Manje više svi smo svedoci da su originalni akumulatori koji stižu sa novim vozilima, daleko bolji od onih koje kupujemo kasnije.
Ok, ima i tu poneki izuzetak, ali moje iskustvo sa originalima je odlično.
Moja stara dačija, kupio je 4 godine staru, prodao kao 9 godina staru. Zajedno sa njom trećem gazdi je otišao i dalje ispravan originalni Rombat.
Moj Ford, u sedmoj godini promenjen originalni akumulator. Stavljen Duracel koji je crko posle 14 meseci, ali meni baksuzu crk'o u inostranstvu, na 150m od zvaničnog Ford servisa. Tamo mi stavili nekog Bosh-a (koji u Srbiji nisam video), naplatili zamenu 250€, i taj otišao dalje sledećem vlasniku Forda kao još ispravan, posle sledećih 6 godina.
Kolega je imao Daewoo Lenganca (ono kada je Daewoo želeo da se probije na tržište), njemu je prvi akumulator radio nekih 10-ak godina.
Bla.bla.bla... Ovo što se valja kod nas za "drugu ugradnju" je uglavnom neka low cost tehnologija. Proizvođači tačno znaju koliko koji akumulator može da traje, i tako ih proizvode i šalju dalje klijentima, fabrikama vozila, trgovcima u Nemačkoj i trgovcima u Srbiji, šta već ko zahteva i koliko želi da plati. Vi možete u zvaničnom servisu tražiti originalni akumulator, i uz predpostavku da će vam servis zaista isporučiti original dobijen preko servisne mreže, taj će vam trajati jako dugo. Ali će biti bar 2x skuplji (ako ne i više), od ovih što kupujemo po radnjama i marketima, bez obzira koja je nalepnica na njemu.
Tvrdim da je Rombat isporučen u novoj Dačiji, bolji od Varta/Exide/TopLa/Bla.Bla.Bla kupljenog u Tempu ili kod SZR xyz-auto-delovi.rs
A verujem i da Rombat iz maloprodaje autodelova nije isti kao Rombat za prvu ugradnju.