Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Imas i Rombat Tundra sa 40 meseci i Fiamm Titanium Pro (neki modeli 36, drugi 40 meseci, mora malo da se gleda).
 
Rombat je kod PSA prva ugradnja za 208, C3 koji nemaju start-stop. Gomila slučajeva gde su preminuli odjednom. To me nervira kod njih, nema slabljenja, nema ništa, bum tras.. Nije jedan ili dva, već desetine..

Pričali smo o upravljanom punjenu akumulatora, zavisno od opterećenja motora, evo kako to izgleda..

 
Dva puta sam pažljivo pogledao. Vidim da se nešto pali i gasi.. Ima li neko objašnjenje za nas sa jeftinijim ulaznicama??
 
Dva puta sam pažljivo pogledao. Vidim da se nešto pali i gasi.. Ima li neko objašnjenje za nas sa jeftinijim ulaznicama??

Ovo je indikator za napon.
Obrati pažnju na snimku kako sa opadanjem brzine vozila, skala prelazi 14V, dok je u toku vožnje oko 12.8-13V
 

Prilozi

  • 7F131033-8BA4-4D61-9DE7-8DE5FBF0E772.jpeg
    7F131033-8BA4-4D61-9DE7-8DE5FBF0E772.jpeg
    144 KB · Pregleda: 51
OK. Tek sad sam video da ima voltmetar.😊
Ja sam gledao u sijalice.
 
Mnogo mi se svidja sto je jedan deblji podeljak 1,25V, a tanji 0,625V. Onako lepa, okrugla cifra.
14608107_1180665285312703_1558693314_n.jpg
 
Pa evo na brzinu ocitaj napon sa slike koju si okacio... aha, od 9V ima jedan duzi podeok, a to je dva manja podeoka (ali ne najmanja), svaki je po 1.25V, ukupno 2.5V za oba, znaci 11,5V kad se doda na 9V, a onda dodaj jedan jos najmanji, to je 0,625V i na to jos malo preko, oko petina, to je 12,2V, mozda 12,25V sve ukupno posle visestrukih operacija sabiranja. Vrlo upotrebljivo :)
Sta im je problem da krene od 10 i zavrsi na 18V? Ionako je i jedan i drugi kraj skale neupotrebljiv, ni 9V ni 10V nisu u redu, a i sve preko 16V je problematicno...

Zamisli brzinomer koji ima tanje podeoke na 11.25kmh ili npr deblje na 22.5kmh, a krece od 32kmh? :)
 
Poslednja izmena:
Te skale su našli jeftino kod Alibabe na kilo. :)
Da nisi teo digitalnu??? Pa nije ti ovo 25. vek.
 
Zapravo sam 'teo prisustvo logike, no dobro, vazno da lepo izgleda; sales i marketing ce imati sta da gura u brosure.

A i ocitanih 12.3V i nije neko punjenje, ovo jedino ako je na kontaktu samo, ali motor ugasen.
 
Zapravo sam 'teo prisustvo logike, no dobro, vazno da lepo izgleda; sales i marketing ce imati sta da gura u brosure.

A i ocitanih 12.3V i nije neko punjenje, ovo jedino ako je na kontaktu samo, ali motor ugasen.
Možda ima neka dublja logika - ako se uzme u obzir da je broj ćelija u akumulatoru 6, gustina elektrolita punog akumulatora 1,28g/cm3 i minimalna dubina šare zimske gume 4mm... Uz malo računice dođeš nekako do 0,625. :):):):):)
 
Zapravo sam 'teo prisustvo logike, no dobro, vazno da lepo izgleda; sales i marketing ce imati sta da gura u brosure.

A i ocitanih 12.3V i nije neko punjenje, ovo jedino ako je na kontaktu samo, ali motor ugasen.

Suština je da nema potrebe da bude veće, ako je akumulator pun, to je i suština videa, neko je rekao da nije znao da punjenje varira od opterećenosti agregata..

Znaci kada je potrebno ubrzanje, punjenje akumulatora se obustavlja (nema otpora koje stvara alternator).

Kada se koči, povećava se punjenje, odnosno, namenski se kroz alternator opterećuje motor, benefiti su dvostruki, imaš bolje (koliko-toliko) motorno kočenje i imaš punjenje ..
 
Razumem taj deo, ali 12.3V nije pun akumulator, zato komentarisem :).

AGM i GEL kad su 100% puni imaju 12.9V bez potrosaca, a obicni klasicni 12.6V.
 
Uzeo na kraju Exide Premium, mesec proizvodnje 277, odnosno septembar 2022. što bi trebalo da nije strašno. Prodavac kaže da Varta više nije što je nekad bila. Ako posluži kao pređašnja Varta, ja zadovoljan.

Nisam ga još odneo na otkup. Na jednom mestu mi rekoše samo 8 rsd/Ah, da li je neko u Beogradu našao bolju cenu?
 
Meni u prodavnici, u kojoj sam kupio akumulator, dali 50 dinara po kilogramu. Ispalo oko 450 dinara za akumulator 55Ah. Dođe mu na isto.:(
 
Trebalo bi da nešto bolju cenu dobiješ u Delmax-u, imaju prodavnice po celoj Srbiji, pozovi i proveri, obračunavaju po Ah.
 
Kod mene je već 5ta godina MAGNUM HM55D akumulator, totalno predimenzionisan za moj auto - verujem da će i ovu zimu da pregura.
U servisu su ga testirali, kažu da je za zamenu ali verujem da su se vodili po testiranju - CCA koja više nije 480A.
 
U nekoj prodavnici kod Lidla u Despota Stefana sam dobio 65rsd/kg, što je izašlo 1.150rsd.
 
Ja sam dao stari Exide Premium 64Ah 640CCA za novi isti takav za 8.900 din mobilnoj prodaji akumulatora. Dobio sam garanciju od 40 meseci na njega.
 
Taj košta toliko i kad ne daš stari.😐
 
Ja sam nalazio na veće cene ali mi je bilo bitno da ga ne vučem po gradu i smaram se za par stotina din.
 
Za vikend izmerim napon na akumulatoru 12.2V. Stavim ga na neko impulsno punjenje da ga malo opravim. Punjač je odradio ceo ciklus i sad mi je napon 11,8V. Ukakao se.😕
Doduše kola dobro pale ali će ove godine sigurno da ide na reciklažu.
Đavo me je sigurno gledao i mislio se:" Gle ovoga šte radi, a posle će da kaže da sam mu ja kriv". 🤣
 
Ima li neko iskustva sa akumulatorima firme VP Maximus? Crkao je Bosch-ov stari, a u servisu se kunu da je ovo premium marka i 40m garancije. Auto je Ford Kuga 2.0 HDI motor. Nema start stop. Cena je 13990 minus cena starog akumulator, oko 1000din.
 
To je italijanski Vipiemme sa drugom nalepnicom, u EU spada u srednji segment, ispod Bosch-a, Varte i sličnih, e sad i oni su prošili ponudu pa moguće da imaju i neku "premijum" seriju proizvoda u svojoj ponudi.
 
Znaci ipak bolje da uzmem neki Exide?
 
FIAMM i Topla su od mene preporuka. Ovaj prvi je kod mene pregurao dve godine preko garancije.
 
Evo i mene u temi o akumulatorima posto treba ponovo da ga se uzima. Slabo se vozi auto pa sam uvek imao problema da su mi propadali akumulatori od stajanja uglavnom.

18.10.2017. preko kp narucujem 12V95Ah D+ EXIDE AGM 19.250 din tada sa besplatnom isporukom.

Iako je start-stop model a moj auto nije odlucujem se za njega jer racunam da je napredna tehnologija bolje za kratke relacije, trt mrt.
a tada nisam nasao nista o tome da bi moglo biti nekih losih posledica po auto ili akumulator pa reko ajde da rizikujem mozda stvarno bude bolje i duze traje.

01.12.2018. saljem prodavcu sa kp sledecu poruku:

Meni izgleda da mi je akumulator 12V95Ah D+ EXIDE AGM nabavljen preko vas oktobra prosle godine prerano zavrsio svoj radni vek. Jutros nije hteo da upali i sad kada sam hteo da ga stavim na punjenje odbija da se puni i daje samo 6.5V

Nasao sam racun a garancija je stavljena 40 meseci kakva je sad procedura oko ostvarenja garancije?

lepo meni on odgovori i uputi me na andreja servis u ns. Odnesem ja to njima i oni ga stave na ispitivac i napune i sve ok vrate mi za par dana kao ispravnog samo je bio ispraznjen. E sad stajao je jedno vreme auto nije se vozio moguce i da je zena ostavila nesto upaljeno nisam vise siguran. Uglavnom posle toga ne secam se tacno sta je bilo uzmem ja i noviji smart punjac, bas ovaj koji je neko vec ostavio na linku napred) sa opcijom da se podesi da krene punjenje kada je aku duboko ispreznjen pa daje samo neku bednu voltazu.
Verovatno mi se ponovo skroz ispraznio pa nisam uspeo da pokrenem punjenje sa starim pa san tako dobio ideju da probam sa novijim punjacem. Uglavnom tako je potrajao jos izvesno vreme ali je morao sve cesce da ide na punjac.

Kasnije zbog zdravstvenih problema nisam imao vise volje da se nesto bavim autom koga sam izbegavao da vozim kad god sam mogao. Zena je preuzela brigu i taj aku je zamenjen sa Varta Blue G3 95Ah 800A po izboru majstora. Jedino sto nemam predstavu kad je to moglo biti. Moguce da ima vec dve godine a nebi me cudilo da je i jos u garanciji. Mozda pre nekih jace od mesec dana prvi put nije hteo da zavergla. Jedino sto sam mogao da probam da ga stavim na punjac koji nisam bas dugo koristio toliko da sam ga jedva pronasao stavim ga na punjec oko 24h i napuni ga i upali auto iz prve. Posle toga je bilo ok jedno par nedelja ali sad pre koji dan odjednom izmedju dve voznje nije hteo da da vise ni kontakt iako je pre toga vozen po gradu gotovo svakodnevno. Merio sam 12.35V i cudno mi je bilo da ne daje kontakt jer je ranije moglo i sa ispod 12.20V vec sam mislio da je nesto drugo oko struje u pitanju, izvadim ga opet pa vuci na peti sprat na punjac kao poslednju opciju pre nego sto se zove majstor i evo ponovo kontakta i upalio je danas.

Znaci ostaje da se odlucim exide premium ili plava topla vidim da ima najvise pozitivnih misljenja a cena je tu slicna oko 14k+
 
Nazad
Vrh Dno