Šta je novo?

Metro Exodus

Ja ovo blage veze nisam imao, moram opet preci cisto da pokusam i sa ovim good endom
Pazi ima bas dosta stvari na koje moras da obratis paznju, mislim da je jedan od tih zadataka da onoj maloj nadjes igracu medveda, da onom svom saborcu nadjes gitaru da ne znam na kojoj mapi da ti ne pogine saborac, da se misiju odradis skrivajuci se i mislim da ima jos stvari od kojih ti zavisi da li ces dobijes dobar kraj. Posto si vec dva puta presao igru pogledaj na YT sta bas detaljno moras da uradis ako bas hoces dobar kraj da dobijes.

Ja sam planirao i treci put da je igram ali kada bude izasla ova nadogradjena verzija.
 
Ali ispade da je dobar kraj kanon.
 
Jako je tesko da dobijes good end, mnogo faktora ima koje moras da uradis u igri da bi dobio dobar kraj. Imas na YT sta sve treba da uradis u kojem delu igre da bio dobio zasluzeni kraj. I mislim da je suvise tesko bez toga da znas u kom delu igre treba da se pocnes sunjati a ti svi prezive i sta sve jos nema. Ja sam isto igru dva puta zavrsio i uvek los kraj.
Ma pokusao i uvek omanem negde,mozda nisam ispratio sve kako treba,moracu jos jednom kad uhvatim vremena....
 
Zato sam i napisao da je jako tesko, jer bukvalno moras da pratis svaki korak kako oni to rade pa cak ni tada nije zagarantovano da ces dobiti dobar kraj. Svaka cast onome ko je sve to ovako odkrio igrajuci.
 
Ja imao "good end" iz nehata. Nisam znao da ima različitih krajeva ali kad uporedim sa dobrim krajem na youtube to je to.
 
Uskoro stize Metro Exodus enhanced edition , 9tog maja i bice RT only igra. Jedva cekam da je predjem jos jednom , zbog ove igre sam uzeo nvidiju i sada stize poboljsana verzija sa dodatnim rt efektima. Kako najavljuju radice i sa amd karticama novije generacije.
 
Uskoro stize Metro Exodus enhanced edition , 9tog maja i bice RT only igra. Jedva cekam da je predjem jos jednom , zbog ove igre sam uzeo nvidiju i sada stize poboljsana verzija sa dodatnim rt efektima. Kako najavljuju radice i sa amd karticama novije generacije.
Sve je to lepo, ali realno u vecini slucajeva je tesko primetiti rt efekte. Bas moras da zastanes i zagledas se da bi se uocili, sto se dalo videti na klipu od DF-a za, a i onom za CP2077
 
Kao i svaku ultra-max grafiku u odnosu na "stepen niza" podesavanja, u velikoj vecini igara u prethodnih 10-15 godina. :D

Cyberpunk 2077 nije bas dobar primer.
Metro Exodus non-RT vs Enhanced je do sada mozda i najbolji primer, nebo i zemlja.
 
Poslednja izmena:
Sve je to lepo, ali realno u vecini slucajeva je tesko primetiti rt efekte. Bas moras da zastanes i zagledas se da bi se uocili, sto se dalo videti na klipu od DF-a za, a i onom za CP2077
Ja sam presao metro exodus bez rt, onda sam probao kod druga sa rt i veruj razlika je vise nego primetna jer sam zbog toga uzeo rt karticu. Cyberpunk je los primer rt implementacije ali je dlss bio ok . Probaj Metro exodus i videces da je razlika ogromna, kada se RT implementira dobro onda igra izgleda fenomenalno. Ceo zivot kupujem amd kartice i zbog metro i control sam se odlucio za nvidiju i nisam zazalio.

Edit : RT efekti u Metro menjaju i gameplay jer dosta uticu na vidno polje i brzo pronalazenje protivnika po izvoru svetla njihovih lampi.
 
Samo polako, treba i AMD da izbaci pandan DLSS-u. Valjda ovog proleca-leta.
 
Sta god da izbace ne verujem da ce moci da parira nV-i, bice vise na softverskoj bazi, dok je kod nV sw+hw u pitanju.
Tek od rdna3 mozemo da ocekujemo nesto i kod crvenih...

