Šta je novo?

ploče, stari i novi presinzi

Hvala.
Jel berza na Dorćol Platz-u ili neko drugo mesto?
 
Evo ga primer "odličnog" novog presinga kupljenog u prestižnoj prodavnici u Beogradu.:eek:
 
Kopija Michell clamp na Aliexpress par eura.
 
Zanima me koja je razlika 180 g.r vinila i obichnih ? (Osim u izgledu) I josh: Da li postoje neki vinili od npr. 120 gr.?
 
Zanima me koja je razlika 180 g.r vinila i obichnih ? (Osim u izgledu) I josh: Da li postoje neki vinili od npr. 120 gr.?
180g više opterećuju gramofon i policu za ploče, i daleko više privlače statički elektricitet...nikakva korist od viška plastike...

stariji vinili su svi imali manje plastike...180g se pojavio kasnije, i na početku je to bio virgin vinil, što je imalo smisla jer nije bila reciklirana plastika...danas to više nema veze...

klasičan marketing i igra brojeva, više je bolje...
 
Zanima me koja je razlika 180 g.r vinila i obichnih ? (Osim u izgledu) I josh: Da li postoje neki vinili od npr. 120 gr.?
Muzički nema razlike, ali pošto je kod ploče znantan deo privlačnosti u samom osećaju u ruci i pod prstima, nije toliko besmisleno.
 
Šta kažete na pranje ploče jabukovim sirćetom?
 
Što baš jabukovo? Zdravije od običnog alkoholnog?
 
Negde sam pročitao da alkohol nikako ne ide na ploče , pa valjda ni alkoholno sirće.
 
Kanula mi suza na omiljenu ploču. U pokušaju da je obrišem napravio sam brljotinu na ploči. Kao pravi mazohist, odmah sam hteo da čujem kako zvuči. 2-3 sekunde malo šušne. Da li treba da puštam tako neopranu ploču , da li ću je tako daljnje oštetiti?
 
Da li da pushtam :
-ogrebane ploche (koncentrichne kruzne ogrebotine od igle ; ogrebotine od necheg drugog)
-krive ploche >?
 
Koji gramofon i kertridž (iglu) imaš?
 
Imam 3 jeftinija gramofona. Ovo trenutno na kome puštam je AT-LP60BK. Ne znam da li uopšte da na njemu puštam očuvane ploče jer svaku 4-tu , 5-tu ploču koju pustim, preskoči malo (mada nema pravila)
 
Slobodno puštaj sve ploče, bez obzira da li su izgrebane ili krive, osim naravno ako ti preskakanje ploče ne nervira i što moraš ručno da preskočiš problematično mesto na ploči.
 
Pa vrednije su mi ploče od gramofona. Ako na neku ogrebotinu iskrivim iglu uništiću posle i neke očuvane ploče , zar ne?
 
Interesantan način razmišljanja 😀
Ali mislim da to ne ide baš tako.
 
Imam 3 jeftinija gramofona. Ovo trenutno na kome puštam je AT-LP60BK. Ne znam da li uopšte da na njemu puštam očuvane ploče jer svaku 4-tu , 5-tu ploču koju pustim, preskoči malo (mada nema pravila)
ako ti je to najbolji gramofon koji imaš, good luck...nije baš pouzdan u svakoj situaciji...ne znam koje sve modele imaš, ali nove i očuvane ploče bi trebalo da puštaš na najboljem gramofonu koji imaš, a za polovne u ne baš najboljem stanju da odrediš neki drugi...

moguće je da izgrebane ili neravne ploče oštete iglu, nije baš lako da se to desi, ali dešava se...
 
Kao da je preosetljiv na prašinu ... Drugi gramofon koji imam je Fisher MT-223R (iz 1987-e ili 1988-e). Na njemu mi se dešava da se reprodukcija 'ukuca' (ili . što NSHappy kaže - 'koči'), Imam još rezervne igle za njega pa ću proveriti da li to rešava problem.
PS
Molim moderatore da ne zaključavaju temu , jer imam pitanja direktno vezana za temu .
 
Dakle ,evo pitanja u vezi s temom. Ja sakupljam polovne ploche jer mi je recheno da je u tom periodu sve radjeno analogno (A i zanima me muzika iz 20. veka pretežno). Izbegavam grchka
i italijanska izdanja , jer sam negde pročitao da su lošija.
Šta me zanima? Na sajtu Juno.co.uk se ponekad prodaje baš ta muzika iz 20.-og veka , ali nova izdanja. Mene zanima da li se tu radi o kompletno analognim snimcima?
 
Mene zanima da li se tu radi o kompletno analognim snimcima?
Ne...čak i oni koji se tako reklamiraju često varaju...posebno je to teško danas...

Master trake nisu neuništive...imaju već godina...svaki novi prolaz trake je degradira...to da ti disko kuća pošalje master tape je sve teže i teže a uglavnom nemoguće...to je već prebačeno u neki digitalni format...možda se to radi za neke posebne edicije, ali njih nije previše i solidno su skuplje od običnih reizdanja...

Ne znam na koji period 20 veka misliš, ali digitalija je prisutnija nego što ljudi misle, već dugo unazad se puno toga snimalo digitalno...ili digitalija koristila u postprodukciji itd...
 
Dakle ,evo pitanja u vezi s temom. Ja sakupljam polovne ploche jer mi je recheno da je u tom periodu sve radjeno analogno (A i zanima me muzika iz 20. veka pretežno). Izbegavam grchka
i italijanska izdanja , jer sam negde pročitao da su lošija.
Šta me zanima? Na sajtu Juno.co.uk se ponekad prodaje baš ta muzika iz 20.-og veka , ali nova izdanja. Mene zanima da li se tu radi o kompletno analognim snimcima?
Nije poenta da li su master snimci analogni ili digitalni već kako je ploča mixovana. Znam da sam u devedesetim posebno tražio DDD CD-ove zato što je na njima sve rađeno digitalno, čistiji zvuk i sl.
Tokom sedamdesetih i osamdesetih godina, ploče su mixovane za slušanje kod kuće gde je slušanje muzike bila primarna aktivnost. Negde sredinom devedesetih, CD-ovi su počeli da budu mixovani za slušanje u kolima i na radiju, usput i sl. Dinamički raspon (raspon između najtiših i najglasnijih delova) u pesmama je sa 15-20dB smanjen na 5dB. Šta ti vrede nežni detalji ako ih i ne čuješ drndajući se u kolima ili u samoposlugi. Većina reizdanja muzike iz prošlog veka su uglavnom sa tih novijih (dinamički komprimovanih) mikseva i često zvuče onako ravno i dosadno.
Sa druge strane, ako je ploča miksovana "audiofilski" zvučaće dobro i ako je sa digitalnih snimaka. MoFi izdanje sa digitalnih snimaka će i dalje dobro zvučati, ako si spreman da platiš cenu naravno.
 
Vrh Dno