Šta je novo?

Pay-to-win games!

yooyo

Čuven
VIP član
Učlanjen(a)
28.06.2005
Poruke
10,877
Poena
730
Moja oprema  
Pristup internetu
  1. Optički internet
U poslednje vreme ima sve vise igara gde traze od igraca da kupuje dodatke u igrici da bi uopste napredovao i zavrsio igru. Cak pojedine paid igrrice i dalje traze kupovinu dodataka. Po meni, ovo je skroz bzvz, jer je igrac sa vise para bolji od igraca koji nema para. Sta vi mislite o ovome?
 
Pa ranije je bilo cheating/hacking, sada je paying... razlika je samo ko ce da dobije nefer ;)
 
Nisam bio u toku sa trendovima, ali citajuci par editorijala na Benchu, vidim da je to trend buducnosti
 
Tačno tako, taj model se dosta dobro pokazao u poslednje vreme...
 
Skoro sam se setio igre Mafia Wars koju sam igrao pre par godina na facebook-u. Ulogujovao sam se da vidim da li još postoji i naravno da postoji. Uz to me dočeka i specijalna promocija: 25$ mesečno i dobiću neke bonuse. Izgleda da je to izuzetno isplativ biznis model ali po meni podjednako iritantan kao i cliffhangeri u sapunicama. Ali pošto kvalitet devalvira u vreme divljeg kapitalizma tako je i sa biznis modelom igara.
 
Pa pogledajte samo WoT i slične multiplayer igre...čini se da će još malo pa prestati sa pravljenjem klasičnih igara koje su i onako preskupe
 
Pa klasika, ja nikad ne bih dao ni 50 evra za box izdanje neke igre, a ovako mi WoT malo po malo izvukao preko 100 evra...
 
Pa u globalu to i jeste buducnost. Igra ne mora da se plati, ali ako hoces da napredujes, doniraj malo....Veoma lukav plan da se neki projekat isplati. Ja igram samo jednu takvu igru i za sad mi ne smeta (ne placam nista :)).
 
Problem je u balansu.. Mozda neki noob moze da istrese pare i kupi BFG, dok neki dobar igrac (koji nema para) ne moze da skupi poena/kredita u igri da bi kupio BFG. Ajde da te uspore u napredovanju, ali nije u redu da ti potpuno onemoguce da zavrsis igru dok ne kupis paket dodataka. Takodje, nigde ili veoma retko je naglaseno pre kupovine igre da je potrebno placati DLC da bi igru zavrsio.
 
Pa ranije je bilo cheating/hacking, sada je paying... razlika je samo ko ce da dobije nefer ;)

A pre toga su bili cigancici koji su pored flipera vikali "bato, da ti predjem nivo" :D
Nikad ne bih kupovao ingame poboljsanja, cemu to sluzi? Ako ne mogu da predjem bez toga necu je ni igrati.
Skoro sam igrao total war na ipadu i vidm da moze da se za dodatni novac kupe posebne jedinice i jo tusta i tma stvari. Dodje mu kao god mode. Al gde je tu izazov?
 
Poslednja izmena:
WOT ima zanimljiv koncept. Ne moraš da platiš ništa i možes da završiš igru, tj. u ovom slučaju da istražis max tier u odredjenoj grani. E sad, to je frustrirajući posao pa velika većina igrača plati/nabavi premium acc.
Kad smo već kod WOT-a, ovde čak i ne moraš da kupuješ gold kojim se plaća taj premium acc. Postoji mogućnost da taj gold zaradiš kroz specijalan mod igre, takozvani Clan Wars.

Razvojnim timovima se ovakav vid plasiranja igara veoma isplati, medjutim mislim da su potrebna velika ulaganja pre nego što igra uopšte zaživi i krene da se isplaćuje. Potrebno je platiti ljude koji rade na razvoju igre, finansirati infrastrukturu, privući igrače i na kraju ubediti ih da plate neki iznos. Uspeh nije zagarantovan. :)

Edit: probudio sam se i kucao sa telefona odgovor pa sad tek vidm u kom delu foruma je yooyo ovo postavio. Princip je isti sve su ostalo nijanse. :D
 
Poslednja izmena:
Donekle mogu da razumem taj koncept u MMO igrama, ali u casual igricama ne mogu.
 
igram trenutno Kingdoms and Lords i dogurao sam do lvl 15 i imam dve opcije:
1) kupim dijamante kojima mogu da bacam magije i time da pobedim jaceg neprijatelja
2) klikcem besmisleno jedno 2-3 nedelje dok ne napredujem u nivou da mogu da se izjednacim sa neprijateljem.

ah da... tu je i opcija 3) uninstall & forget.