Meni je u principu svejedno jer za sada optimizacija i performanse u igrama (kod top modela) deluje da je bolja kod onih koji vise plate, pardon podrze dev studije...
U tom pogledu modeli im za sada "razmenjuju udarce", tj na istom su nivou u klasicnoj rasterizaciji

Kao sto rekoh, odgledah oba klipa (Metro i CP2077) od DF-a, mozda je do mene, ali stvarno je da moram da zastanem i zagledam da bi se uocile razlike...
Nije nesto sto bih primetio tokom igranja iz prve i kao drasticnu razliku, bas kao sto kazes razlika je high vs ultra-high...
 
Poslednja izmena:
+edit
Ono sto bode najvise oci u analizi EE Metroa od strane DF-a je da nisu uradili direktno poredjenje 2020 EE sa rtx on/off u direktnim scenama - jer deluje da je igra dobila i bump u kvalitetu tekstura a vecina scena kao da je selektivno odabrana da bi se prikazao nV-dijin tech na delu.
Koliko se secam i prethodne verzije Metroa su drugacije izgledale nakon sto su dobile EE tretman...
Na stranu njihovo tehnicku potkovanost, ne svidja mi se sto su neretko pokazali subjektivnost prema nV grafickim i dizali hajp od samog starta.
Posebno se dalo videti na launchu 3080 kada je Richard odradio prezentaciju i hajpovao prikazavsi selektirane naslove koja je nV odabrala... just sayin'
 
+edit
Ono sto bode najvise oci u analizi EE Metroa od strane DF-a je da nisu uradili direktno poredjenje 2020 EE sa rtx on/off u direktnim scenama - jer deluje da je igra dobila i bump u kvalitetu tekstura a vecina scena kao da je selektivno odabrana da bi se prikazao nV-dijin tech na delu.
Koliko se secam i prethodne verzije Metroa su drugacije izgledale nakon sto su dobile EE tretman...
Na stranu njihovo tehnicku potkovanost, ne svidja mi se sto su neretko pokazali subjektivnost prema nV grafickim i dizali hajp od samog starta.
Posebno se dalo videti na launchu 3080 kada je Richard odradio prezentaciju i hajpovao prikazavsi selektirane naslove koja je nV odabrala... just sayin'
Kako da prikazu rt off kada je igra rt only , ne mozes iskljuciti rt nikako.
Ja opet dodajem da je u igri metro exodus 2019 bilo vidljive razlike izmedju rt on i off i da u ee verziji moze biti samo veca razlika.

Edit : Obe firme se trude da nas izmuzu sto vise mogu , ni jedna od njih nije consumer friendly . Sto bi se reklo oba tabora su Evil.
 
Samo polako, treba i AMD da izbaci pandan DLSS-u. Valjda ovog proleca-leta.
AMD nema sta da trazi protiv NV sto se tice RT-a bar u ovoj gen. Cak i rtx 2000 serija je mnogo mnogo brza u RT-u kako u benchmark demo-ima tako i u igrama.
 
Sacekajmo njihov pandan DLSS-u. Mnogo se ocekuje jer ide u totalni mainstream - i PC i konzole.
 
Tek u sledecoj generaciji ako mogu donekle da pariraju odnosno malo da kaskaju. Tesko da ce sada moci u startu jer nemaju potreban hw na grafama kao nV, u najboljem slucaju sada mogu da izvuku bolje nego kod 1st gen nV rtx/dlss performansi. Videcemo rezultate tek kada na Xbox i PS5 devovi savladaju, a znas i sam da to obicno bude od mid EOL perioda konzola (reci ~3 godine)
Cak i kod nV bih rekao da treba peglanja jos jednu generaciju, da bi zaista bilo odlicno iako je drasticno bolje od rtx 2000 generacije.

Ovo sto Fygaro prica prica mogu da razumem da je nekome glavni selling point, ali igre poput Metroa su ipak izuzetak nego li mainstream (takoreci tech demo za nV). Cak i u nekim momentima se vidi da je previse isforsirano i deluje vestacki. (neke scene, kao unutar one srusene kuce gde je napolju sunce deluje da je kontrast nasviran, ili pak u vozu gde onaj lik lezi na krevetu)
Kada budu krenuli naslovi za 2-3 godine ako se "pelcuje" kod svih jacih naslova (i devovi bolje savladaju tech) onda cu razmotriti da li vredi ici all-in na rtx/dlss pricu. Tada ce i karte iz midrange segmenta obrisati pod sa trenutnim iz vrha ponude...
A do tada licno bih isao na kartu sa sirovim performansama - sto je i sada bio slucaj gde sam imao izbor izmedju 3070 ili 6800xt po identicnim cenama...
 
@DeRadicci Ne vezano za DLSS, pricamo specificno o raytracingu. Recimo 2080ti je mnogo brza od 6800xt i 6900xt u cp2077 na istim podesavanjima kada se ukljuci RT, znaci native rezolucija bez upotrebe dlss-a.

@Yojinbo Ne bi se bas slozio. Brze su od 1 gen nv karti koje su ionako mnogo slabije same po sebi tj. rtx 2080 pa na dole dok 2080ti je brza od najboljih AMD u igrama s rt-om. Ako uradimo specificno RT benchmark-e kao sto je port royal ili jos bolje 3d mark DXR RT bench mozemo vidjeti da RT performance nisu ni blizu 2080ti a kamo li 3080/3090. Tek ce amd 7000 serija da prevazidje nvidijinu 2+ god staru 2080ti.
 
Jasno. Nego i jedne i druge su neupotrebljive bez DLSS-a i pandana.
 
Tek u sledecoj generaciji ako mogu donekle da pariraju odnosno malo da kaskaju. Tesko da ce sada moci u startu jer nemaju potreban hw na grafama kao nV, u najboljem slucaju sada mogu da izvuku bolje nego kod 1st gen nV rtx/dlss performansi. Videcemo rezultate tek kada na Xbox i PS5 devovi savladaju, a znas i sam da to obicno bude od mid EOL perioda konzola (reci ~3 godine)
Cak i kod nV bih rekao da treba peglanja jos jednu generaciju, da bi zaista bilo odlicno iako je drasticno bolje od rtx 2000 generacije.

Ovo sto Fygaro prica prica mogu da razumem da je nekome glavni selling point, ali igre poput Metroa su ipak izuzetak nego li mainstream (takoreci tech demo za nV). Cak i u nekim momentima se vidi da je previse isforsirano i deluje vestacki. (neke scene, kao unutar one srusene kuce gde je napolju sunce deluje da je kontrast nasviran, ili pak u vozu gde onaj lik lezi na krevetu)
Kada budu krenuli naslovi za 2-3 godine ako se "pelcuje" kod svih jacih naslova (i devovi bolje savladaju tech) onda cu razmotriti da li vredi ici all-in na rtx/dlss pricu. Tada ce i karte iz midrange segmenta obrisati pod sa trenutnim iz vrha ponude...
A do tada licno bih isao na kartu sa sirovim performansama - sto je i sada bio slucaj gde sam imao izbor izmedju 3070 ili 6800xt po identicnim cenama...
Mislim da si previse optimistican sto se ovoga tice. Realnije je da nas ceka period stagnacije.

Inace, igra je deo ovomesecnog Humble Choice-a, ali nisam siguran da li je Enhanced Edition deo paketa.
 
EE je update koji dobijaju svi koji imaju igru...
HB je klot verzija bez dlc-eva
 
Na stranu nadogradnja endzina za buduce igre, meni ovo u nekim scenama, u stvari ne u nekim nego u vecini deluje veoma flat u odnosu na prethodnu verziju, nema kontrasta, nema atmosfere koju je art dizajner hteo da prikaze, sve je izbledelo i monotono, pogotovo mracne i klaustrofobicne scene koje su ako je ovo stvaran izgled igre a ne lose podesavanje i gamma bug, kompletno unistene:



Verujem da ovakav pristup osvetljenju ima pun wow efekat u nekim situacijama, ali ovde jednostavno kao da se gubi direkcija nad vizuelnim prikazom igre. Poprilicno sam siguran i da bi mnogi bez onog Old-Enhanced/RTX ON-OFF natpisa imali poteskoca da provale sta je sta a i mozda bi im se i starija verzija vise svidela.
 
Mislim da je stvar vise do YT.
Igra nema problem sa kontrastom, a meni licno smetaju te senke i svetla koje pice po licima niotkuda i koje odmah prave klasican gamey izgled. Naletao sam na nekoliko scena koje bi sigurno izgledale "naoko" bolje sa boostovanjem dodatim svetlima, pogotovo kada je samo skylight/indirect osvetljenje. Ali uvek cu radije da prihvatim realnije i interaktivno svetlo.
Metro Exodus Enhanced Edition Screenshot 2021.05.08 - 22.04.05.91.png

Metro Exodus Enhanced Edition Screenshot 2021.05.09 - 22.40.52.46.png

Metro Exodus Enhanced Edition Screenshot 2021.05.09 - 22.48.44.90.png
 
Bolji posao je odradio DF u svom klipu.


