Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Exide Premium nakon 6 godina i 1 meseca odjednom se ućutao, nije hteo ni da zavergla, kao da se ugasio. Za sve vreme nijednom nije dopunjavan na punjaču, a auto se vozi uglavnom vikendom i skoro isključivo u gradskoj vožnji. Kupio sam novi isti takav, a da sam stari dopunio mogao je da gura još nekoliko meseci.
 
Ako je iznenada lipsao to lici na kratak spoj celije, tu punjenje ne pomaze.
 
To ne liči na kratak spoj ćelije. Stavi na punjač pa meri napon. Ako ode na preko 14V tokom punjenja sigurno nije kratka veza neke ćelije. Nema čepove da vidi ima li dovoljno elektrolita?
 
Odneo ga je prodavac koji mi je prodao novi. To je neka mobilna prodaja, donesu akumulator na lice mesta i stave novi ali uz uslov da im daš stari, zato su cene nešto jeftinije kod njih.
 
Odlično. Ionako je 6 godina puna kapa.😁
 
Exide Premium nakon 6 godina i 1 meseca odjednom se ućutao, nije hteo ni da zavergla, kao da se ugasio. Za sve vreme nijednom nije dopunjavan na punjaču, a auto se vozi uglavnom vikendom i skoro isključivo u gradskoj vožnji. Kupio sam novi isti takav, a da sam stari dopunio mogao je da gura još nekoliko meseci.

Ako ti radi ostala oprema pri davanju kontakta, auto neće ni da proba da vergla, automobil je noviji, 99% jeste da je ECU procenio da je akumulator slab i odbija da proba verglanje.
Nije to kao ranije, verglaš pa il' 'oće il' neće.

Taj tvoj Exide bi vrv proradio posle punjenja a možda i izgurao do sledeće zime ako bi se sada napunio nekim smart punjačem i redovnije vozio.

Al' ajd ok, 6 godina je ok period. Ako inače manje vozite, ne gine vam novi u sledećih par meseci čak i da ste ovaj malo oživeli.
 
Upravo tako, ako je PSA on nece ni da zavergla ako je losiji accu.
 
Napon mu je bio 11,8V pa mislim da se može dopuniti.

Vrlo verovatno. Kad celija ode u kratak spoj obicno bude ispod 10.5V, tj ponasa se kao prazan, ali i posle punjenja ne odmakne puno.

Mogao je da gura mozda do jeseni (ako ne bude minusa ove zime), ali to je manje vise to od njega.
 
Vrlo verovatno. Kad celija ode u kratak spoj obicno bude ispod 10.5V, tj ponasa se kao prazan, ali i posle punjenja ne odmakne puno.

Mogao je da gura mozda do jeseni (ako ne bude minusa ove zime), ali to je manje vise to od njega.
Tako sam i ja računao, ne gine mi novi za koji mesec..
 
Meni je tako, posle 5 godina, odjednom crko Bosch. Ja otvorim poklopce i vidim ćelije suve. Nalijem destilovanu vodu ona poče da curi sa strane. Puklo kućište. Sve oko akumulatora je bilo nakvašeno elektrolitom. Kilo sode bikarbone sam potrošio da neutrališem kiselinu.
Od čega je puklo nemam pojma.
Nije mu bilo spasa.
Otišao je na reciklažu.
 
Ja ću verovatno morati da zamenim akumulator iz 2008god :) (fabrički akumulator, auto je feb 2009)
Već 10tak dana me onaj kineski uređaj za puštanje muzike u upaljaču upozorava na nizak napon(bude i 11,4 V), dopuni se on u vožnji i do 12,2(mislim dok vozim je 13,8 ali kad ugasim auto i dam ponovo kontakt onda je 12,2) ali brzo pada na tih 11,4-11,6(ako ne vozim 2 dana na ovim niskim temperaturama). Juče je verglaonekoliko sekundi dok nije upalio tako da je izgleda pri kraju.
Akumulator je 44Ah i obzirom na starost auta verovatno može bilo koji?
 
Dve hiljade osma??? Koji je akumulator u pitanju?
Koji auto?
 
Bilo sta da vas jos interesuje slobodno pitajte.
Odgovor ce vjerovatno kasniti jer sam slab sa vremenom :)
Koji bi mi preporucio za Astru H 2005 1.7 cdti 75kw, po tvom pisanju gledam Exide 12V 77Ah 760A Premium ili Topla Energy E75X 12V 75Ah ?
 
Ja ću verovatno morati da zamenim akumulator iz 2008god :) (fabrički akumulator, auto je feb 2009)
Već 10tak dana me onaj kineski uređaj za puštanje muzike u upaljaču upozorava na nizak napon(bude i 11,4 V), dopuni se on u vožnji i do 12,2(mislim dok vozim je 13,8 ali kad ugasim auto i dam ponovo kontakt onda je 12,2) ali brzo pada na tih 11,4-11,6(ako ne vozim 2 dana na ovim niskim temperaturama). Juče je verglaonekoliko sekundi dok nije upalio tako da je izgleda pri kraju.
Akumulator je 44Ah i obzirom na starost auta verovatno može bilo koji?
neverovali ili ne.
 
Auto je GrandePunto 1.4
Pitao sam majstora još prošle godine pred zimu(odnosno to je sad već pretprošla godina) da li bi trebao preventivno da zamenim akumulator obzirom na starost, on mi je rekao da ne diram ništa ako nemam problema.
Poslednjih 10-15 dana mi skoro svaki put onaj transmiter prilikom davanja kontakta kaže: battery low please repare ali osim tog upozorenja nisam imao nikakve probleme. Juče je tek malo duže verglao 1-2s (obično upali odmah)
Akumulator stvarno ne znam koji je, slikaću prilikom zamene. Kad sam uzeo auto gledao sam ispod haube, bilo mi zanimljivo jer na svim kablovima i crevima imaju one bele nalepnice sa serijskim brojevima pa sam čitao šta piše i tada i video godinu akumulatora.
 
Dve hiljade osma??? Koji je akumulator u pitanju?

neverovali ili ne.

Nemojte se iščuđavati. Ili ispratite temu od početka, spomenuli smo već par puta...

Fabrički akumulatori koji stižu sa novim vozilima traju izuzetno dugo. Bez obzira koji brend ih prozvodi, to nisu isti oni akumulatori koji idu u maloprodaju.
Pokušajte neki fabrički akumulator iz novog vozila, baš takav sa baš takvim fabričkim oznakama naći po radnjama. Neće da može.

To što je neki akumulator brenda XYZ zlužio 10 godina u fabričkoj ugradnji, uopšte ne znači da će neki drugi akumulator istog brenda a iz maloprodaje, služiti duže od Varta/Bosh/Rombat/Exide...

Pitao sam gazdu Legance iz ovog posta:
...14 godina je radio originalni akumulator.
 
Poslednja izmena:
kupio novog punta 2009, junacki izdrzao 5 god. svaki sledeci 2.5 god. krace voznje, lose dimenzionisano tako da slabo verujem. da je auto koji nema te male akumulatore pa i da verujem, nego znam kako se kod fiata 1.2 i 1.4 ti mali akumulatori jedva bore jer su premali...
 
Nikad nisam kupio nov auto. Nisam imao vremena.:):):) Kad se to desi ispričaću svoja iskustva. :):):):)
 
ni ja, vozim askonu koja ima 35god. punta majka uzela.
samo na askoni 55ah, svaki traje duze u proseku god do god i po dana nego na puntu ove male kockice od akumulatora.. punjenje na oba auta uredno. oba auta vozim od 2009 i dalje tako da ne pricam za neki kratak period.
 
šta je ovo? Sam sam sebe citirao??? :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
 
Pitala me keva da li da menja akumulator, pitam jel ne radi, ma jok, nego je cula da se nekad menjaju, Clio 2008. :ROFLMAO:
 
Hvala ti puno na odgovoru, ranije kad god sam hteo da ustedim neki dinar posle me kostalo mnogo vise, tako da vec par godina ne zelim da "ustedim" i manje me kosta, sto para, sto zivaca. 😂 Uzecu Exide.
 
