Šta je novo?

Physics Graphic card by Nvidia

Ovo je prilicno diskutabilna informacija!
Iskreno ne vidi zasto bi 'vidija pravila bilo kakvu podrsku za Novodexov API.
Ukoliko se pojavi "otvoreni" API 'vidija i kompanija bi mogli da se ubace na to trziste, ili da recimo Microsoft napravi "DirectPhysics" u okviru DirectX 10-ke, pa da ga svi podrze.
 
Microsoft bi mogao napraviti podršku,ali se on ovdje ne spominje.
Vidiš da spominju igre koje će koristiti taj engine,i zašto samo NV akceleratori nebi imali tu podršku,ili je barem duže vrijeme imali prvi.Valjda tako razmišljaju?

Integrirati PPU u GPU nebi bila loša ideja,međutim to diže cijenu ionako skupom proizvodu.
 
Microsoft ce ga sigurno obuhvatiti u okviru DX10/WGF API-ja, u to nema sumnje. Jedna od prvih igara kojima bi trebao ovakav PhyGPU je FEAR, recimo.
 
starac je napisao(la):
Integrirati PPU u GPU nebi bila loša ideja,međutim to diže cijenu ionako skupom proizvodu.

Да, али увек ћеш имати тржиште за тако нешто. Гејм фрикови би ионако дали паре за додатну физичку картицу поред постојеће врхунске графичке. Зашто им онда не понудити све то на једној картици, чија би цена била нижа од две одвојене?
 
byMaX je napisao(la):
Microsoft ce ga sigurno obuhvatiti u okviru DX10/WGF API-ja, u to nema sumnje. Jedna od prvih igara kojima bi trebao ovakav PhyGPU je FEAR, recimo.
Imam svu mogucu dokumentaciju sa svih M$-ovih eventa u vezi DirectX-a 10 (WGF naziv je odbacen) i nigde se ne pominje nista slicno DirectPhysicu!
FEAR koristi Havoc API, i nikakve koristi ova igra nece imati od predstojece AGEIA kartice jer ona akcelerise samo njihov Novodex API!
Sarenolikost API-a jeste osnovni problem u akceleraciji fizike i dok god bude tako nista nece biti od akceleratora za fiziku!
Integracija GPU-a i PPU-a je teski nonsens. Pa AGEIA PPU je ekstra kompleksni procesor koji u opste ne moze da se "strap" pored Pixel i Veretex shader jedinica u GPU-u. Ono sto se teorijski moze uraditi jeste da GPU deo svojih resursa i procesorske snage posvetikalkulaciji fizike! Ali to je samo teska teorija. Postoje slicni projekti koji za cilj imaju da DPU nateraju na procesiranje i akceleraciju zvuka, alito su samo fakultetski radovi!
Sve u svemu ovo je za sada mlacenje prazne slame!
 
Da,integrirati PPU u GPU bi bilo komplikovano,zauzelo bi puno prostora što bi povećalo dimenzije kartice,morala bi se dijeliti memorija...

Bilo bi bolje napraviti PPU u obliku PCI kartice,sa vlastitom memorijom.
 
jel neko od vas planira da pali u Nvida ili Microsoft .....?
 
Nedjo je napisao(la):
Imam svu mogucu dokumentaciju sa svih M$-ovih eventa u vezi DirectX-a 10 (WGF naziv je odbacen) i nigde se ne pominje nista slicno DirectPhysicu!
FEAR koristi Havoc API, i nikakve koristi ova igra nece imati od predstojece AGEIA kartice jer ona akcelerise samo njihov Novodex API!
Sarenolikost API-a jeste osnovni problem u akceleraciji fizike i dok god bude tako nista nece biti od akceleratora za fiziku!
Integracija GPU-a i PPU-a je teski nonsens. Pa AGEIA PPU je ekstra kompleksni procesor koji u opste ne moze da se "strap" pored Pixel i Veretex shader jedinica u GPU-u. Ono sto se teorijski moze uraditi jeste da GPU deo svojih resursa i procesorske snage posvetikalkulaciji fizike! Ali to je samo teska teorija. Postoje slicni projekti koji za cilj imaju da DPU nateraju na procesiranje i akceleraciju zvuka, alito su samo fakultetski radovi!
Sve u svemu ovo je za sada mlacenje prazne slame!

