Šta je novo?

Letnje gume

Pozdrav svima, treba da kupim nove 4 gume i na ograničenom sam budžetu. Nebih da kupujem polovne premium. Našao sam dva brenda:
  • Triangle RELIAX TOURING TE307
  • Riken ROAD PERFORMANCE

Šta mi asvetujete od ove dve, a može i neki treći brend u tom cenovnom rangu.
Hvala
Licno, pre bih uzeo Tigar (Riken) nego te kineske.
 
Ljudi su jos uvek u zabludi da je sve kinesko lose. Bukvalno se sve i pravi u kini.
 
Ako mislis na mene, gde sam ja napisao da je sve kinesko lose? A, sto se tice guma, sigurno vise verujem Miselinu nego kinezima, pa makar se zvali i Triangle. Moje misljenje naravno. Vi sigurno imate neke argumenta kojima cete pokazati da su kinezi bolji od Tigra.
 
izaberi SUV opciju imaces veci izbor bar na kemo sajtu

Gledao sam. 103 je jedino ova Fulda što mi je nudio i moj vulkanizer.
U 99, možda ovaj Dunlop.

Pitaću sutra ove moje šta ima u 99, pošto sam pre neki dan tražio samo 103.
 
Znam lika koji je uzimao zimske Triangle,bio je prezadovoljan.

Nije me mrzelo da uporedim,kinez ima 5 godina garancije,ova iz Pirota 3.



Sto se tice michelina guglaj malo kakve muljavine rade i kako im prolaze radnici.;)
 
Poslednja izmena:
Ma da.. eto. ja znam bar dvadesetak ljudi koji su itekako zadovoljni sa winterom. A i od mog drugara, pa od njegove tetke brat cija zena...je takodje zadovoljna tigrom.. :)

Inace, garancija bas pokazuje sta je kvalitet. Ima tako i automobilskih marki koji daju 10. godina garanciju, to mora da znaci da su najbolji na svetu.

A i to sto kazes za Miselin, to je poznata prevarantska firma. Prodaju najgori bofl kao svetsku klasu.
 
Gledao sam. 103 je jedino ova Fulda što mi je nudio i moj vulkanizer.
U 99, možda ovaj Dunlop.

Pitaću sutra ove moje šta ima u 99, pošto sam pre neki dan tražio samo 103.

Iskreno ja samo bacim oko koji je najniži index nosivosti fabrika ugradila za moj model auta i to je to..

Ako je fabrika isla na 99. Mozes bez problema.

Meni kreće od 96H

 
  • Like
Reagovanja: PJ
Iskreno ja samo bacim oko koji je najniži index nosivosti fabrika ugradila za moj model auta i to je to..

Ako je fabrika isla na 99. Mozes bez problema.

Meni kreće od 96H


Interesantan sajt. Za moj model, u mojoj dimenziji točka, kaže 99, za veći točak kaže 98. Za manji, kaže 100.

Onda idem na 99.
 
1712602968649.png

Odlican, pogotovo ko voli da experimentise sa dimenzijama
 
Mašina za balansiranje guma, kao i svaki drugi merni instrument, podleže etaloniranju.
To što neki vulkanizeri ne znaju šta je etaloniranje je već druga priča.
 
Interesantan sajt. Za moj model, u mojoj dimenziji točka, kaže 99, za veći točak kaže 98. Za manji, kaže 100.

Onda idem na 99.
Vrlo interesantan. Za moj auto uopste ne pokazuje dimenzije koje se nalaze na stikeru na vratima.
 
Za dimenzije točkova najbolje skinuti PDF za konkretan model i godište, sa sajta proizvođača, ako već nemate štampani.
 
Razmišljam o kupovini all season guma, za jedan od dva automobila. Automobil je trocilindras, 1.0, manje se vozi u zimskom periodu, do sada sam imao 2 seta za taj automobil uz 2 seta za drugi automobil....

Sada bih da smanjim silne gume i bar na jednom automobilu ostavim all season. Ne znam koliko je takva odluka pametna, brdsko-planinski kraj, ali uzimajući u obzir promjene klime i manju kilometražu, čini mi se da je ta opcija bolja od čuvanja i menjanja 8 guma po sezoni....

U opticaju su mi, dimenzija 185 65 R15

Viking Fourtech plus
Matador MP62 All weather
Barum Quartaris 5

Kao poslednja solucija razmotrio bih i Orium/Riken/Tigar/Taurus All season klonove.

Šta mi je činiti?
 
Nikako tigar,prva tri koje si naveo drzi Continental,ja bih isao na Viking ili Barum.


 
Razmišljam o kupovini all season guma, za jedan od dva automobila. Automobil je trocilindras, 1.0, manje se vozi u zimskom periodu, do sada sam imao 2 seta za taj automobil uz 2 seta za drugi automobil....

Sada bih da smanjim silne gume i bar na jednom automobilu ostavim all season. Ne znam koliko je takva odluka pametna, brdsko-planinski kraj, ali uzimajući u obzir promjene klime i manju kilometražu, čini mi se da je ta opcija bolja od čuvanja i menjanja 8 guma po sezoni....

