Šta je novo?

MTS optika za fizicka lica

Dzaba tvoja prica kako bi trebalo i kako ce biti, decko SADA koristi internet sa OGROMNIM DROPOM brzine i za to nema opravdanja. Provajder je kriv, i trebao bi decku da nadoknadi kroz smanjenje mesecnog racuna na kraju meseca, sve ostalo je mlacenje prazne slame.
 
Prvo ne kapiram cemu takav ton jer ja nisam pricao o konkretnom slucaju vec generalno... Zbog malog broja korisnika mreza trenutno sa postojecom 1/64 agregacijom nije ni na 1% kapaciteta...

Druga stvar je sto ne postoji jasna identifikacija problema kod njega, moze biti zagusenje ali moze biti i los splajs, moze biti i felericni modem itd... Zalio se operateru tek pre par dana, ukoliko mu posle 14 dana ne rese problem nek se zali Ratelu, prilozi dokumentaciju i na optici ce mu sigurno srediti problem uz umanjenje racuna... prosto mora da se podnese prijava i prodje neko vreme takav je sistem ni ja ga ne volim... :d
 
@akki: I šta je ok pošto je "samo" kućni korisnik i nema SLA da bude "par dana" sa osakačenim netom? I to ajd eto sad mu radi net kako tako ali ista priča bi bila i da je totalni prekid usluge... A i zar ne bi loš splajs radio manje-više konstantno problematično? A ne da je variranje brzine u rasponu od 10 do 200 Mbps.
 
Ko je rekao da je ok? ali takva su pravila prvo telekoma, pa onda Ratela kao krovne institucije... Da je prekid totalni dobio bi veci prioritet svakako, mislim to moze i sam da iscenira, nije da nisu to radili... a nazalost uvek bolje prolaze oni koji su uporni i zivkaju svaki dan... bitna stvar je da kod optike nece biti u situaciji kao neki sa vdsl da nema resenja...

Ukoliko uticu atmosfeske prilike, propusta svetlo ili dolazi u kontakt sa vodom npr ili je prosto prasina kako se povecava brzina i opterecenje povecavace se broj gresaka... moguce da je problem u kablu koji dolazi do ONT pa kad vise ljudi u vecernjim satima povuce dolazi do opterecenja tog kabla i velikog broja gresaka, sto je ocekivano ako su sad margine na ivici... Druga stvar, to sto niko nije bio kod njega ne mora da znaci da nisu radili nista, postoji daljinska telemetrija itd... Mislim sad ispade da branim telekom, sto je daleko od istine, posle skoro pola godine zezanja sa njima oko babinog vdsl-a mislim da je malo ljudi koji ih ne voli kao ja ali prosto pisem sta je i kako je...

Krajnja linija je ta, morate da ih smarate, inertni su sistem, takva su pravila i to je to...
 
Konektor postavljen, čini se bolje nego onaj što je fabrički ugrađen na kabl. Kontakt hvata odmah, nema ispadanja. Na drugoj strani u ruteru ostao fabrički konektor. Kabla ima 15m, nisam skraćivao još iako mi ne treba 15m već više 11-12m ali biće nekih pomeranja pa da ne sečem kabl dok još ne rešim definitivni položaj kompa.

Brzine su realno do 360 mbps download od 400 mbps koliko bi trebalo da bude. Upload do 150 mbps. Šta utiče na ovo ne znam, koliko je meni poznato ne postoji međustandard između 100 mbits i 1000 mbit tako da nije ruter ili mrežni kontroler ograničio brzine. Torrenti idu do 45 MB/s u piku, obično oko 40 MB/s znači 320 mbps. 400 mbps sam video u piku na delić sekunde preko sajta za merenje brzine fast.com jer speedtest.com postiže samo oko 200 mbps jer se flash plugin raspada na tom sajtu.

Sva ova priča se odnosi na LAN kabl iz rutera do kompa, šta je sa njihovom opremom u šta računam optičko vlakno koje dolazi do rutera stvarno ne znam. Deluje mi da postoji neka havarija na kablovima da bi brzine mnogo više variraju nego što je to slučaj.

Zadovoljan sam u načelu, brzine idu sada preko zakucanih 100 mbps i dostižu brzine koje su iznad većine mojih potreba i public torrenata koje uglavnom skidam. Nisam aktivan po privatnim torrentima tako da nisam u stanju da saturišem link koji mi je iznajmljen od strane Telekoma. Upload sa druge strane vredi suvog zlata i ne mogu sebe da zamislim da se vratim na 10-20-30 mbps za upload. Neće me SBB videti sve dok i oni ne uvedu optiku sa upload paketima koji su preko 100 mbps za razuman novac. Kablovski net nikad više.

Hehe, evo sad odoh na fast.com i merio brzinu u pozadini i napisao 400 mbps. Merenja koja sa prethodno pominjao su iz ranih jutarnjih časova.
 
Poslednja izmena:
Sto se tice optickog interfejsa, nista se nije promenilo od postavljanja i po mom misljenju tu ne bi trazio gresku. 20 sati dnevno radi relativno dobro a onda od 20-23 casa radi veoma lose.

Parametri opt. prikljucka:

2019-09-23_20-27-46.png

Telekom jos uvek nista nije popravio ali su poslali mail, pretpostavljam tipski :) Odgovorio sam im da mi je vaznije da usluga radi od smanjenja racuna.

*****************
Izvinjavamo se zbog neprijatnosti koje imate prilikom korišćenja naših usluga.

Obaveštavamo Vas da smo pristupili dodatnim proverama problema koji imate sa našim uslugama. Preduzeli smo dodatne mere i uključili više službi kako bismo imali kompletnu dijagnostiku mogućih problema, koji prouzrokuju smetnje na usluzi. Molimo Vas za dodatno strpljenje kako bismo izvršili sve neophodne provere.

Ukoliko usluga nije bila raspoloživa, nakon prijave smetnje, u periodu dužem od 48 sati, iz razloga koji se nalaze na našoj strani, mesečna pretplata za uslugu će se obračunati srazmerno vremenu dostupnosti i emitovati novi, korigovani račun sa novim rokom za plaćanje. Da bi se to ostvarilo potrebno je da podnesete prigovor (reklamaciju) na nаčin obrаčunа ili visinu rаčunа zа pružene telekomunikаcione usluge, nakon izdavanja računa. Pored mogućnosti da podnesete prigovor ovim putem, to možete učiniti pozivom Kontakt centra 0800/100-100 (opcija 3) kao i u našim poslovnicama.

Adrese i radno vreme naših poslovnica možete pogledati na stranici: https://mts.rs/Privatni/Korisnicka-zona/Kontakt/Kako-do-nas.

Još jednom se izvinjavamo ukoliko imate bilo koji vid neprijatnosti.
 
Problem je što se tebi ne garantuje ništa kao rezidencijalnom korisniku. Pravo da ostvariš umanjenje računa je "dobra volja" operatera. Svaki operater sa svojim rezidencijalnim paketima prodaje pravo na pristup deljenoj infrastrukturi sa određenim uslovima, najčešće zabrana komercijalne upotrebe i zabrana upotrebe koja degradira uslugu drugim korisnicima.

Kako smo ranije ustanovili da optika nije "magični" instrument koji omogućava garantovani protok svakom korisniku, barem u trenutnoj realizaciji, kao i činjenica da kupuješ Internet po neverovatno niskim cenama (npr. 10/10 Mbps link za biznis korisnike košta 12 000 din mesečno uz UO24 i cenu uspostavljanja usluge od 150 000 din kod određenog provajdera u Braničevskom okrugu). Bitno je napomenuti i razliku između dedicated biznis infrastrukture (gde su cene 10€ po megabitu mesečno) i deljenje biznis infrastrukture (npr. SBB DOCSIS biznis paketi, mts biznis optika, ...) gde su cene obično između 50% i 100% veće u odnosu na rezidencijalne korisnike, ali se ne dobijaju znatno bolji uslovi korišćenja ili garancija dostupnosti, već samo dodatni servisi, npr. 8 IPv4 adresa, web hosting, upotreba u komercijalne svrhe, i slično.

