Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Meni je jedan Black Horse u Zastavi 101 trajao, verovali ili ne, 6 godina!
Bilo je to vreme kad smo gorivo kupovali na flaše i otac greškom sipao dizel u rezervoar. Ja sam ga, čini mi se, 100 puta zaverglao tog dana. Upali se, krene crni dim i ugasi se... I tako dva sata. Dok se neko nije setio da proverimo gorivo.
Ispustimo malo iz creva, sipamo na beton, pokušamo da zapalimo - neće. Onda skontamo da je dizel.
Mislio sam da će akumulator zbog takvog verglanja da crkne sledeće zime a on požive još tri godine i dogura do šest.
trajao i kod mene u asconi. 7-8 godina. malo predimenzionisan posto je moglo staviti gabaritniji ali nije mu to mnogo pomoglo.
 
koji aku. kupiti danas, meni treba za Corsa 1.7DI 2001?
Bilo koji akumulator sa 640A udarne snage će biti odgovarajući za tvoje vozilo.
Okvirno, to su akumulatori od 66Ah i naviše.
Od brendova: Bosch, Varta, Exide, Fiam, Energizer, Topla.

Prenosim preporuku osobe koja se bavi ispitivanjem, servisiranjem i prodajom akumulatora.
 
@Corvus Corax hvala na odgovoru, nije pominjao koje modele?

Exide premium 72Ah koji mi je crkao u autu, prve znake slabljenja pokazao nakon 1.5 god., električar kaže ovo crkava, ja u čudu, kako da crkne nakon 1,5g., nakon dopunjavanja potrajao je tačno dva meseca duže od same garancije 42M.
Kada sam pitao električara da ga reklamiram, njegov savet je bio da neradim to jer će ga slati na ekspertizu i vratiće mi ga izbušenog sa obrazloženjem kako ne priznaju garanciju i onda moram da kupijem nov, nego da teram pa koliko potraje. Stvarno nisam imao problema sve do dana crkavanja.
Jeste da auto nije puno vožen ali je je prelazio jedno 20-ak km nedeljno, auto iako star 20 god. nije ni preša mnogo oko 80k, kupljen je nov. Inače prvi je trajao 11g, pa Bosch 6g.
Ima i još jedna stvar, aku. u trenutku kupovine je bio star 2g. što mogu da potrvrdim i samom garancijom na kojoj piše, mnogi kažu da je moguće da je to razlog brzog degradiranja.
Da li postoji informacija koliko star aku. dugo prodavac sme da drži u prodaji aku.?
E sada, vidim raznorazne komentara te stara instalacija, te vožnja na kratke relacije, te alnaser....., pa onda mora pametni punjač, te stari ne valjaju-prepunjuju .... i tako do besvesti ... samo potrošačka filozofija, za sve se nađe opravdanje zašto, a ustvari se radi o ovome, citiram:

Nekad su Trepčini akumulatori trajali ladno preko 7 - 8 i do deset godina. Zašto? Zato što su bili pravljeni sa puno olova, sa masivnim i dubokim ćelijama. Teški ko tuč.
Sa puno prostora ispod ćelije, do dna akumulatora, pa ćelija ima fore da trune polako i dugo, talog nije izazivao kratak spoj ćelije. A olova puno, pa može da trune godinama, i dalje ostaje sasvim dovoljno olova.
Servisiranje akumulatora je značilo isprazniti sadržaj, oprati ćelije od taloga, uliti novu kiselinu propisane gustine. A olova ima još oho-ho, pa akumulator lepo služi još dosta godina.

Sve je to obična, prosta tehnologija, koja je naravno poznata svima, celom svetu.
Ali krastavac.

