Šta je novo?

Online voznja, anyone ?

Proveri rucno koliki ti je upload,posalji rucno negde nesto.Ako ti je Upload 256 to bi bilo bas fino.

Ja svratio na F1RST i video dve sobe Srbija i Bench i usao u obe ali se niko nije javljao
 
ja sam otvorio bench sobu ali samu medjuvremenu čitao bench pa te nisam video... inače ste dobili još jednog vozača definitivno...

u medjuvremenu sam bio na sajtu što na marko napravio i upoznao se sa pravila - TC i autoshifting će mi pomoći jer bez svega ostalog mogu...

probao sam upload - 1MB je otišao za 20-ak sekundi! :)
fino fino
 
Tc u ETTC-u ja ne koristim,jer me usporava a ne okrecem se zbog njega,nije neophodan kao u formuli.

Imas pravila u onom drugom threadu o ligi pa procitaj i tamo

Upload ti je odlican ,izgleda smo resili problem mini domacih trka,nadam se da ce moci bar 6 vozaca da vozi sa takvom konekcijom.

Jel ti tih 256 na kablu ili wireles?
 
pazi, probao sam opet i otišlo je za 18 sekundi... pazi, sad nisam pametan, ali 1000/18=55.5, pa puta 8 je 444?? možda čak ima i 512 kb/s?! proverićemo...

u pitanju je kabl :) samo ima dosta umreženih kompova koji preko toga idu na net, ali ja sam u glavnoj gužvi slao sa ovih 55 kb/s, nedeljom uveče je sve free tako da neće biti problema :)
 
Bice da ti imas vezu od 512KBita 1MB=1024KB 1024KB/18sec=57kb/sec i sve to puta 8=456KBita a to je verovatno 512KBita jer ne mozes da da imas iskoriscenje 100%

Dodji veceras na F1RST ako mozes u 21:30 pa da probamo sa tvojim hostom barem F1 cisto da vidimo koliko moze da nas se nakaci,ako ne mozes onda najavi neki drugi dan
 
Ajda da ja sad pitam nesto u vezi igre.
Imao sam problem sa Agorovim race setupom u prosloj trci,u tome sto mi je posle 7-8 krugova auto poceo da MNOGO losije lezi u krivini i nisam imao sanse da napravim krug ispod 1.40.Kontam da su se gume dosta potrosile ali soko i SaS su pravili maltene ista vremena,cak je SaS napravi Best lap oko 9 kruga 1.38.100-300.zadnja dva kruga sam jedva prolazio krivine sa 70% max brzine kad su mi nove gume.

Ja trazio da stavim Medium a ne soft gume ali cvrc nema toga u ETTC-u,vec Slick,Worn Rear i Wet?!?!
Jel ima neko ideju kako se resava ovaj problem ; Soko i SAS jel i vi koristite taj setup,i gde se moze naci info o tome sta znace ona podesavanja u igri,tj koje se na sta reflektuje
 
A sad ja nesto da pitam,zato sto sam uzeo da vozim auto sa prednjom vucom,Audija da budem precizniji.Auto nece odma da "primi" gas pri izlasku iz krivine.Jel' to zato sto sam na tastaturi ili...?
 
Iskljuci TC,mada ako si vozio BMW moguce ja da imas taj osecaj,ja kad sam pokusao da vozim BMW imao sam osecaj da ubrzava kao zmaj iz krivine,ali se zato okrene za cas
 
Calibra 4WD je napisao(la):
Iskljuci TC,mada ako si vozio BMW moguce ja da imas taj osecaj,ja kad sam pokusao da vozim BMW imao sam osecaj da ubrzava kao zmaj iz krivine,ali se zato okrene za cas

Da cerao sam Bendzu ;)
 
Calibra 4WD je napisao(la):
Bice da ti imas vezu od 512KBita 1MB=1024KB 1024KB/18sec=57kb/sec i sve to puta 8=456KBita a to je verovatno 512KBita jer ne mozes da da imas iskoriscenje 100%

Dodji veceras na F1RST ako mozes u 21:30 pa da probamo sa tvojim hostom barem F1 cisto da vidimo koliko moze da nas se nakaci,ako ne mozes onda najavi neki drugi dan

postaviću host u nedelju već oko 21:00, pa ko bude mogao nek dodje da proba :)
 
@Calibra & @markko:

Pa to sto se tebi desava sa gumama je mnogo normalnije od onoga sto kazes da se desava sokolu i SaSu, znaci one odlaze na oko 8-9 krugova. To je sasvim realno jer su ETCC trke relativno kratke i gume su tako i projektovane. E sad moguce je sa odredjenim zahvatima u setup-u to malo produziti, npr. smanjenje pritiska, cambera i toe-in. Osim toga nacin voznje bitno utice na trosenje guma, znaci izbegavanje ivicnjaka laganije kocenje, ne teranje tockova na proklizavanje itd itd. Iskreno receno najbolje vreme u 9-tom krugu je svojevrstan uspeh. Moze biti da je tu pritisak bio drasticno nizak i da su gume dostigle temperaturu tek negde oko 7-8-og...ja recimo podesavam tako da mi optimalnu temperaturu dostigne u 4-om krugu.

RSR govori da ce nesto po pitanju fizike guma biti izmenjeno u 1.50...zasada nista detaljnije ne opisuju.

Primanje brzine: mislim da je to karakteristika prednje vuce, pogotovo posle BMW-a. Dovoljno je gledati start trke, gde 4WD Audi ostavi sve za sobom, pa onda krene BMW, pa tek onda Alfa i ostale prednje vuce...to se nadoknadi posle na pravcima, gde recimo Alfa samo protutnji pored 4WD Audi-a...
 
Sto se tice trosenja guma u nedelju ja mogu da kazem da sam namerno od pocetka vozio za nijansu lakse upravo zbog guma. Ako pogledas moja vremena po krugu videces da su skoro sva slicna i da su losija za 1 sec od onih koja sam pravio u qualfy. Meni su tek u 11 krugu prednje gume presle u zuto a vozim isti setup kao i drapin. Znaci bitno je malo lakse kociti a mozda jos bitnije biti nezan na gasu kroz i na izlazu iz krivine. Nema smisla dodavati pun gas jer to samo izaziva proklizavanje (narocito kod FWD) pregrevanje i brzo trosenje guma.
 
soko je napisao(la):
Sto se tice trosenja guma u nedelju ja mogu da kazem da sam namerno od pocetka vozio za nijansu lakse upravo zbog guma. Ako pogledas moja vremena po krugu videces da su skoro sva slicna i da su losija za 1 sec od onih koja sam pravio u qualfy. Meni su tek u 11 krugu prednje gume presle u zuto a vozim isti setup kao i drapin. Znaci bitno je malo lakse kociti a mozda jos bitnije biti nezan na gasu kroz i na izlazu iz krivine. Nema smisla dodavati pun gas jer to samo izaziva proklizavanje (narocito kod FWD) pregrevanje i brzo trosenje guma.

Gde si video da su ti gumeotisle u zuto,tj na koji nacin mogu da pratim istrosenost guma?
 
imaš prikaz na volanu, a sa enter biraš šta će da ti bude prikazano... naravno, ako voziš od napolje, ništa od toga :)
 
Nije bas na volanu vec na onom display-u na kontrolnoj tabli desno od volana. To je nazovimo ga "on board comp" posto prikazuje razlicite info-e a sta ces da gledas biras pritiskom na "Enter" (po defaultu, mada mozes dodeliti bilo koje dugme). Ja koristim uglavnom prikaz temperature i potrosenosti guma. Temperatura se prikazuje bojama od ljubicaste (skroz hladne) do svetlo zute (pregrejane) na cetri veca kvadrata i to posebno za ivice i srednji deo gume. Istrosenost se prikazuje na uskim kvadratima pored tih velikih i ide od zelene (dobro stanje) preko zute (skoro za zamenu) do crvene (pred pucanje). Ako stalno forsiras i temperatura guma je stalno u zutom mnogo brze ce se potrositi. Tu ima uticaja i pritisak, camber i toe-in ali ja neznam precizno da objasnim. Ustvari i meni bi dobrodosao neki savet u vezi tih podesavanja. Narocito toe-in. Kakvog uticaja ima na ponasanje auta i stanje guma? Takodje bi voleo kad bi neko to malo strucnije-tehnicki obajsnio. Znam da ima veze sa uglom izmedju viljuske i vertikalne ose tocka. (To sam video na uredjaju za podesavanje trapa) ali ni oni tamo nisu znali da mi objasne. Samo su mi rekli da se to ne dira. Verovatno uopste ne moze da se podesava kod serijskih auta.
 
Poslednja izmena:
Toe: TOE-IN is when the front of the tires are closer than the rear. Look at your feet...Toe-in reduces wandering at high speed with a slight loss of steering when entering a turn. Toe-in slows down the car, increasing tire wear, but can be used to control the car balance. Toe-in at the rear will slow it down and keep it from trying to pass the front. In the front it increasing understeer and at the rear it decreases oversteer.

TOE-OUT is when the rear of the tires are closer than the front. Walk like a penguin ! Toe-out might look ridiculous at first but has a good reason to look that way. When turning, the inner wheels of your car are rolling along a smaller diameter circle than the outer wheels. This means, the inner wheels turn at a greater angle than the outer ones. Using toe-out so that each wheel is traveling along their respective path/circle will feel like riding on rails. Unfortunately, in a straight line, toe-out makes the car wander around and very hard to track straight.

Camber: How much the tires top lean towards the car. Negative camber is TOWARDS the car, and positive is AWAY. 0° means your tire
is perpendicular to the road. In a straight line, you want 0°. When turning though, you want the tire to have a bit of negative (sometimes a lot!) to compensate for the tire's deflection. Camber controls the amount and shape of your tire's contact patches. You want the most traction at all times. You can't, so find a compromise in between :). Start from 1°-2° in front
and 0.5°-1.5° in rear.

iz uputstva kako namestiti setupu u LFS-u.
 
Probacu da uradim nesto po tom pitanju,pogotovo sa smanjenjem pritiska u gumama koji mi je inace namesten na 182/189.
Inace provalio sam da mi se prednje gume MNOGO vise greju od zadnjih na Alfi jel to inace normalno?
 
Poslednja izmena:
Calibra 4WD je napisao(la):
Probacu da uradim nesto po tom pitanju,pogotovo sa smanjenjem pritiska u gumama koji mi je inace namesten na 182/189.
Inace provalio sam da mi se prednje gume MNOGO vise greju od zadnjih na Alfi jel to inace normalno?

Da to je jedna od "velikih" mana Alfe,po recima vozaca moga tima Paola Teddeolinia.
 
Ma ne vredi,sta god da sma pokusao gume odlaze vec posle 5-6 krugova.
Posmatrao sam onaj panel gde je prikazan auto i nesto mi nije jasno.Postoji jedan pravougaoni tockic koji je na pocetku zelene boje i postepeno se smanjuje,i onda predje u zuto(to mi se desi posle 4-5 krugova) a postoji i pored njega sa unutrasnje strane pokazivac koji ima 3linijice koje jako cesto menjaju boje od zute,crvene,ljubicste.Sta je tu sta?
Inace zadnje gume su konstatno zelene a te unutrasnje boje su konstantno ljubicaste,izgleda da onaj Agorov setup uopste ne trosi zadnje gume.Mozda treba staviti zagrejane zadnje gume?

Edit@ I sto je neverovatno uvek mi prvo pozuti prednja leva guma pa tek u sledecem krugu desna.?!?!?
 
Poslednja izmena:
Jesi li ti procitao moj gornji post, Calibra? Taj koji pocinje sa zelenom bojom je pokazivac istrosenosti a taj sa 3 linije je pokazivac temperature spoljneg, srednjeg i unutrasnjeg dela gume. Zasto ti je neverovatno da ti na A1 rungu prvo pozuti prednja leva? Pa vozi se desni krug i ima vise skretanja udesno nego ulevo. Znaci da su obe leve gume vise opterecene. Probaj da vozis 4,5,6 krugova na drugu stranu pa ces videti koje ce gume pre da se potrose. Eksperimentisi malo sa setup-om i sa svoijim stilom voznje. Idealno je da ti gume budu ravnomerno ugrejene preko cele povrsine i to negde izmedju roze i narandzaste boje. Samo to je neizvodljivo u praksi.
 
markko popovich je napisao(la):
Da to je jedna od "velikih" mana Alfe,po recima vozaca moga tima Paola Teddeolinia.

Ne bih rekao da je mana do Alfe nego do prednje vuče. Em trpe opterećenje u krivinama, em trpe opterećenje od pogona. Na Audiju, a pogotovo na BMWu je to daleko manje izraženo. Tome može da se malo odloži dejstvo smanjenivanjem cambera (tačno se vidi kako počnu gume iznutra da se troše kad je neki ofanzivan camber).
 
A sta je ofanzivan camber?Cini mi se da u ETTC-u ide od +5 do -7.Sta se dobija kad je u plusu a sta kad je u minusu.Jel 0 najbolje za potrosnju guma?
 
Calibra 4WD je napisao(la):
A sta je ofanzivan camber?Cini mi se da u ETTC-u ide od +5 do -7.Sta se dobija kad je u plusu a sta kad je u minusu.Jel 0 najbolje za potrosnju guma?

Ofanzivan camber, ja bih rekao sve ispod -2 stepena. Pokazuje koliko je osa tocka iskrenuta (gleda se gornji deo tocka). minus je ka kolima i to svi drze i to poboljsava skretanje. Pogledaj trke pa ces da vidis kako im stoj tockovi (ponekad je to vidljivo i kod taksista ali je to zato sto su im propala kola :))
 
Poslednja izmena:
Nemanja hvala na pomoci uspeo sam u jucerasnjoj trci da solidno smanjim potrosnju guma za nekih 15-20%,ali moram jos da radim na tome pogotovo sto mi gume odu u zuto posle 6 kruga a ovima sto voze Audi oko 10-og.
Please ako mozes reci nam jel mozes da nam izdvojis mali deo sajta da na njemu kacimo tebele i rezultate trka nase Lige?
Sto juce nisi odvezao trku sa nama?
 
ZA ONE KOJI VOZE NA TASTATURI - OBAVESTENJE:

Veceras sam u razgovoru sa Manicicem saznao da ima da se kupe u TC Piramidi veoma povoljno NOVI Logitech volani
1.Logitech Wingman bez ForceFeedbacka(FF nije neophodan za ETCC,meni cak smeta) 2600din(37Eur),prepoznacete ga po crno-zutoj boji
2.Logitech Wingman sa ForceFeedbackom 3990 dindzi(57evra),prepoznacete ga po crno-crvenoj boji
Ovaj volan koristi vecina vozaca koji voze nasu Ligu,nije vrh ali je sasvim OK,a za te pare je savrsen.

Mozete videti da sam u gornjim postovima primetio da je Manicic napredovao za 1-2sec,ja sam mislio da je zbog novog setupa ali izgleda da je volan poceo da se isplacuje.I to na A1 Ringu koji inace nije zahtevan po pitaju volana,sledeca trka Imola je MNOGO zahtevnija jer ima mnogo vise krivina i sikana,da ne pricam Silverston,Barselona...Inace veceras je Manicic postavio u Imoli vreme
od 1.59.600 sto ga dovodi u sam vrh.Ubedjen sam da je za barem 2secunde zasluzan volan,ako ne i vise na Imoli,a o uzitku voznje da ne pricam.

Dakle kome finansije dozvoljavaju neka kontaktira Maniciva da ga uputi na tu prodavnicu,ja sam ucinio SVE da vas ubedim da VREDI TIH PARA,i da se 100% NECETE POKAJATI.

Ako vas nesto vise zanima pitajte ovde bice vam odgovoreno u najkracem roku
 
Ako se neko odlucuje za non-FF volan, proverite prvo koliko kosta Thrustmaster 360 Modena, video sam ih pre neki dan u PLATO prodavnicama. Ako je u rangu cene tog naj jeftinijeg Logitech-a, skoro sam siguran da je bolji !

Kazem "skoro" jer tog Logija konkretno nisam probao, ali sam probao druge, bolje...a Modenu sam koristio vise od godinu dana i ne mogu da zamislim nista bolje za te pare. Osim toga Modena ima jednu dobru stvar za pocetnike a to je gas i kocnica duplirane sa polugama na volanu ( poput shiftera za menjac ). Posto je mnogo teze steci feeling "u nogama" tj. na pedalama nego u prstima, ta mogucnost omogucava za pocetak mnogo preciznije doziranje kocenja i dodavanje gasa.

Ako mi neko slucajno kaze "Da, ali to nije realno !"...samo cu da mu odgovorim: "A Zanardi ???" :smoke: :p
 
Poslednja izmena:
Tacno je da je taj 360 Modena ipak bolji volan ali ne verujem da moze da se nadje za tako male pare(kao ovaj od 37evra tj 2600din),ovoj Logi sigurno zavrsava posao,ako mozete ispruzite se za nesto bolje
 
Samo da napomenem da sutra u ovo vreme vozimo na F1RST-u dakle CETVRTAK 22H moze i ranije
 
Ajmo polako dolazite svi da smo tamo u 22h
 
Iznenadjenje !

F1RST od danas podrzava CMR 04 ! :smoke: :D

Da li ce dosadasnja ekipa ljubitelja F1 mod-ova koja se sklupljala na F1RST-u dobiti drustvo nista manje ( ili mozda i vece ) ekipe ljubitelja CMR-a ? :eyebrows:
 
Vrh Dno