Rezidencijalni korisnici su najniži prioritet svakog operatera, i priključuju se na mrežu pod pretpostavkom da će Internet koristiti maksimalno 8 sati dnevno, uz maksimalnu upotrebu linka od 10 Mbps (na period duži od 15 sekundi). Svaka veća upotreba usluge nije predviđena za rezidencijalne pakete, usled čega dolazi do navedenih problema (ne samo sa Telekom optikom, ili SBB DOCSIS-om, već uopšteno u svetu. )

Koliko sam se informisao, čak ni ona zakonski predviđena pravila o dostupnosti usluge ne važe za bilo koji trenutak, već prosečna isporučena brzina Interneta u kalendarskom mesecu mora biti minimalno 80% od ugovorene u slučaju žičnog prenosa. Dakle, ako 25 dana u mesecu imaš 100 Mbps što je recimo ugovorena brzina, a 5 dana nemaš nikakav Internet, prosečna brzina u mesecu je 83.3 Mbps, što je iznad zakonskog minimuma. Operateri srećom, za sada, se generalno ne "prave ludi", i omogućavaju umanjenja računa, stoga svakako možeš da tražiš umanjenje ukoliko problem traje duže od 48 sati nakon što je problem prijavljen, proporcionalno umanjenju brzine odnosno prekidu konekcije.
 
A kako im dokazati to umanjenje brzine i nemanje signala, na nacin da prihvate ?
 
Vec nedelju dana kako dodje popodne a posebno vece brzina mi drasticno pada. Imam MTS opticku 200/80 u okviru box 3 paketa. Od sredine juna do ove nedelje nisam primeciovao probleme.
Protok je koliko toliko normalan tokom prepodneva i ranog popodneva (download ide od 130-204 Mbit/s a upload od 63-72 Mbit/s). Kako dodje veče, brzina downloada pada na 20-30 Mbit/s a veoma cesta padne i na oko 10 Mbit/s. Ne vredi pokretati vise razlicitih download-a, svi dele taj mali protok.
Kada je normalna situacija download je oko 25MB/s a kada ne radi od 400-700KB/s.


1 download sa dva dela
2019-09-22-21-20-15.png

2 download-a sa dva dela
2019-09-22-21-21-15.png


Grafikon merenja brzine:
2019-09-22-21-35-20.png


Tokom dana brzina download-a varira ali je uglavnom dobra, kako dodje vece brzina drasticno padne i posle 23 casa se sve normalizuje.

Upload je uvek dobar.

Prijavio sam problem telekomu pre nekoliko dana, interesovao se, nista nisu popravili niti su se javili. Da li je neko ima slican problem a da je uspeo da se izbori za resenje? Slican problem sam imao i sa SBB-om pre 6-7 godina.

Moja pretpostavka je da je u pitanju neka vrsta zagusenja ili problem zbog prevelike agregacije.

Ista situacija i kod mene od pre neki dan. S tim da da nije bas svako vece takav krsh net.
 
Ne znam kako to dokazati. Zbog utvrdjivanja sam instalirao speedtest-cli koji svakih nekoliko minuta uradi test i zabelezi to u fajl. Ovo je za moje potrebe.
Postoje zemlje sa skupljim internetom ali u odnosu na prihode gradjana i tamo je internet jeftiniji.

Nisam znao za ovog provajdera u Rumuniji ali speedtest me cesto uputi tamo jer je bolja veza sa njima nego sa MTS-ovim serverom u Beogradu.

Oni ovako prikazuju parametre svojih optickih paketa:

2019-09-23-21-16-30.png


Ugovorna obaveza je za paket 300/150 24 meseca, prva tri meseca se placa pola cene. Maksimalna brzina je 300/150, srednja 250/150 a minimalna pretpostavljam
koju garantuju 200/100 Mbit/s. Oni su odmah rekli korisniku sta moze da ocekuje, relativno jasno. Nisam pronasao da postoji data cap.

Paket 300/150 Mbit/s kosta mesecno 30 leja sto je 743 dinara mesecno. Prva tri meseca se placa 247,67 dinara. Nisam pronasao na njihovom sajtu da li se uvodjenje optike placa.
 
Ja sam isto u Novom Sadu, Grbavica. Da nismo komsije?
Bulevar, skzor gore kod stanice, i ja sam jedini u mom ulazu od 40 stanova, jer sam inicirao uvodjenje. Mozda nesto podesavaju jer je tesko da moze biti neko opterecenje.
EDIT: Sutra cu da ih zovem, msm da brze reaguju kada se zovu, ranije dok sam imao adsl, uvek su u roku od jednog dana sve resavali.
 
Poslednja izmena:
Bulevar, skzor gore kod stanice, i ja sam jedini u mom ulazu od 40 stanova, jer sam inicirao uvodjenje. Mozda nesto podesavaju jer je tesko da moze biti neko opterecenje.
EDIT: Sutra cu da ih zovem, msm da brze reaguju kada se zovu, ranije dok sam imao adsl, uvek su u roku od jednog dana sve resavali.

Ja sam isto jedini u ulazu sa optikom, blizu Elektrovojvodine. Kada se zove call centar automat vec drugi dan govori da je u Novom Sadu masovna smetnja i prekid rada IPTV, medjutim kod mene IPTV radi normalno.
 
Onda sigurno nesto podesavaju, ni ja nemam problema sa IPTV. Pre ovoga sam bio kod njih zadnjih 13 godina, i nikada vise od 5-10% brzina nije varirala. To, plus sto smo na razlicitim delovima grada, sigurno je nesto u centrali. A i kad radaim test, odma skoci na 15ak i tu stoji, nije da se muci da dodje do tih 15. I drzi zakucano.
 
Bili momci namontirali mi sad optiku i stanu. Dali mi neki blok od uredjaja huawei hg8245q2 ruzniju stvar nisam video u zivotu :D

Elem nije jos povezano cekam da vidim koja je fora sa ugovorom navodno ovaj ugovor sto imam se otkazuje i pravi se novi na dve godine sa 6 meseci po 1 dinar, sto mi i ne odgovara jer ja sam samo hteo optiku da mi realizuju samo bez menjanja ugovorne obaveze. Prica je navodno da se prebacivanje sa bakarne parice na optiku vodi kao novi korisnik i onda dobijam benefit 6 meseci po jedan dinar, a posle kao u maju mesecu sledece godine mogu da nadogradim sa internet gde bi mi benfit bio 2 meseca po dinar (mada ovo je pitanje).

Trenutno sam u rebusu sta da potpisujem ili da ih od*mjau**mjau**mjau**mjau*m posto sam imao u planu da uzmem box4 sa 1gb/400mb u maju sledece godine.

Ne znam kakve su situacije imali ostali korisnici po ovom pitanju.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Poslednja izmena:
I ja sam htio samo da predjem i isto mi nijesu dali iako sam samo zbog toga presao na mts, pa rekli aj moze al veci paket da placas a proslo sad skoro godinu dana. Neka, sacekacu jos godinu pa cu bit u boljoj poziciji za cjenkanje, ako nece odoh nazad u sbb sa benefitima koje budu tad nudili :)
 
I ja se dvoumim da predjem sa SBB-a na IPTV, najvise zbog 6+2 meseci po 1 dinar a i supruzi treba da uzmem mobilni pa to onda izadje bas povoljno u BOX 4 paketu. Interesuje me da cujem iskustva ljudi koji vec neko vreme koriste novu tehnologiju kako funkcionise, da li su zadovoljni internetom i TV-om ?

Meni je agent prodaje na vratima ispricao polubajku, kao da svaki korisnik ima svoju posebnu "nit" koja ide do centralne kutije i zbog toga nema preopterecenja, cak i u situaciji da hipoteticki svi korisnici u zgradi u isto vreme povuki neki DL. Isto tako tvrdi da interneta ili ima i radi savrseno ili ga nema uopste i da je negde doslo do prekida ili kvara jer je takva tehnologija, navodno vremenski i atmosferski uslovi ne uticu na ove kablove, kao sto je to slucaj sa bakrom kod SBB-a...
 
Za iskustvo pročitaj pre svega zadnjih 2-3 stranice ove teme. Da vidiš noviju praksu... i da nije uvek sve tako ružičasto kako ti ispriča taj promoter / prodavac.

U teoriji jeste bajka... 2 glavne prednosti optike su:

#1 praktično neograničeni kapacitet = menja se oprema između tebe i provajdera a samo vlakno više nikad ne menjaš

#2 nema bakra i ostalih metala = nema elektromagnetnih smetnji. Dakle nikad se neće desiti da ti internet posle X godina krene da puca zato što komšija ima neispravan TV / frižider / bojler...

Kad se sve uradi kako treba nikako ne može biti gore od SBB-a tj kablovskog interneta generalno.
 
Poslednja izmena:
Veceras je druga situacija, neko se igrao sa trafic shapingom. Speedtest pokazuje uvek maksimalan download i maksimalan upload. Kada se pusti vec download iz vise izvora, prvo krene maksimalnom brzinom a onda se povremeno javljaju stepenice u grafikonu protoka kao kada skidam nesto free file hostera.

Sistem izgleda trpi jedan minut maksimalnog download-a a onda pocne da shapuje saobracaj, nije kao juce da padne na 25 deo maksimalne brizine ali stalno varira izmedju 1/3, 1/2 i cele brzine. Da bi izbegao da server sa koga skidam nesto bude uzrok malog protoka, uzeo sam za test mirror ETF-a, server koji ne drzi nista popularne pa ima obicno maksimalnu brzinu i par real debrid linkova za istovremeni download.

Mozda sam previse zahtevan korisnik za Telekom. Od pocetka meseca sam preuzeo: This month: 193.82GB.
Protok mi nije uvek ovakav nekada za ceo mesec ne preuzmem vise od 100 GB.
 
I ja se dvoumim da predjem sa SBB-a na IPTV, najvise zbog 6+2 meseci po 1 dinar a i supruzi treba da uzmem mobilni pa to onda izadje bas povoljno u BOX 4 paketu. Interesuje me da cujem iskustva ljudi koji vec neko vreme koriste novu tehnologiju kako funkcionise, da li su zadovoljni internetom i TV-om ?

Meni je agent prodaje na vratima ispricao polubajku, kao da svaki korisnik ima svoju posebnu "nit" koja ide do centralne kutije i zbog toga nema preopterecenja, cak i u situaciji da hipoteticki svi korisnici u zgradi u isto vreme povuki neki DL. Isto tako tvrdi da interneta ili ima i radi savrseno ili ga nema uopste i da je negde doslo do prekida ili kvara jer je takva tehnologija, navodno vremenski i atmosferski uslovi ne uticu na ove kablove, kao sto je to slucaj sa bakrom kod SBB-a...

Pa kod većine korisnika jeste tako.
Sve je istina što ti je ispričao
Uvek može da bude neko ali... Mi ga nismo iskusili za ovo vreme koliko imamo optiku, sve ide kako je u teoriji
 
