Meni ugovor sa njima istice 03.04.2014. U skladu sa obavezom iz ugovora da ih 30 dana pre isteka ugovora obavestis kako ne zelis da nastavljas saradnju sa njima, da ne bi doslo do automatskog produzenja ugovora na neodredjeno vreme, poslao sam im sa registrovanog naloga ticket sa svim podacima i jasno naglasenom namerom da ne nameravam da nastavim saradnju sa njima po isteku ugovorne obaveze. Da bih danas dobio dva maila, od dve razlicite osobe, iz korisnickog centra. Evo jedne poruke, posto su gotovo identicne:
"Poštovani,
Hvala Vam na izdvojenom vremenu i na mail-u koji ste nam uputili.
Pre svega možete li nam reći iz kog razloga želite da prekinete korišćenje naših usluga? U daljem tekstu ću Vam objasniti proceduru za otkazivanje usluga.
U skladu sa procedurom otkazivanja usluga potrebno je sledeće:
- Popuniti Zahtev za raskid korisničkog ugovora. Ukoliko niste u mogućnosti da to uradite u poslovnici Orion Telekoma, Zahtev možemo poslati na e-mail adresu registrovanu na korisničkom nalogu. Vlasnik naloga popunjava i svojeručno potpisuje obrazac i zajedno sa fotokopijom lične karte šalje sa registrovane mail adrese na nalogu na
[email protected]
- Vratiti opremu koja je data na korišćenje. Oprema se može razdužiti u poslovnici Orion Telekoma ili poslati na adresu: ORION TELEKOM TIM D.O.O. Male Pruge BB, 11185 Zemun Polje
- Izmiriti dugovanja nastala na nalogu tokom pretplatničkog odnosa
- Uvidom u Vaš nalog evidentirano je da ugovorna obaveza ističe 03.04.2014.godine, kako je otkazni rok 30 dana, najbolje bi bilo da podnesete početkom marta zahtev za raskid kako se ne bi tarifirali troškovi za prevremen raskid.
U prilogu Vam dostavljam obrazac, koji je potrebno da popunite prema gore navedenom uputstvu.
Ukoliko imate dodatna pitanja, stojimo Vam na raspolaganju."
Obrazac koji su mi dostavili je "Zahtev za jednostrani raskid ugovora" sa sve napomenama, velikim slovima, o naknadama za prevremeni raskid ugovora i slicno. Morao sam da im odgovorim. Malo poduze ali ne zamerite:
"Postovani,
bilo bi prvo pozeljno da razjasnimo neke termine koje vi koristite, kao i ono sto se nalazi u obrascu koji ste mi dostavili - " Zahtev za jednostrani raskid korisnickog ugovora". Ja sa vama imam potpisan ugovor na odredjeno vreme ( 12 meseci) koji posto je poceo da vazi 03.04.2013 istice 03.04.2014 godine. Ne raskidam ja sa vama, jednostrano, nikakav potpisani ugovor vec jednostavno njegova vaznost istice 03.04.2014 godine i samim tim nikakav zahtev za raskid ugovora ja ne podnosim vec vas samo na vreme obavestavam, u skladu sa uslovima navedenim u ugovoru - clan 9, da ne zelim po isteku vaznosti ugovora dalje da koristim vase usluge i da ne zelim, i nikako nemate moju saglasnost za to, da se taj ugovor po nekom automatizmu produzava na neodredjeno vreme. Nadam se da smo se razumeli, ugovor istice, nema produzavanja, ni po automatizmu ni na bilo koji drugi nacin, i nema raskidanja ugovora jer se moje obavestenje koje sam vam dostavio odnosi na cinjenicu da posle isteka postojeceg ugovora ne zelim da produzavam saradnju sa vama.
"Molim Vas da mi kao korisniku Orion telekom usluga omogućite raskid ugovora broj....." Nisam bas razumeo citirani deo sa vaseg obrasca koji ste mi dostavili. Ja vas "molim" da mi omogucite raskid ugovora koji je potpisan na odredjeno vreme, na godinu dana, i koji istice a ja vas samo na vreme obavestavam o svojim namerama ("minimum 30 dana pre isteka ugovora"). I dalje sam u nedoumici da li ste razumeli pravu svrhu dostavljenog vam obavestenja sa moje strane kao i da li zaista mislite da je obrazac koji ste mi dostavili adekvatan onome o cemu se ovde zapravo radi: Obavestenju da po isteku ugovorne obaveze ne zelim nikakav novi ugovor sa vama - ni na odredjeno vreme ni na neodredjeno vreme. Obrazac u kome, velikim slovima, stoji ovo:
"USLUGE ZA TEKUĆI OBRAČUNSKI PERIOD DO STUPANJA NA SNAGU RASKIDA UGOVORA, NAKNADA ZA PREVREMENI RASKID UGOVORA I NAKNADA ZA OŠTEĆENU ILI NEBLAGOVREMENO VRAĆENU OPREMU BIĆE FAKTURISANE KORISNIKU PO VAŽEĆEM CENOVNIKU ORION TELEKOMA"
ne moze nikako biti odgovarajuci za ovakvu priliku. Ja bih, vama , trebao nesto ovako da potpisem i samim tim prihvatim sve sto tu pise iako nista od toga nema nikakve veze sa mojim ugovorom i mojim poslovnim vezama sa vama. Jednostavno, na vreme sam vas obavestio da ne zelim da produzavam ugovor koji istice a vi saljete obarzac za jednostrani raskid ugovora sa svim mogucim napomena o kaznenim penalima za raskid ugovora. Da li ste uopste procitali sta ste mi poslali? "Zahtev za jednostrani raskid ugovora" Obavestenje o neproduzavanju saradnje po isteku vazeceg ugovora i zahtev za jednostrani raskid ugovora nikako nemaju izmedju sebe znak jednakosti. Zasto bih ja popunjavao zahtev za jednostrani raskid ugovora? Da bih sebe doveo u situaciji da mi naplacujete nesto zasta nemate nikakvih osnova? Ugovor mi istice i ne zelim da ga produzavam. To je sve.
Razlog zasto ne zelim da produzim saradnju sa vama? Evo, bas ovakva situacija. Ja vas, u skladu sa potpisanim ugovorom, na vreme obavestavam o nepostajanju moje zelje da po isteku ugovorne obaveze produzavam saradnju sa vama a vi me upucujete da potpisem zahtev za jednostrani raskid ugovora. Kada moj ugovor sa vama istekne 03.04.2014 koji to ugovor sa vama onda mogu da raskinem? Zalosno neozbiljno.
Zasto dovodite korisnike u ovakvu situaciju? Potencijalno, priznacete, jako spornu. No, rascisticemo ovo, izdacete mi MIK i to ce biti kraj price. Moram da primetim da imate jako problematican i sumnjivo posten odnos prema korisnicima. "