  • U međuvremenu se neko setio da akumulator može da bude malo manji i tanji. Malkice. Da bi se smestio u smešno malo mesto predviđeno ispod haube.
  • Pa se neko setio da ne mora baš 10 kila olova, može i 9,5.
  • Pa onda, ako se doda neki srebro nitrat negde, onda može i 8 kg olova. Pa naprave akumulator još manji i tanji.
  • Pa se neko dosetio Ca tehnologije (ako se tako zove), pa zaključili da može i 7 kg olova. Pa naprave akumulator još manji i tanji.
  • Pa sa ušićarenim parama plate advertajzing kampanju !
    smile.gif
  • Pa se onda dosete da tako osakaćene akumulatore nazovu "Premijum klasom" a onda naprave i "Regular" klasu sa 6 kg olova, još manje i tanje.
  • Pa se onda iskontruiše i serija za SEE (jugoistočnu evropu) sa 5 kg olova, još manji i tanji. Sa oznakama "Ca + Snaga srebra!"

I onda se ovde čudimo kako to da akumulator ne može da sastavi par godina.
 
Svaki put kad mi crkne menjam marku. Prvi mi je bio Energizer, crkao posle godinu ipo (bila hladna zima), preko kabla ga startovao i radio jos godinu dana. Sledeci je bio poljski VP power trajao skoro 4 godine i pre par meseci sam kupio Exide excell al nisam bas zadovoljan jer ne pali kao mina svaki put. Pali kao da je vec star akumulator od 2 godine......
 
MIDAC, inace namenjeni nautici ali klasicni olovni mogu i u auto, oko 8.000 je 64Ah, starterski... Inace dok sam jurio koji uzmem za camac (Isto za startovanje motora) naidejm na neke testove strucnjaka gde je pokopao i vartu i boshove i jos gomilu oo vecini testova a na - 20 ih oduvao... Zato ga i uzeo i radi vec 4 god ko nov...
 
@Corvus Corax hvala na odgovoru, nije pominjao koje modele?

Exide premium 72Ah koji mi je crkao u autu, prve znake slabljenja pokazao nakon 1.5 god., električar kaže ovo crkava, ja u čudu, kako da crkne nakon 1,5g., nakon dopunjavanja potrajao je tačno dva meseca duže od same garancije 42M.
Kada sam pitao električara da ga reklamiram, njegov savet je bio da neradim to jer će ga slati na ekspertizu i vratiće mi ga izbušenog sa obrazloženjem kako ne priznaju garanciju i onda moram da kupijem nov, nego da teram pa koliko potraje. Stvarno nisam imao problema sve do dana crkavanja.
Jeste da auto nije puno vožen ali je je prelazio jedno 20-ak km nedeljno, auto iako star 20 god. nije ni preša mnogo oko 80k, kupljen je nov. Inače prvi je trajao 11g, pa Bosch 6g.
Ima i još jedna stvar, aku. u trenutku kupovine je bio star 2g. što mogu da potrvrdim i samom garancijom na kojoj piše, mnogi kažu da je moguće da je to razlog brzog degradiranja.
Da li postoji informacija koliko star aku. dugo prodavac sme da drži u prodaji aku.?
E sada, vidim raznorazne komentara te stara instalacija, te vožnja na kratke relacije, te alnaser....., pa onda mora pametni punjač, te stari ne valjaju-prepunjuju .... i tako do besvesti ... samo potrošačka filozofija, za sve se nađe opravdanje zašto, a ustvari se radi o ovome, citiram:

Nekad su Trepčini akumulatori trajali ladno preko 7 - 8 i do deset godina. Zašto? Zato što su bili pravljeni sa puno olova, sa masivnim i dubokim ćelijama. Teški ko tuč.
Sa puno prostora ispod ćelije, do dna akumulatora, pa ćelija ima fore da trune polako i dugo, talog nije izazivao kratak spoj ćelije. A olova puno, pa može da trune godinama, i dalje ostaje sasvim dovoljno olova.
Servisiranje akumulatora je značilo isprazniti sadržaj, oprati ćelije od taloga, uliti novu kiselinu propisane gustine. A olova ima još oho-ho, pa akumulator lepo služi još dosta godina.

Sve je to obična, prosta tehnologija, koja je naravno poznata svima, celom svetu.
Ali krastavac.


  • U međuvremenu se neko setio da akumulator može da bude malo manji i tanji. Malkice. Da bi se smestio u smešno malo mesto predviđeno ispod haube.
  • Pa se neko setio da ne mora baš 10 kila olova, može i 9,5.
  • Pa onda, ako se doda neki srebro nitrat negde, onda može i 8 kg olova. Pa naprave akumulator još manji i tanji.
  • Pa se neko dosetio Ca tehnologije (ako se tako zove), pa zaključili da može i 7 kg olova. Pa naprave akumulator još manji i tanji.
  • Pa sa ušićarenim parama plate advertajzing kampanju !
    smile.gif
  • Pa se onda dosete da tako osakaćene akumulatore nazovu "Premijum klasom" a onda naprave i "Regular" klasu sa 6 kg olova, još manje i tanje.
  • Pa se onda iskontruiše i serija za SEE (jugoistočnu evropu) sa 5 kg olova, još manji i tanji. Sa oznakama "Ca + Snaga srebra!"

I onda se ovde čudimo kako to da akumulator ne može da sastavi par godina.
Dve godine stajanja bez punjenja sigurno dovodi do degradacije akumulatora. Neki proizvođači peporučuju dopunjavanje na svakih šest meseci.
 
Veoma nezahvalno za preporučiti, većina akumulatora izgura bez problema tih 2-4 godine koliko imaju garanciju, a posle sve zavisi od uslova, sreće i sl. Ja sam za dizele uvek birao nešto skuplje i kvalitetnije varijante (trenutno Sønnak-Exide), za benzince mi je potpuno svejedno, svaki potraje dovoljno dugo.
 
Fiamm (titanuim pro 64A) mogu da preporucim jer vec 6 godina sluzi bez problema. Energizer crkao odmah po isteku garancije. Exide u drugim kolima vec 3 godine i nema problema. Za dalje cemo videti. Black Horse bio i ostao djubre, sa svakim sam imao problema i razvlacili me za garanciju. Za dizele mora jaci i kvalitetniji.
 
Exide Premium.
 
@Corvus Corax hvala na odgovoru, nije pominjao koje modele?

Exide premium 72Ah koji mi je crkao u autu, prve znake slabljenja pokazao nakon 1.5 god., električar kaže ovo crkava, ja u čudu, kako da crkne nakon 1,5g., nakon dopunjavanja potrajao je tačno dva meseca duže od same garancije 42M.
Kada sam pitao električara da ga reklamiram, njegov savet je bio da neradim to jer će ga slati na ekspertizu i vratiće mi ga izbušenog sa obrazloženjem kako ne priznaju garanciju i onda moram da kupijem nov, nego da teram pa koliko potraje. Stvarno nisam imao problema sve do dana crkavanja.
Jeste da auto nije puno vožen ali je je prelazio jedno 20-ak km nedeljno, auto iako star 20 god. nije ni preša mnogo oko 80k, kupljen je nov. Inače prvi je trajao 11g, pa Bosch 6g.
Ima i još jedna stvar, aku. u trenutku kupovine je bio star 2g. što mogu da potrvrdim i samom garancijom na kojoj piše, mnogi kažu da je moguće da je to razlog brzog degradiranja.
Da li postoji informacija koliko star aku. dugo prodavac sme da drži u prodaji aku.?
E sada, vidim raznorazne komentara te stara instalacija, te vožnja na kratke relacije, te alnaser....., pa onda mora pametni punjač, te stari ne valjaju-prepunjuju .... i tako do besvesti ... samo potrošačka filozofija, za sve se nađe opravdanje zašto, a ustvari se radi o ovome, citiram:

Nekad su Trepčini akumulatori trajali ladno preko 7 - 8 i do deset godina. Zašto? Zato što su bili pravljeni sa puno olova, sa masivnim i dubokim ćelijama. Teški ko tuč.
Sa puno prostora ispod ćelije, do dna akumulatora, pa ćelija ima fore da trune polako i dugo, talog nije izazivao kratak spoj ćelije. A olova puno, pa može da trune godinama, i dalje ostaje sasvim dovoljno olova.
Servisiranje akumulatora je značilo isprazniti sadržaj, oprati ćelije od taloga, uliti novu kiselinu propisane gustine. A olova ima još oho-ho, pa akumulator lepo služi još dosta godina.

Sve je to obična, prosta tehnologija, koja je naravno poznata svima, celom svetu.
Ali krastavac.


  • U međuvremenu se neko setio da akumulator može da bude malo manji i tanji. Malkice. Da bi se smestio u smešno malo mesto predviđeno ispod haube.
  • Pa se neko setio da ne mora baš 10 kila olova, može i 9,5.
  • Pa onda, ako se doda neki srebro nitrat negde, onda može i 8 kg olova. Pa naprave akumulator još manji i tanji.
  • Pa se neko dosetio Ca tehnologije (ako se tako zove), pa zaključili da može i 7 kg olova. Pa naprave akumulator još manji i tanji.
  • Pa sa ušićarenim parama plate advertajzing kampanju !
    smile.gif
  • Pa se onda dosete da tako osakaćene akumulatore nazovu "Premijum klasom" a onda naprave i "Regular" klasu sa 6 kg olova, još manje i tanje.
  • Pa se onda iskontruiše i serija za SEE (jugoistočnu evropu) sa 5 kg olova, još manji i tanji. Sa oznakama "Ca + Snaga srebra!"

I onda se ovde čudimo kako to da akumulator ne može da sastavi par godina.
Nisi cuo za:
Svaki inzinjer moze da napravi most ali dobar inzinjer pravi most koji jedva stoji.
Zasto bi pravili akumulatore koji traju deceniju kada je prosek koriscenja jednog vozila po vlasniku 5 god?
Ako hoces dobar akumulator, kupujes u jako prometnim radnjama, jer ih stajanje ubija.
Zato traju u novim autima jer su svezi.
 
Nisi cuo za:
Svaki inzinjer moze da napravi most ali dobar inzinjer pravi most koji jedva stoji.
Zasto bi pravili akumulatore koji traju deceniju kada je prosek koriscenja jednog vozila po vlasniku 5 god?
Ako hoces dobar akumulator, kupujes u jako prometnim radnjama, jer ih stajanje ubija.
Zato traju u novim autima jer su svezi.
Ima istine u tome.😁
Ja sam negde pročitao da se jedan prodavac akumulatora reklamira da su u njegovim objektima akumulatori priključeni na sistem za održavanje.
Valjda ih održava nekim malim strujama ili povremeno dopunjava.
Ne znam. Nikad to video nisam, ali kod takvog bih kupovao.
Pošto toga nema gledajte datum proizvodnje.
Ništa starije od šest meseci ne uzimajte, pa i tada nije loše prvo da ga dopunite pa onda ugradite.
 
Poslednja izmena:
MIDAC, inace namenjeni nautici ali klasicni olovni mogu i u auto, oko 8.000 je 64Ah, starterski... Inace dok sam jurio koji uzmem za camac (Isto za startovanje motora) naidejm na neke testove strucnjaka gde je pokopao i vartu i boshove i jos gomilu oo vecini testova a na - 20 ih oduvao... Zato ga i uzeo i radi vec 4 god ko nov...
Moje iskustvo sa MIDACom - riknuo 15 dana po isteku garancije :)
 
Kupio sam ovih dana instrument za merenje kvaliteta akumulatora i punjač sa implsnom desulfatizacijom.
Probao na akumulator za UPS. Izgleda da stvar radi😁. Pre tretmana pokazivao 25% kapaciteta. (Nije u pitanju napon akumulatora već kapacitet u Ah).
Posle tretmana se podiglo na 80%.
Sad ću da regenerišem akumulatore po familiji.😁😁😁😁😁
 
Preporuka za dečka iz zemuna koji ima servis akumulatora. Za pola para u odnosu na novi dobijate jači, kvaltetniji akumulator. Često vozim po gradu i po njegovoj preporuci sam uzeo za start/stop sistem.
 
Preporuka za dečka iz zemuna koji ima servis akumulatora. Za pola para u odnosu na novi dobijate jači, kvaltetniji akumulator. Često vozim po gradu i po njegovoj preporuci sam uzeo za start/stop sistem.
Polovni akumulator???
 
Preporuka za dečka iz zemuna koji ima servis akumulatora. Za pola para u odnosu na novi dobijate jači, kvaltetniji akumulator. Često vozim po gradu i po njegovoj preporuci sam uzeo za start/stop sistem.

napiši nešto opširnije o tome
 
Da li daje neku garanciju za polovne akumulatore?
 
Sad sam našao garanciju za akumulator Rombat koji sam kupio avgusta 2020. Piše da je garancija 36 meseci ali ukoliko je prošlo više od 12 meseci od datuma proizvodnje do datuma prodaje garancija važi 24 meseca i jedan dan.
Dakle dobro otvorite oči - ako je sedeo godinu dana u radnji ne kupujte!
Ovaj moj je taman 6 meseci bio star kad sam ga kupio.
Znači trajaće 36 meseci i jedan dan.
😁😁😁😁😁😁
 
Za start stop idu posebni akumulatori koji su obično 3 puta skuplji
Ja imam auto sa start stop sistemom, i akumulator je 30-50% skuplji od klasičnog. Ako poredis najjeftiniji za start-stop sa nekim boljim klasičnim, razlike su i manje. Kakvih bre 3x?!?
 
Start/Stop isključim kako sednem u auto...
Toyota prešla lepo preko 220K, ulazi u svoju šestu zimu sa fabričkim akumulatorom. Nemam nameru da ga menjam, ali me ipak malo kolebate...
Motor je 1.6 dizel, BMW.
 
Sigurno je tako. Niko ne proizvodi polovne akumulatore.
Doduše nisam siguran za Black Horse.😁😁😁😁😁😁
 
Da li daje neku garanciju za polovne akumulatore?
6 meseci
Za start stop idu posebni akumulatori koji su obično 3 puta skuplji
Zato i kažem da je ok dečko jer sam ga pitao koji mi mi on preporučio da ne lupam glavu.
napiši nešto opširnije o tome
Dobio sam preporuku od druga za njega, otišao da vidim sta dečko ima, deluje kao ok lik, nije prevarant, izmerio mi odmah punjenje akumulatoraa da vidi da li je ok, uzeo moj, računao neku cenu 50-60din po kg, uzeo je neki iz renoa, koji je za start stop sistem, ubacio kod mene. Vec 4 meseca pali nikad bolje.

74ah, oko 750A početna snaga oko 5000 din
 
Poslednja izmena:
Evo sad sam gledao neki Rombat približnih karakteristika kao tvoj:
Oznaka modela: AGM70
Kapacitet: 70 Ah
Startna snaga: 720 A(EN)
Za vozila sa Start&Stop funkcijom
36 meseci garancije.
Cena 14.490,00.
Znači po mesecu garancije oko 400 dinara.
Ti si platio 5000 sa 6 meseci garancije - 830 dinara po mesecu.
Treba da ti potraje najmanje godinu dana da i tebe košta 400 din po mesecu.
Računam da če ovaj Rombat da izgura bar četiri godine znači koštaće 300 dinara mesečno.
Ako izguraš 16 meseci sa polovnim onda si na istom kao da si kupio nov a nisi morao odjednom sve pare da daš. Ima tu neke računice.
 
Po meni, sve zavisi od godista auta u njegovoj nameni u buducnosti.
Ako je auto 10+ godina star, ili planirate zamenu u narednih 1-2 godine, nema potrebe za novim (ne, nije prevara, jer svaki normalan servis ima mogucnost provere aq pre prodaje/kupovine, ulozite 20-30e u kompletnu proveru vozila i dajte listing buducem vlasniku).
Jer za razilku imate mali servis.
 
Tu se slažem. Ako planiraš prodaju za godinu-dve onda je glupo bacati pare na akumulator koji će trajati 4 godine.
Akumulatori se menjaju zato što se troše, a taj momak u servisu sigurno nije Indijac pa da je otvarao i menjao ploče unutar akumulatora. Kao ovaj😏

Gledao sam kako to rade. Jadnici. Sve su im ruke crne od olova. Samo se pitam koliko žive . 😕
 
Nazad
Vrh Dno