I 3D akceleracija je bila mlacenje prazne slame. Ko je ozbiljno shvatao Matrox Athenu (akceleracija za wireframe) ili cak Virge? Cak i kad je akceleratora bilo više, mnogi su govorili da će posebni (voxel) engini da koriste snagu centralnog procesora i da od tzv. 3D akceleratora nece biti nista. Da ne pricam o tome šta su pričali nakon pojave svake nove zvučne kartice. Zato ću da čuvam ovaj tvoj post pa se vidimo za par godina ;)
:wave:
 
pa rece covek lepo da je sve to ZA SADA mlacenje prazne slame... sto ocigledno i jeste ;) Kad tehnologija i podrska za istu sazri, drugacije cemo pricati
 
MrSa je napisao(la):
pa rece covek lepo da je sve to ZA SADA mlacenje prazne slame... sto ocigledno i jeste ;) Kad tehnologija i podrska za istu sazri, drugacije cemo pricati
thanx MrSo! Ti si ocigledno razumeo moju poentu!
@starac:

"Bilo bi bolje napraviti PPU u obliku PCI kartice,sa vlastitom memorijom"

Jesi li siguran da znas sta si napisao? PPU je Physics Processing Unit! Kako procesor-daklem chip moze da bude napravljen kao kartica? ;)
OK! Nisi hteo da kazes to sto si napisao,ali svejedno, pa ASUS sprema AGEIA baziranu karticu sa lokalnim FrameBufferom i to u PCI izvebi?! Koja je onda poenta pitanja?
Eh, da, takartica treba da kosta cc300€? I zna se samo da ce UT2K7 imati sigurno Novodex API inkorporiran u igru!

Mislim da se pitanje fizike odvise haypuje, a premalo se ljudi kriticki zapitalo o realnoj svrsishodnosti dodatnih kartica od 300€ za pojedinacne i to licenne API-e? Takodje, pitanje je da li nam treba fizicki ispravna simulacija dima, vode, magle, vatre i tecnosti ili recimo fotorealisticni rendering blizi CGI kvalitetu u visokoj rezoluciji sa +60fps frejmejtom. Sa aspekta gejmplej mehanike pitanje je svrsishodnosti ovih skupih akceleratora, koji realnos voju punusnagu mogu docarati u veoma malom broju specificnih situacija i to onih uglavnom vezanih za, da se tako izrazim, "kulise", a ne za direktnu intrerakciju igraca i sveta. Za tu interakciju (zezanje sa predmetima i slicn) je dovoljan i CPU. Dok je za sto kvalitetniju grafiku uvek nedooljno GPU snage. Tako da se na kraju postavlja pitanje: Uzeti GeForce 6800 (vanila)+Ageia Card ili GeForce 7800GTX! Verujem da svi oni koju su mogli da se uvere u brutalnu snagu 7800GTX-a bi istokaoi ja odmah rekli: "uzimam ovo drugo"! ;)
 
Nedjo je napisao(la):
"Bilo bi bolje napraviti PPU u obliku PCI kartice,sa vlastitom memorijom"

Jesi li siguran da znas sta si napisao? PPU je Physics Processing Unit! Kako procesor-daklem chip moze da bude napravljen kao kartica? ;)

Pretpostavio sam da će ti to zapeti za oko.I znaš šta sam mislio reći,ne sitničari. ;)

Ne znam,na vjerujem da ću uzeti Ageia kartu i sl.ne zbog cijene,ali kao što reče Zmaj ima ih koji hoće.Meni su i SLI i CF glupost,ali frikovi kupuju i po dvije7800GTX karte i kupit će i tu kartu.
Dva 7800GTX-a su glupost jer je današnji CPU usko grlo,ali jedan 7800GTX i Ageia nekome može zvučati ok.

Ovo je samo početak integracije PPU-a,i kao što reče Max vidjećemo za koju godinu šta će biti.
 
Poslednja izmena:
Bolja fizika je jedna od retkih stvari koje nedostaju današnjim igrama koje su već po kvalitetu tekstura i izuzetnom modelovanju likova i okoline svetlosnim godinama ispred onog što smo mogli videti pre svega par godina. Kad se samo setim kad sam prvi put video na šta liči Far Cry!
Fizika je po meni jedini eye candy koji do sada nismo videli. Pucas, meci uadaraju u staklo i zidove, fragmenti lete na sve strane, rupe ostaju... Ne znam, ja nisam video simulacije, ali likovi sa Inquirera koju su zaista "jaded" i uvek spremni da sve popljuju su imali puna usta hvale za NovodeX.
Problem je u tome što će biti sve manje i manje igara za PC! Kome ti da prodaješ grafičke i fizičke kartice od više stotina evra kada za platformu izađe tek poneka igrica, tu i tamo. Igre se definitivno sele na konzole.
 
Ja bih samo dodao da je API unutar DirectX-a losa ideja za industriju, a posebno za opensource zajednicu i sve nama drage alternativne operativne sisteme. Potrebno je vise stvari kao sto su OpenGL, OpenAL itd. Mozda OpenPE (Physics Engine)? Iza toga treba da stanu proizvodjaci hardvera, a ne kao pi*ke iza M$-a.
 
Slazem se sa audiofreakom. API treba da bude Open tipa. Trebalo bi da se objavi i kompletna specifikacija da se izbegne mogucnost da u nekim kriticnim situacijama rezultati dva PPU-a razlicitih proizvodjaca daju razlicit rezultat. Dalje... ponasanje fizike direktno zavisi od FPS-a. Manji FPS povlaci vecu gresku u proracunu fizike. Ako bi fizika uticala na gameplay onda bi na sporijim masinama igrica bila prilicno razlikovala u odnosu na brze masine.

Ima tu jos jedna zackoljica. Podaci o vertexima i poligonima su bitni i za PPU i za GPU. Ako bi taj chip bio na posebnoj kartici, to znaci da ce driver morati da preslikava delove GPU memorije u PPU memoriju. Mnogo bolje i brze resenje je integracija PPU-a i GPU-a u okviru istog jezgra i deljenje iste memorije. Na ovaj nacin bi se smanjio broj tranzistora neophodnih za implementaciju PPU-a (moglo bi da se malcice pozajmi od GPU-a) i pristupali bi istim podacima.

Na kraju i pitanje.. koliko PPU zaista ima smisla, tj. koliko fizika u igricama zaista utice na gameplay? U kojim zanrovima igara bi bila izuzetno korisna? Da li vam mozda pada na pamet neki novi zanr gde bi gameplay bio pod uticajem fizicke simulacije?
 
Poslednja izmena:
yooyo je napisao(la):
Na kraju i pitanje.. koliko PPU zaista ima smisla, tj. koliko fizika u igricama zaista utice na gameplay? U kojim zanrovima igara bi bila izuzetno korisna? Da li vam mozda pada na pamet neki novi zanr gde bi gameplay bio pod uticajem fizicke simulacije?

PPU nije za IGRICE :wall:

Nego za simulatore : Flight Simulator, Live For Speed... tu bi nasao savrsenu primenu.
 
morbius je napisao(la):
Problem je u tome što će biti sve manje i manje igara za PC! Kome ti da prodaješ grafičke i fizičke kartice od više stotina evra kada za platformu izađe tek poneka igrica, tu i tamo. Igre se definitivno sele na konzole.

Da, igrice se sele na konzole.

PPU ima smisla samo u ozbiljnim simulatorima.
 
Igrice se sele na konzole ? :)
Vazi.
 
sto sale... pa u pravu je.. igrice su odavno presle na konzole... nama ostaje samo da se bakcemo sa igrama :)
 
Jel to znači da će Nedjo isključivo da se igra na konzolama :D? [interna_fora] Ako mu dozvole da se igra na onom all-weather-all-resistant-always-on-gprs PDA-u parking servisa, biće do jaja :) - ima dosta zanimljivih java igara... [/interna_fora]
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno