da li si raspoložen, naravno za pare, a i zbog zajednice, da moduješ moju DG ? Ne bi bilo loše da se snima, šta se manja, sa malo teksta, da uputimo članove našeg foruma.

Има овде на бенчу тред о замени чипова на дх-у, са све сликама. Ја сам га направио кад сам себи мењао чипове. Иначе пробао сам замену на Хонару ДС и само се незнатно побољшао звук. По мени не вреди се зајебавати са ничим испод ДХ/Д1.
 
@kefalo Jitter je mega popularan za dizanje panike. I isto tako je redak da pravi bilo kakav realan problem, kad ga i pravi količina potrebna ulazi u domen da li je to uopšte ispravno...
 
Odlično pitanje . Razlog je prostorni zbog unifikacija sa pojačalom, cilj je bio identično kućište na oba uredjaja.

Ih, ima valjda mesta za par kondenzatora, nije baš toliko tesno u kućištu. :D
Šalim se, nema potrebe, elko sekcija je solidno dimenzionirana, nema tu komponenata koje vuku veliku struju, sve su to mali potrošači. Tako da nema razloga da ulažeš više novca za nikakav (ili mali) dobitak, eventualno, ako nije neka finansijska razlika, možeš razmisliti o sledećem: low ESR elektroliti umesto sadašnjih (3x2200 μF, ili ako baš hoćeš, eventualno 3x3300, više zaista nije potrebno). I da zameniš ta dva trafoa sa jednim toroidnim, zbog manjeg rasipanja smetnji. Ali je pitanje da li bi zvučno uopšte nešto dobio, napominjem, ovo uradi samo ako ti je dosadno, i ako je mala razlika u ceni, u suprotnom, ne diraj ništa.

Obzriom da razumiješ stvari, siguran sam da znaš da je usb napajanje nalošiji tip napajanja. Valjda se oko toga možemo složiti.

Ne baš, recimo da se mogu složiti delimično – zavisi koje napajanje imaš u kućištu kompjutera, ako je iole solidno, ne vidim nikakav problem da se uređaj napaja preko USB-a. Krš napajanja mogu uneti dosta smetnji, pošto nemaju nikakvu filtraciju, i loše peglaju napon, kao recimo taj LC-Power kog ti imaš u kućištu, verujem da je tvoja zvučna karta ASUS Xonar DX delimično ograničena zbog prljave struje koju dobija.

A šta se može dobiti za relativno malo novca (60 evra), pokazuje primer mog napajanja, pogledaj “Oscilloscope Measurements - Seasonic S12-II 520W" na dnu strane, +5V sekciju (odatle se recimo između ostalog napaja USB). Fantastična filtracija i potiskivanje šuma u svim uslovima, bez obzira da li je minimalno opterećeno:111W, ovo odgovara recimo surf režimu ili slušanju muzike, ili opterećeno do maksimuma od 515W (test 5). Zaključak sa testa:

“Not only is the ripple in check, the ripple is almost nonexistent! Under 25mV at 12V and under 20mV for the other two rails. Simply outstanding, Seasonic.”

Bio je jedan odličan tekst, hrvatskog audiofila koji je pokazao i mjerenja šuma/nepravilnosti struje koja dolazi preko usb priključka.

Fino, samo to ništa ne znači, pošto ne znamo koje je napajanje u pitanju, gde on živi – u nekom gradu, gde ima puno industrijskih postrojenja koja unose razne smetnje u mrežu, + milioni raznoraznih kućnih aparata stanovnika grada, kada je radio test, da li u udarno radno vreme preko dana, kada sve moguće smetnje isijavaju punom snagom u gradsku mrežu, ili možda ipak noću, kada nivo smetnji koliko-toliko opada?

Računarsko napajanje koje treba da napaja više komepnenti a uz to i da napaja DAC je prečica za jitter a filter valjan tek teško može da bude.

