Šta je novo?

Lanci za sneg i alternative

Milan_031

Cenjen
Učlanjen(a)
08.04.2013
Poruke
178
Poena
170
Sta najvise koristimo od zimske opreme kada zimska guma nije dovoljna?
Lanci za sneg verovatno se najvise upotrebljavaju jer su najduze na trzistu. Montaza nekada ume da bude problematicna. Ako se ne zategne dobro moze doci do raznih ostecenja tipa grebanje felne, pucanje lanca i ostecenje limarije.
Carape za tockove predpostavljam manje efektivne jer ne probijaju sneg kao lanci, ali sa druge strane veoma laka i brza montaza, nema bojazni od ostecenja vozila kao ko lanaca.
U poslednje vreme vidjam tzv vezice za sneg. Vezice su verovatno najslicnije lancima jer su tvrde i mogu dosta da uhvate u sneg. Opet kod vezica postoji sansa za ostecenjem vozila u slucaju pucanja ali je mnogo manja nego kod lanca.
Kakva su vasa iskustva, da li je lanac ipak neprikosnoven ili i ostala sredstva rade posao?
 
U slučaju vezica, vidim na online testovima da popucaju u roku od odmah čim se malo doda gas i ako treba malo grublje iščupati auto iz neke zaglavljene situacije.

Čarape, još ne mogu da pohvatam da li su prva pomoć za one sa lošim zimskim ili ne daj bože letnjim gumama, ili zaista imaju bolji grip od prave zimske gume.

Lanci su odlični kada je baš stani pani, ali opet, oni trebaju kada se treba iščupati iz neke duboko zaglavljene situacije. A tada ih je teško, a ponekad i nemoguće staviti. Staviti ih "na vreme" opet ne znam koliko ima smisla pored dobrih zimskih guma.

Lance sam zaista i koristio nekada davno kada pojam zimske gume nije postojao, a mi vozili Lade, Stojadine, Yugiće, Reno 4, a poneko i Golfa iz TAS-a. Od kada vozim na modernim zimskim gumama (ili premijum AS u poslednje vreme), lance nisam koristio. Iako je bilo vožnje u uslovima kroz koje se ne bih provukao u ona ranija vremena. Sa modernom gumama sam sve to prolazio bez problema, i bez dodatnih pomagala.

Danas, kada idem na skijanja, nosim lance u kolima. Nisam ih koristio već 15ak godina. Ali verujem da bi mi trebali u nekim baš ekstremnim a neizbežnim situacijama.

Razmišljam da nabavim i čarape, ali mislim da je to nije nešto mnogo bolje od iole normalne zimske gume. Voleo bih neka iskustva iz prve ruke.
 
Poslednja izmena:
Uzeo sam carape prosle god da imam ako zatreba kad idem na skijanje. Nisam koristio jos.
Pre 2-3god smo zaglavili sa drugarovim autom u vikend naselju na Kopu, nismo mogli da krenemo uzbrdo, zaledio put preko noci. Srecom uvek se tu nadju ljudi sa strane koji za 1000din montiraju lance za 10ak min.
Carape sam uzeo zato sto se mnogo lakse montiraju, a verujem da su dovoljne za prvu pomoc. Ako cete da idete negde gde niko nije prosao po -20, onda ce vam verovatno trebati lanci ipak :D

Imajte u vidu da nije bas jednostavno montirati lance na planini na -10 dok veje sneg i duva vetar. ;P
 
Nije jednostavno montirati lance na putu, jer skoro niko ne uradi ono što treba pred put: probu montiranja lanaca. Jednom kad se proba, sledeći put ide znatno lakše. Pored lanaca nije loše imati i neku prostirku, da se klekne na nju ako zatreba, lampu, lopaticu, komplet toplih rukavica. Zimi u kolima držim stare skijaške rukavice - dušu dale za čišćenje snega, montažu lanaca, itd...
Pozdrav
 
Juce nisam uspeo da izadjem uz jedan uspon. Relativno utaban sneg, deca se malo kliskala, retko ko prolazi tim putem.
Plus sa suncane strane pa je taj sneg malo sunce ogrejalo i meksi je.
Dodjem do pola uzbrdice i kraj.
Nadje se tu komsija koji je imao carape u gepeku.
Montirali ih za 2 minuta i izasao uz uspon lagano, definitivno vise gripa nego sa zimskom gumom.
 
Које гуме имаш?
 
Čarape su majka Mara.😉
Navučeš ih preko točka, kreneš i na svom su mestu.🙂
 
Има нешто и до гума.
 
Ima sigurno, stare su sezonu i presle 7-8k km.
A prethodna zima je bila topla.
 
I dalje su realtivno tople i suve zime, ovo nije ništa bar u većini naše lepe državice.
Zimske gume stare jednu sezonu i sa pređenih toliko malo km (i da nisu vožene leti) ne bi trebalo da budu faktor rizika.

Za lance su alternativa samo pneumatici sa "ekserima", tamo gde su zakonski dozvoljeni ili obavezni, naravno. Odnosno gde su obavezni shodno (ne)uslovima.
Sve ostalo je samo prva pomoć kratkog daha da vas izvuče iz nevolje u koju ste trenutno upali. Često nje ni to dovoljno.
Ćarape, vezice, isl ... sve se kida i puca nakon iole duže vožnje a još brže ako je podloga išta drugo osim čistog snega. I običan neravan led, stvrdnuti sneg, grudve, gomilice ih kidaju.

Imajte dobre zimske gume, vodite računa o tome, život nema cenu. Treba malo i vozačke sposobnosti i praksa, i lanci vam neće zatrebati skoro nikada u našim sadašnjim uslovima. Istina, ima nešto i do automobila, ali ni 4x4 nisu svemoćni. Ako se već upućujete u riskantne krajeve, nosite lance i uvežbajte montažu. Dobro se informišite pre puta.
 
Poslednja izmena:
Ma svakako čarape ili one plastične vezice su zakon, taman da se skloniš negde sa puta ili dovučeš do odredišta ako je blizu. Posle ako bude trebalo, imaš svo vreme ovog sveta da postaviš lance.
 
Ako put nije očišćen i još ako je uzbrdica, ništa bez lanaca. Pre koju godinu idealna situacija ka apartmanu na Jahorini, sreća pa na yt ima kako se montiraju lanci. 😁
 
Čekajte, niko ovde nije probao čarape osim @Milan_031 koji je zadovoljan ali zato svi pljuju čarape!
Kako možete da govorite da je nešto loše ako niste isprobali?
 
Ko kaže da nismo probali?
Jedino nisam vozio na gumama sa spajkovima
 
Probao čarape jednom pre sto godina na Zlatiboru po utabanom snegu, bez ikakvih problema, kapiram da su sada novi "modeli" još bolji...
 
Nije dovoljno jasno?
Ćarape, vezice, isl ... sve se kida i puca nakon iole duže vožnje a još brže ako je podloga išta drugo osim čistog snega. I običan neravan led, stvrdnuti sneg, grudve, gomilice ih kidaju.
Uostalom, obično i piše na njima da su samo za sneg (eventualno uslovno led) i za do 30km/h. Ne znam šta se novo može reći osim onog što svi znaju - lako se montiraju i praktično su za jednokratnu upotrebu.
A meni nije jasno kako se neko sa dobrim zimskim gumama može zaglaviti u snegu. Mada ...
 
Poslednja izmena:
Могу да помогну за кратке релације у случају нужде за неког са лошим или просечним гумама. Ја не могу да замислим ситуацију у којој сам се нашао а где би чарапе направиле неку значајну разлику. Кад смо код зимске "обуће", пре неки дан сам се скршио као Бамби на леду, Air-Max се за разлику од зимских гума и није нешто показао. Срећом нисам ништа сломио...
 
Air-max imaju klizav đon u pm, uopšte nisu zimske. Jeste da su udobne.
 
Nije dovoljno jasno?

