Šta je novo?

Minolta 7D

aha, 1600 asa izgleda sasvim solidno. cak sta vise odlicno.
 
Posto sam pogledao ove slike, moje misljenje je da ipak i on pravi "meke" slike tj. da mu verovatno zbog anti-shake tehnologije (kao i kod Minolte A2) nedostaje kristalna ostrina (koju ja najvise cenim).
Posto ce cena biti na nivou Canon 20D, ja licno ga nikada ne bih uzeo pored zivog Canon-a. Sorry Minolta ali nije to, To.
 
skinuo sam samo onu od 1600asa, a tu ne mogu da vidim bas najbolje ostrinu. noza 1600 asa je impresivno.
ove male slike mi izgledaju OK, sto je negde i najbitnije ako ce da se stampaju.
mozda imaju problema sa antishake, a mozda i ovde boluju od JPEGa. e, ako boluju i u pro polju sa JPEGom stvarno...mogu i vesh masine da proizvode.
 
P.S. ali jako mi se svidja da se firme guraju u pro DSLR trziste. bilo bi suludo da canon sve pojede, a bogami se ne shali.
 
Vec vise od godinu dana pratim spekulacije i vesti o ovom aparatu. Sa velikim zanimanjem sam pogledao vecinu fotki na dpreview.com (u punoj velicini) i rezultati su bolji nego sto sam ocekivao.
Sum je manji nego kod D70 na istoj ISO velicini, a pretpostavlja se da je isti senzor. Ne znam kako je u tom slucaju Minolta izvukla ISO100, koji nemaju ni Nikoni ni Pentaxi sa ovim senzorom. ISO3200 je prilicno upotrebljiv, a zrno suma je fino rasporedjeno i sum se odlicno cisti (probao sa NI). ISO800 je skoro potpuno cisto.
JPG obrada je odlicna, vidi se puno detalja, fini prelazi. Minolta koristi manju default ostrinu, kao i Canon uostalom, ali slike odlicno podnose USM i vadi se puno detalja. Ko bas voli, sigurno da se ostrina i kontrast mogu podici opcijama - i eto ostrog i kontrastnog JPG-a direktno iz aparata. Ja licno volim da sam ostrim i namestam tonalitet. Boje su izvanredne, deluju vrlo prirodno. Ima nesto izbeljivanja (blown-highlights), nista specijalno, a i ne treba zaboraviti da je ovo jos Beta verzija.

Posetioci Kelnske Fotokine su komentarisali da je izrada izvanredna, a vise ljudi (i jedan Francuski casopis, Svedski sajt, etc) je komentarisalo kako je opticko trazilo (VF) najsvetlije u klasi! Izuzetno znacajna osobina.

Tu je, naravno i AS. Rezultati sa AS su spektakularni, nisam ocekivao bas ovakve dobitke! AS sigurno ne utice na ostrinu, jer se moze lepo iskljuciti kada nije neophodan.

Komande Minolte 7D su takodje sjajne, prenesene sa Dynax 7 aparata (zaista odlicne), ali to je vec stvar ukusa i navike. Meni bi ipak nestajao statusni displej odozgo, ali zato postoje tockici za EV komenzaciju, WB, nacin merenja, ISO dugme..

U porodici imamo i Canona (D30) i Minoltu (A1), pa se ne smatram pristrasnim. Izuzetno cenim Canon 20D, rezolucija i ISO su sjajni, ali po istoj ceni (pretpostavka) Minolta 7D nudi SVAKI objektiv sa IS! To meni vredi MNOGO vise nego onih 2MP razlike.

No, sacekajmo da se pojavi radni model i poplavu testova..
 
Jedno vreme se nisam oglasavao, ali me Sasa cesto inspirise na to :), pa evo i sada

Aleksandar je napisao(la):
Izuzetno cenim Canon 20D, rezolucija i ISO su sjajni, ali po istoj ceni (pretpostavka) Minolta 7D nudi SVAKI objektiv sa IS! To meni vredi MNOGO vise nego onih 2MP razlike.

Ja drugacije razmisljam:

U moja ( a verujem i mnogih od nas) DSLR mastanja jedva da mogu da umetnem jedan 20 D (i to tek kad mu padne cena a telo postane plasticno) i jedan jedini i to IS objektiv 17-85, tako da u takvoj projekciji Minoltin AS nista ne znaci, dok sa druge strane 8 Mp cistih kao suza i savrsenu JPEG obradu imam u svakom Canonovom snimku.
 
jos nisam skinuo slike, no to sto ugradjuju CCD kao i nikon u svojim d70 i d10 me jaaaako raduje. uopste se ne bi radovao pobedi kanonove cmos tehnlogoje.
ako je to CCD iz d70, proslo je vreme i skarabudzili su ga bolje. sto je super.
kanonov 16-35 af IS f2.8, objektiv je dobar, medjutim kanonovi objektivu su u principu jako loshi. pa sada taj najskuplji objektiv od kanona je samo nista drugo nego konkurencija pandamima iz drugih firmi. spektakularno...jok, po mom ukusu i gore.
Minolta, Pentax, Nikon...imaju jako dobre objektive...generalno, mozda cak i bolje od kanonovih. no to je stvar ukusa.
 
ima-li-koga-tu je napisao(la):
Minolta, Pentax, Nikon...imaju jako dobre objektive...generalno, mozda cak i bolje od kanonovih.

WTF??

24-70 f2,8 L i 70-200 f2,8 L i f4 L su, po mom misljenju, misaona imenica za njih


ima-li-koga-tu je napisao(la):
kanonov 16-35 af IS f2.8, objektiv je dobar

Upravo suprotno, mislim da je to jedan od najlosijih Canonovih objektiva, video sam dosta njegovih slika sa 1 D Mark II i 20 D i znatno je ispod nivoa L serije, otvoren je gotovo neupotrebljiv

Jos nesto:

To, naravno, nije IS objektiv
 
Poslednja izmena:
I meni su trenutno i 20D i 7D prilicno daleko. Kasnije, neki od njih polovan.. Ali je zanimljivo diskutovati o tome. Tek je formirano trziste polovnih dostupnih DSLR aparata i bice jos bolje za godinu-dve. Poredjenja radi, kupio sam D30 telo za 500€, i 2 polovna objektiva, za po 60-70€. Vec sad ima polovnih 10D ko pleve za oko 1000€. Malo strpljenja samo.. Jedino novo sto sam kupio od digitalne opreme su fles kartice. Naravno, mogu tako jer ovde *postoji* solidno trziste polovne opreme. Ali hocu da istaknem da cene nisu uopste tako astronomske, vise bi me kostao novi (npr.) Pro1 i to prilicno.

Dakle, nije poseban problem skupiti vise objektiva. Ide to sam od sebe, iz potrebe i zelje. U toj nizoj klasi objektiva (i srednjoj), IS predstavlja veliki skok u ceni - Canon 75-300 IS je mnogo skuplji od obicnog 75-300 (non)USM, a opticki su prakticno isti. Kod tele objektiva se i te kako vidi prednost i vrlo je uocljiva. Medjutim, prednost je velika i kod normalne duzine, a i kod sirokih uglova. To omogucava slikanje u zatvorenim, zadimljenim, polumracnim prostorijama. AS (IS) ne pomazu kod zamrzavanja akcije, tu druge nema pomoci, mora da je ekspozicija kratka, jedino visoki ISO i svetli objektivi. Ali u drugim situacijama.. Kad sam bio u muzeju vostanih figura u Kopenhageno, jesam nasvirao ISO na 1600, ali je zenin A1 bolje odradjivao posao na njenih ISO 200 i 400. AS je napravio razliku i prednost. Da sam imao, npr., Minoltu 7D i Minoltinog sjajnog i (relativnog) jeftinog normalca 50mm F1.7, na ISO 1600 i sa AS, pa snimao bi svetle slike i tamo gde bih jedva video golim okom!! Verovatno bi se moralo fokusirati rucno, i to poskali. Da li i jedan jedini proizvodjac pravi neki IS objektiv brzi (svetliji) od F2.8? NE! Sa brzim normalcem ce 7D da nalupa cvrge i 1Dsmk2 za snimanje u jako teskim uslovima, npr. klubovima, bez blica.
Velika je greska AS i IS posmatrati samo za slucaj tele objektiva..

U vezi objektiva.. Nikon, Canon, Minolta, Pentax.. svi prave izvanredne objektive u visoj klasi cena. U nizoj klasi cena obicno bolji posao nude Sigma, Tamron, Tokina, imena se naplacuju takodje. Nijedan od pomenutih nije nesto bolji od drugih. Mozda po neki objektiv tu i tamo da se istakne, ali u celini su svi na istom (visokom) nivou.
 
sta 70-200 2/8 kanonov je misaona imenica za 70-200 2.8 nikona...hm..
naravno da si radio sa tim objektivima poduze ne bi bas tako razmisljao. necu da se uplicem u rasprave bilo koje vrste...no kanonova optika je prosecna af is L trt ili mrt.
s`tim sto siroko zoom polje kanon moze samo da sanja, kao dobru optiku.
 