Nije baš uvek kao u teoriji ali generalno je dosta bolje nego SBB osim ako nisi na lokaciji gde SBB ima kvalitetnu mrežu. Na većini lokacija po Srbiji je SBB mreža zastarela i puca po šavovima, blizu je limita a oni se izgleda ne stresiraju previše niti vrše velika unapređenja mreže. Na MTS optici zaista nema smetnji uzrokovanih vremenskim nepogodama niti prekida od po par sati, internet je jako stabilan. Ona krš kutijica koju dobiješ da obezbedi sliku na TVu zna da se zaglupi, zabaguje ali restart obično reši problem. Desilo se svega dva puta ali se dešava. Pritom je hardver unutra spor pa zbog toga nekad prebacivanje kanala deluje kilavo. Bolji uređaj bi sigurno rešio probleme i nadam se da će ih menjati za koju godinu. Huawei Q2 ruter nije najbolji ruter na svetu ali je najbolji ruter koji možeš dobiti fraj od domaćeg ISPa. Ne greje se, nikad se ne zaglupi, radi 24/7 bez potrebe za gašenjem/restartom što je misaona imenica za mnoge modele Cisco rutera koje je davao SBB. Osnovni H2 ruter se greje jer je fizički manji i verovatno ima lošije rešeno hlađenje. Otprilike taj H2 se greje kao Ubee koji daje SBB. Slika na TV je dobrog kvaliteta i sve zajedno mnogo bolje radi nego SBB preko D3 kršine.

Bitno je da ti dođe ozbiljna ekipa tehničara na gajbu i da sve odradi kako treba. Dešava se da dođu dunsteri pošto Telekom svakakve zapošljava. Na tehničku podršku možeš da zaboraviš tako da je krucijalno da sve bude podešeno kako treba u startu.
 
Slazem se da je mnogo bolje od SBB-a. SBB je kod mene radio par nedelja kako treba a onda zaredja po par nedelja sa stalnim prekidima. Oni kraci jos i ne smetaju
ali desavalo se da ne radi po par sati, SBB je to pravdao komsijom koji ima pokvaren TV. Ne znam kako to sada pravdaju kada imaju svoje set-top box-ove.

Od prelaska na ADSL kod MTS imao sam uvek isti internet i bez prekida. Po ceni ranijeg 10Mbit/s sada sam dobio optiku 200/80. Najvise mi se svidja brzina uploada.
Kada hocu da posaljem slike ili da nesto postavim na ftp server, 500-600 MB se prenesu veoma brzo.

Ovo zagusenje na od 20-23 casa ce izgleda biti redovno jer izgleda ima previse korisnika na prikljucku ili vec koji je vec termin u GPON mrezi, a moguce je da kao i SBB sejpuju saobracaj, sto je i logicno jer tako uz manje troskova mogu imati vise zadovoljnih musterija. Bilo bi lepo da je mreza tako dimenzionisana da u najvecem delu vremena nema zagusenja ali ovde zadovoljstvo korisnika nije primarno.
Kontakt centar Telekoma i SBB je toliko dobar da eliminise ili obeshrabri vecinu korisnika koji imaju problem i oni odustaju. Nadaju se da ce problem sam proci.
 
Juce sam prijavio problem, preko telefona i danas su me zvali iz podrske. Decko sa kim sam pricao rekao da mu sve izgleda normalno, i da ce resetovati sve moje servise i konfiguracije ako tu negde ima problem, jer on moze samo softwerski. I da ce nakon toga proslediti dalje momcima koji imaju fizicki pristup serveru da oni provere da nije do njih nesto. I on je rekao da nema sanse da je agregacija jer je jos jako malo korisnika. Pomenuo sam i tebe djns, rece da mi nismo na istim serverima, tako da tesko da je do servera. U svakom slucaju vrv ce me danas/sutra zvati i ti momci, pa vam prenosim kad se cujem sa njima, i kad se problem resi.
 
Pomenuo sam i tebe djns, rece da mi nismo na istim serverima, tako da tesko da je do servera. U svakom slucaju vrv ce me danas/sutra zvati i ti momci, pa vam prenosim kad se cujem sa njima, i kad se problem resi.

Mene nisu zvali, samo su odjavili smetnju. Nazvao sam call centar i oni su je aktivirali. Operaterka u call centru mi je rekla da bi internet trebao i popodne i uvece da radi normalno.
 
