Šta je novo?

Oprema i zaštita automobila

vladat1

Čuven
Učlanjen(a)
26.11.2004
Poruke
7,273
Poena
765
Moja oprema  
CPU & Cooler
NH-C12P SE14 , Ryzen 7 3800X
Matična ploča
MSI B450 Gaming plus
RAM
Kingston Fury Renegade 2 x 16 GB - 3600Mhz
GPU
GeForce GTX 1060 GAMING X 6GB
Zvuk
S.M.L.S 8A
PSU
Seasonic Focus Plus 750w 80+ platinum
Kućište
HAF 912 PLUS
Miš & tastatura
Logitech G610 , LOGITECH G403 HERO
Ostale periferije
Blue Snowball Ice
Pristup internetu
  1. Optički internet
Zdravo drugari,

zanima me koju sve opremu i načine sprečavanja krađe koristite za automobil? Da počnem od nekih osnovnih stvari. Ja sam po poreporuci promenio konektor i rapored piniva na istom. To me je koštalo 4.000,00 dina. Po statistci MUP a, ako lopov "ne odradi" auto za 5 minuta onda odlazi.

- Da li ima neko preporuku za pozdan GPS ?

- Koji alarm ?
 
Izmeštanje i prepravka OBD konektora, neki alarm ali bez oznake koji brend i model je pitanju, specijalni šrafovi na točkovima, i otprilike je to to.

Sledeći korak je zeder. To je zapravo najodličnija zaštita ali zaista smara zaključavanje još i toga.

GPS ne znači mnogo jer danas svaki iole ozbiljan lopov nosi sa sobom GPS/GSM ometač. To se lako nabavi.

Dalje se može i u DIY i u pro varijantama ići jako daleko, ali pitanje je ima li smisla.
Najfreak opcija mi je izmeštanje OBD konektora, a na mesto fabričkog konektora se stavi elektonika sa induktorom koji drmne par kV u prikačeni uređaj, i sprži lopovu dijagnostiku ili PC kojim pokušava da pokrene auto. :p :D
Problem je ako se zaboravite pa to uradite svom majstoru/serviseru... :p
 
Iako faktualno tacno, treba odvratiti klince i "wannabes". Istom logikom nema zasta ni da ga zakljucavas, ni kucu da zakljucavas, bilo kakva bezbednosna mera je ustvari besmislena. :)
 
Stare DIY varijante su najsigurnije, npr. prekidač i prekid napajanja. Teško da neko računa na stare varijante a i teško da traži pola dana šta se dogadja, napisano je gore ako je neko rešio odneće makar i na rukama.
 
Kasko + sigurnosni šrafovi.
 
Ko ima love Kasko jedino pouzdano, mali problem je što je skup...a ovo izmeštanje obd i ostale
elektro zamke su beskorisne za profi lopove ukoliko ti "odšlepaju" komplet auto pa na tenane u
radionici srede sve posle. Taj obd, zeder, prekid struje za paljenje, neki alarm su više za ove sitne
lopove i narkomane da ti ne razvale auto...
 
Iz mog iskustva, treba uzeti originalne. Npr za škodu su bili oko 2500 din, a neoriginalni skoro 2000 din.
 
Sledeći korak je zeder. To je zapravo najodličnija zaštita ali zaista smara zaključavanje još i toga.

Šta je to Zeder ?

Kasko + sigurnosni šrafovi.

Kasko i nije baš najbolji. Mog drug je imao udes. Šteta je porocenjana kao totalna, a trebalo je delimična. Nisam siguran, možda i suprotno. Davno je bilo. U svakom slučaju umeto da mu naplate štetu, oni su mu naplatili "đuture",umesto branik, far, karoserija ... Šteta je bila stvarno 100% osiguranje mu je splatilo manje od 50%.
 
Nama u NS-u u sred dana klinci cupaju kapice i ratkapne, spojlere i kada ih uhvatim na delu oni me u lice kazu nismo nista radili.
Sta da im radim, ako im odvalim samar mogu da odgovaram krivicno, nisam pametan kako se zastititi.
 
@vladat1
Kasko je ipak najbolji u slučaju krađe ili štete koju ti ili ti neko drugi napravi na autu.
Najbolje je da se sam raspitaš kod DDOR npr. imaš paketa sa 5,10,15 % itd. učešća u šteti...
a to drugar je imao ovo i ono ma ko zna šta je to bilo i kada. A Zeder ti je jedan od načina
zaštite čitaj uslova da bi i dobio Kasko uopšte...uostalom ukucaj u google i vidi.
 
Kod štete 100% isplaćuje se vrednost vozila umanjena za amortizaciju (ranije je bilo 10% godišnje) a postoji i max koliko može da bude umanjenje. Ako je kupljeno polovno vozilo ima uticaj i koja je procenjena vrednost vozila prilikom kupovine, svi jure nižu vrednost zbog prenosa.
 
Ko ima love Kasko jedino pouzdano, mali problem je što je skup...a ovo izmeštanje obd i ostale
elektro zamke su beskorisne za profi lopove ukoliko ti "odšlepaju" komplet auto pa na tenane u
radionici srede sve posle. Taj obd, zeder, prekid struje za paljenje, neki alarm su više za ove sitne
lopove i narkomane da ti ne razvale auto...

Hypovanje priče "ništa to ne vredi" i šire lopovi i saradnici, da ubede ljude u njihovu svemoć i zaludnost postavljanja sistema zaštite.
Jako retko lopovi kradu automobile šlepovima, jer to privlači suviše pažnje i nikada se ne zna hoće li šlepanjem proći pored neke kamere.
Šlepanjem se kradu uglavnom već tipovani, poručeni ili veoma dragoceni automobili.

Standadno, ako lopov ne pokrene auto u 5-10 min, on odustaje u 99% slučajeva.

Lopova možemo ili jasno istaknutim zaštitama odvratiti od našeg vozila, ili prikrivenim sprečiti da pokrene auto kada je već ušao u njega.
Ali u drugom slučaju, već je napravio neku štetu bar na bravi ili vratima. Zato je najbolje imati neke obadve zaštite.

Po statistikama osiguravajućih društava, Zeder je najbolja zaštita.
Ništa auto ne štiti od podizanja na pauk vozilo, ali to se radi jako jako retko.
 
Edit: moja greška da, ja nisam dobro razumeo čoveka koji mi je radio osiguranje kasko i tačno je da ne treba.
 
Poslednja izmena:
@vladat1
Kasko je ipak najbolji u slučaju krađe ili štete koju ti ili ti neko drugi napravi na autu.
Najbolje je da se sam raspitaš kod DDOR npr. imaš paketa sa 5,10,15 % itd. učešća u šteti...
a to drugar je imao ovo i ono ma ko zna šta je to bilo i kada. A Zeder ti je jedan od načina
zaštite čitaj uslova da bi i dobio Kasko uopšte...uostalom ukucaj u google i vidi.
Zeder uopšte nije nikakav uslov za kasko.
 
Mislim da je sestra, doduše davno je to bilo, vukla moju lavlju kandžu u bmw-u samo zbog ddor-a i kaska. Za Mercedes koji je posle uzela nije trebalo.
Uvek sam imao tajni prekidač, neku mehaniku tipa zeder ili kišobran... Kada su mi ukrali nekad davno 128-cu sam se naučio pameti. U Zagrebu, samom centru, mi krali bangavog Punta keca, sve zajedno sa kandžom na volanu. Nisu uspeli da ga upale na žice zbog prekidača i ostavili ga tako.
Znam da sve mogu da premoste ali je malo takvih umetnika a ostaje auto kao infrastruktura šta god da pokupe sa i iz njega.
 
Pošto je zeder? I sigurnosni šrafovi, gde nabaviti original?
 
Samo MagnaVolt :LOL:



Ali šalu na stranu, nema nikakve zaštite od šlepanja automobila. Ko se namrči da vam ukrade auto, taj auto će biti ukraden. Razmeštanje OBD konektora i reed switch na tajnoj lokaciji koji gasi napajanje pumpe goriva su najbolja improvizovana rešenja. Od sistema za zaključavanje, Zeder je najbolji. I to je to.
 
Jevreji imaju staru poslovicu: veruj u Boga ali imaj dobar katanac... Ja sam tom logikom uradio sve sto je bilo do mene, izmestio obd, stavio sigurnosne srafove, uplatio kasko i to je to... imam gps pracenje putem aplikacije ali ne uzdam se u to previse... Ima cool fora da se definise zona koja kada se napusti stize notifikacija...

Uz to imam garazu i trudim se da parkiram koliko god je moguce na ok lokacijama ali prosto vise od toga ne mogu da uradim i ne zelim da se jos opterecujem dodatno oko toga...

Svakako bih preporucio da se bar obd izmesti jer ako niste to je bukvalno kao da ste ostavili samo resicu na vratima... Takodje, u Londonu je dugo bila fora sa keyless kljucevima da su krali ljudima koji zive u kucama kloniranjem signala, bas je bila panika oko toga, prodavale su se kutije kao mini F. kavezi kao ludi... ne znam jel to kod nas aktuelno...

Sto se tice kaska, znam sigurno da su mojoj sestri za Golfa 7 trazili neki dodatni sistem zastite da bi uopste prihvatili kasko, ona je stavila iglu i tek su onda pristali...
 
Jevreji imaju staru poslovicu: veruj u Boga ali imaj dobar katanac... Ja sam tom logikom uradio sve sto je bilo do mene, izmestio obd, stavio sigurnosne srafove, uplatio kasko i to je to... imam gps pracenje putem aplikacije ali ne uzdam se u to previse... Ima cool fora da se definise zona koja kada se napusti stize notifikacija...

Uz to imam garazu i trudim se da parkiram koliko god je moguce na ok lokacijama ali prosto vise od toga ne mogu da uradim i ne zelim da se jos opterecujem dodatno oko toga...

Svakako bih preporucio da se bar obd izmesti jer ako niste to je bukvalno kao da ste ostavili samo resicu na vratima... Takodje, u Londonu je dugo bila fora sa keyless kljucevima da su krali ljudima koji zive u kucama kloniranjem signala, bas je bila panika oko toga, prodavale su se kutije kao mini F. kavezi kao ludi... ne znam jel to kod nas aktuelno...

Sto se tice kaska, znam sigurno da su mojoj sestri za Golfa 7 trazili neki dodatni sistem zastite da bi uopste prihvatili kasko, ona je stavila iglu i tek su onda pristali...
Tebi samo fale 2 besna i izgladnela rotvajlera u garazi, i claymore mine ispred ulazih vrata i prozora. Ovako nešto nebi radio ni za auto od 100k eura.
 
Nije bas Bently ali nije ni Yugo... :ROFLMAO: nazalost, kradu se... kao sto rekoh, nije nista bolje ni u Londonu...

@alex303

Nista specijalno nisam uradio, sve se to zavrsi za dan... neumesno je sad da pisem koliko vredi ali svako ko je sam zaradio posteno bilo sta vrednije nauci da to cuva...
 
Ja na svim automobilima ugradim iglu i izmestim OBD.
Toliko od mene.
BTW - OBD više nije neka zaštita, prevaziđeno za iole iskusnije lopove ;)
Razlog je što u autu ima bar 10tak mesta sa OBD pristupom koja su i dalje manje više lako dostupna pri čemu su neka i van samog auta tj spolja dostupna (kod nekih modela).
Sto se tice kaska, znam sigurno da su mojoj sestri za Golfa 7 trazili neki dodatni sistem zastite da bi uopste prihvatili kasko, ona je stavila iglu i tek su onda pristali...
Ovo je tačno za određene tipove automobila (VW, Audi, BMW…) i to kod nekih osiguravajućih kuća, dok kod drugih plaćaš mnogo veću premiju.
Za Mercedes, Volvo, japance… ne treba.
 
Poslednja izmena:
@DukeLander
Mehanička zaštita (zaključavanje volana). Mnogo bolje, savremenije i elegantnije rešenje
od zedera. Ne budži se ta Zeder skalamerija, ima mnogo bolju kodiranu bravu,
vrhunski čelik, mislim da je izraelski proizvod.
F8E556DF-3AD9-4D0F-BB28-3577367D47C9.jpeg
Stavljaju je ljudi u automobile od preko 100000 eura i košta oko 200-300e u zavisnosti od modela. Doduše ima i jeftinijih kopija, ali zna se ko jedini u BGD ugrađuje prave već godinama, sa ključem koji ne može da se kopira… da ih ne reklamiram sada.
 
Poslednja izmena:
Kod igle mi se jedino nije sviđalo što pored ključa koji jeste svedeniji nego kod Zedera imaš i tu bolcnu...
Lično ni Zeder ključ ne nosim na ključu za startovanje jer mi se desilo par puta da se baš ubodem dobro
na njega. Inače Zeder mi je extra ugrađen, maltene se ne vidi i potpuno je ravan sa plastikom od volana.
 
Sto se tice kaska, znam sigurno da su mojoj sestri za Golfa 7 trazili neki dodatni sistem zastite da bi uopste prihvatili kasko, ona je stavila iglu i tek su onda pristali...
Potpuno ista priča kod mene. Isto sestra, isto Golf 7, i uslov za kasko je bio zeder.
 
Da izgleda da to sada zavisi i od osiguravajućih kuća kod nas, a uskoro mi se bliži obnova pa ću i pitati. Inače danas kada sam pozvao svog agenta prodaje sa kojim sam na “ti” samo mi je rekao “ma jok bre M. kao ne treba ti ništa”… e sad :) Znam da sam za ovog novog A4 dobio sa 5% učešća u šteti pošto za VW/Audi grupaciju vozila ne daju tzv. "full kasko" jer spadaju u visoko rizičnu grupu zbog krađe i svega ostalog…Sad možda je i tu nešto menjano pa vas molim da ne uzimate sve ovo kao 100% info. Najbolje je da se raspitate, jer nisu ni iste cene a samim tim verovatno i uslovi kod ovih naših osig.kuća koje to rade?
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno