Šta je novo?

Online voznja, anyone ?

Svi timovi koji rade modove rade to iz cistog entuziazma i bez ikakve financijske koristi.

Moze biti, istina, da nekome i stoji "u malom mozgu" neka ideja da se na taj nacin izreklamira odnosno stekne ime radi dalje karijere u nekoj softverskoj kompaniji.

Do sada je jedino SimBin, tvorac GTR2002, krenuo komercijalnim putem...ustvari samo deo SimBin-a. Onaj drugi deo, koji nije hteo da udje u komercijalne vode, je ustvari prerastao u RSR !

To jeste i jedan od razloga zasto svi ti modovi toliko kasne, toliko se dugo prave itd: svi autori to rade samo u slobodno vreme, pored i uprkos svojih redovnih placenih poslova.
 
Poslednja izmena:
SaS je napisao(la):
A ti jel organizaciju SiCG online lige radis iz finansijske koristi ili zbog neceg drugog??? :banana:

Jos niste dobili uplatnice i moj broj ziro racuna? :eyebrows:

Nije isto kada neko odvoji u proseku pola sata vremena dnevno kao ja za organizaciju lige,i nihov rad koji je sigurno MNOGO MNOGO veci,a i njihov proizvod je realno unovciv,a moj bas i nije
 
Veceras se vozi Practise staze Ochers kao priprema za nedeljnu 4. trku naseg i vaseg sampionata.
Nadam se da ce te doci u sto vecem broju,kao i da ce biti jos novih vozaca koji su nam se javljali ovih danada preuzmu kopije ETCC-a

Vidimo se veceras u 22h
 
Skinuo sam juce filmcic od SIMBEAN-ovog GTR-a i mnogo mi se svideo vec vidim sta bi moglo sledece da se igra u nekoj novoj ligi.
Zanima me jel ovaj drugi mod sto prave RSR slican GTR-u nije mi bas najsnije koje su klase automobili
 
Posto nema jos uvek Agorovih setupa za Barselonu,ajde nek neko posalje ako ih ima pa da malo vezbamo.
Sta mislite jel Barsa bolje lezi Alfi ili Audiju?Cini mi se da ce na ovoj trci biti vise Alfi
 
ja od alfe ne odustajem nikako... audi sam probao i odmah se okrenem... alfa mi baš leži...
 
Cisto da napomenem da svi koji mozete dodjete veceras na F1RST da malo vezbamo Barsu,cini mi se da ce biti dosta izjednacenijih vremena nego pre

JA sam za sada sa Audijem na 1.55.200 a sa Alfom 1.55.500(ali sa audi setupom blago izmenjenim),danas cu poraditi malo na Alfinom setupu od nule,mislim da bi ona bolje lezala za ovu trku
 
PRENOSIM ODLICAN SAS-ov POST sa drugog foruma:

U vezi spinovanja i nestabilnosti automobila. Da vam prenesem svoja zapazanja u vezi setovanja mada ne moraju biti bas tacna.
Dakle pod 1 Audi ima odnos diff 50-50 posto engine igre samo to podrzava kod AWD automobila.
Pod 2 mnOOOgo zavisi od setupa.

Redom redosled setovanja:
- wings (samo kod f1 bolida, znaci ne preterano vazno za ETCC)
- top speed (ne utice na ponasanje automobila sredjuje se istovremeno sa wings i nije u korelaciji sa ostalim setovanjima koja dolaze nakon)
- springs (krucijalna stavka)
Zasto: Od ovoga zavisi da li ce auto imati prevelik oversteering (kada dupe bezi) ili understering (kada prednji kraj ne slusa i nece da skrene)
Dakle kod automobila za zadnjom vucom kada dolazi do spinovanja prilikom lakseg ili energicnijeg dodavanja gasa (to je oversteer) stvar se resava tako sto se smanjuje rear spring rate dok se ne dodje do zadovaljavajuce vrednosti tj kada u sporim krivinama moze da se doda jace gas a dupe ne bezi. Preveliko smanjivanje vodi tome da u brzim krivinama se pojavljuje undesteer tako da treba napraviti kompromis.
Prednji spring se obicno stavlja veca vrednost da bi auto imao dobar grip prilikom ulaska u krivine pogotovu brze. (ovde nastaje problem sa alfom jer pretvrdi prednji pojacavaju tire wear)
Kada se dodje do zadovaljavajucih vrednosti naglasavam NE idealnih prelazi se na sledecu stavku

- roll bars
rolbarovi su inace torzione poluge koje sluze za sprecavanje bocnog rolinga automobila tj naginjanja u stranu. Ovo je druga najvaznija stavka u stabilizaciji automobila.
Verujte mi kada se springs i rollbars nameste nema automobila koji nece biti stabilan jedino sto se sa preteranom stabilnoscu dosta gubi na prolaznoj brzini kroz krivinu. Ovde dolazim do vaznog pravila setovanja: SVE SE SVODI NA KOMPROMIS. Rollbars rade tako sto se front namesta uvek malo tvrdje od rear (probajte sa polaznom osnovom 40 fr 40 rear=automobil je prilicno nestabilan sa dodavanjem/oduzimanjem gasa, povecajte vrednost prednjeg za po 10 (1 klik) i sa izlascima po 4 kruga uverite se kako auto postaje stabilniji medjutim prolazak kroz brze krivine je sve sporiji (znaci kompromis). Sta u stvari radi rollbar. Ne umem bas tacno da obajsnim nacin ali vizuelno to izgleda ovako. Gledali ste prave ETCC trke. Sigurno ste primetili da Alfa i Seat prilikom prolaska kroz brze krivine unutrasnji zadnji tocak im se podize i ne dodiruje stazu. To je zato sto koriste malu vrednost za zadnji roll bar. Za FWD je mnogo vaznije da prednji tockovi imaju konstantan dodir sa podlogom i zbog toga koriste dosta vecu vrednost za prednji rollbar. Dok kod BMW koji je RWD zadnji unutrasnji tocak se nikada ne podize stoga koriste vecu vrednost za rear rollbar koji sa veceom vrednoscu ne dozvoljava istezanje unutrasnjeg amortizera i kompresiju spoljasnjeg i time zadrzava oba tocka na podlozi.

Jedan od glavnih razloga zasto sam ja presao na BMW je sto su mu podesavanja po logici F1 a za to ima dosta setup guidova po netu. Drugim recima automobile sa prednjom vucom je tesko naterati u oversteer, konkretnije za Alfu zbog potrosnje guma treba korisiti dosta mekane front springs i nizak prednji rollbar da bi doslo do oversteeringa (da bi bio laksi ulazak i veca brzina kroz brze krivine) a kombinacija premekanih prednjih springs i rollbars dovodi do nestabilnosti automobila jer prednji spoljni tocak trpi preveliki weight transfer (prenos tezine prilikom kocenja i skretanja) i povecava se drasticno zagrevanje guma samim tim i tire wear i rezultat je da posle dva kruga pregrejana prednja spoljna pogonska guma previse proklizava i gubi akceleraciju itd.
(uff ala sam konfuzan)

Kada i ako se dodje do zadovoljavajucih vrednosti za springs i rollbars prelazi se na sledecu fazu:
- tire pressure & camber (nisam pametan nista ne znam)
tj. znam cemu sluzi i kako radi a sta kada uptrebiti nemam pojma

- packers (sluze za sprecavanje hoda amortizera)
Ovako rade: ako se opruge tj springs podese na zadovoljavajucu vrednosti medjutim utvrdi se telemetrijom da na odredjenim delovima staze se gubi grip zbog udaranja poda automobila o osfalt onda se stavljaju packers da bi ogranicili taj zadnji deo hoda opruge. Uopste ne znam da li ima primenu u ETCC posto su automobili dovoljno visoki i ne grebu asfalt. Treba experimentisati kao sto Calibra kaze.

- dampers slow&fast (cilindar amortizera napunjen tecnoscu)
Za razliku od prethodne stavke ova je izuzetno vazna za FINO podesavanje. Naglasavam da se ovo radi na kraju kada se sve ostalo koliko-toliko sredi. Zasto ne znam, tako kazu. Verovatno zato sto promena dampersa znacajno utice na ostale stavke i zbog toga je treba raditi na kraju. Za ovo takodje nemam neki dobar savet ali mogu samo da objasnim cemu sluze.
Dakle fast dampers su za reagovanje automobila na neravnine na stazi (vazno za Silverston). Inace vrednost bump damper je za situaciju kada tocak naidje na rupu i dolazi do kompresije a rebound damper je kada dolazi do istezanje tj posle rupe.
Slow dampers imaju primenu u krivinama i sporim i brzim kada solazi do prenosa tezine napred-nazad (kocenje i ubrzavanje) posebno levo-desno (skretanje+kocenje, skretanje+ubrzavanje).
Znaci ni ovde nisam narocito pametan (radim na tome), opste je pravilo kod RWD automobila da se prednji slow bump dampers stavljaju meksi zbog boljeg gripa prilikom skretanja i zadnji slow bump dampers tvrdji zbog bolje stabilnosti u brzim krivinama
I to je sve sto ja znam.

Jedino sto sam siguran je da koristeci ova pravila primenjena na BMW i osecam neke razlike dok sa Alfom sa kojom mogu da odvezem svaku stazu po 100 krugova bez izletanja ne mogu da popravim vreme i konkurisem Audiju jer sta god uradio sa setupom samo se stanje pogorsava. Jednostavno na FWD sve drugacije funcionise.
Sto se tice Audija uglavnom vecina ovih stvari vazi kao i za BMW stim da treba voditi racuna da je kod njega prenos tezine dosta ujednaceniji tj. manje rola napred-nazad zbog pogona 4x4 ostaje samo da se vidi sta se desava u krivinama. Mislim da je odlicna osnova Calijev predlog krenuti od springs 100 fr 100 rear i onda u zavisnosti kako se ponasa prvo smanjivati rear springs i povecavati front anti rollbar i ukoliko je i dalje nestabilan dalje smanjivati rear springs i onda videti kako se ponasa pri kocenju i ulasku u brze krivine ili ulasku u spore krivine posle dugackog pravca (tak. turn in) Ukoliko se javi understeer nikako ne povecavati front anti rollbar nego povecati rear springs i naterati ga u oversteer.

Eto toliko ako neko ima jos koju pametnu neka doda da i ja nesto naucim ili me bar ispljuje posto sam mnogo glup. Mogli bi i novi tread da otvorimo sa savetima ipak je cilj da svi budemo ujednaceniji da bi bilo interesantnije. Narocito bi vodeci mogao da bude malo opsirniji posto zapazam da ume sa setovanjem. Primer: Spanija dok smo trenirali nisam imao problema da Calija sustignem na 2-3 mesta cak sam bio i prilicno rezervisan kad ga dostignem medjutim em je imao bolja vremena uvek em imam utisak da koje god vreme napravim ON ko Schumi ranije u qual izadje i odma' skine za 0.5 sec (frustrirajuce)

Znam da je za neke od vas ovo smor. Kao sad jos i to sve moram da znam a hteo sam samo da se zabaljam. Jebi ga koga ne zanima napredak nosi fenjer. A ima i drugo resenje mozemo da vozimo Mclaren Challenge mod tamo nema setovanja uopste ali je malo teze za voznju, ali svi imaju iste uslove. Meni sve odgovara.

Pozdrav
 
svaka čast za post, jedva čekam kući da malo probavam, dosta toga si mi pojasnio :)
 
kiza ns je napisao(la):
svaka čast za post, jedva čekam kući da malo probavam, dosta toga si mi pojasnio :)

Eh da je i meni nesto jasnije :mad: :wall: :crash:
 
Sas pa daj reci sta je problem,da pomognemo koliko mozemo?Koliki ti je PB?

Inace sad sam vozio sa Mitinim ortakom Milanom,brzi je od Mite na tastaturi odvezao je 1.54.xxx,nadam se da ce nam se uskoro pridruziti
 
Calibra 4WD je napisao(la):
Inace sad sam vozio sa Mitinim ortakom Milanom,brzi je od Mite na tastaturi odvezao je 1.54.xxx,nadam se da ce nam se uskoro pridruziti

Ako ti nastavis tako sa pronalazenjem "mladih talenata" mi starosedeoci cemo zavrsiti u Heat 3 !! :wall: :rupa: :d

BTW, koji je to sad fazon sa tastaturom ? Bio sam ubedjen da je EA F1 jedna od onih voznji koje se garant bolje voze sa volanom...kad ono i nije bas !
 
Poslednja izmena:
Nisam se dobro izrazio Milan ima volan i to vreme 1.54.xxx je vozio sa njim,a izgleda da je Tom odvezao kod njega na volanu 1.53.800 ako sam ga dobro skapirao kad me je zvao na mob :banana: .Ipak sam ja u pravu kad sam rekao da volan donosi oko 0.5sec -1.sec vec dobro istreniranom vozacu,a mislim i vise manje iskusnim vozacima

Daj Boze da nadjemo sto vise takvih talenata koji su pravi zaludjenici sa sto boljim internet vezama pa da oformimo JAK i STALAN DOMACI TIM.Inace Milanova veza je odlicna digitalna 56K centrala 323-xxxx sve je radilo kao podmazano,nadam se da ce prijaviti sto pre

JOS JEDNOM POZIVAM SVE OSTALE POTENCIJALNE VOZACE DA NAM SE PRIDRUZE,TRKE POSTAJU SVE ZANIMLJIVIJE I NEIZVESNIJE,SVE STO VAS ZANIMA PITAJTE TOTALNO SMO OTVORENI ZA NOVE CLANOVE.

P.S Ako neko vidi poruku uskoro nek dodje na F1RST da djiramo
 
Poslednja izmena:
Bilo bi dobro da skinete Moirana stazu sto pre kako bi mogli da je odvozamo u cetvrtak,mozete je skinuti sa sajta www.nacionalnaklasa.com

Inace ovih dana je HIT demo igre koja se dugo ceka i zove GTR,izgledao odlicno,tako da ako ima zainteresovanih neka se jave
 
Juce sam video na F1RST-u sobu sa imenom GTR demo,jel moguce voziti MP sa ovim demoom koji djiramo?
 
Calibra 4WD je napisao(la):
Juce sam video na F1RST-u sobu sa imenom GTR demo,jel moguce voziti MP sa ovim demoom koji djiramo?
To je bila samo chat soba, u njoj je bio samo link za programcic koji otvara SimBin-ove kriptovane fajlove u demou...

Iskreno receno, nisu dobro poceli: takvim ponasanjem ce momci koji vode F1RST samo navuci bes SimBin-a koji ce samo jos bolje zatvoriti fajlove, sto nije dobro, ni za koga...za uspesan multi jedna od osnovnih stvari je da fizika moze da se proverava (zbog mogucnosti varanja), sto F1RST uspesno radi i zbog cega je popularan. Ako su fajlovi zakljucani, ne mogu da se proveravaju...sto ce dovesti do toga da ce GTR moci da se vozi u multi samo direktnom vezom IP to IP ili preko klienta samog proizvodjaca ( ovo drugo obicno podrazumeva proveru legalnosti igre - originalni CD ), kao sto je slucaj sada recimo sa LFS-om ili Papyrusovim NASCAR-om.

p.s.
Na BHmotorsport se vodi rangiranje najboljih vremena, dosta dinamicni takmicenje, sa mogucnoscu pravljenja timova i sl. ...dao sam link u onom driver-ovom threadu o GTRu.
 
Poslednja izmena:
BAs je bezveza ako su bili u tom fazonu,nisu mi jasni ti likovi uopste!
Inace na svim reviewovima koje sam citao u vezi GTR-a ,MP mod je nepoznanica i svi autori se slazu ako i na tom polju budu uspesniji od EA,onda je TOTALNI uspeh zagarntovan.Ja bih licno bio zadovoljan i da bude na nivou ovog sadasnjeg EA-ovog,valjda ce nam se poboljsati Internet konekcije do pocetka jeseni kada bi trebalo da starujemo novu Ligu.
U vezi tih konekcija napisacu jedan post,pa ce i Drap da se nadoveze i ispravi me,a radi se o tome da dokumentujemo koje su konekcije dovoljne za normalno igranje i Hostovanje za 4,5,6,7,8 vozaca po trci,i mogucnost nabavke tih konekcija,da bi se preko leta malo informisali i pojurili iste,sve u cilju boljeg funkcionisanja sledecih trka i sampionata.S obzirom koliko su se ljudi navukli na voznje mislim da ce biti dosta zainteresovanih koji ce uloziti malo truda i finansija,zarad boljih Internet veza koje ce vam i u ostalim segmentima zivota trebati
 
BTW, Odbijen sam za ISDN (juce stiglo)
 
SaS je napisao(la):
BTW, Odbijen sam za ISDN (juce stiglo)

Nema veze,ucinio si prvi korak,99% kada budu imali tehnickih mogucnosti ce te sami pozvati da te pitaju da li si zainteresovan jos uvek za ISDN liniju.
Ako to ne ucine,podnesi zahtev opet u julu,jer ce biti jos dosta novih centrala u BG krajem avgusta.
Pogledaj da li tvoj kablovski operater ima ili planira uvodjenje kablovskog interneta,kao i da li ima u tvom naselju wireless mreza frikova,sad su mnogi od njih poceli da nude 64K flat za male pare preko svojih mreza!
 
Ajmo momci pristizite polako na F1RST da testiramo mojih 128KB
 
kakvi su utisci??
 
Sa euneta 128KB je radilo OK nama 5-orici,u trci je UBEDLJIVO njaveci protok i isoa je oko 11-12KB/S u proseku,sto je moglo bez problema da podnese ovih dva ISDN kanala.
Mada i preko YUBC-a sa 64KB je isao protok oko 10KB/S,jer preko njega ide kopmpresija oko 50% za upload,dok preko euneta nema kompresije,jedini je problem sto preko Yubca bude dosta veci ping.
Takodje je problem i sto je preko Euneta mnogo skuplje,na YUBC-u imam Flat,dok ovde placam 2*25dinara 1sta vremena i jos +10 dinara zbog drugog telefenskog kanala koji Telekom obracunava.
znaci dize cenu 60 dinara po satu vremena a nije nesto znacajnije bolje!
Videcu da probam Verat sa dva kanala,cini mi se da oni imaju isto kompresiju,a i mislim da ce biti bolji pingovi preko njega.
Ostalima je radilo OK,sem sokolu kojeg ni ja cesto nisam video,ali to je do njega jer se konektovao na losih 33.000,sto je ipak malo za 5igraca.
Mislim da oni koji ne hostuju treba da imaju protok od oko 3.5-4 KB/s da bi vozili sa 5 vozaca u HEAT-u znaci DZABA odlican host za 7-8 vozaca,kada nemate 6-8KB/S(digitalna ili ISDN) koliko je otprilike potrebno
 
Sto se tice veza i konekcija zakljucio sam da na 128K moze da vozi bez problema 5 vozaca protok ide kod Hosta oko 12-14 KB za vreme trke,a od 6-10KB za vreme Quala.
Bilo bi dobro kad bi SVI vozaci skinuli program Dumeter http://www.dumeter.com/ koji prati potrosnju internet sati i brzinu konekcije u svakom trenu,mali je oko 1.MB i ODLICAN JE.
I onda da mi kazete ,ocitavajuci sa njega kolika je vasa potrosnja kad hostujem 4-ici a kolika kad 5-ici
Iz toga cemo izvuci i zakljucak koliko se trosi kad nas je 6-8 u Heatu,ako daj bozenabavimo nekog boljeg hosta sa 256 ili 512KB/s,mada mislim da svakako ne treba ici preko 6 po trci tako je i u F1RST ligi,ai preko 6 vozaca zahteva konstantan protok sigurno veci od 4KB/S a mi imamo dvojicu ispod te granice (Soko i Mita) i jednog na granici Sas.
Ako bi svi uspeli da obezbedite bar digitalne linije sa kojih SIGURNO moze da i ide DL preko 5KB/S(to moze svaka 100%),ili jos bolje ISDN ili kabl/wireles 64K(8KB/S),Onda bi mogli da imamo trke i sa 8-10 vozaca sa hostom od 512K SIGURNO

DRAP jel tebi radilo sve OK u F1RST gi dok si bio na digitalnoj 56K,i kada je John hostovao one velike trke sa po 8-9 vozaca na A1ringu?Ako jeste koliki si imao prosecan DL sa tom linijom?
 
Poslednja izmena:
Drap molim te odgovori mi na gorepostavljeno pitanje,i ova nova:

Danas sam provalio jednu mnogo dobru foru kod Euneta a to je da imaju Weekend tarifu,koja se obracunava kao 50%,tako da sa ukljucena oba ISDN kanala(128K) potrosimo za sat vremena voznje 1sat internet vremena(a ne 2 kao cetvrtkom).Tako da cu odsad stalno hostovati preko Euneta sa 128K,dosta ce nam znaciti sigurno u odnosu na 64K

Pitanja za Drapina:
2.Sta mislis da li ima sanse da vozimo 6-orica na tih 128K,meni je proslu trku sa 5 vozaca trosio oko 11-14K(prosek 12K),tako da mislim da ce sa 6 vozac kod Hosta biti taman popunjeno svih 15-16K?
3.Da li si se raspitao kod tvog kablovskog operatera za njihov FW tj da li ima sanse da puste te portove ili neko drugo resenje?

Jel imate vremena sutra oko ponoci da dodjete 5-orica + ja pa da probamo kako ce biti

P.S Jel ima neko 063/post paid broj pa da kupim preko njega Eunetove sate sa 15% popusta?
 
Poslednja izmena:
Treba svakako probati 6 vozaca na 128, ali nisam bas siguran. Pitanje je gde je granica koju namecu losi client-i a ne host: seti se da smo i kod John-a na T3 imali problema sa losim 56K, on je teoretski mogao da hostuje i za 20 vozaca, ali sta to vredi kad ga mi ubijemo.

Evo ukljuci ti 128, pa da probamo recimo ti, zmaj (ISDN), raindog (512), Marko (teoretski) i ja (256) pa ces da vidis da ce da radi savrseno i na vecem data rate-u i naravno bez ghost-a i tako dalje...

Iskreno receno nisam ni pokusao da kontaktiram ove moje, a ne znam ni kako, oni su u nekoj polu ilegali, nemam ni telefon ni mail, samo broj racuna za placanje ! Ali slucaj sa raindog-om i SBB-om ( jel SBB bese ?) me uverio da to nije neki hir ovih "mojih" nego izgleda tuzna praksa kod nas, kod svih koji pruzaju usluge kablovskog neta.
 
drapin je napisao(la):
Iskreno receno nisam ni pokusao da kontaktiram ove moje, a ne znam ni kako, oni su u nekoj polu ilegali, nemam ni telefon ni mail, samo broj racuna za placanje !

http://www.ikomline.net/
Centrala:

Adresa
Dzona Kenedija 10d
11000 Beograd

Telefon
011/697 204
011/696 243
Fax
011/654 878

Poslovnica Dorcol:

Telefon
011/633 627

ps. cuo sam da kod ovih iz sbb moze da se izmoli da ti ukljuce port koji ti treba za igranje, e sad koliko je to istina i moguce, pojma nemam.

poz.
 
Drap ajde kontaktiraj ih danas (subota) ako mozes,bilo bi odlicno da mozes ti da hostujes,jedino sto bi u tom slucaju imao vecu potrosnju jer za Hostovanje jedne trke sa Qualom treba oko 30-40MB.
JA sam za to da svaki vozac iz Heata 1 u slucaju da ti uspe,finansira tvoju povecanu potrosnju,mislim da bi izaslo oko 20din po trci,znaci 120 dindzi do kraja lige,a dobijamo mnogo bolje veze.Oko ovoga nemo potrebe da se izjasnjavamo,niti imas pravo da ne uzmes lovu ;) !!!
Ajde pa javi sta si uradio,budi fin :) kad ih budes zvao,nemoj da te ponesu emocije :-devil-: pa da ih napusis :smackbum: :d :d :d
 
@Cali - imam ja burazerov 063/postpaid broj. Imas moj mob. pa se javi da se dogovorimo - mozemo da se nadjemo negde kod piramide.
Kad bi SVI uspeli da nabavimo digitalne ili ISDN linije ovo gde zivimo se ne bi zvalo Srbija.
 
Vrh Dno