Aleksandar je napisao(la):
Velika je greska AS i IS posmatrati samo za slucaj tele objektiva..

Naravno, u tome mnogi grese...

Sto se tice objektiva, tek cekamo poplavu novih modela koja je vec krenula (Tamron izbacio 18-200, nije nesto ali je dobra ilustracija stanja), tako da nestrpljivoist podosta kosta...

Licno cekam da Canon pocne da radi objektive L kvaliteta za APS senzore, koji ce, po mom misljenju, imati mnogo bolji odnos cena-kvalitet nego sadasnji L (mada su ova tri koja sam naveo best of the best)

ima-li-koga-tu reci zasto se ne slazes sa tim?

Bas me zanima, a voleo bih da posaljes i neki link kojim bi to ilustrovao, nije nikakva "rasprava" u pitanju..
 
Nebojsa Milanovic je napisao(la):
WTF??

24-70 f2,8 L i 70-200 f2,8 L i f4 L su, po mom misljenju, misaona imenica za njih




Upravo suprotno, mislim da je to jedan od najlosijih Canonovih objektiva, video sam dosta njegovih slika sa 1 D Mark II i 20 D i znatno je ispod nivoa L serije, otvoren je gotovo neupotrebljiv

Jos nesto:

To, naravno, nije IS objektiv

hehe, majstorski si izbacio recenicu iz konteksta u quotu i video ono sto ti odgovora.
---------------------
to nije IS objektiv, naravno, pogresio sam.
 
pa ne slazem se da je kanon nesto naj u optickom ili bilo kom drugom fotografskom smislu.
nista posebno. ali je stekao svoju brand fan kategoriju pa sada on pravi sve najbolje.
sto nije tacno.
siroki zoom je kod kanona losiji nego kod nikona. 70-200 2.8 je stvarno sjajan objektiv, ali kao sto sam rekao...nikonov klasic...nit bolji nit gori. usotalom 70-200 opseg za te pare moze i moja baba da napravi.
kit objektivi su bez veze, tu je nikon dosta ozbiljniji. u principu gledajuci nikon pravi bolju optiku.
zaboraviti minoltu i pentaxa i olimpusa... je suludo, a staviti kanona ispred njih u kvalitetu. ma koliko oni ispali iz digitalne DSLR trke, to su opticki giganti.
 
ima-li-koga-tu je napisao(la):
to nije IS objektiv, naravno, pogresio sam.

Nisam ni sumnjao da je to obicna omaska, ali te i dalje pitam ono od gore ;)

Ako si nesto ti snimao postuj 100 % crop, dobro bi posluzilo za ilustraciju....

Eh, zajedno postovasmo...

Slazem se da Canon ne ume za napravo dobar wide-zoom, a u ostalom je klanica opasna, ali se rasplet cini mi se nazire...
 
Poslednja izmena:
objektivi se kao sto znas jako komplikovano testiraju i imaju svoje dobre ili lose strane.
tako da 100% cropove mogu da postujem ali nista to ne dokazuje. imam iskustva sa mnostvom objektiva i samo iznosim praksu.
sto se tice raspleta, pa nikon je izbacio svoj 12-24 jos pre godinu i nesto ako se ne varam, cak je slikano sa njim i za naconalnu geografiju + D1X. pretpostavicemo da je dobar objektiv. nisam bas radio sa njim ali sam se igrao. krivi previse za moj ukus ali je odlican. ali svaki toliko siroki ce da krivi jos mnostvo godina.
sumnjam da ce kanonov 10-XY biti nesto bolji. tako da se rasplet bas i ne nazire.
 
Sta se desava kad se stavi IS objektiv na Minoltu 7D? Da li se vrsi jos efikasnija stabilizacija ili..?
 
Zaboravih da dodam jos par stvari - jedan od Minoltinih direktora je rekao da AS mehanizam u 7D ima MTBF (ocekivano trajanje) bar 2-3 puta duze nego shutter (zatvarac).
Jedna mana AS sistema ostaje to sto, zbog principa rada - senzor se mrda uglavnom po parmm, ali moze u ekstremu i do 5-10mm, nece dobro raditi sa APS objektivima, tj. novom serijom objektiva podesenim za manje senzore.

Novi Tamroni (18-200 i 11-18) mi se vrlo, vrlo dopadaju :p.
 
Aleksandar je napisao(la):
...Novi Tamroni (18-200 i 11-18) mi se vrlo, vrlo dopadaju :p.
I meni, samo jos da vidimo prve fotke ... ili si ih mozda vec negde video ?

AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di-II LD ASPHERICAL (IF) MACRO
AF_18-200MM_3.5-6.3_XR_DI-II_LD_IF_MACRO.JPG
LINK
 
Poslednja izmena:
Aleksandar je napisao(la):
Novi Tamroni (18-200 i 11-18) mi se vrlo, vrlo dopadaju :p.

Jel' ovo meni upuceno ? ;)

Nisam rekao da su losi, naprotiv, jedino sam konstatovao da ne pripadaju klasi o kojoj smo tada govorili
 
Ne, samo si me podsetio na njih, u kontekstu da je steta ako na Minoltu 7D ne bi mogli da idu, zbog AS-a.
Inace, ako kvalitet bude kao Tamron 28-300 XR, a nadam se i malo boljem, zbog manje stakla i "digitalnoj nameni", taj bih objektiv drzao na svom D30 bar 80-90% vremena..
Inace, ume i makro do 1:2.7 .
 
Ima li neko odgovor na moje početničko pitanje?
 
Laza je napisao(la):
Ima li neko odgovor na moje početničko pitanje?
Ja mislim da i ne postoji IS objektiv koji bi mogao na nju da se nakaci. A sa druge strane ko zna nasta bi licio rezultat :trust:
 
ne verujem da bi ta kombinacija radila. kada gledas kroz is objektiv koji je aktivan kada se drmas on drma lece bas na brzi trzaj, kao elektricni impuls. tako nekako rade i as. znaci ne verujem da bise razumeli. tj. kada bi imali neki procesor koji bi ih usaglasavo...teorestki mozda, ali opet sta bi se dobilo.
meni je ta fora sa pomeranjem cipa super, medjutim stvarno je pitanje da li se on drzi u ravni konstantno. verovatno da znaju sta rade. na kraju krajeva i svaki objektivom se koriscenjem razglavi pa negde djida, bilo bi super kada bi imali besplatan pregled tog sistema svakih 50.000KM :)
 
Takva stvar zasigurno nije moguca.

Osim toga, od kad postoji AS plasim se njene eventualne vertikalne (napred-nazad) komponente i gotovo da sam siguran da je upravo ona uzrok velikog procenta blur-ovanih snimaka na Minoltama
 
Nebojsa Milanovic je napisao(la):
i gotovo da sam siguran da je upravo ona uzrok velikog procenta blur-ovanih snimaka na Minoltama
ajde? pa što im ne javiš onda da im pomogneš u rešavanju tog problema

mislim nebojša, jel su tebi kočnice otkazale?
 
Poslednja izmena:
skinuo sam onu uspravnu katedralu, i ona je ostra. lose eksponirana, ali je super ostra i slika mi se dopada.
mm...sutra cu na poslu sve da skinem...jedva cekam.
da li su se i vama skinule fotke u BMP formatu, garant jesu?
 
???

Da li ste vi uopste pogledali testove, a POGOTOVO test snimke, evo samo jednog

http://www.dcresource.com/reviews/minolta/dimage_a2-review/

Recite sada svi iskreno, da li bi vi, nakon ovoga, u zemlji Srbiji (dakle, gde je Singapur ili "tetka iz Amerike" jedini nacin za nabavku opreme) dali 1000 EUR za aparat koji pravi ovakav snimak??

http://www.dcresource.com/reviews/minolta/dimage_a2-review/PICT0005.JPG

(predlazem da ga svi pogledaju),

ili je ipak u pitanju demagogija i neozbiljno nad*ebavanje?

Rekoh vec da sam se kada je izasla A 2 po specifikacijama zaljubio u nju, ali kada sam video snimke....

Posle smo utvrdili da jedan deo krivice nosi ocajna JPEG obrada (pa smo se podelili na one kojima jeste i kojima nije smor raditi stalno u RAW-u), ali ovaj misteriozni blur ostaje kao zao duh iznad glava...

P. S. Vrlo sam ozbiljan kada sam pitao da li bi neko kupio aparat koji je na testu dao takav snimak i molim i da i vi budete takvi i pri odgovoru..
 
Vrh Dno