Da podelim svoja iskustva sa Orion-om, pošto sam do ~februara bio njihov korisnik.
Bio sam njihov korisnik od 2006 (maltene od kad su otvorili filijalu u BG i kad su još bili NeoBee). Bio je sve ok, do nekog februara prošle godine. Već neko vreme nisu imali nikakvo povećanje brzine, i prošetao sam se do filijale, da pitam da li će biti ikakvog povećanja. Rekli su mi da mogu da uzmem neki "duplo brže" paket (4Mbps/512kbps), ja rekoh: "može", i potpišem ugovor na dve godine. To je bila sredina februara, ako se dobro sećam. Nepunih 2 nedelje kasnije, povećali su brzine (bez ikakvog obaveštenja unapred, nove cene i brzine su se bukvalno samo pojavile na sajtu).
Prošetam se ja ponovo do filijale, da pitam da li mogu da pređem na neki od tih novih paketa, pošto za paket koji trenutno plaćam mogu da uzmem veću brzinu. Rekoše mi: "ne može, već si pod ugovorom, uvek će biti većih brzina". Tu se iznerviram, ali nije strašno. Imam net, funkcioniše ok, neću da budem pohlepan. I prvih 2-3 meseca je radio super. Onda je krenuo da usporava sa svakim povezivanjem, sve dok nije pao na ispod 200KB/s negde u avgustu-septembru (ako se dobro sećam). Bio sam u nekoj gužvi na faksu, ali mi u jednom trenutku dozlogrdilo, i krenuo sam da zovem tehničku podršku.
Bilo je tu raznih bisera sa njihove strane. Počev od "vama je internet isključen" (a ja u tom trenutku surfujem i kažem da nije), do "probajte da promenite parice koje koristite", neću da dužim sa tim.
Završi se na tome da mi se download brzina koliko-toliko vratila na ono što sam se pretplatio, ali upload mi prepolovljen (ne kao da je varirao oko 256, nego je bio tačno toliko).
Meni tu to dozlogrdi, rešim da probam da raskinem ugovor, iako mi je ostalo još godinu dana do isteka. Problem je što kada neko želi da raskine ugovor sa Orionom, ne može to da uradi lice u lice, nego mora da im napiše mail na adresu, i da se nada da će im odgovoriti. Napisao sam tri različita mail-a i ni na jedan nisu odgovorili. Kada sam zvao podršku da pitam šta se dešava, rekli su mi da na mom računu nisu registrovani nijedan pokušaj da se raskine ugovor, i da moram da nastavim da plaćam račune.
Ja kažem OK i napišem prigovor RATEL-u (
http://portal.ratel.rs/) sa svim skrinšotovima mojih mail-ova i sve komunikacije koje sam imao sa tehničkom podrškom putem mail-a.
Prođe jednom mesec dana, vidim ne stiže mi račun od Oriona. Kad ono, pismo od Ratela, kažu: problem je rešen, vaš ugovor je raskinut bez naknadnih penala, samo vratite opremu. Sutradan odem, razdužim opremu, i okrenem dupe Orionu jednom zauvek.
Ali, što je najbolje od svega, čak i pošto su mi raskinuli ugovor, nisu skinuli ADSL priključak. Tako da, tehnički ako hoću i imam ADSL ruter, mogu i dalje da se povežem na internet.
Pa eto, ako je neko pročitao sve, svaka mu čast, ali možda će nekome pomoći. Ko reši da raskine ugovor, ima načina, držte se
