Znam da LG G4 tema nije pravo mesto, ali vidim da ima dosta komentara na temu rezultata prodaje najnovijih android flagshipa, takođe se dosta nagađalo koji su razlozi zašto i LG i Samsung izlaze sa novim (višim) cenama flagshipa.
Ako želite da shvatite suštinu svih ovih promena, i bez ikakve namere da započinjem neki "android vs ios flame war" predlažem vam da pročitate ovaj tekst:
https://theoverspill.wordpress.com/...surprising-number-from-q4s-smartphone-market/
Tekst se pojavio pre nekoliko meseci i dosta je dugačak, ali ako želite da shvatite šta pokušavaju LG i Samsung,
obavezno ga pročitajte
Obratite pažnju na procenu profita po telefonu:
Faktor koji odlučuje uspešnost (i opstanak) proizvođača smartfona nije broj prodanih uređaja, nego profit po uređaju.
Npr Nokia je u trenutku najveće krize i dalje bila drugi najveći proizvođač mobilnih telefona :d
Ovo objašnjava kako Apple fokusirajući se isključivo na high end proizvode, sa malim globalnim udelom prodanih smartfona ostvaruje 90% ukupnog profita.
U međuvremenu je i udeo rastao, pa je iPhone sada npr. najprodavaniji smartfon u Kini i SAD, 2 najveća svetska tržišta.
Visoke profitne margine otvaraju prostor Apple-u za ulaganje u razvoj, omogućuju da rezerviše high end komponente od konkurencije, itd:
For Apple, the cash it rakes in is used to reinvest in factory and supply contracts in ventures for forthcoming products. If it didn’t have that surplus cash, it couldn’t buy fingerprint reader companies, lock up supplies of camera sensors, guarantee enough factory production to make 74.5m phones, fund machinery to diamond mill the sides of phones, and pay forward for whatever it’s going to do over the next two, five, ten years.
.................
By contrast, the Android OEMs whose phone divisions are living hand-to-mouth on those incredibly slim margins can’t afford to reinvest. They’re essentially at the mercy of the rest of the smartphone and component ecosystem.
Naravno da je za nas korisnike bolji "rat cena" i mogućnost da dobijemo odličan uređaj po jeftinoj ceni (npr Nexus 5 ili neki kinez), ali... Odluka Samsunga i LG-a da idu na najkvalitetnije materijale, najbolje kamere na tržištu i da se usmere prevashodno na high end segment (uključujući i cenu) je
jedini mogući put, jer je to
jedini segment koji donosi profit. Sve ostalo je preživljavanje.
Apple i dalje ima jednu veliku prednost: jedini u potpunost integriše razvoj softvera i hardvera za smartfon: od dizajna "srca" smartfona - custom procesora (gde mu je rival Qualcom, drugi proizvođači tek počinju da odbacuju referentne dizajne i eksperimentišu sa svojim custom procesorima ), preko samostalnog razvoja OS-a (gde mu je rival Google, softver drugih proizvođača svodi se na "skin" za Googlov OS), pa do posedovanja sopstvenog App Store-a i potpune kontrole nad njim, uključujući i 30% profita od svake prodane aplikacije.
Samsung je jedini koji u potpunosti pokušava da kopira Apple-ov model, ali su neki segmenti (Tizen OS, Samsung Galaxy Apps) i dalje u eksperimentalnoj fazi.
Samsung, LG i Sony zato imaju neke značajne druge prednosti, poput činjenice da sami proizvode veliki deo komponenti (ekrani, senzori, flash memorije, itd), što im omogućuje da obezbede premijum komponente za svoje smartfone po proizvodnoj ceni i ujedno profitiraju na prodaji komponenti konkurenciji.