Šta je novo?

Letnje gume

U autoindustriji sam i godine sam proveo radeci u ovlascenim servisima i znam sta najcesce ide uz nove aute, tj kakve gume. Naravno sve zavisi od brenda do brenda, tj kategorije vozila.
Za nize i srednje klase vozila idu ECO gume i taj naziv najcesce imaju i u svom nazivu i ta guma je sve samo ne kvalitetna tj nista posebno i prosecnom vozacu ce biti ok. Uostalom kada guma i posle 40-50k km ima ~6mm sare sve je jasno o kakvoj smesi je rec.
Ne mogu nikako da pohvatam šta hoćeš da kažeš. Kažeš da zavisi od brenda kategorije, a onda da u 2 od 3 kategorije idu loše gume.
ECO gume su loše - one su sve samo ne kvalitetne tj. ništa posebno i prosečnom vozaču će biti ok. Jesu li loše ili nisu kvalitetne ili nisu ništa posebno ili su ok?

Na novoj 206ci bile michelin, na i30 bio henkok, na 3008 michelin. Automobili niže i srednje klase, nek i nisu premijum gume al svakako ne "******" ili šta god si napisao iza zvezdica.

Jedino što se slažem jeste da ima slučajeva takvih, ali daleko od toga da je to u većini slučajeva. Šta posle ljudi stave na njih je druga priča.
 
Zavisi od brenda i kategorije vozila i ne idu na sve kategorije vozila ECO gume a opet sve zavisi od brenda, je li Hyundai, VW, Stelantis grupa, Reno ili neki premium brend. Prosto recimo ako kupis Stelvia neces dobiti Eco gumu kao sto ces je dobiti na nekom reno cliu ili drugom auto slicne kategorije. Recimo Hyundai sva vozila isporucuje (bar je tako bilo pre 3 godine) sa Hankook gumama, i na I10 i Hyundai u Tucson u Ultimate opremi ali ne secam se tacnog modela gume a znam da nije bila eco varijanta kao kod Contija recimo.
A vozacu kome je bitno samo da ima sare je i ECO guma dobra dok ne prodje par godina pa se zapita sto su mi ove gume toliko bucne..? A taj vozac je prosecan, striktno se drzi ogranicenja i vozi kao po jajima, itd.
Francuski Brend naravno da ce staviti Michelin gumu ali ne sigurno neki model iz vise klase, vec nizu ako ne i najnizu klasu gume.
Jel postoji jos neka nedoumica?
 
Nemam ja nedoumice, nego pokušam da razumem zašto pričaš stvari koje nisu tačne a iz autoindustrije si, kako kažeš.

"Za nize i srednje klase vozila idu ECO gume...", "... i na I10 i Hyundai u Tucson u Ultimate opremi ali ne secam se tacnog modela gume a znam da nije bila eco varijanta"

Kako sad na Hyundaiju i10 nisu ECO gume?

"Francuski Brend naravno da ce staviti Michelin gumu ali ne sigurno neki model iz vise klase, vec nizu ako ne i najnizu klasu gume."

Šta reći na ovakvu konstataciju... Jel Primacy 4 niža ili najniža klasa gume?
 
Iz tog razloga pise da je od brenda do brenda, neki se ciganisu sa gumama neki ne. Uostalom ako ti je tesko da shvatis napisano pokreni se i obidji salone vozila pa se uveri sam.
Conti Eco contact guma je smece kao i ostale gume koje idu uz nova vozila a imaju oznaku Eco. Kraj price.
 
Ja probao argumentovano, a ti na nivou osnovne škole. Kad se ego umeša tu jeste kraj priče.
 
Zapravo Hyundai Tucson dolazi bas sa Continental EcoContact gumama i u Ultimate varijanti.. isto je i za N Line... A Francuzi idu i sa drugim proizvodjacima, ne samo Michelin, pa tako npr Renault Rafale i to u ESPRIT ALPINE ide sa Bridgestone gumama... Siguran sam da ima jos mnogo drugih primera ali za ove znam jer sam testirao...

Nije dobro nikada generalizovati, a iskreno bih voleo da vidim tu Eco gumu koja posle 50k ima 6mm sare kada kod moje gospodje sa bukvalno baba sa skracenom nogom voznjom i 15k km Continental EcoContact 6 je vec na 5,5mm bas menjao pre neki dan ( sto znaci da je potroseno 1mm za nesto manje od dve sezone i 15km jer dolazi sa 6,5mm)
 
Ja sam video svojevremeno Michelin Energy saver star 10 godina a šara 5-6mm. I to na nekoliko vozila.
Naravno guma kao kamen, ne liči ni na šta, ali vlasnici bili u fazonu "šta bre ne valja, gle kolika šara".
 
Super, samo ti fali broj km koje su presle bez toga dzabe diskutujemo... moze i da ostane na pocetnoj dubini sare od 7,5mm ( ako se dobro secam, davno ih je zena imala na A klasi) ako se ne voze :)

A inace, te gume su bas reklamirane kao najizdrzljivije, secam se da je bila kampanja da tipa preko 20k km duze traju od konkurenata i da daju garanciju i preko 100k km za neke brzinske indexe...

I samo da budem jasan, nema dileme da su Eco gume pravljene da budu izdrzljivije ali trose se i one, budimo realni....
 
Управо те Energy Saver сам користио пре 15-20 година у Бг и нисам приметио да трају посебно дуго, додуше возио сам прилично оштро па су гуме, плочице и дискови ишли редовно на замену. Сад кад све сам плаћам, и возим скандинавски лагано више водим рачуна и пратим како се понашају делови. :Д

Јуче коначно замених гуме, Nokian Hakka Black 3, лепо се возе по хладњикавом времену и влажном путу, одличне приликом преласка преко барица, једина мана за сад је, иако су генерално тихе праве неки хучећи звук позади, доста израженији него са зимским.
 
Super, samo ti fali broj km koje su presle bez toga dzabe diskutujemo... moze i da ostane na pocetnoj dubini sare od 7,5mm ( ako se dobro secam, davno ih je zena imala na A klasi) ako se ne voze :)

A inace, te gume su bas reklamirane kao najizdrzljivije, secam se da je bila kampanja da tipa preko 20k km duze traju od konkurenata i da daju garanciju i preko 100k km za neke brzinske indexe...

I samo da budem jasan, nema dileme da su Eco gume pravljene da budu izdrzljivije ali trose se i one, budimo realni....
U većini slučajeva bile na novim automobilima, prelazilo se sa tim letnjim minimalno 10 hiljada km.
Jedne sam pokušao i ja da vozim na nekadašnjem autu, kupio ih sa njima. Bile stare nekih 7-8 godina ne sećam se, na svakom kočenju na mokrom se uključivao ABS, klizale i odmah sam ih bacio.
Možda su ih u nekom trenutku popravili, ali ja sam bežao od njih u širokom luku.
 
Ja uzeo za ovu sezonu Michelin Primacy 4, 215/65/R17, skinute sa nove Kia Sportage prošle godine, dot 2723. Za sada odlične, tihe i udobne.
 


Ja sam pre par dana bio u razmisljanju sta uzeti i na kraju resim da uzmem Conti SC7, medjutim kod nas imaju samo sa oznakom EVc. Nema nigde zvanicnih informacija koliko se zapravo razlikuju od "obicnih" guma pa sam ih preskocio.

Na kraju uzet GY Asymetric 6. Cekam montazu.
Da sam naleteo na ovaj video na vreme verovatno bi odluka bila drugacija, nekako sam Pirelli preskocio i uopste ga nisam razmatrao.
 
Pozdrav, treba da kupim letnje gume za Hyudai Tucson, dimenzije 225/60/R17, pa sam baš u dilemi jer ne razmatram mnogo ove najjeftinije, a iz srednje klase su isto dosta jake sa cenama. Mislio sam prvo Fulda EcoControl, koje su oko 60.000 RSD ali preko Ananasa može i malo jeftinije, ali opet ne znam da li vredi tih para, jre ne znam da li je to model HP2, koji je kao malo bolji...

Pre bih možda dodao malo i uzeo Hankook VentusPrime4 - K135A za 68.000 RSD, možda u KemoImpex odobre i neki popust za keš, nego da idem na Fuldu. Hankook su inače i fabričke za Hyundai Tucson treće generacije. Takođe me je zaintrigiralo malo što sam našao Continental ContiPremiumContact 5 - 99V za 52.000 RSD, što je nerelano niska cena za Continental u ovim dimenzijama, pa moram da vidim koliko imaju na stanju i koji je DOT uopšte, ali eto da pitam da li je ovo dobar izbor u slučaju da je tu sve ok?

Imam i zimski set, tako da, s obzirom da prelazim godišnje maksimalno 10.000 km, neće se puno trošiti i bio bih zadovoljan da me služi četiri, pet sezona kako treba ako uzmem kvalitetnije. Nisam razmatrao ove jeftinije poput Lassa Competus HP, koja je oko 45.000 RSD, odnosno Firestone RoadHawk 2, koja je oko 54.000 RSD, a do 45k imaju i Taurus, Nexen, Sava... Hvala unapred.
 
Nexen je fin izbor za tu cenu.
 
Nexen je ok, probaj Hankok da nadjes na nekoj akciji.
Licno sam misljenja da treba zaobici budget gume jer one u najboljem slucaju su dobre u jednom segmentu. Meni je prethodni auto stigao sa najjeftinijim novim gumama i sve sam odlagao zamenu danas za sutra i na kraju nisam mogao da zakocim kada je trebalo i slupao auto. Da sam imao bolje gume stao bi sigurno.
 
Pozdrav, treba da kupim letnje gume za Hyudai Tucson, dimenzije 225/60/R17, pa sam baš u dilemi jer ne razmatram mnogo ove najjeftinije, a iz srednje klase su isto dosta jake sa cenama. Mislio sam prvo Fulda EcoControl, koje su oko 60.000 RSD ali preko Ananasa može i malo jeftinije, ali opet ne znam da li vredi tih para, jre ne znam da li je to model HP2, koji je kao malo bolji...

Pre bih možda dodao malo i uzeo Hankook VentusPrime4 - K135A za 68.000 RSD, možda u KemoImpex odobre i neki popust za keš, nego da idem na Fuldu. Hankook su inače i fabričke za Hyundai Tucson treće generacije. Takođe me je zaintrigiralo malo što sam našao Continental ContiPremiumContact 5 - 99V za 52.000 RSD, što je nerelano niska cena za Continental u ovim dimenzijama, pa moram da vidim koliko imaju na stanju i koji je DOT uopšte, ali eto da pitam da li je ovo dobar izbor u slučaju da je tu sve ok?

Imam i zimski set, tako da, s obzirom da prelazim godišnje maksimalno 10.000 km, neće se puno trošiti i bio bih zadovoljan da me služi četiri, pet sezona kako treba ako uzmem kvalitetnije. Nisam razmatrao ove jeftinije poput Lassa Competus HP, koja je oko 45.000 RSD, odnosno Firestone RoadHawk 2, koja je oko 54.000 RSD, a do 45k imaju i Taurus, Nexen, Sava... Hvala unapred.
Preporuka za Hankook ventus prime4. Naravno i te conty ali je to verovatno jako star dot.
Ne bih razmišljao o ostalim koje si naveo
 
I ja sam najbliži njima jer je razlika mala u odnosu na Fuldu, mada je dosta jaka cena kod KemoImpexa, a niko ih drugi ne prodaje pa da može da bude jeftinije... Neko je pisao, da li ovde ili sam video negde drugde, da se brzo troše, pa ako može neko da proceni sa nekih 5.000 km po sezoni koliko mogu da traju?

Ako treba da gleda i Nexen, koje da gledam jer ih ima više? Uglavnom je gradska vožnja, auto put, ređe van Beograda...

Edit: One Conti od 13.000 RSD imaju samo dve na stanju, pa ako nekome trebaju, ja sam više za to da uzmem četiri iste...
 
Poslednja izmena:
@Darko3
Ja sam na prošlom autu imao ventusprime4 i prodao sam ga nakon dve sezone sa tim gumama. Ja po sezoni prelazim oko 12-15k, znači imale su oko 25-30k i nisu bile uopšte puno potrošene. Mogle su bar još dve-tri sezone. Tako da nisu tačne te informacije da se brzo troše, odnosno ti sa tvojom kilometražom ih nećeš ni potrošiti pre nego što ostare.
Fulda i Nexen jesu solidne gume i ništa više od toga, tipične gume srednje klase. Ove ventus prime4, iako zvanično Hankook ne pripada premium klasi nisu ništa lošije od premiuma. To guma kojom se oni trude da uđu u premium segment
 
 
Nije ništa čudno, nisam se izrazio.
Gledao sam sebi gume, pa reko ako još neko bude gledao te jeftinije, da ima pregledno podatke sa testova (na kom su se našla ta dva modela). A vidim da sam zaboravio navesti modele - Intensa UHP 2 i S Fit EQ+. Ovaj drugi jeftiniji oko 22€ (nije presudno, samo fan fekt).
Mišljenja - mislio sam na to da li ima neko iskustvo sa Laufennom? To je Hankook-ov budžet brend.

