Šta je novo?

nV30 will kick ass!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nV30 wil

byMaX je napisao(la):
Pa to i ja kazem. Ali Mazzi je dete... ima on jos da uci...

Neces se razocarati...

Pa ja svaki dan cekam nove igre. Zelim da budu realnije, skidam screenove, citam najave ko manijak... Ali sve se pretvori u obicnu "igricu"... Morrowind je dobar za pocetak... I dalje, fizika je losa...

Slazem se. Barem nam ostaje nada da cemo veliki skok u brzini procesora dobiti prelaskom na IA64.

Da, kao sto je i nekada bio, pre uvodjenja glavna dva API-ja... bio je potreban patch za Rendition, za Voodoo, za Rivu... :) Onaj deo oko komercijalnih imena je tacan... (zato sam ga preskocio)


Bila su to zanimljiva vremena… :D


U kom formatu on drzi tu "sliku".. Mislim da je i ovo (3dfx-ovo) objasnjenje bilo slicno onoj recenici iz crtaca duska dugouska "moj eksplozivni modulator elektromagnetnog fluksa kojim cu unistiti zemlju jer mi zaklanja pogled na veneru..." (zbunimo decu, ionako nista ne znaju)


Format je obicno 64b ili 96b RGBA floating point. Smatra se da se tu moze nagurati dosta slika, da se one sabiraju oduzimaju i mnoze pa je potreban i veci opseg i veca preciznost. Narocito ako je frame buffer 48 RGBA (12b po komponenti).


Da, to mi je Nedjo jos davno pojasnio.. :)

Da, i tu se slazem... Valjda ste iskapirali da je pocetak ovog topica bio samo prenosenje vesti a ne cinjenica da ja verujem u to...


Lepo je znati da jos ima ljudi koji razmisljaju svojom glavom. :)


Da, svi kazu da podseca na Alphu, pa je cudno sto je "nesto izmedju x86 CISC-a i cistokrvnog RISCA..." Sto kazes, kompajleri igraju veliku ulogu, tako da se ni za jedan CPU ne moze reci da je 100,00% CISC ili RISC...


Po meni vrlo cudno. A sto se tice kompajlera.. u principu RISC procesori su pravljeni sa filozofijom da budu (relativno) jednostavni i da se sve direktno izvrsava, bez mikrokoda. Zato oni program izvrsavaju maximalnom brzinom ako je optimizovan (pre svega razna granjanja, razmotavanje petlji..,obicno nema nekih stvari tipa MMX i SSE). Konkretno, R5000 je bas osetljiv na los raspored instrukcija dok R10000 zahvaljujuci nekim tehnikama umanjuje efekat loseg koda, ali ne tako kao da je to uradio kompajler.
 
Re: Nastavak!!!

byMaX je napisao(la):

Vazi... cekam te...

Vazi.

Svakako... pa cak i relativno jednostavna aniso operacija, zna da uspori render i do 50% na GF4Ti, samo zato sto se realizuje "negde izmedju" :D

Stara prica. Neka opcija je podrzana, ali pod uslovom da se ne koristi suvise cesto. :p

Skolski primer....!

Slika vredi vise od 1000 reci. :)

Sto je najbolje, nVidia je prvo rekla da GF4Ti ima podrsku za V teksture i neke osnove za realtime V rendering (mogu da mislim, najmanje detaljnosti...), ali je to kasnije
"demantovano"... (kao, treba to dodatno poboljsati u drajverima). Znam samo da, kada ubacim volumetric teksture u Bryce, finalni render se usporava i do 10 puta!!! (cak i onaj mini preview prozor zna da stane iako treba stalno da se refreshuje).

Ako do sada to nisu sredili nece nikad. A ako ti tako mnogo uspori program morace i cip. Dakle..ne ocekujte razne dinamicne magle i dimove koji bi fino legli u nekoj horor igri. :D

Kazem ja, subdivision u Quake-u je stavljen na 4, a i 1 ima veliku gresku (naustrb performansi) koje niko nece primetiti dok se igra (ja uvek drzim na 1, a LOD_curve_error na 1, a ne na 999). Jes da se ne vidi, al nemam dzabe GF4Ti Igre vrve od "gresaka", a svom srecom, deca se igraju...

