Šta je novo?

Optimalan fps???

shmeksi

Slavan
Učlanjen(a)
28.08.2007
Poruke
453
Poena
320
OK mozda je glupo pitanje, ali koliki je optimalni frame rate u igricama tj. da se ne vidi seckanje?
Osecam se glupo sto pitam, ali me bas zanima :)
 
Poslednja izmena:
sve preko 30 rezultuje nestankom seckanja.
 
OK mozda je glupo pitanje, ali koliki je optimalni frame rate u igricama tj. da se ne vidi seckanje?
Osecam se glupo sto pitam, ali me bas zanima :)

Pa onoliko koliko ti prija - mislim da je to više subjektivan osećaj. Neko će reći 25-30, nekome ni 40 nije dovoljno. Bila je rasprava na forumu o tome . . .
Ja više volim da smanjim podešavanja samo da odem na 40+.
Nove igre i ne igram ;) . Mislim da će da padne upgrade za Crysis . . .
 
Poslednja izmena:
OK mozda je glupo pitanje, ali koliki je optimalni frame rate u igricama tj. da se ne vidi seckanje?
Osecam se glupo sto pitam, ali me bas zanima :)

Ljudsko oko ce slike koje se menjaju brzinom od 24 promene u sek.(24FPS) videti kao "tecnu sliku".Ova "mana" oka nastaje zato sto se culo vida ustvari zasniva na nizu hemijskih procesa i nije tako "brzo" kao sluh naprimer.Mozda je to i dobro u neku ruku jer,da je na primer oko "sertifikovano" na 100 i vishe FPS-ova,pa ko bi skupio pare za graficku...???
E,sad ce da se javi gomila koja kaze,-STA,24,TU NEMA NISTA OD IGRANJA,SECKA!!! -itd.
Ja licno ne bih imao nista protiv da mi neko ponudi neku graficku koja ce da bude zakucana za 25FPS,niti frejm gore ,niti frejm dole(kad bi postojala,***).
Problem je shto sa nasim slabasnim grafikama takav framerate vrlo lako moza da padne na 5-10FPS a to je ono shto se zove seckanje...

P.S.I nemoj da ti je mnogo glupo...:d
 
Ljudsko oko ce slike koje se menjaju brzinom od 24 promene u sek.(24FPS) videti kao "tecnu sliku".Ova "mana" oka nastaje zato sto se culo vida ustvari zasniva na nizu hemijskih procesa i nije tako "brzo" kao sluh naprimer.Mozda je to i dobro u neku ruku jer,da je na primer oko "sertifikovano" na 100 i vishe FPS-ova,pa ko bi skupio pare za graficku...???
E,sad ce da se javi gomila koja kaze,-STA,24,TU NEMA NISTA OD IGRANJA,SECKA!!! -itd.
Ja licno ne bih imao nista protiv da mi neko ponudi neku graficku koja ce da bude zakucana za 25FPS,niti frejm gore ,niti frejm dole(kad bi postojala,***).
Problem je shto sa nasim slabasnim grafikama takav framerate vrlo lako moza da padne na 5-10FPS a to je ono shto se zove seckanje...

P.S.I nemoj da ti je mnogo glupo...:d

Imam ja takvu grafiku, vuce mi se po fioci. Tvoja je za 100 eura. Cuvena FX5200 :d
 
OK mozda je glupo pitanje, ali koliki je optimalni frame rate u igricama tj. da se ne vidi seckanje?

Ako se cak i u najzahtevnijim scenama fps ne spusta ispod nekih 30-tak, izgledace ti savrseno glatko, bez imalo seckanja. U praksi to obicno znaci da prosecan fps treba da ti bude oko 60-tak ili cak i vise... :(
 
Poslednja izmena:
Za sve oni koji misle ili žele da misle da je 30-40 FPS ugodno, nek čisto probe rade smanje rez. na 800x600, bolje i manje, npr. u nekoj igri gde u 10x7 il' 12x10 imate kol'ko sam gore naveo. Videćete da je sve deluje nekako brže tj. fluidnije :smash: :D Znači za baš pravi ugođaj 60FPS, e sad to što mi nemamo kintu za dovoljno jaku grafu il' previše forsiramo setovanja il' što programeri programiraju nogama to je druga stvar :d
 
interesantno, po tome bi trebalo da nam sav tv program secka posto ide u "samo" 25 fps
 
interesantno, po tome bi trebalo da nam sav tv program secka posto ide u "samo" 25 fps

Ustvari ide na 50 poluslika u sekundi (interlaced), sto NIJE 25fps. Da je zaista pravih 25fps bogami primetio bi treperenje i seckanje. :)
 
Poslednja izmena:
Meni preko 30 FPS nije seckanje, ali ne volim kada FPS padne ispod 50, tj. primetim odmah.
Nego, interesantno je da dok sam imao CRT i 100 Hz u nekim rezolucijama, video sam razliku između 60 i 100 FPS, pa sam prvih par dana posle prelaska na TFT pomalo žalio za tim osećajem fluidnosti u FlatOut-u 2 na primer.
A inače, počinje da mi smeta u bioskopu što je mali framerate... šta ću, naviklo oko pa traži :D
 
Znaci po postovima bih zakljucio da je nekih 60fps OK. Sam izveo dobar zakljucak?
 
ufff... otvorio si Pandorinu kutiju sa ovom temom !!!

FPS koji je jednak osvezavanju monitora je najbolji. Sve sto je manje od frekvancije osvezavanja monitora se vidi kao seckanje i to oko moze da detektuje. Sto je FPS manji, seckanje je izrazenije.
 
ufff... otvorio si Pandorinu kutiju sa ovom temom !!!

FPS koji je jednak osvezavanju monitora je najbolji. Sve sto je manje od frekvancije osvezavanja monitora se vidi kao seckanje i to oko moze da detektuje. Sto je FPS manji, seckanje je izrazenije.

???:trust:.Shta hoces da kazes?Moj monitor ima refresh rate 75Hz,prema tome svaka igra koja je sa 50FPS primetice se seckanje?Onda ,dabogda meni svaka tako seckala...:banana:
 
ufff... otvorio si Pandorinu kutiju sa ovom temom !!!

FPS koji je jednak osvezavanju monitora je najbolji. Sve sto je manje od frekvancije osvezavanja monitora se vidi kao seckanje i to oko moze da detektuje. Sto je FPS manji, seckanje je izrazenije.
Ne slazem se za ovaj deo sa frekvencijom osvezavanja monitora. Graficke kartice imaju neku "foru" (ili je to vec softverski reseno u drajverima) koja se bavi tim uskladjivanjem monitorovog refresh rate i fps. Ovo provereno znam, samo sad da me ubijes ne mogu da se setim kako se to cudo zove, ima iskusnijih ljudi od mene koji se u to razumeju pa bi mogli oni da napisu.
 
Poslednja izmena:
Sve sto je iznad 24 u sustini nije seckanje i kraj. Oni koji pricaju drugacije lupaju gluposti. I film (DivX) ima 25FPS. Da li vam on secka?
 
Sve sto je iznad 24 u sustini nije seckanje i kraj. Oni koji pricaju drugacije lupaju gluposti. I film (DivX) ima 25FPS. Da li vam on secka?
Bila je već rasprava o ovome, samo se ne sećam kako se zvao thread. Elem, film zaista ima mali framerate, ali ima motion blur u brzim scenama koji zamaskira manjak frejmova koji treba da pokriju to kretanje.
A što se tiče FPS-a u igrama, slažem se sa yooyo-om, najbolje je kada je FPS uvek identičan refresh rate-u monitora. Sve ispod toga, a preko 25 FPS nije seckanje, ali se primeti kao odsustvo fluidnosti.
 
Ne slazem se za ovaj deo sa frekvencijom osvezavanja monitora. Graficke kartice imaju neku "foru" (ili je to vec softverski reseno u drajverima) koja se bavi tim uskladjivanjem monitorovog refresh rate i fps. Ovo provereno znam, samo sad da me ubijes ne mogu da se setim kako se to cudo zove, ima iskusnijih ljudi od mene koji se u to razumeju pa bi mogli oni da napisu.