Linglong Sport Master me je šokirao, kako se pokazao dobro u nekim disciplinama, na najnovijem AutoBild testu iz 2025. Bolje nego ta dva modela gore, a za daleko manje pare. Ali na ADAC-ovom testu i HAK-ovom nije bio tako sjajan rezultat, doduše to nisu testovi od ove godine. Ili je taj (previše) namješten ili su oni tu nešto petljali oko smjese za 2025. godinu, a možda i oboje? Mislim moguće je da hoće da se probiju na tržištu Evrope, pa da imaju agresivnu cijenu i Šaomi je nudio mnogo za malo para...
 
Мана Линглонга и сл. је што нису конзистентни, квалитет варира од модела до модела и од серије до серије, стално избацују неке нове моделе, и на крају немаш појма какве гуме те чекају и како ће се понашати за годину-две-пет. Ја имам ок искуства на мањим колима и са лаганом локалном вожњом, али сам их прескочио овај пут за главни ауто. Чињеница је да напредују.
 
Ja sam vozio linglong na rentiranom hyundai i10 automatic, kapiram da je neki budžet model gume. Ne možeš da pređeš raskrsnicu iz stanja stajanja bez makar sekundu dve proklizavanja. Guma iz 2024, pristojna šara. Kada su ga mesec dana kasnije prebacili na zimske wintere, problem skoro pa nestao.
 
Nije ništa čudno, nisam se izrazio.
Gledao sam sebi gume, pa reko ako još neko bude gledao te jeftinije, da ima pregledno podatke sa testova (na kom su se našla ta dva modela). A vidim da sam zaboravio navesti modele - Intensa UHP 2 i S Fit EQ+. Ovaj drugi jeftiniji oko 22€ (nije presudno, samo fan fekt).
Mišljenja - mislio sam na to da li ima neko iskustvo sa Laufennom? To je Hankook-ov budžet brend.

Linglong Sport Master me je šokirao, kako se pokazao dobro u nekim disciplinama, na najnovijem AutoBild testu iz 2025. Bolje nego ta dva modela gore, a za daleko manje pare. Ali na ADAC-ovom testu i HAK-ovom nije bio tako sjajan rezultat, doduše to nisu testovi od ove godine. Ili je taj (previše) namješten ili su oni tu nešto petljali oko smjese za 2025. godinu, a možda i oboje? Mislim moguće je da hoće da se probiju na tržištu Evrope, pa da imaju agresivnu cijenu i Šaomi je nudio mnogo za malo para...
Sava je malo bolja od Laufenna. Koliko je skuplja Fulda Sportcontrol 2 u tvojoj dimenziji?
Bolja je od obe navedene, pogotovo na mokrom.
 
Ne možeš da pređeš raskrsnicu iz stanja stajanja bez makar sekundu dve proklizavanja. Guma iz 2024, pristojna šara.
Haha, smanji malo... Mislim, ovo bi trebalo da je ozbiljan forum. Dobro, znam da su vozaci kao pecarosi - Ovol'ko joj oko... ali nemojte vise. Ti ne mozes da predjes raskrsnicu jer gume proklizavaju, kolega gore pise da su gume krive sto se slupao (a nije kriv nacin voznje, neprilagodjena brzina...) Dajte malo objektivnosti, nece da skodi.
 
Ja imadoh sa Riken uhp problem po kiši pri polasku iz mesta. Asr se skoro uvek palio.
 
Green-max HP010 не проклизава тек тако, додуше и ауто је 208 са 1,2 мотором.
Иначе разлике могу бити итекако драстичне при кочењу, ако на тесту нових гума буде 15 и више метара, у реалности кад треба прикочити са излизаним старим и лошим гумама - рецепт за проблеме.
 
To je najveća razlika između vrha i dna ponude. PS4S skoro za đubre napred, 3mm, po mokrom koče zakivaju. Uvek imati u vidu, ako će do panja da se potroši guma na autu koji se dosta vozi, skuplja guma u startu može biti jeftinija po km, čak i ako se ne uzme u obzir da će biti neuporedivo bolja i bezbednija svaki taj km.
 
Nazad
Vrh Dno