U opticaju su mi, dimenzija 185 65 R15

Viking Fourtech plus
Matador MP62 All weather
Barum Quartaris 5

Kao poslednja solucija razmotrio bih i Orium/Riken/Tigar/Taurus All season klonove.

Šta mi je činiti?

Zaobidji Viking.
 
Ja juce preuzeh Riken 185 55 R15 AS za Hondu Jazz 1.2 da odmene matore letnje i zimske gume.

Danas imam neke obaveze pa ih najverovatnije sutra ili prekosutra montiram. Mada za gradsku (penzionersku) voznju i u normalnim vremenskim uslovima ne verujem da ce biti lose.
 
Od mene iz ličnog trogodišnjeg iskustva apsolutna preporuka za Riken (Tigar) AllSeason.
 
Poslednja izmena:
Кад препоручите (нарочито јефтине гуме) напишите барем коју димензију, на којим колима и у каквим условима и стилом возите. И мени су Рикен АС биле ок за женин Клио 1.2 и повремене лагане вожње по Београду кад смо у посети, али их не бих препоручио јер их никад нисам пробао у иоле захтевнијим условима.
 
Dobre su...ko voli proklizavanja po kisi a posebno po ledu.
 
Po kiši su kilave, po ledu i snegu iznenađujuće dobre (bar kada su nove), provereno prošle zime na planini. Što je jako čudno, s ozbirom na dizajn, trebalo bi da je obrnuto.
Ali se generalno radi o jedva prosečnoj (niskobudžetnoj) AS gumi, prihvatljivoj samo za slabije automobile i gradsku vožnju. Problem je što se te gume nalaze na ogromnom broju snažnijih automobila, pa čak i na luksuznim SUV modelima od 2-2.5 tone.
Voli Srbin da vozi tvrđavu na točkovima, al' ako može na gumama od najviše 10k din. po komadu 🤡
 
Samo da prenesem pozitivne utiske nakon Hunter balansiranja. Neverovatno mi je da na tri mesta, u radnjama koje rade godinama, nisu uspeli da balansiraju gume kako treba. Očigledno da malo ko servisira te mašine, nego dok rade za većinu - teraj.
Na dva mesta sam dao po dve i nešto hiljade dinara (treće je bilo kod drugara, pa nisam plaćao) i nisam rešio poprilično treskanje i to u dosta velikom raponu (90-150 km/h). Otišao na kraju u Uno i za 4000 din. rešio sve.
Po Hunter-u, felne su dobre, gume bez deformacija (nove, mada nije nemoguće da budu loše), ali nijedan točak nije bio dobro balansiran. Nijedan! Nije ni čudo što nisam primetio razliku kad sam promenio gume po osovinama. 😒

Bacio sam skoro 5000 din. i dobio brdo tegova, ali sad bar znam da više sigurno ne idem nigde drugde osim na Hunter.

Saznao sam više zanimljivih stvari (vezanih za auto) na Bench-u, nego na većini domaćih automobilskih foruma. 😁
 
Otišao na kraju u Uno i za 4000 din. rešio sve.
Ivan je super lik i stalno ulaže u opremu i edukaciju zaposlenih a i sam poturi leđa kada je gužva. Meni je uvek izlazio u susret kada imam neki problem a davao mi je i dobre cene za gume.
 
Hunter sam video i u LAV autu.
 
Meni je neverovatno da uglavnom letnje gume imaju bolje ocene na mokrom od AS guma.
 
Zašto? Na mokrom su uvek najbolje letnje gume, dokle god je temperatura iznad nule. One su primarno dizajnirane kao kišne gume koje su i za suvo vreme. Na potpuno suvom putu najbolje rade slik gume, koje nemaju nikakvu šaru, tako da su letnjim gumama šare zapravo hendikep na suvom putu.

Edit: da dodam, što se više smanjuje šara letnjoj gumi, ona će imati sve bolje ponašanje po suvom, i sve lošije po mokrom. OE gume koje stižu uz kola su najčešće specijalni modeli sa plićom šarom, jer se testovi bezbednosti, performansi i novinarski testovi po pravilu rade na suvom. Drugim rečima, ne kupujte OE gume ako nije cena baš fino niža, nego obične zamenske tog istog modela gume.
 
Šta tu ima neverovatno? Dizajnirane su tako da maksimalno dobro (koliko je to moguće) odvode vodu, i smanje mogućnost akvaplaninga pri nekim razumnim brzinama. Zamisli samo letnji pljusak i koliko vode ima na asfaltu, letnje gume su dizajnirane da se izbore sa tim, kao i sa visokim temepraturama.
Dok su AS gume dizajnirane tako da budu kompromis u svim uslovima, dovoljno dobre pri hladnom i vlažnom vremenu, uz smesu i šaru koje treba da omoguće dobar grip pri niskim temperaturama (i ''kopanje'' sloja snega, bljuzgavice ili blata), ali i da su prihvatljivo dobre pri letnjim temperaturama i kiši. Zato sa prosečnim AS gumama ne treba divljati u vožnji, i poslužiće sasvim dobro u našim klimatskim uslovima (osim ako neko ne vozi baš često autoputem, ili zavejanim planinama).

Još teži zadatak je napraviti dobru AT (all-terrain) gumu, ali to je neka druga tema.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno