Šta je novo?

Palit GTX 570 - Overclocked & Tested

DAS

Slavan
Učlanjen(a)
12.10.2006
Poruke
4,122
Poena
450
Moja oprema  
CPU & Cooler
Intel Core i7-13700F / Arctic Liquid Freezer II 280
Matična ploča
ASRock Z790 PG Riptide
RAM
Kingston Fury Renegade RGB DDR5 32GB 6400MHz CL32
GPU
Palit GeForce RTX 4080 GameRock OC
Storage
Samsung 1TB 980 Pro
PSU
Seasonic Prime Snowsilent 750W Titanium
Kućište
Thermaltake Level 20 GT
Monitor
Dell Alienware AW3423DW
Miš & tastatura
Corsair K63 Wireless / Dark Core RGB Pro SE
Konacno sam stigao da izvrtim sve testove koje sam zamislio na default i overclockovanom GTX 570.

U pitanju je Palit GTX 570. Mislim da nema mnogo smisla da opisujem kartu jer se o njoj vec sve zna, tako da cu se skoncentrisati na moja iskustva sa overclockom.

Moj primerak radi na dosta niskom naponu - 0,963V. Na ovoj voltazi moze da radi stabilno na 800MHz. Blagim povecanjem napona do 1V, karta radi na 860MHz.
Karticu sam testirao na 900/1800/4500MHz za GPU, shadere i memoriju respektivno, sto predstavlja overclock od 22,9% i 18,4% za GPU i memoriju. Za ove klokove karti je dovoljan napon od 1,037V. Koliko sam gledao na stranim forumima, mnogi koji kartu drze na 900MHz stavljaju dosta vise napone, tako da mislim da je ovo dosta dobar primerak.
Hladjenje karte je odlicno ali tek na visem broju obrtaja kada vec postaje bucno. Ja sam prvo pokusao da nadjem granicu gde broj obrtaja ventilatora vec pocinje da se cuje glasno, i da testiram tako sa fiksnim brojem obrtaja. Prvo sam vent podesio na 60%, ali tada je Warhead na overclockovanoj karti dostizao 90C. Onda sam napravio malo agresivniji fan user profile (za sva tweakovanja koristen je MSI Afterburner), kada se povecava broj obrtaja kad GPU dostigne odredjenu temperaturu. Ovako karta vise nije bila tiha, medjutim temperatura u Warheadu je pala na 71C. Mogao sam da idem i na manje agresivan fan profil kako bih postigao bolji balans izmedju temperature GPU-a i buke koju pravi ventilator. Ostaje da se jos poigram na tome. Ovako, reci cu da ko misli da moze GTX 570 lako da nasvira na 900+MHz za svaki dan, vara se. Kompromis u vidu povecane buke je neminovan.
S druge strane, ova karta vapi za nekim vodenim hladjenjem kada bi mogla da radi i na vecim klokovima sa daleko manjom temperaturom.

Karta je testirana sa ForceWare 266.58 drajverima, procesor je Sandy Bridge 2500K overclockovan na 4,6GHz, ostatak konfiguracije mozete videti u Moja masina.

U prilogu imate tabelu, koja ne lici slucajno na onu koju je Pixell napravio u svom review-u 6950 karte :)
Malo komentara vezanih za testove:

Crysis i Warhead - standardno dobro skaliranje sa povecanjem kloka u ovim igrama. Warhead leti na fermiju, cak i na 1920x1080, Enthusiast, 4xAA, DX10 kada sam dobio ~46 FPS, sto mislim da je odlican rezultat.

Far Cry 2 - ovde je malo manje dobijeno overclockom ali i dalje ~130 FPS-a u najzahtevnijem mogu.

STALKER - gledajucu u Pixell-ovu tabelu, ova igra dosta bolje radi na ATI-ju, tek na SunShafts smo tu negde :)

Just Cause 2 - provrteo sam testove sa i bez GPU simulation i bokeh filter efekata posto isti ne mogu da se ukljuce na ATI kartama. Po meni ovu igru treba iskljuciti iz testova jer je FPS zakucan ili na 30 ili na 60FPS-a, ocigledno kao posledica porta sa konzole.

Metro 2033 - ova igra baca daleko najmanji FPS od svih testiranih, pa sam ukljucio malo vise testova sa razlicitim podesavanjima. U prvom testu je sve ukljuceno, u drugom je islkjucen DOF kada FPS skace za ~40%. Ako se pored DOF smanje detalji sa Very High na High FPS je dupliran. Preostala dva testa (DX10 i DX9) pokazuju da teselacija skoro i da ne utice na FPS (pitanje koliko je uopste ima), kao i to da je jedina razlika izmedju DX9, DX10 i DX11 modova u tome sto ne mogu da se ukljuce pojedine opcije.

Lost Planet 2 - Test A se sastoji iz 3 scene koje se uvek vrte drugacije zbog cega rezultati malo varijaju, pa nije 100% merodavan. Ja sam samo prikazao prosecan FPS iz sve tri scene kako bih smanjio te varijacije. Test B je merodavniji jer se uvek vrti isto.

Ostaju sinteticki testovi od kojih bih izdvojio Stone Giant gde tek u toku testa postoji opcija da se ukljuci Diffusion DOF kada FPS pada sa 87 na 51.

Ukupan skor od 23,56% povecanih performansi overclockom treba smanjiti za ~3% zbog Just Cause 2 igre, iz razloga koje sam gore naveo - ovde se desilo to da je, zbog oveclocka igra vise drzala FPS od 60 nego kad je na defaultu pa je zato vestacki dobijen toliko veci average FPS.

Toliko za sada :wave:
 

Prilozi

  • GTX 570.jpg
    GTX 570.jpg
    469.5 KB · Pregleda: 203
  • Warhead GTX 570 900 1800 4500MHz DX10.jpg
    Warhead GTX 570 900 1800 4500MHz DX10.jpg
    301.1 KB · Pregleda: 131
  • Far Cry 2 GTX 570 900 1800 4500MHz DX10.jpg
    Far Cry 2 GTX 570 900 1800 4500MHz DX10.jpg
    174.1 KB · Pregleda: 98
  • Crysis GTX 570 900 1800 4500MHz DX9.jpg
    Crysis GTX 570 900 1800 4500MHz DX9.jpg
    291.7 KB · Pregleda: 105
  • STALKER Call of Pripyat GTX 570 900 1800 4500MHz DX10.jpg
    STALKER Call of Pripyat GTX 570 900 1800 4500MHz DX10.jpg
    280.1 KB · Pregleda: 91
Pokidao si excel tabela je prava stvar ;) :wave: i % naravno
 
Svaka cast za trud. Tabela je ekstra! :wave:
 
Cestitam na kupovini karte, cele masine i testu koji si uradio, svaka cast za trud.

Interesantno je da ASUS GTX 570 imaju nizi def. napon 0.95 i visi def. clock 742 MHz, moja na tom naponu radi na 800 MHz, dalje nisam ni probao, drzim je tako za svaki dan.
 
Što se default napona tiče, zavisi pomalo i od primerka do primerka... Nemoguće da Asus dobija sve najbolje primerke GPU-ova, a ostali lošije, zar ne?

U principu, što niži default napon to je veća verovatnoća da je GPU "bolji", tj. da se bolje klokuje, ali naravno ima i izuzetaka, naročito kada su u pitanju fabrički OC verzije sa boljim hlađenjima gde proizvođač (imajući lufta što se hlađenja tiče) namerno digne napon GPU-a da bi se (na testovima pa internetu) njegov model bolje klokovao u odnosu na ostale...
 
Hvala svima :)

@Pike: da, napoon zavisi od primerka do primerka, a to za 10MHz veci klok kod Asusa znam da ima i GTX 580.

Ako iz benchmarka izuzmem sve Just Cause 2 testove, kao Lost Planet A testove, prosecan dobitak oveclockom je onda 19,48%. Za 22,9% i 18,4% overclocka GPU-a i memorije, to je vise nego dobar boost performansi.
 
Karta je i bez clockovanaja zver zverska, ako zatreba tu je 20% rezerve. ;)
 
Svaka čast za test kolega! Da je bacimo kod mene pod vodu? :D

A za copyiright ćemo da popričamo ;)
 
@Pike: upravo to ;)

@Pixell: voda, hmm..moracu da vidim da li ubijam garanciju skidanjem kulera :)
 
Kupi u radio klubu tj valjda kelco sad sprej za skidanje nalepnica kosta 600din i skini nalepnicu :)
 
Update tabele :)

Ubacio sam Dirt 2 i HAWX 2.
Dirt 2 benchmark je onaj iz igre, vrti jedan krug Rally Cross London staze, i to uvek malo drugacije. Provrteo sam nekoliko puta i avg FPS se minimalno razlikuje tipa na 87, plus, minus jedan frejm.
HAWX 2 benchmark tool uvek vrti isto, tako da tu nema problema.
Dobitci sa oc-om su opet oko 20%.
Kako sam u medjuvremenu saznao da je Pixell vrteo STALKER bez SSAO, DX10.1 i Contact hardening shadows opcija :) , odlucio sam se da provrtim jos jednom na tim podesavanjima. FPS je drasticno skocio - ~40% - ~60%, od testa do testa.

Jel ima neko predlog za jos neki naslov, a da ima neku vrstu benchmarka kako bi se lako testirao?
 

Prilozi

  • GTX 570_new.jpg
    GTX 570_new.jpg
    494 KB · Pregleda: 77
Poslednja izmena:
Bravo matori.Pohvala za trud.Svidja mi se sto si pedantan i precizan.Tabele su stvarno odlicne.
Za kartu samo reci hvale,ubo si i dobar primerak narucito sa takvim VID-om.
Jesi probao cisto iz radoznalosti kako se Fermi ponasa sa starijim engine-om neke igre.
Recimo sa Call of Juarez 1?
Imas li prostora da odradis jedan SLI?

