Šta je novo?

Letnje gume

Razmišljam o kupovini all season guma, za jedan od dva automobila. Automobil je trocilindras, 1.0, manje se vozi u zimskom periodu, do sada sam imao 2 seta za taj automobil uz 2 seta za drugi automobil....

Sada bih da smanjim silne gume i bar na jednom automobilu ostavim all season. Ne znam koliko je takva odluka pametna, brdsko-planinski kraj, ali uzimajući u obzir promjene klime i manju kilometražu, čini mi se da je ta opcija bolja od čuvanja i menjanja 8 guma po sezoni....

U opticaju su mi, dimenzija 185 65 R15

Viking Fourtech plus
Matador MP62 All weather
Barum Quartaris 5

Kao poslednja solucija razmotrio bih i Orium/Riken/Tigar/Taurus All season klonove.

Šta mi je činiti?
Imam Viking zimske, i zadovoljan sam.
 
Pa po meni džabe AS guma koja je deklarisana C ili D za kišu, vise vozimo po kiši nego po snegu.
Bio sam ubeđen da zbog sara V oblika kod AS brže izbacuje vodu.
 
Šare su svima ok, ne valja materijal. To je gde se štedi na jeftinoj gumi.
 
Малтене пола возила у Бг још увек имају зимске гуме, ваљда као неку ас-варијанту, иако су апсолутно неадекватне већ при тренутним температурама, а камоли летњим. АС гуме су компромисно решење, свакако пуно боље од претходно поменуте варијанте. За велике брзине и оштрију вожњу два квалитетна сета и даље немају алтернативу.
 
Pa po meni džabe AS guma koja je deklarisana C ili D za kišu, vise vozimo po kiši nego po snegu.
Bio sam ubeđen da zbog sara V oblika kod AS brže izbacuje vodu.
Pa svaka guma predstavlja skup kompromisa, a i prosečan vozač treba da vozi umereno, a ne da izigrava Hamiltona u svom automobilu od 3-5k evra.

https://www.thetirelab.com/rankings/summer/wet/
Pogledaj kako izgledaju šare tih guma, i uporedi sa dizajnom AS guma.

Fazon je to što su AS gume srednje i premijum klase dovoljno dobre za sve uslove i normalnu vožnju (pa i dok pljušti kiša), dok su letnje gume su neupotrebljive zimi, po bljuzgavici, snegu, niskim temperaturama itd.
Čak i ove jeftine Riken/Tigar/Taurus klon zimske su po kiši mnogo bolje od očajnih starih Wintera (lično sam se uverio u to), jer ako je sa njima moguće sigurno voziti suv od tonu i po preko planinskih prevoja u toku pljuska, onda mid ili premijum AS gume samo mogu da budu bolje i sigurnije u tim uslovima, odnosno mogu da pruže i malo oštriju vožnju, ako je to potrebno.

A ko planira da testira limite automobila, fizike i svojih sposobnosti, neka plati termin na stazi.
 
Poslednja izmena:
Imam Viking zimske, i zadovoljan sam.
Kupio pre par dana 4 Viking Four Tech Plus AS, frišak DOT, mesec dana stare tako da sam od septembra fulltime AS style. Za 3-cilindraša od 999cc mislim da ċe sasvim odgovarati. Four Tech plus je naslednik Four Tech modela, nova smesa. Na prvi dodir, pogled i utisak, veoma meka guma a šara joj više vuče na zimsku....

Na drugom, veċem, težem, snažnijem automobilu, ostaje letnji + zimski set.
 
@lmaster - vozim ih od prosle sezone, ne prestaju da odusevljavaju. Ko hoce da kupi "nova kola", nek kupi ovu gumu. 😉😊
 
Izmislio je toplu vodu. Kupis premium gumu i hvalis je i savetujes da to urade svi.
Ne zele svi da daju ~500-600e za 4 gume, na stranu da li imaju ili ne, prosto ne zele.
Premium je premium, sve jasno, ali ima odlicnih guma za mnogo manje novce.
Kupio pre par dana 4 Viking Four Tech Plus AS, frišak DOT, mesec dana stare tako da sam od septembra fulltime AS style. Za 3-cilindraša od 999cc mislim da ċe sasvim odgovarati. Four Tech plus je naslednik Four Tech modela, nova smesa. Na prvi dodir, pogled i utisak, veoma meka guma a šara joj više vuče na zimsku....

Na drugom, veċem, težem, snažnijem automobilu, ostaje letnji + zimski set.
Radice posao dobro, samo pazljivo oko ivicnjaka i ostrijih ivica, mekane bokove ima Viking i lako se sece/cepa. Ja ih iz tog razloga ne preporucujem nikome jer znam kakve oranice imamo po BG i ostatku nase lepe drzavice.
 
Izmislio je toplu vodu. Kupis premium gumu i hvalis je i savetujes da to urade svi.
Ne zele svi da daju ~500-600e za 4 gume, na stranu da li imaju ili ne, prosto ne zele.
Premium je premium, sve jasno, ali ima odlicnih guma za mnogo manje novce.

Zapravo, verovatno su i skuplje od toga.
Kao što kod jeftinih modela postoje dobre gume, tako i kod premium ranga postoje loši.

Svaka preporuka, na osnovu iskustva, je dobro došla.

Meni su fabričke gume bile Hankook, i letnje i zimske. Kada sam prešao na zimske Michelin, kao da je klasu bolji auto, pa sam ovog proleća i letnje uzeo Primacy 4+. Kada gledate oznaku, pisaće Primacy 4, a ovo plus je simbol na potpuno drugom delu oboda gume.
Prešao sam tek nekoliko hiljada, pa nemam realan feedback, ali za sada nisam nezadovoljan.
Dimenzije su 225/60/17
 
Ja sam letnjim Conti Premium Contact 6 prezadovoljan na tonu i po teškom automobilu. Ko god može da ih priušti neće pogrešiti.
Edit: dimenzija 215/55/17
 
Obicno gume koje dolaze uz nova vozila nisu premium model iako su premium brend.
Recimo Continental eco contact je smece guma, posle par godina je plastika a sara kao onog dana kad je vozilo isporuceno.
 
Neverovatno mi je da ne mogu da nadjem 235 50 r17 continental premium contact 7 (te dimenzije su preporuka fabrike, ne znam koliko je problematicno ako bih promenio dimenziju)
Ne znam da li je ta dimenzija nestandardna?
Osim kemoimpex i beoguma gde jos gledate kad kupujete?
 
Poslednja izmena:
@PJ Ne znam koji si model imao.. Hankook ventus prime je top guma.
Nije. Ne toliko koliko je hvale a i ja nisam preterano zadovoljan (205/55/16 V). Vozim ... muški, u svim uslovima, prilikama i godišnjim dobima.
 
@PJ Ne znam koji si model imao.. Hankook ventus prime je top guma.

Letnje Ventus Prime2, a pošto sam auto kupio u Novembru, odmah stavili Winter i*Cept EVO2.

Promena vozila je sama za sebe bila velika, pa to sa gumama nisam ni primetio. Sa benzinca, koji sam uredno vozio na 4k+ rpm, sedište takvo da imaš utisak da ćeš guzicom da drljaš po asfaltu, prešao u 400+kg teži SUV, dizel, sa automatskim menjačem i visokim sedenjem. Economy menja brzine na 1700rpm, a Sport na 2200. Veće obrtaje sam video samo u kick down ili na većim brzinama u sedmoj brzini.

Kada sam promenio gume, ozbiljno bolje vozilo. Ili bar meni više odgovara.
 
@cof - sta vozis tacno?

@MiloshBg - sta te tacno trigerovalo za ovakvo pisanje!? Najgore je stedeti na sebi! Ljudi koji mogu a nece da kupe premium klasu pneumatika su za mene ljudi sa donjeg dela intelektualnog spektra, tako da se izrazim. Razumem da neko ne moze, to je sve ok, zato i postoji srednja klasa, ali opet jako je malo stvari u zivotu koje mogu tako direktno da uticu na zivot i buducnost tebe i tvoje porodice/kosevecvozisatobom. Ne kupuju se svaki dan, a razlike u ceni za 4 komada moze da bude samo rucak za 4 u dobrom restoranu. Nije vredno ni diskusije jbt.
 
Internet prodaja guma ubedljivo najjefitniji, ne garantuju za DOT ali mozes da vratis tj ne preuzmes ako ti neodgovara DOT
Neverovatno mi je da ne mogu da nadjem 235 50 r17 continental premium contact 7 (te dimenzije su preporuka fabrike, ne znam koliko je problematicno ako bih promenio dimenziju)
Ne znam da li je ta dimenzija nestandardna?
Osim kemoimpex i beoguma gde jos gledate kad kupujete?
 
  • Like
Reagovanja: cof
@Marti Misterija
Ford mondeo mk5 2014 2.0 tdci 150ks karavan (prosli vlasnik je cipovao auto na 180ks)

Vidim da lav auto ima 225 50 r17 premium contact 7 (makar na sajtu), pretpostqvljam da bih to mogao da uzmem umesto 235 50 r17?
 
Ali računaj da će u tom slučaju karavan (koji je u startu nizak) biti još niži, možda će izgubiti i ceo centimetar klirensa. Imaš kalkulatore na netu pa proveri.
A može da se izgubi malo i na udobnosti, neko će primetiti to, neko neće.
 
Poslednja izmena:
Gledajuci kalkulator deluje mi da bi mozda bilo bolje gledati 215 55 r17
 
Ali računaj da će u tom slučaju karavan (koji je u startu nizak) biti još niži, možda će izgubiti i ceo centimetar klirensa. Imaš kalkulatore na netu pa proveri.
A može da se izgubi malo i na udobnosti, neko će primetiti to, neko neće.
cek zar nije 225 i 235 sirina ga gume a ne visina?
Gledajuci kalkulator deluje mi da bi mozda bilo bolje gledati 215 55 r17
bice ti auto udobniji sa tom gumom sakako mislim da za normlanu voznju skroz fin izbor
 
Primer: 225/50 R17
50 = procentualni odnos između visine bočnog zida i širine gume. Dakle, visina bočnog zida ove gume iznosi 50% širine gume.

Razlika u slučaju koji je @cof naveo: https://tiresize.com/comparison/
 
Auh
Original ford 17" su felne
stare gume su 235 50 , ne znam da li bi 215 55 pasovale 🤦
 
Тешко, мени су и 215 у односу на оригиналне 225 лоше легле, а и фелна је била пуно изложенија за оштећења.
 
Vrh Dno