Uostalom, obično i piše na njima da su samo za sneg (eventualno uslovno led) i za do 30km/h. Ne znam šta se novo može reći osim onog što svi znaju - lako se montiraju i praktično su za jednokratnu upotrebu.
A meni nije jasno kako se neko sa dobrim zimskim gumama može zaglaviti u snegu. Mada ...
Nisam shvatio da je ovo komemtar na osnovu tvog ličnog iskustva. Znači tebi su se čarape pokidale? Ozbiljno pitam, interesuje me. Interesuju me iskustva iz prve ruke ljudi koji su koristili, zato i pratim temu.
Inače ni sa lancima ne možeš preko 30km/h, to je valjda jasno.
Ja imam iskustva sa lancima ali bi ih rado zamenio sa čarapama ako može to da ih zameni
 
Nikad se nisam zaglavio u bilo kakvom snegu ni blatu. Čupao sam nekoliko puta druge koristeći gumene patosnice :) Par puta u životu sam bio u situaciji da moram koristiti lance.
Čarape su bile upotrebljene zbog poledice na dugačkoj uzbrdici koju su lokalni klinci napravili da bi se klizali, bar su bili fer pa priznali. Bogami bilo je veselo, zamalo da završimo u zidu kuće pored uskog puta.
Međutim čarapke se pokidale, zbog neravnina i grubog leda pretpostavljam. Stvar su spasili opet ti lokalni klinci koji su pokupili pesak i pepeo iz okolnih kuća pa sam izgurao.
 
Ja stavim lance kad me policija upozori da ih na sledećoj deonici moram koristiti. Takođe, dok sam išao na Kop, lokalci naprave led na nekom mestu i stoje u redu da naplaćuju postavljanje lanaca. Kad prođeš tih 100-200 metara, shvatiš da ti ne trebaju.
Pitam da li bi mi u takvim uslovima mogle kao alternativa poslužiti čarape, jer me mrzi da postavljam lance
 
Ma svakako čarape ili one plastične vezice su zakon, taman da se skloniš negde sa puta ili dovučeš do odredišta ako je blizu. Posle ako bude trebalo, imaš svo vreme ovog sveta da postaviš lance.
Vezice su beskorisne, testirao sam pre nego što je bio pun youtube snimaka ljudi koji su isto prošli.
Ja stavim lance kad me policija upozori da ih na sledećoj deonici moram koristiti. Takođe, dok sam išao na Kop, lokalci naprave led na nekom mestu i stoje u redu da naplaćuju postavljanje lanaca. Kad prođeš tih 100-200 metara, shvatiš da ti ne trebaju.
Pitam da li bi mi u takvim uslovima mogle kao alternativa poslužiti čarape, jer me mrzi da postavljam lance
Za Kop pandurima kažem da je auto 4 vuče (iako nije).
 
Poslednja izmena:
Da čarape prave od kevlara možda bi bile idealno višekratno rešenje (pretpostavljam). A cena bi morala biti ista jer je iovako prenaduvana.
 
A meni nije jasno kako se neko sa dobrim zimskim gumama može zaglaviti u snegu. Mada ...
Ne znam šta je tu nejasno, nisu gume svemoćne. Dok ima bljuzgavice i par cm utabanog snega, nije problem, sve preko toga itekako može da bude, posebno kada padne težak, vlažan sneg, pa poledi, ili kada treba da se krene sa zavejanog parkinga.
Nizak klirens, prednji pogon (kod većine automobila na našim ulicama), i eto problema. Auto će se brzo ''nasaditi'' na sneg, a prednji pogon sa otvorenim diferencijalom će ubrzo početi da vrti samo 1 točak i eto zaglavljivanja u snegu. Da ne pričam na planini šta je sve moguće, čim padne blizu pola metra vlažnog snega, mnogi putevi više nisu prohodni ni za stare, prave terence, a kamoli za obične automobile ili krosovere sa AS ili ''alpskim'' zimskim gumama.
 
Poslednja izmena:
To je bila više retorička izjava :D
Vozač je uvek presudan faktor, zapravo samo vozač je i bitan.
 
Fizika. Na snegu, blatu, pesku, vozač i automobil su često nemoćni. Ok, blato i pesak spadaju u off-road, dok sneg itekako može neprijatno da iznenadi većinu on-road vozača, čak i one u ''terencima''.
 
Ma prosta stvar - ne znaš da voziš u takvim uslovima, onda nemoj. Ideš u krajeve bez adekvatne opreme - nemoj. Nemaš dobre gume, auto, opremu - nemoj. Moderan auto radi 3/4 posla umesto tebe, ali se onda precenjuješ.
Nekada (zapravo ne toliko davno) sam na prste jedne ruke mogao da izbrojim vozila po gradu kada padne pola metra snega. Današnje bolje da ne komentarišem.
Uostalom, ovo smo diskutovali u drugoj temi.
 
Nazad
Vrh Dno