Samurai vs Zombies
ti makar daje na svakih 5 dana neka 3 golda, pa me ne mrzi da svako jutro pokrenem igru, dobijem nagradu i ugasim je - dok ne skupim dovoljno za nesto sto mi treba.

al' sve to smara i sve mi vise smeta... jednostavno dolazim u stadijum: Free to try, never Pay.
 
Prvo mislim da je igrica iritantan izraz i govori verovatno o nedostatku iskustva autora u materiji o kojoj se govori ali iz postovanja ukljucicu se u diskusiju.

Drugo mislim da je to samo biznis model koji omogucava kompanijama da prezive i tranzicija od starog u novi model gde ce legalno igranje biti dostupno svima a razlika izmedju imucnih igraca ce se ponekad osetiti u samoj igri. To nije bas fer ali ni zivot nije fer i tako je i u realnom zivotu, a virtuelni zivot je na neki nacin oponasanje stvarnosti isto koliko i bekstvo iz nje.

Grind takodje nije fer. Neko ko je proveo vise vremena u igri bice uspesniji iako nema dovoljno vestine jednostavno je grindovao do besvesti i zbog boljih statsa imace prendost u pvp-u. Treba praviti igre koje na neki nacin traze od igraca vestinu. Ali to nije tendencija. Tendencija je da se nagradjuje vreme provedeno u igri, a zasto? Poceli su sa otkljucavanjem perkova u cisto skill based multiplay FPS-ovima. Zato sto ako duze vremena provodite veca je sansa da ce kompanija extra profitirati osim box cene, na raznoraznim DLC-jevima i glupostima. Za kompanije je to jako profitabilno jer su vec razvile core engine i ne trazi mnogo resursa da se stancuje dodatni content.

Ja sam naravno protivnik ekstremnog pay to win scenarija, kupovine gotovih likova i opreme, jer je car u putovanju ne samo u cilju da budes najjaci, to treba da bude nagrada za tvoj trud i skill da bude srazmeran tome. I mnoge kompanije to strogo zabranjuju. Mislim da je ok kupoviti dodatke koji povecavaju imerziju, zarad rolpleja. Npr, odecu, kuce u MMORPG-ovima, itd, ali da bazicni sadrzaj treba da bude otkljucan svima. Nemam nista protiv da se opcioni sadrzaj placa, ali sam protiv tog da se placa na primer Xbox Live, u danasnje vreme kompanije treba tebi da plate sto koristis njihov servis, zamisli bezobrazluka, da placas SAMO za online igranje. To nema opravdanaj kad postoji free PSN, PSN+ koji daje toliko vrednsoti za novac, kada postoji jedan besplatan steam. To mora da umre isto kao sto je 50$ standardna cena za igru bez obzira na njen kvalitet u PS2 eri, moralo da umre. Game kompanije u sustini prodaju maglu i pay to win je samo reinventovanje stare formule i nacin da se iskamce pare od igraca. Ako provodis puno vremena u igri ona ti postane toliko znacajna da ces davati realne pare za nju i to nije nista pogresno. Pokusali su da smisle Epizode, danas dolaze sa zakljucanim vec pripremljenim DLC sadrzajiam koje prodaju posle na kasicicu i to je takodje jedan nacin da prezive do sledeceg naslova.

Danas se svet dosta promenio. Rasprodaje na steamu, zynga igre koje su dostupne svima, jako adiktivne i povoljne mobilne igre, buy to play AAA mmorpgovi i stari subscription based visokobudzetni naslovi koji postaju B2P. Iz svega toga, biseri poput Secret Worlda izlaze kao gubitnici jer se oslanjaju na staru ekonomiju.
 
^vidis da je tema oko igara za mobilne telefone?
 
svejedno princip je isti
 
Hah, i ja se izvinjavam što sam pisao o WoTu, pisao sam sa forumske android aplikacije, a tamo ne piše u kom podforumu stoji tema :D
 
Ja sam igrao swingshot iako mi je išlo dobro jednostavno ne vredi igrati, prvo da bi bili iole dobri mora da se grind-uje nenormalno, drugo ima neke stvari koje se samo kupuju (nikako prostim napredovanjem ne možete da ih dobijete), tako da ako naletite na nekoga ko je kupio stvari nemate nikakvu šansu. Mrzim taj freemium princip.
 
Mene izuzetno nervira kada se igra plati, pa jos ima i In-App kupovinu stvari. Recimo, tako je poceo Dead Trigger. Kupio sam igru, misleci da je to to. Kad ugledah da traze dodatni novac za neke predmete, oruzja, itd...
Ako kupim igru, ne zelim me uslovljavaju sa jos novca kako bih napredovao.
F2P fazon mi je ok. Igru nisam platio, mogu da je probam i ako mi se ne dopada - obrisem.
 
I ja sam brzo deinstalirao swing shot iako je sama igra odlična, pay to win je izrazito iritantan.
 
Freemium model sam po sebi ne mora da bude loš, pitanje je samo kako i koliko.

Kao primer dobrog Freemium modela su recimo MOBA igre League of Legends i Heroes of Newerth. U LoL-u ti lova može kupiti više heroja i nešto nabudžiti tvog heroja, ali razlika nije drastična. u HoN-u se sada kupuje samo kozmetika, ne utiče na igru.

Još jedan dobar primer Freemium igre je recimo CTG igra Shadow Era. Karte se u njoj kupuju za zlato koje se dobija pobedama nad AI protivnikom ili drugim igračima. Kako je početni špil prilično slab, opcije su ti ili da igraš protiv AI dok ne naučiš igru i skupiš zlata za bolje karte, da kupiš karte za mali novac ili eventualno da se prijaviš za promocije sponzora igre. Svoj prvi hunter špil sam izgradio za oko 2,5 evra, kada sam kasnije hteo da probam i warrior špil, dao sam im još evro i frtalj. Više nego razumne cene i igra koja svakako vredi te kinte. Ko je stvarno zagotivi će potrošiti možda 40-tak evra na razne karte za sve heroje.

Ono što stvarno ne valja je kada igra ode u pay2win vode. Kao primer toga navodim jedini MMO koji sam ikada aktivno igrao, korejski RF Online. Dok ju je vodio CodeMasters, igra je davala dosta prednosti onima koji troše pravi novac, ali daleko od toga da nije bila zabavna i onima koji su igrali besplatno. Glavnu reč su naravno vodili oni koji su novcem dobijali dobre iteme, što se direktno prenosilo u političku moć u igri, ali ratove nisu dobijali lideri odeveni u preskupe archon oklope, ratove je dobijao zerg običnih igrača. A onda su korejanci odlučili da sami distribuiraju svoju igru na zapadu, cene stvari u prodavnici su otišle u vedra nebesa, a cela mehanika je izmenjena tako da bez trošenja novca ne možeš ništa. Što je još luđe, apgrejd i kombinovanje itema u RFO je čista lutrija, tako da si trošeći novac mogao da ne dobiješ ništa vredno, teška navlakuša za ljude sklone kockanju.
 
Jedan od potencijalnih problema ovog trenda gaming industrije ce mozda biti ovaj f2p model kome se okrecu i veliki studiji. I ovo ne podrazumeva samo pay2win momente, vec i kompletno restruktuiranje dizajna igara radi prilagodjavanja f2p modelu, ulaganja u njih i na kraju kompletnog uzitka u njima. Videcemo sta ce od svega ovoga da bude, ali za sada ovaj celokupni trend ne sluti na dobro.
 
u league of legends ne mozes da kupujes moc (rune) to je njihov koncept koji postuju i dalje , mozes da kupujes kozmetiku i heroje i nista nisi napredniji od nekoga ko dinara nije ulozio na kraju je sve u skilu , tako da je lol odlican primer . a za mobilne telefone najgluplji mi je ovaj RLF 2012 dzaba fudbal sjajna grafika a nigde ne pise da moras dukupjes sve zivo pocev od stamine pomocu koje startujes partiju do timova lopti i terena bukvalno ako ne placas jednu partiju dnevno mozes ugrati xd
 
Vrh Dno