Auto je GrandePunto 1.4
Pitao sam majstora još prošle godine pred zimu(odnosno to je sad već pretprošla godina) da li bi trebao preventivno da zamenim akumulator obzirom na starost, on mi je rekao da ne diram ništa ako nemam problema.
Poslednjih 10-15 dana mi skoro svaki put onaj transmiter prilikom davanja kontakta kaže: battery low please repare ali osim tog upozorenja nisam imao nikakve probleme. Juče je tek malo duže verglao 1-2s (obično upali odmah)
Akumulator stvarno ne znam koji je, slikaću prilikom zamene. Kad sam uzeo auto gledao sam ispod haube, bilo mi zanimljivo jer na svim kablovima i crevima imaju one bele nalepnice sa serijskim brojevima pa sam čitao šta piše i tada i video godinu akumulatora.

Uzmes neki koji moze da stane u predvidjeno mesto :), ovo ti je najveca prepreka. Od brendova imas preporucene, po mogucnosti uzimaj na mestu gde mozes da uzmes svez, koji nije dugo skladisten (ako imas nekog poznanika npr koji drzi radnju i sl) i sa duzom garancijom (vecina navedenih ima bar 3 god) za koju nece puno da te maltretiraju. Na kucistu imaju utisnut kod koji se desifruje za nedelju i godinu proizvodnje, mada se desifrovanje razlikuje od proizvodjaca do proizvodjaca ponekad. Ako poznajes prodavca dobra ideja je i da ga dopune vece pre nego sto ga pazaris, u trenutku prodaje su oni na 85%-95% jer imaju samopraznjenje usled stajanja, pa moze malo da pomogne da krene kako treba ali nije obavezno (pogotovo ako si uzeo svez).
 
Ima neki sajt o akumulatorima.
Uglavnom su korisne informacije ali teatralni način na koji je pisan mi ide na nerve.
Stručni tekstovi se ne pišu kao da ih je pisao Ivo Andrić.
Možda je pisac ovih tekstova naš član. Ja mu se unapred izvinjavam ali poetika i stručni tekstovi treba da se razdvoije.
To što on emotivno doživljava sulfatizaciju, gustinu elektrolita i napon punjenja je njegov lični problem.
Običnog čitaoca zanimaju jednostavni podaci.
 
Auto iz PSA grupacije jutros nije hteo ni da vergla. U njemu skoro 5 godina (58 meseci) star Varta Silver Dynamics 77Ah 780A koji nije nikad dopunjavan. Do sad je palio bez problema, ali sam pre oko mesec dana, za svaki slučaj, pred put u inostranstvo, otišao da mu se izmeri snaga i pokazalo je 80% (624 / 780A). Bio je vožen nekih 5 min pre tog merenja pa mi je radnik rekao da je na granici i da verovatno neće izdržati paljenje grejača, što se, navodno, kod tog motora javlja na temperaturama ispod -5c.

Da li ima vajde dopunjavati ovo ili da odmah kupim novi?
 
"Da se ja pitam, ja bi proterao autobus ovuda". Ali moj auto nema pipavu elektroniku (obzirom na onu sijalicu sto me z, pisao sam vec, i elektrika je upitna :) ), pa ti dooobro razmisli.

Leto ubija akumulatore, zima pokaze slabost, statisticki (najveca laz od svih) kaze da akumulatori duze pozive u Kanadi nego na Floridi. U smislu spasices novi cvarenja jedno leto, ali ako je rizik po racunar, ne isplati se. A i moze sutra da te ostavi na Rtnju u 2 ujutru (inace najveci mrak koji sam ikad doziveo)...
 
Gledam koji novi da uzmem i ono što sam video sa istim/sličnim karakteristikama su sledeće serije:

Exide Premium
Topla Top
Energizer Premium
Varta Silver Dynamic

Svi imaju istu garanciju (40 meseci). Šta bi bio najbolji izbor ili sve je to isto?
 
Nazad
Vrh Dno