Gejmplej Amnesie je nadgradnja već viđenog u Penumbra serijalu tako da ni to nije naročito inovativno.
Ali kada se pogledaju ostale igre izašle protekle godine, unapređenje u odnosu na poslednju Penumbru jeste za Most Innovative Gameplay nagradu.
Recikliranje već viđenih ideja je dovelo do toga da jedna ne specialno ali ipak donekle inovativna igra zasluži nagradu.
Mount & Blade sam juče podosta igrao i mogu reći da je gejmplej super mada ne smatram da je inovativan, pre bih rekao logičan i onakav kakav bi trebao biti u većini igara. To podrazumeva masovne bitke u multiplejeru uz veoma izražen taktički element a ne napucavanje na maloj mapi uz otključavanje specijalki (perkova) kao u CoDu i klonovima.
Ono što mi smeta u Warband, pored nešto skromnije grafike jesto to što baš i nemam osećaj interakcije sa drugim igračima, konkretno mislim na borbe. Nekako je sve kao u Gothicu 3, teško je oceniti kada da zamahneš i povratna informacija da li si nekoga pogodio ili ne je nikakva. S obzirom na to kakve taktičke mogućnosti igra pruža i zaraznost, to im mogu oprostiti.
Bilo bi lepo kada bi za sledeći nastavak tom segmentu poklonili više pažnje uz uvođenje seckanja protivnika na delove. Znam da bi to dovelo do Mature rejtinga ali mislim da Mount & Blade slabo igraju mlađi od 18 godina tako da im to ne bi predstavljalo veliki problem. Takođe sam svestan da mnogima to smeta i da misle da sam manijak što takve stvari tražim u igrama. Jedini razlog zašto to tražim jeste što to podiže stepen realističnosti i što bi se savršeno uklopilo u ovu igru koja obrađuje srednjevekovne bitke koje su zaista bile brutalne.
Zaista me nervira da gledam u video igrama kako pogađam protivnika u ruku u kojoj drži oružje a on nastavi da puca iz tog oružja na mene koristeći ranjenu ruku. Svaka igra koja uvede realistične elemente ranjavanja i onemogućavanja protivnika za dalju borbu od mene dobija plus i spreman sam da zanemarim sve ostale gradivne elemente igre samo da bi uživao u realističnoj borbi hladnim ili vatrenim oružjem.
Naravno to što toga nema u M&B ne znači da je igra zbog toga loša ali s obzirom da sam prepoznao želju autora da naprave realističnu igru, to bi bilo super kada bi implementirali.