Meni sve ovo izgleda neverovatno. Ova verzija mi je zaista "gamechanger".

Lično nisam očekivao da je ovaj nivo rt-a moguć sa trenutnom generacijom hw-a.

Što se tiče art dizajna, namerno su išli sa ovom pričom, objašnjeno je u DF klipu. I naravno da artist može da se igra sa svakom scenom i to daleko lakše nego da sve radi peške.

Nikakav art dizajner, niti trud, mogu ovo da nadomeste.

To najbolje pokazuje Spiderman na PS5. Iako je tamo upotrebljen RT rudimentalan u odnosu na ovo u Metro-u, i tu je napravljena razlika u odnosu na ono što je Insomniac radio pešaka sa osvetljenjem, a oni su što se toga tiče možda i najbolji studio na svetu.
 
Igra izgleda fenomenalno , znam da su ukusi razliciti ali mi se cini kao da neki namerno ne zele da probaju igru, rt radi i na amd tako da igru mozete igrati i sa 6xxx serijom. Znam da ima onih koji ne mirisu RT i konstatno pisu da je gimick i da nema buducnost iako izgleda sve bolje i bolje.
 
Mislim da je stvar vise do YT.
Igra nema problem sa kontrastom, a meni licno smetaju te senke i svetla koje pice po licima niotkuda i koje odmah prave klasican gamey izgled. Naletao sam na nekoliko scena koje bi sigurno izgledale "naoko" bolje sa boostovanjem dodatim svetlima, pogotovo kada je samo skylight/indirect osvetljenje. Ali uvek cu radije da prihvatim realnije i interaktivno svetlo.

Pa ne znam, ja i DF klip i taj gore sto sam gledao imaju problem sa elevated blacks, onaj najgori osecaj koji mozes da imas kada hoces propisan HDR sa dinamikom i dubokim crnim bojama a dobijes ispranu sliku, mislim vidi se i u direktnom poredjenju u oba klipa. :) Zato i pitam da li je gamma bug a sumnjivo mi je da je u oba klipa jer je osvetljenje sa novim RT GI presvetlo za igru koja ima dosta delova mracnih i klaustrofobicnih delova koji i cine srz ovakve igre. Kapiram da postoji i neki dodani tonemapping i eye adaptation ali ovo meni bas isprano izgleda u mnogo scena gde uporedjuju.
Igra izgleda fenomenalno , znam da su ukusi razliciti ali mi se cini kao da neki namerno ne zele da probaju igru, rt radi i na amd tako da igru mozete igrati i sa 6xxx serijom. Znam da ima onih koji ne mirisu RT i konstatno pisu da je gimick i da nema buducnost iako izgleda sve bolje i bolje.
Niko ne spori da igra izgleda fenomenalno, ja sam prvi odusevljen igrom i presao sam je i bez RTX efekata svojevremeno uz HDR koji je odlican ali za koji je inicijalno bila muka da se namesti koliko se secam.

Problem o kom se cesto govori je taj da kada se nesto RTX hajpuje igra za vecinu igracke populacije (da oduzmemo ljude koji se bave offline renderom) samo drugacije izgleda, ne nuzno bolje. Obicni ljudi nisu trenirani da racunaju propagaciju fotona u prostoru niti ljudskoj svesti treba reci koliki intenzitet svetlosti treba da bi sve to bilo fizicki tacno. Da i ne spominjemo in your face refleksije koje su trenutno nesto sveprisutno da bi se iz nekog razloga igre zvale next-gen.
Ono sto ljudska svest (prosecnog igraca) radi je kombinacija svega, pre svega kolicine detalja (geometrije, tekstura) i mnogih drugih stvari a ne samo jedne jedine stavke (efekta) za koju se vise hajpuje da posto jelte postoji u bilo kojoj formi mora de facto da bude bolje.

Takodje, igra kao igra mora da ima vizuelni identitet, RT GI/AO/refleksije su tu samo kao sredstva da se to ostvari i dopuni ostatak, a taj ostatak ne bi trebao da bude zaostavstina stare generacije sa manje detalja vec ogroman boost u svemu. Zato uvek treba spomenuti UE5 demo i novi FS koji opisuju wow efekat kod vecine bez ikakvog "RT-a".

Da se razumemo, ja nemam problem sa RT-om ali imam sa forsiranjem istog uz neku hiperpromociju na realno vec vidjenom.
 
Nazad
Vrh Dno