Nek te karta sluzi sa srecom:smash:
 
Poslednja izmena:
Hvala :)
Nisam probao toliko stare igre, mislim da nema previse razloga - tu ce da baca preko 300 frejmova :D
Moja ploca ne podrzava SLI, a i da podrzava, drugi PCI-E slot je 4x.
 
Koliko znam, što se SLI-ja tiče na P67 pločama, zbog (skoro) duplo veće efikasnosti PCIE 2.0 slotova kod P67 u odnosu na P55/X58, teoretski, da ubodeš grafičku u taj drugi slot, radio bi skoro ko 8x... E sad, da li je eksplicitna podrška ploče za SLI potrebna ne znam (što bre ne uze barem GA-P67A-UD3P).

Malo više o znatno poboljšanoj efikasnosti PCIE 2.0 kod P67:
http://techreport.com/articles.x/20241
 
Poslednja izmena:
DAS, u prvom redu u onoj tabeli, gde su rezultati za Crysis(ne Warhead nego "obicni" Crysis), stoji da je za dx9, na very high i 4xAA--FPS-64,61. Jesi siguran da ti je bilo very high pod dx9? Jako strci ta cifra, zato pitam. Mislim da ne moze toliko da se izvuce, na dx10 sa istim setovanjima ti je FPS 36.02.
 
Znam, to sam i ja primetio - prevelik pad kad se ukljuci DX10. Ali i rezultati sa klokovanom kartom su proporcionalni, tako da ne verujem da je greska. Nije problem, provrtecu opet kad dodjem s posla.

A mislim da je i na 6950/70 slicna situacija, mozes da pogledas u Pixell-ovu tabelu.
 
DX9 ne moze da bude Very High u prvom Crysis-u, samo High. Dok u Warhead-u moze I Gamer i Enthusiast sa DX9.
 
Onda laze onaj Crysis Benchmark Tool :p

Mislim, tj siguran sam da ti nesto baguje Tool, prvo, kao sto je primetio PC Bear-pod dx9 ne moze da se setuje na very high Crysis, ne racunam one varijante sa modovanjem kako bi se omogucilo igranje na very high pod xp-om. Drugo, ako bi vec i moglo da se setuje very high pod dx9, nema apsolutno nikakve sanse da ti razlika samo na bazi promenjeg api-ja bude skoro duplo visi FPS, mislim da to i sam znas ;)
Jesi patch-ovao Crysis sa 1.1, 1.2 i 1.2.1 patchom?
Mislim da je caka u sledecem: u samoj igri, dakle kad pokrenes Crysis pod dx9, stiklirane su ti opcije high a ne very high, tako da bez obzira sto tebi tamo Tool pokazuje kao da si setovao very high, on zapravo vrti high i otuda taj rezultat.
Provericu veceras koliko imam na 6950@70 sa tim setovanjima, ali cini mi se da je nekih 50ak FPS, dok je za dx10 za par frejmova veci nego kod tebe sa 570kom na defaultu, sto takodje potvrdjuje ono o cemu pricam jer nemoguce je da mi FPS na dx10 bude visi a na dx9 nizi za 15ak frejmova. ;)
 
Poslednja izmena:
Mislim da je caka u sledecem: u samoj igri, dakle kad pokrenes Crysis pod dx9, stiklirane su ti opcije high a ne very high, tako da bez obzira sto tebi tamo Tool pokazuje kao da si setovao very high, on zapravo vrti high i otuda taj rezultat.

Pa da, to je sada vec izvesno. Meda je podsetio na to kako stvari stoje sa Crysis-om, i setio sam se da je bilo tako :)
 
DAS jel imas neki link ka benchmark za Metro 2033 ??? ... koliko vidim po netu,on je dolazio jedino preko Steam-a u paketu sa nekim DLC-om
 
^^ hvala

imam ja ovaj update,tj imam oba ali nigde nemam "Metro2033benchmark.exe " //jel postoji kod tebe u folderu gde je igra ili startujes drugacije?
 
Poslednja izmena:
Koliko se secam, tek kad update-ujes ovim update-om sa link-a, dobijes Metro2033benchmark.exe, i to u folderu gde je igra.
 
Koliko se secam, tek kad update-ujes ovim update-om sa link-a, dobijes Metro2033benchmark.exe, i to u folderu gde je igra.

Nasao sam u cemu je problem...imam razor instalaciju a update su skid,pogresna putanja instalacije update ...ufff koja glupost :)
Sad radi i imam benchmark u folderu gde je igra ...anyway hvala na pomoci
 
@PCBeast: Nisam nista tweakovao. Problem je u tome sto benchmark tool 'dozvoljava' very high na DX9, a zapravo se vrti na high. Otuda tolika razlika u odnosu na DX10 very high. 99% da je ovo u pitanju.

@Alister: Aj ako mozes provrti da vidimo koliko baca GTX 560 :)
 

Prilozi

  • Metro max.PNG
    Metro max.PNG
    231.4 KB · Pregleda: 28
  • Without DOF.PNG
    Without DOF.PNG
    244.3 KB · Pregleda: 29
  • DirectX10_Max.PNG
    DirectX10_Max.PNG
    248.6 KB · Pregleda: 34
Nazad
Vrh Dno