Šta je novo?

Linux & games = igraonica?

Skot

Čuven
VIP član
Učlanjen(a)
24.08.2000
Poruke
1,029
Poena
649
Povodom sve ove frke koja se dize oko legalnog software-a i Windows-a koji ce kostati 79$ (dilerska cena) - htedoh da vas pitam za misljenje. Imamo recimo igraonicu - 50 racunara (ko je rekao industrija) - i da bi ona nastavila sa radom mora da ima originalan/regularno placen windows i sve igrice. E sad - zasto ne ustedeti 4000$ i staviti Linux i Half life port na Linux zajedno sa CS portom na Linux? Interesuje me sta vi mislite - koliko popularnih LAN igara je portovano na Linux i koliko je sve ovo funkcionalno? Da li je Linux dovoljno dobra platforma da bi mogla da se iskoristi za ove svrhe? Ima li ko iskustva sa ovim? itd. itd. itd.
 
Iskreno receno, za igraonicu je to slaba vajda.

1. za instaliranje mreze i stabilnost/rad iste nema nikakvih problema, cak dapace

2. ne postoje portovi mnogih omiljenih igara za linux. Jedan deo njih postoji (Quake, Heretic2, Rune, Descent3, Alpha Centauri, etc) ali otkako je pukao Loki (firma koja je radila portove), redje izlaze igre za linux. EA je nesto pricao o verzijama za lin, ali se nisam nesto udubljavao u informacije. Konkretno, mislim da ne postoje ni CS ni HL. UT ce verovatno da bude, posto je portovan i na Maca (znaci, ljudi su raspolozeni to da rade).

3. igre na linuxu nisu za dz, tj ne potpadaju pod open-source koncept. To nije problem do linuxa kao takvog, nego do firmi koje prave igre i shvataju to sve na vrlo komercijalan nacin :D a pogotovo nisu raspolozene da objave source svojih igara. Mogli su da se nadju CD-ovi koje je plasirao gore pomenuti Loki Games, ali je vecina takvih igara bila Demo verzija, tipa radi 5 nivoa, a onda corak.

4. sto se tice izbora portova, mora da se vodi racuna da na linuxu ne postoji (M$) DirectX, tako da i igre koje se portuju su uglavnom one koje nude da rade pod OpenGLom, jer njega linux fura ok. Ove demoe sam igrao i sa (Elsa) MX-om i (Asus) GTS-om su performanse sasvim ok (uz nv drivere sa sajta umesto ovih ugradjenih). Muckati linux + wine ili drugi emulator pa na njih windows igre predstavlja kombinaciju koju ne bih ni jednom adminu preporucio, ako voli sebe i zeli da vidi zenu i decu pre penzije.


Sta ces, za igranje tesko da prodje. Ocigledno da je gomila igara jedan od kljucnih faktora koji drzi MS Win tu gde jeste. Kada se napravi posten Office paket za linux, uci ce malo vise u firme, ali igre su sasvim druga prica.
 
MA bas sam sinoc pregledao po internetu i naravno prvo sto dobijes kad odes na bilo koji pretrazivac i ukucas linux games je loki! E sad - stvarno je bedak ako je puk'o jer je izgleda on prodavao port UT-a za linux. Nije problem da se plate igrice kao takve - to se ne moze izbeci - ali tih 79$ za Win mi moze priustiti 3 original igre recimo! Inace postoji port HL na Linux - kao i CS-a - jer postoji patch za CS za linux. Quake 3 Arena takodje ima za linux, ali to je otprilike kraj liste. Dobro - to i jesu najigranije igre u igraonicama - a kao sto kazes za mrezu je bog i kraljica - ali kao sto na jednom od linux site-ova nadjoh - LINUX is not for games - its for programmers! Posebna prica u svemu tome je Redhat build za Intel/Alphu/AMD i svi ti portovi koji su radjeni uglavnom za Intel build! Nema teoretskih sansi da stavljas recimo celeron na 667 umesto durona na 850!
 
Ma problem za tebe i igraonicu je u tome da ako i iskopas te igre, recimo UT, CS, Quake i sta ja znam jos - ispada da je to to. Ako je Loki stvarno puk'o, kao sto sam ja cuo, onda igraonica ostaje zaglavljena samo sa tim igrama dok (i ako) velike firme ne odluce da standardno izdaju verzije i za win/lin i za xbox i za PS(2) itd.

Mada, postoje firme kod kojih mozes da narucis sw za linux; znaci oni vec imaju dosta toga spakovanog, a mozes i da ih kontaktiras i kazes "treba mi to i to" i onda cekas odgovor. Jedna od takvih firmi je i linuxland. Mozes da vidis sa njima direktno sta i po kojoj ceni moze da se iskopa. Ako ti sta znaci, ljudi imaju i blizu, nemacku filijalu.


Skot je napisao(la):
Posebna prica u svemu tome je Redhat build za Intel/Alphu/AMD i svi ti portovi koji su radjeni uglavnom za Intel build! Nema teoretskih sansi da stavljas recimo celeron na 667 umesto durona na 850!

Nisam te sad ovde razumeo sta si hteo da kazes.

Postoji nekoliko compatibility u kojima se builduje sw, znaci -i368 za matore procesore, -i586 za P1/K5/K6 i -i686 za sve novije (Celeron, P2/3, Athlon, etc). Zato kod system requirementsa pise koju snagu procesora igra trazi. Neke igre su dolazile u vise verzija, optimizovane za i586 i za i686. Ovaj prefix "i" ne znaci da su rezervisane za intel, nego cisto tradicionalna oznaka nasledjena od i386 kao oznake za x86 procesore nasuprot alphama, riscovima, itd. Meni su ti demoi radili bez problema i na intel i na amd platformi.
 
Prodas racunare i kupis XBox-ove? 0:)
 
Nazad
Vrh Dno