Solidno/dobro konstruisana napajanja za računar imaju bolje filtere za potiskivanje smetnji od dosta audio uređaja, zbog same prirode svoje konstrukcije, pošto je reč o prekidačkim napajanjima, ne bih sada da razglabam naširoko o tome, ukratko, pošto ispravljaju struju visoke frekvencije (princip rada), neophodno je ugraditi razne filtere, koji potiskuju ostatke tih visokih frekvencija nakon ispravljanja. Samim tim efektivno uklanjaju dosta šuma i smetnji iz gradske mreže, koja u običnim audio uređajima nesmetano prolazi dalje, jer RF filtera i nema, ili ako ih ima, izgledaju smešno u odnosu na konstrukcije u računarskim napajanjima. Ovo se ne odnosi na ozbiljnije konstruisane audio uređaje, gde je filtraciji, peglanju napona, potiskivanju šumova i RF smetnji posvećena posebna pažnja.

A sada malo o tvojoj omiljenoj rečenici (jitter), vidim da si je negde pokupio, pa gde god stigneš, ti je ubaciš, zvuči valjda onako ozbiljno i zastrašujuće, kao neki bauk koji plaši audiofile i ljubitelje dobrog zvuka. Da li uopšte znaš šta je jitter, kako nastaje, i u krajnjoj liniji, kako utiče na zvuk?

Bojim se da ne znaš, pošto je to rešeto kojim se rado plaši mečka (ili u prevodu kako izvući više novca od kupaca, radi “poboljšanja”, za koja je uopšte upitno da li, i u kojoj meri utiču na zvuk).

Jer da znaš nešto više, znao bi da je napajanje jedna od karika koja najmanje utiče na stvaranje jittera, naravno, pod uslovom da je iole solidno/dobro izvedeno, i da ne izgleda ovako ili ovako. :D

Jitter nastaje prevashodno na drugim mestima, kao što su nedovoljno dobro stabilizovani generator takta za DAC, loše konfekcionirani kablovi između uređaja, gde može doći do refleksije u samom kablu zbog neprilagođene impedanse, ili na nekvalitetnim priključcima, napajanje je negde na samom začelju kao uzrok, osim ako projektant nije bio na teškim drogama.

Uostalom, da je USB napajanje toliko loše, kao što ti želiš da prikažeš, neki merni rezultati bi bili apsolutno nemogući, dovoljno je da pogledaš gomilu testova raznih USB zvučnih karti ili DAC uređaja (par primera: ASUS Xonar U7, ODAC, FiiO E10K, itd., da ne nabrajam dalje).

Svi imaju odnos signal/šum (S/N) iznad 100 dB, što bi bio apsolutno nemoguć rezultat, da je struja sa USB priključka toliko prljava kao što ti želiš da prikažeš. Da li znaš šta znači odnos signal/šum od preko 100 dB? To znači da je šum potisnut za nivo od 100 dB ili više u odnosu na koristan signal, tj. muziku, dakle daleko, daleko ispod svakog praga čujnosti ljudskog sluha.
O čemu mi onda pričamo?
 
Poslednja izmena:
Ако је тај џитер и прљава стрија толико проблем, зашто нисам видео ни микрон разлике са 2 кондензатора за поглање сигнала (2000мф) на додатном напајању за ДХ? На крају сам их скинуо са карте.
 
Ja sam bio malo skeptican prema usb napajanju dac-a ali stvarno ne cujem nista ''sumnjivo'', apsolutna tisina. Imam ovo ocz napajanje iz prof. koje je matoro ali je vazilo za kvalitetno u to vreme kada sam kupio..
 
Sve je pitanje igre.
Od kombinacije kondenzatora po proizvodjaču pa do kombinacije vrijednosti do ugradnje onog koji vrijednostima mjerenja najmanje odstupa od specifikacije.
Igra je i kombinacija/uparivanje komponenti u sistem, za ili protiv filtera napajanja u sistemu itd. itd.
Ne može stati toroidni, ne mogu ni 3300uf, imam ih , a nisam htjeo da mjenjam kutiju.
Radije ću da pravim filter za napajanje pa da vidim razliku.
NE tvrdim da će je sa filterom biti ali neću znati dok ne probam, odnosno dok ne čujem.

Na kraju puta dodje se i do kablova, ja dotle nisam došao, ali ne znam da li utiču dok ne probam.
I naravno to ću probati, kad budem imao kompletirao sistem.

E sad jitter, ovo je bench forum pa neću širiti priču.
Moj stav je da ako se može izbjeći onda treba maksimalno raditi da se izbjegne odnosno da se sve odradi po ps-u da do njega ne dodje.
Jeste , napajanje je jedan od uzroka.
85% ljudi nema takvo napajanje i opet da biram izmedju komponente koja se napaja zasebnim napajanjem van kućišta i računarskim napajanjem ja bi izabrao ovo prvo.
Pa imaš o napajanju i koliko je bitno na onom drugom forumu temu o napajanju o vrlo popularnom music fidelity V90 dac-u.
Redovno su ljudi išli kod nekog lika da im napravi zasebno napajanje.

Čak su mi i na ovogodišnjem sajmu iz 4audio rekli da v90 ima problema sa napajanjem.
Dakle ono je veoma bitan faktor po meni, a mislim da i drugi djele to mišljenje, kada sistem predje neku kvalitativnu granicu. Tad je sve bitno i nema kompromisa.
Neču kačiti linkove, mislim da ti znaš o kojoj temi pričam.

Sad slažem se, gruvati nešto na skromnim rješenjima tipa e10,udac, jeftiniji xonari nema smisla.
To bi bilo isto kao kada bi se na cmoy stavio neki opamp skuplji od samog cmoy-a.
Da li je to onda neko bolje pojačalo ili cmoy na stereoidima sa ograničenjima koja sam konstrukcijski nosi.
Zato skromna rješenja i treba da ostanu skromna odnosno nema nekog smisla neko budženje osim ako nije igra u pitanju, tu sebe ne treba ograničavati.
Govorim iskustveno jer imam cmoy koji u djelovima košta 35EUR-a i ima razlike ali je i to dalje cmoy po karakteru zvuka.

E sad, apropo teme o izvoru.
Za ljude koji imaju skroman budžeti dvoume se izmedju jeftine creative ili asus kartice, ako imaju mogućnost da probaju ili još bolje nekog sa iskustvom, moja preporuka je kupovina cd plejera, polovnog naravno.



Nije svaki u tom rangu 50tak EUR-a odličan, ali se može naići na neki očuvan marantz, denon, sony sa kvalitetnim zvukom.
Mislim da sa skromnim budžetom treba razmisliti i u tom pravcu a ima draž neku i to mjenjanje cd-ova :) barem meni.

I da rezimiram rečeno. Postoje razlike u koncepcijama svakako i to je normalno jer tako i treba da bude.
Ali uvjek se na kraju dodje do toga kako nešto zvuči. Ja sam probao neka komercijalna i custom made koncepte i znam koja ja slušam odnosno koje bolje.
Ko ne vjeruje, može da čuje.
 
Poslednja izmena:
Ima li jos negde u Beogradu (Srbiji) kupiti Fiio E10K osim u 4Audio ?
Tamo ga nema, samo imaju E11K a to je samo pojacalo koliko sam ja shvati na brzaka bacivsi pogled...
 
Verovatno nema, mozda po KP oglasima.

A sta ce ti sad fiio kad si narucio onu creative SB-Z?

E11 je prenosivo pojacalo sa baterijom, radi i sa android telefonima a to ti sada ne treba.
 
A sta ako ovi u D sto su dobili zadatak da kupe i donesu "ne budu nasli" ?
Eeeeee ja planiram i raspitujem se unapred...
 
Ja sam ispoštovao sopstvenu preporuku :D i nabavio cd plejer kao izvor.
Jedan vrlo fini Marantz CD5001 je glavni izvor ovih dana.
Evo slike unutrašnjosti.
04.jpg

Stavljanje diskova, a svaki disk ima svoj omot, listu numera itd. Sve je to jedna nova draž u odnosu na slušanje muzike preko kompa.

Kad sastavim novi DAC pošto nemam ni jeda sastavljen, baciću poredjenje Asus Xonar DX, DAC AK4396 i Marantz CD5001.
Možda zatražim ponovo fiio E7 mada opet možda i ne, prošli put je zvučalo klasu ispod.
Ako neko ima Fiio E10 otvoren je poziv za test, neki vikend :)
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno