Šta je novo?

Nvidia GeForce RTX 5000 - Blackwell

Tek sad vidim, a mislim da nije ovde pomenuto da FE verzije neće biti za 5070 Ti

Limited NVIDIA Founders Edition models of the GeForce RTX 5090, GeForce RTX 5080, and GeForce RTX 5070 graphics cards will be available worldwide. And stock-clocked and factory-overclocked variants of all four GPUs will be available from top add-in card providers such as ASUS, Colorful, Gainward, GALAX, GIGABYTE, INNO3D, KFA2, MSI, Palit, PNY and ZOTAC.

U prošloj generaciji FE verzija nije bilo za 4070 Ti super, 4070 Ti, 4060 Ti 16 GB i 4060.
 
Čudi me taj potez, 5070Ti je verovatno najzanimljiviji od trenutne 5000 postave...

Takođe,

 
Sve ove karte AI generisao, mada su neki proizvodjaci ostali dosledni svojom ruznocom.
 
Duzina Zotac garancije zavisi do regije/drzave u kojoj je kupljena graficka, dok je u americi 3 godine za rtx4000 (i novije) u srbiji je do 5 godina (3+2).
Koliko znam to je jedini proizvodjac koji nudi ukupno 5 godina garancije na svoje graficke.
 
Zanimljivo.
 
Ne znam bas. Pljuvali su zotac poprilicno prethodnih godina.
Mada je korisnicka podrska propala cak i asusu, odbijali su reklamacije svi proizvodjaci redom zbog najmanjih sitnica.
 
A sto bi nagrnuli odmah po klempa ceni cim predstave kartice? Neka nuzda naterala?
 
A sto bi nagrnuli odmah po klempa ceni cim predstave kartice? Neka nuzda naterala?
Vjeruj mi, cijene koje sada postave to će sigurno ostati do kraja generacije. Provjeri trenutne cijene 4000 serije i sve će ti biti jasno. Eventualno budu nekakvi mizerni praznični popusti.
Ko je ograničen sa budžetom, moja preporuka je da lovi 4000 polovnjake. Biće ih sada.
 
Možda nećemo menjati mi na forumu ali njihova ciljna grupa se izložila sa ovom nvidia prezentacijom. Naravno da će da kupe novi 5090 koji je "2 puta brži od 4090"
 
Jeste..."ista" 🤣
Nvidia je poznata tako sto puca sebi u nogu. Bilo jednom sa 1080Ti i nikad vise.
 
Samo da se vidi koliko razlike ima u praksi izmedju Lossless Scaling i DLSS 4 MFG, obe na 4x frame generation.
 
Ovo prvo mogu da probam, drugo malo teže. Mada nikad nisam palio taj Lossless a kupio sam taj app, ima barem 6 meseci. Mada iz mog iskustva DLSS je majka i otac tih upscaler-a. FSR je do sada bio za izbegavanje, a Intelov XeSS je još i pristojan.
 
Ovo prvo mogu da probam, drugo malo teže. Mada nikad nisam palio taj Lossless a kupio sam taj app, ima barem 6 meseci. Mada iz mog iskustva DLSS je majka i otac tih upscaler-a. FSR je do sada bio za izbegavanje, a Intelov XeSS je još i pristojan.
A igrao si sa FSR-om pa možeš to da tvrdiš?
Ja igrao sa više iteracija pa mi nije bio za izbegavanje...
Sve internet stručnjaci koji slepo veruju još većim YT ekspertima...
 
Nadam se da ce se setiti da ih testiraju i na (ispod)prosecnim kompjuterima (tipa Ryzen 5600x, DDR4 3200), a ne samo na Core i99 / Ryzen 9999X32D i DDR7 24000...

Edit:
Valjda je poenta Fake Generatora kad je procesor zauzet da grafika nastavi da delje frejmove. 1:1 i djene djene, ovaj 3:1 me interesuje koliko pravi problema sa latencijom.
 
Poslednja izmena:
Nadam se da ce se setiti da ih testiraju i na (ispod)prosecnim kompjuterima (tipa Ryzen 5600x, DDR4 3200), a ne samo na Core i99 / Ryzen 9999X32D i DDR7 24000...

Edit:
Valjda je poenta Fake Generatora kad je procesor zauzet da grafika nastavi da delje frejmove. 1:1 i djene djene, ovaj 3:1 me interesuje koliko pravi problema sa latencijom.
Ma ne frame gen ne služi u CPU bound, već u GPU bound situacijama. Pa pogledaj BMW gde native u 4k imas 20 frejmova na 4090, misliš da CPU ne može više?

BTW :)
 
Pa cekaj, gpu bound (ne stize da renderuje) i onda mu natovaris da renderuje jos 3 frejma na taj jedan koji je jedva izrenderovao? Logike bez.

A BMW mi deluje kao neoptimizovano smece, iskreno.
 
Pa cekaj, gpu bound (ne stize da renderuje) i onda mu natovaris da renderuje jos 3 frejma na taj jedan koji je jedva izrenderovao? Logike bez.

A BMW mi deluje kao neoptimizovano smece, iskreno.
Pa da, ali ne koristi se tradicionalni render pipeline, postoji drugi deo GPU-a koji se bavi samo tim generisanim frejmovima, on ne renderuje novi frame, nema geometrije, textura, shader-a, isl. On samo uzima poslednjih par frejmova, i preko algoritma proračuna kako bi najpribližnije izgledao sledeći frejm, a onda se praktično primeni filter koji od tih par sličica napravi novu i ide u frame buffer. Dakle bukvalno "blagi fotošop", naravno za više detalja potraži neki video na YT, ovo je max uprošteno i DLSS 4 donosi novi algoritam.

PS da ne idem u OT, ali evo ovo je zaista zlata vredan video, iako je Intel inženjer obajšnjavao, generalno sve je to jako slično (osim naravno DLSS4 koji je nov)...

i DLSS4:
 
Poslednja izmena:
Pa cekaj, gpu bound (ne stize da renderuje) i onda mu natovaris da renderuje jos 3 frejma na taj jedan koji je jedva izrenderovao? Logike bez.

A BMW mi deluje kao neoptimizovano smece, iskreno.
Pa preporuka je da imas +60 FPS kada ukljucis FG. 30 FPS (ili 40, ne secam se vise) je neka donja granica, ako imas manje frejmova od toga onda ne ukljucujes. BTW kada, ukoliko se ispostavi da je tacno, ukljucis FGx2 (to je ono sto imamo sada) dobijes input lag od ~50ms, sa FGx3 si na ~55ms a sa FGx4 si na ~57ms. Tako da ono ako si ga vec ukljucio mozes slobodno da ga zveknes i na x4, ukoliko nema neke vece degradacije prikaza aka pojave artefakta. Videcemo sve vec.
 
Vrh Dno