Šta je novo?

NEO GEO emulator za Atari Falcon030

kovacm

Čuven
Učlanjen(a)
28.01.2005
Poruke
8,607
Poena
570
Neo Geo emulator za 16MHz Atari Falcon 030

prvo: emulator ne radi u punoj brzini

drugo: ono sto je interesantno je kako je emulator izveden :)


---
Well, the main and most important feature used by this emulator is the MMU and the "Bus Fault Recovery" capability (please refer to the "MC68030 User's Manual", Section 8.2) so you need at least a MC68030 or better. Actually this emulator will currently run only on a MC68030 because the MMU handling is different on the other CPUs.

The MMU table is used to reproduce the NEO GEO memory map so that the game code runs in the original place (of course). The NEO GEO specific hardware registers are also mapped appropriately but they are marked as "invalid" MMU descriptors. Accessing those addresses will cause a bus error. So all you wish for is a smart bus error handler which emulates the behaviour of the register functions. To do so it requires the following features:

- know the accessed address.
- know the data size (byte, word, long).
- know the "to be written" data value.
- know if it was a read or write access.
- chance for a recovery from the exception (return the required "to be read" data to the original program and continue the execution).

In fact, all those features are available on a MC68030 just because they are necessary to implement a virtual memory system. So in conclusion the the real system emulator is the bus error handler.
---


http://www.atari-forum.com/viewtopic.php?f=68&t=25780





btw Anima (autor ovog demoa) je vec napravio X68000 "emulator" za Atari Falcon koji RADI punom brzinom :)
(u slucaju X68000 je menjao kod kako bi ga prilagodio Atari hardwareu!)

http://www.atari-forum.com/viewtopic.php?t=24111

 
Veoma, veoma zanimljivo... Naročito ovo drugo, pošto je X68000 još ređa zverčica od Falcona...
 
interesantan video kako Metal Slug crta grafiku na NeoGeo:

 
Zli jezici bi rekli da je atari cekao 2013 godinu da postane igracka masina... :)
 
Zli jezici bi rekli da je atari cekao 2013 godinu da postane igracka masina... :)
koji atari? 800XL? :p


steta sto je Falcona napravljeno samo ~15.000 i sto je malo programera pravilo nesto za njega.
ali ono sto postoji je stvarno impresivno! npr:

* Voxx - mozda prvi softwerski vokoder! umesto da platite vokoder 2000+ DEM, mogli ste kupiti software za 50DEM.
trivia: Kraftwerk je trazio od autora Voxx-a da ga prepravi za Apple Mac Quadru - sto je nije bilo moguce jer Mac nije imao DSP.

* BiT BOPPER / SONOVISTA - nesto kao Winamp Visualisation, samo hardwerska masina (pre Windowsa95 ;)) sa 3 Acorn RISC processora (kasnije: ARM):


za Falcona je napravljena slabija verzija: SONOVISTA

* Doom za Falcona na 16MHz



* MP3 player na 16MHz

* 8/16 kanalni harddisk audio recording

* softwerski sintisajzer Ace Midi

ace_1.gif


* ima 16bit chunky i 8bit planarni video mod ;)

...u sustini Falcon je skoro idealna igracka masina :) koja nazalost nikada nije iskoriscena :(

a najveca mana je 16bitni bus!

upravo zato se danas koriste hardcoded sprites: http://www.atari-forum.com/viewtopic.php?f=68&t=24462&p=240240&hilit=sprite#p240240 <<<< vrlo interesantno!!!
 
Kada se covek danas osvrne i pogleda na masine s68k koje su radili atari i commodore moras biti razocaran uvek je imala neka usteda. Kod commodora je u amigi uvek koriscen najslabiji procesor iz serije ako ima EC verzija onda obavezno taj.Falkon je po meni sjajna masina ali eto ima 16 bit data bus. Bas da se covek koliko su ustedeli na tih 16 data bita ili commodot izmedju ec020 i punog 020.
 
Ili jos gore, od A3000+ napravili sakatu A4000 :(
 
Da ne bih otvarao posebnu temu jos malo noviteta sa Atari Falcon scene:

Anima je skoro zavrsio port Cho Ren Sha 68k za Falcon030.

Cho Ren Sha 68k on Falcon030: "Bullet Hell"




DSP vodi racuna o poziciji sprajtova i pravi informacije sta je potrebno iscrtati na ekran i sve to u RLE formatu salje nazad do MC68030.
Za Cho Ren Sha kazu da je jedna od najzahtevnijih igara jer iscrtava do 512 sprajtova (4 puta vise od predvidjenog broja za X68000)

nedostaje jos podrska za JagPad, scrolovanje pozadine, text layer i igra je gotova :)




originalni thread na atari-forum.com: http://www.atari-forum.com/viewtopic.php?p=275564
 
Nazad
Vrh Dno