Hehe. Ja kada sam poceo da igram drzao sam sve besno, a sada kada sam daleko opasniji sve na minimumu, ne zbog brzine (igram se ja glatko i u 1600x1200) nego cisto zbog preglednosti. :) Dok se ti nadivis lepoti textura i efekata neko drugi na tebi zaradi fragche. :D

I ja... zadrzao sam se na prvom nivou par sati... (kada sam izasao iz broda).... I onda pocepao SK kada je lik reviewovao igru i rekao da je to nivo grafike Q2, ali da su ga samo usarenili.. Rekoh, kome daju da pise tekstove....

Kamo lepe srece da si tako nesto procitao samo jednom. :(

Eh, krive povrsi su izvadile Q3.. i podrska za proceduralne teksture... Po meni je, naj feature richer engine Serious Sam (kada je to vreme u pitanju). Podrzava dosta stvari kojih i nema u igri.. a sama igra je i napravljena na brzaka, engine je ono sto su oni hteli da prodaju...

Da, te slavne krive povrsine. A nema Q3 bas ni prave proceduralne texture ni prave shadere (u Renderman smislu) ali je to svakako veliki korak napred. Sa tim bi se cuda mogla napraviti, samo je pitanje kako bi hw izdrzao ta silna multitexturiranja i toliko textura. Serious Sam isto.

Wolf je jeziv... mada, i to bre ima dosta mana... zar ne?
:)
Pozdrav

Aha. Pun je mana. :) Ali je ipak uradjen bez "fancy" funkcija. Znaci uz malo povecanje snage kartica i procesora mogli bi imati nesto sto opasno lici na Zoltara, a koristi najstandardnije funkcije. :)
 
MAD_MUzzY je napisao(la):
OOooo, verj mi da jesam. Imao sam DualHed-a u masini duze vreme i po samom pogledu na kartu rekao sam "uzimam je", onda sam pokrenuo software u kome radim (3dsmax) i video kako su mu "dobri" drajveri :D! OGL Je radio maximalno sporo uz milione artifakata, D3D je bio nesto bolji ali takodje artifakti... znaci jednio Software HEDI. I posle 3 razlicite verzije drajvera sa jos poznatim turbo OGL tweekovima stanje je ostalo isto. Jedino sto je perfektno radilo je Dual Head mogucnost. Tako da znam dovoljno o Matroxovoj udobnosti :D.

Hehe. Matrox je mnog vise od G450/550. Ja sam pricao o onom starom dobrom Matroxu kojeg bih ja jos uvek radije stavio u kancelarijsku masinu ili server. Impression+ Ultima Millennium 1/2 Mystique 1/2. Meni Matroxovi drajveri, nikad, ali nikad nisu skucali masinu. Kako govoris ocigledno nisi video Millennium HEIDI drajver za 3DSMax 1. Matrox je ima odlicne drajvere u vreme dok je nVidia imala onaj ubogi cip koji su ugradjivali u Sega Saturn.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nV30

"Format je obicno 64b ili 96b RGBA floating point. Smatra se da se tu moze nagurati dosta slika, da se one sabiraju oduzimaju i mnoze pa je potreban i veci opseg i veca preciznost. Narocito ako je frame buffer 48 RGBA (12b po komponenti)."

Sad mi je malo jasnije, ali i dalje ima dosta toga da se razjasni (meni, barem :))

"Hehe. Ja kada sam poceo da igram drzao sam sve besno, a sada kada sam daleko opasniji sve na minimumu, ne zbog brzine (igram se ja glatko i u 1600x1200) nego cisto zbog preglednosti. Dok se ti nadivis lepoti textura i efekata neko drugi na tebi zaradi fragche."

uuuuu, neko se ovde, vidim, i igra... :)

"Aha. Pun je mana. Ali je ipak uradjen bez "fancy" funkcija. Znaci uz malo povecanje snage kartica i procesora mogli bi imati nesto sto opasno lici na Zoltara, a koristi najstandardnije funkcije. "

A kada cemo imati objekte kao sto je recimo Wolfman demo za GF4...? Evo, danas sam ga ponovo gledao... Zaista nije lose. Fiziku kalkulise CPU, mada je u principu sve odradjeno kroz vertex procesor (skinning i ostale sitnice koje cine animaciju i kretanje misica te zivuljke) a onda shejdovano... Nego, jel si ti to video negde, uzivo, ili samo na slikama? Bas me zanima komentar na demoe...

"Po meni vrlo cudno. A sto se tice kompajlera.. u principu RISC procesori su pravljeni sa filozofijom da budu (relativno) jednostavni i da se sve direktno izvrsava, bez mikrokoda."

Svakako, mreza tranzistora sposobna da izvrsava puno jednostavnih matematickih kalkulacija. Ako kompajler zna sta radi, i ako je aplikacija namenjena RISC-u, broj megahertza moze opako da zavara... Npr.. PS One radi na 33MHz, a igre izgledaju kao na P233MMX masini .... (i bolje). Isto tako, i PS2, mada on vec ima specijalnu grafiku...

"Zato oni program izvrsavaju maximalnom brzinom ako je optimizovan (pre svega razna granjanja, razmotavanje petlji..,obicno nema nekih stvari tipa MMX i SSE)."

Da li uopste ima takvih usko specijalizovanih instrukcija u jednom RISC-u? Buraz (sad diplomirao na ETF-u) mi je pricao upravo da je poenta RISC-a u sirovoj, ali veoma brzoj kalkulaciji jednostavnih zadataka... Kompajler, naravno, radi ostalo...

Pozdrav
 
MadTexel je napisao(la):
Hehe. Matrox je mnog vise od G450/550. Ja sam pricao o onom starom dobrom Matroxu kojeg bih ja jos uvek radije stavio u kancelarijsku masinu ili server. Impression+ Ultima Millennium 1/2 Mystique 1/2. Meni Matroxovi drajveri, nikad, ali nikad nisu skucali masinu. Kako govoris ocigledno nisi video Millennium HEIDI drajver za 3DSMax 1. Matrox je ima odlicne drajvere u vreme dok je nVidia imala onaj ubogi cip koji su ugradjivali u Sega Saturn.

Ma sve je to tacno i lepo, ali vrati se malo u sadasnjost :D

POz.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

byMaX je napisao(la):
Sad mi je malo jasnije, ali i dalje ima dosta toga da se razjasni (meni, barem :))

Aj kazi o cemu se radi pa da pomognem ako znam. :)


uuuuu, neko se ovde, vidim, i igra... :)


Niko nije savrsen, a ja ponajmanje. Naravno da se igram. Nisam upoznao nekog mojih godina, a da se uopste ne igra. Naprotiv, svi oni koji su tvrdili da se ne bave time su posle ispadali "malo vise obavesteni" o najnovijim igrama. :)


A kada cemo imati objekte kao sto je recimo Wolfman demo za GF4...? Evo, danas sam ga ponovo gledao... Zaista nije lose. Fiziku kalkulise CPU, mada je u principu sve odradjeno kroz vertex procesor (skinning i ostale sitnice koje cine animaciju i kretanje misica te zivuljke) a onda shejdovano... Nego, jel si ti to video negde, uzivo, ili samo na slikama? Bas me zanima komentar na demoe...


Demoe nisam video. Skinucu ih i pogledati ih pa cu reci svoje misljenje. U principu, ja se zalazem za sirovo povecanje snage jer se time performanse podizu vise i bez problema oko podrzanosti neke opcije. Zamisli da je Q3 radjen tako da je High za geometriju r_sub 20. Znaci kada bi se pojavile nove i jace kartice to bi moglo da se smanji a engine bi i dalje radio. Uopste, imam utisak da hw i sw industrija razmislja na kratke staze.


Svakako, mreza tranzistora sposobna da izvrsava puno jednostavnih matematickih kalkulacija. Ako kompajler zna sta radi, i ako je aplikacija namenjena RISC-u, broj megahertza moze opako da zavara... Npr.. PS One radi na 33MHz, a igre izgledaju kao na P233MMX masini .... (i bolje). Isto tako, i PS2, mada on vec ima specijalnu grafiku...


Stavi ti R8000 na 75MHz pored P2 400 i gledaj kako R8K pobedjuje. Isto vazi i za R10k na 250MHz vs P3 1GHz.


Da li uopste ima takvih usko specijalizovanih instrukcija u jednom RISC-u? Buraz (sad diplomirao na ETF-u) mi je pricao upravo da je poenta RISC-a u sirovoj, ali veoma brzoj kalkulaciji jednostavnih zadataka... Kompajler, naravno, radi ostalo...
Pozdrav


Sunovi Sparcovi imaju tako nesto VIS (Visual Instruction Set) i to je inace bio uzor za pravljenje MMXa. A MIPS RxK serija mislim da nema tako nesto jer joj to i nije mnogo potrebno, a i narusila bi se kompatibilnost sa starijim procesorima. Velika mana tih specijalnih instrukcija je sto je kompajleru tesko da dobar deo poslova paralelizuje da bi mogle da se koriste specijalne instrukcije. A to znaci da ili ostaje ASM kodiranje kriticnih delova programa ili koriscenje specijalnih biblioteka koje cesto obavljane operacije imaju implementirane tako da koriste te specijalne instrukcije. Intel redovno azurira SPL (obrada signala) i IPL (obrada slike) biblioteke. Programer koristi uvek iste rutine, a biblioteka detektuje procesor i onda poziva biblioteku koja zaista radi posao, a koja je zestoko optimizovana za konkretni CPU. A i ostaje onaj stari argument. Te naredbe su odlicne za poslove koji se mogu izvrsavati u paraleli (MMX omogucava blending 1 RGBA 64b pixela sa samo par naredbi, sva 4 kanal se uvek obradjuju istom instrukcijom). Ako to nije slucaj mnogo je bolje imati veci broj nezavisnih integer/floating point izvrsnih jedinica. I naravno, pametan kompajler. :) :) :)

RISC arhitektura znaci sledece. Jednostavne instrukcije fiksne duzine (u bajtovima), veliki broj registara opste namene, sve instrukcije se izvrsavaju u jednom ciklusu (pomocu pipelininga, izuzetak su obicno mnozenje, deljenje i pristup memoriji) i sve operacije se obavljaju samo sa registrima. Jedine koje imaju pravo da rade sa memorijom su LOAD i STORE. Zbog malog broja registara Intelu su potrebne te silne varijante naredbi (samo 6 varijanti ADD, SUB, AND, XOR naredbi). Zato tipican RISC ima vrlo malo instrukcija u poredjenju sa x86. Kod x86 je cak moguce da se memorija gurne na stek obicnom PUSH naredbom sto znaci da su adrese oba operanda u memoriji. Doduse, treba biti posten pa reci da se dobar deo tih instrukcija vise ne koristi. Ili zato sto je sw na 32b ili zato sto su toliko spore da se uvek zamenjuju grupom ekvivalentnih instrukcija (recimo LOOP grupa instrukcija koje su relikt iz DOS ere se zamenjuje sa CMP/JMP parom instrukcija). RISC ima vise naredbi, ALI posto su naredbe jednostavnije lakse ih je preklopiti, a zbog velikog broja registara za vreme ucitavanja podatka iz memorije moze se raditi nesto drugo. I razmotavanje petlji je lakse na RISCu zbog veceg broja registara. U svakom slucaju, do pre par godina, skoro sve naj igre za PC su razvijane na radnim stanicama. Usput, zamislite da vam je neko 94/95. Pokazao Doom 2 koji radi u 1024x768 32b i 30fps (minimalno) sa trilinearnim filtriranjem textura. :) Evo jednostavnog primera: :)

Intel/CISC
ADD ECX,[EAX] ;ECX=ECX+sadrzaj memorije cija je adresa u EAX

RISC
LOAD R1,[R2] ;u R1 ide sadrzaj sa lokacije na koju pokazuje R2
ADD R3,R1 ;R3=R3+R1
 
Re: Re: Re: nV30 will kick ass!

Nedjo je napisao(la):
ono sto je 100% sigurno jese da ce cip imati 4 vertex Shader jedinice i 8 pajpplajna koji ce obradjivati po dva texela u taktu.
U jednom prolazu ce taj GPU obradjivati 16 texela.
GF4Ti u jednom passu radi 4!

NV30 ce da odvaljuje, prema tome to sto ti pises apsolutno nema veze s vezom!

Taj cip ce biti toliko mocan da ce u realnom vremenu moci da renderuje bilo koji Pixarov crtac. pa R300 u realnom vremenu odradjuje CGI scene iz LOTR-a!

potpuna FPU PixelShader jedinica i 128bitna preciznos je posebna tema i prica za sebe.
Max je u potpunosti u pravu, bez obzira sto se u svom glasinama malcice preteruje.

Tek ce DX9 naslovi (3DMArk200(2)3) pokazati pravu moc nove generacije GPU-ova (R300, NV30). Nista sto sad ne postoji ne moze u potpunosti demonstrirati moc ovih zveri.

Mislim da ce izlazak NV30 naterati Carmaka i Co. da izbace nesto kao Doom3 Bench demo!

e stvarno ga nalupa nedjo :))))
pa bre 200 SGI-ja renderuju Pixarov film i opet nije u realtime-u, a ovaj GF5 ce to da odradi ?:D shta se bre lozite, karta ce biti max 30% brza od GF4 i to je to...zashto bi bash sa ovom NV30 bilo drugachije kada je do sada uvek tako bilo...ko deca neka se nalozite na reklame i uopshte ne razmishljate da li je to realno...u svakom sluchaju nvidija je u ******, jer ce teshko biti brza kao R 9700PRO (da ne pricham o kvalitetu slike i videa), a znachajno skuplja....
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: nV30 will kick ass!

MadTexel je napisao(la):
Pa.. mozda ti ne mozes da zamislis. :p Ja se secam vremena kada je po game tutorijalima pisalo "ovo ovako radi veliki baja Carmack", a ne "to je tehnika koju je pre 23 godine smislio <ime nekog tipa>". O tome se radi. Za mene su prave baje oni koji su pravili Open Inventor, Peformer, Optimizer, Cosmo 3D, Volumizer i Shader. To su ljudi koji su pravili stvari koje rade na masinama kakve mi mozemo samo da sanjamo. (jedna masina sa 16 ekrana 24" na svakom se vrti 1600x1200 sa minimum 30fps i nikad ne pada ispod toga, konvolucija i accumulation buffer podrzani hardverski.. ma milina :) )

bravo za ovaj post...
ni ja nikad necu razumeti zashto neko tog karmaka dize u nebesa, a chovek je napravio par engine-a i gurnuo ga u igre u kojima su neka chudovishta koja liche na propale abortuse:D i sve igre su u 1st person modu i godinama se ne mrdaju od toga...za svaku igru koju igram u Q3 engine-u imam utisak da igram quake sa drugim skinovima i mapama :)
to je smeshno i vremenom postaje mnogo dosadno....postoji gomila 3x bolje optimizovanih engine-a manje poznatih ili nepoznatih proizvodjacha koji su potpuno istog kvaliteta ali se bave malo komplikovanijim sadrzajima, ali to vecina ljudi ne igra, oni samo chekaju Doom3 i UT2003 :)) secam se jednog komp razdoblja (kada je 486 vladao PC trzishtem:D), 9 od 10 igara su bile strategije pa je trzishte toliko bilo zatrpano da vishe drugih igara nije ni bilo (srecom tada sam imao Amigu:))...to se vec nekoliko godina deshava sa doomovima koji su toliko izlizani da samo deca do 12 godina mogu da igraju to :) e, na tome se karmak bogati, prodaje *aja za bubrege kao i bili za winom shto neko reche....a posle neko dodje i kaze "onaj kanter je smorio kako je nerealan i blabla"...a taj isti shalta na dvoglava chudovishta :D

ps. bezte bre deco :D
 
MAD_MUzzY je napisao(la):
Ma vazi Cale :D!
Samo ti idi i igraj piglu Kanter sa istim tim klincima koji samo bale po igraonicama i nemaju nisa u mozgu drugo osim "Kalash" i "m4" :D.

pa bolje da igram sa klincima nego da budem klinac sa 20 godina :D
 
driver je napisao(la):
pa bolje da igram sa klincima nego da budem klinac sa 20 godina :D

E driv plz nemoj samo ti o deci da pricas :D
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nV30 will kick ass!

driver je napisao(la):
ni ja nikad necu razumeti zashto neko tog karmaka dize u nebesa, a chovek je napravio par engine-a i gurnuo ga u igre u kojima su neka chudovishta koja liche na propale abortuse:D i sve igre su u 1st person modu i godinama se ne mrdaju od toga
ps. bezte bre deco :D

Mozda je bolje da tako i ostane da ti to ne razumes i kraj. Znas oni koji ne znaju, a zele da nauce, ne rade to na tvoj nacin.
 
Nazad
Vrh Dno