Cisto novi update. Sinoc je net radio kako valja, s tim da nisam bio kuci od 21-22 pa ne znam za taj period, ali pre toga i nakon toga je radio ok. Jutros me opet zvao decko iz podrske, rekao je da se cuo sa ekipom kod servera, i da je kod njih sve kako treba da bude. Takodje mi je rekao da sam jedini na ovom potezu koji koristi optiku, i da je ceo grad na manje od 10 posto kapaciteta. Takodje je rekao da je juce bilo jos prijava sa identicnim problemima. Sve u svemu ostalo je da se cujemo u ponedeljak, da ja merim brzinu, oni su kod njih ukljucili dijagnostiku pa ako sve bude ok izgleda je reset servisa i konfiguracije urodio plodom. Izgleda da su ovo samo neke decije bolesti dok sve ne proradi kako treba.

I za kraj samo da dodam, da je ovo, bar sto se mene tice jos jedno pozitivno iskustvo sa telekom podrskom. Koristim njihove usloge jos dok je net bio 512kb, i uvek u roku od 24h nakon prijave, ili me je zvala tehnicka podrska ili je ekipa dosla kod mene da vidi kvar, za ovih 15ak godina sigurno samo ih kontaktirao jedno 6-7 puta i uvek je sve reseno. (valjda ovim necu nista izbaksuzirati). Da dodam da sam svestan da nisu svuda isti ljudi u telekomu, i da, znam da se dosta ljudi zali na njih, ali sto se mene tice uvek sam bio maximlano ispostovan.
 
ali sto se mene tice uvek sam bio maximlano ispostovan.

To je lepo cuti.

Ja licno imam lepo iskustvo kada se dodje do tehnicke sluzbe koja treba da resi problem. Pravi problem je kako doci do njih,
imam utisak da operateri call centra sluze za eliminaciju prijava i obeshrabrivanje korisnika a sve po principu ko prvi odustane. :)
 
Na žalost kod mene je još gore. Ponekad download dođe do 11 Mbit/s. Youtube gubi po 1/3 frejmova, download je nemoguc jeg ga nesto ogranici na par stotina KB/s i to od 20-23 casa. Van tog vremena radi.
Fiber optic internet by MTS (c) 2019. :)
 
Konacno treba i meni u zgradu da uvedu optiku. Kodeks konsalting doo treba da izvede radove. Da li su oni bili kod nekog od vas? Neka iskustva, na sta obratiti paznju?
 
Nisu bili iz te firme kod mene.

Ali, u svakom slučaju obrati pažnju na:
1. Da ti stave optički kabl u kanalice
2. Ako neće da stave u kanalice da ga zalepe na ivice plafona i zida. I da ga ne stavljaju blizu bilo čega u tvom stanu što može na neki način, da ga ošteti.
3. Da ti razvuku po dva mrežna kabla, u svaku prostoriju gde misliš da postoji mogućnost da nekada u budućnosti imaš u njoj TV i neki računar.
4. Da ti ostave po nekoliko metara viška mrežnog kabla sa obe strane i to saviješ u krug
5. Da uzmeš laptop sa priključkom za mrežni kabl i testiraš da li stvarno radi svaki mrežni kabl, jer ga krimpuju(stavljaju žabicu) na licu mesta, i može da se dogodi da nije dobro postavljena
6. Nemoj da ih puštaš iz stana niti da nešto potpisuješ dok čitav posao nisu završili i nisu ti pustili kompletnu uslugu onakvu kakva ti piše u ugovoru
7. Ako dobro urade posao, i budeš zadovoljan, zapiši njihova imena i prezimena i kada te bude zvao operater da te pita kako si zadovoljan pohvali ih po imenu i prezimenu.
8. Isto kao gore, samo u situaciji ako nisu dobro uradili
 
3. Nema šanse da će to hteti da rade
4. Vidi 3.
6. Neće da "puste" dok ne prođe 24h, to samo SBB pušta odmah, Telekom i *Super-operateri čekaju 24h ili par dana čak.
edit: da ne grešim dušu, i Orion pušta odmah -- uloguju se o OTIS/OTTS i kliknu i sve radi.
7. Podržavam.
8. Neće ti reći svoja imena ako nešto budu zabrljali. Telekom to ima u evidenciji svakako, ali ih nije briga.
 
Vrh Dno