Ta "fora" se zove triple buffering. Ovako stoje stvari:
1. Ako igras sa ukljucenim VSYNC
Najbolje je ako je masina dovoljno mocna da izgura igru na refresh rate monitora.
Ako nemoze da izgura monitor refresh rate onda FPS pada na 1/2, 1/3, 1/4 od monitor refresha. U praksi, ako je refresh 60Hz igra radi u 60FPS (idealno), pa ako nemoze onda 30, pa 20, pa 15, pa 12, ...
Ako se ukljuci triple buffering onda ce FPS da "finije" varira kada je ispod refresha monitora, tj... nece biti zakucan za npr. 30 nego ce biti izmedju 30 i 60.
Kada je VSYNC ukljucen, nema tearinga, tj. nema horizontalne linije koja razdvaja prethodni i trenutni frame.

2. Ako igras sa iskljucenim VSYNC
U ovom modu se javlja tearing obavezno!!!
Ako je masina mocna pa izgura preko monitor refresha prikazace se onoliko frejmova koliki je refresh rate monitora. Svi ostali frejmovi se nece videti ili ce se videti samo njihov delic zbog efekta cepanja slike. Ako masine nije mocna i fps pada ispod monitor refresha onda ce se videi i tearing i seckanje.

Sve sto je iznad 24 u sustini nije seckanje i kraj. Oni koji pricaju drugacije lupaju gluposti. I film (DivX) ima 25FPS. Da li vam on secka?

Da te ispravim. Svaka animacija ciji je fps jednak fps-u izlaznog uredjaja je idealna. Svaka razlika izmedju ove dve vrednosti izaziva neki od gore navedenih efekata (seckanje ili tearing). Ako gledas DivX film ciji framerate je npr 25, nema tecan playback na monitoru koji radi u 60Hz. Ako se bolje zagledas u kadrovima gde npr. staticna kamera snima automobil u pokretu koji se krece polako, primetices kako svakih par sekundi auto malo secne. To ljudima obicno ne smeta, ali je cinjenica da secka.

TV radi u 25 fps i na njemu nema seckanja jer materijal koji se emituje sa TV stanice daje sync TV uredjaju. Kod racunara, graficka karta daje sync monitoru, ali ne i igra.

Na kraju.. sto je manji FPS, ljudima vise smeta.. na seckanje se svi manje/vise naviknu. Efekat seckanja se manje ili vise primecuje u zavisnosti od sadrzaja na ekranu. Ako ima dosta kontrasta seckanje je izrazenije.

Idealan FPS je refresh rate monitora, a optimalni FPS je subjektivan.
 
Poslednja izmena:
Mislim da igrljivost igre ne zavisi samo od vizuelnog efekta odnosno pojave seckanja
i tearinga slike ...

Tu je i interaktivni deo odnosno takozvani "responsivnes" igre ...

Vise fps-a dovodi do toga da igrac dobija utisak da kontrole brze, odnosno bolje reaguju, to je itekako vidljivo u FPS i simulacijama ...
 
Yooyo does it again. Mislim da je sve receno!
 
Ja sam potpuno zadovoljan tek kad mi grafička drži fps na 60 ili više.

Ja ne mogu na svom TFT-u da primetim tearing, je l' to normalno ili je meni mozak neispravan? :d
 
Poslednja izmena:
Sve sto je iznad 24 u sustini nije seckanje i kraj. Oni koji pricaju drugacije lupaju gluposti. I film (DivX) ima 25FPS. Da li vam on secka?

Tacnije 24 frejma u sekundi je DivX. 25 frejma je "navodno" medicinski minimum (ali i tu se cesto primeti seckanje), idealno bi bilo da frame rate moze konstantno da bude iznad 27 frejma ( tu seckanje vidi veoma veoma mali broj ljudi ). mada je extra kad bi grafika imala prosek od 50 frejma, pa kad se optereti da ostane iznad 27. Opet ovo je neko moje misljenje
 
Nazad
Vrh Dno