@Corvus Corax hvala na odgovoru, nije pominjao koje modele?
Exide premium 72Ah koji mi je crkao u autu, prve znake slabljenja pokazao nakon 1.5 god., električar kaže ovo crkava, ja u čudu, kako da crkne nakon 1,5g., nakon dopunjavanja potrajao je tačno dva meseca duže od same garancije 42M.
Kada sam pitao električara da ga reklamiram, njegov savet je bio da neradim to jer će ga slati na ekspertizu i vratiće mi ga izbušenog sa obrazloženjem kako ne priznaju garanciju i onda moram da kupijem nov, nego da teram pa koliko potraje. Stvarno nisam imao problema sve do dana crkavanja.
Jeste da auto nije puno vožen ali je je prelazio jedno 20-ak km nedeljno, auto iako star 20 god. nije ni preša mnogo oko 80k, kupljen je nov. Inače prvi je trajao 11g, pa Bosch 6g.
Ima i još jedna stvar, aku. u trenutku kupovine je bio star 2g. što mogu da potrvrdim i samom garancijom na kojoj piše, mnogi kažu da je moguće da je to razlog brzog degradiranja.
Da li postoji informacija koliko star aku. dugo prodavac sme da drži u prodaji aku.?
E sada, vidim raznorazne komentara te stara instalacija, te vožnja na kratke relacije, te alnaser....., pa onda mora pametni punjač, te stari ne valjaju-prepunjuju .... i tako do besvesti ... samo potrošačka filozofija, za sve se nađe opravdanje zašto, a ustvari se radi o ovome, citiram:
Nekad su Trepčini akumulatori trajali ladno preko 7 - 8 i do deset godina. Zašto? Zato što su bili pravljeni sa puno olova, sa masivnim i dubokim ćelijama. Teški ko tuč.
Sa puno prostora ispod ćelije, do dna akumulatora, pa ćelija ima fore da trune polako i dugo, talog nije izazivao kratak spoj ćelije. A olova puno, pa može da trune godinama, i dalje ostaje sasvim dovoljno olova.
Servisiranje akumulatora je značilo isprazniti sadržaj, oprati ćelije od taloga, uliti novu kiselinu propisane gustine. A olova ima još oho-ho, pa akumulator lepo služi još dosta godina.
Sve je to obična, prosta tehnologija, koja je naravno poznata svima, celom svetu.
Ali krastavac.
- U međuvremenu se neko setio da akumulator može da bude malo manji i tanji. Malkice. Da bi se smestio u smešno malo mesto predviđeno ispod haube.
- Pa se neko setio da ne mora baš 10 kila olova, može i 9,5.
- Pa onda, ako se doda neki srebro nitrat negde, onda može i 8 kg olova. Pa naprave akumulator još manji i tanji.
- Pa se neko dosetio Ca tehnologije (ako se tako zove), pa zaključili da može i 7 kg olova. Pa naprave akumulator još manji i tanji.
- Pa sa ušićarenim parama plate advertajzing kampanju !
- Pa se onda dosete da tako osakaćene akumulatore nazovu "Premijum klasom" a onda naprave i "Regular" klasu sa 6 kg olova, još manje i tanje.
- Pa se onda iskontruiše i serija za SEE (jugoistočnu evropu) sa 5 kg olova, još manji i tanji. Sa oznakama "Ca + Snaga srebra!"
I onda se ovde čudimo kako to da akumulator ne može da sastavi par godina.