@tiha Upravo sam ovo hteo da napišemneke proizvode tek kada dodaš u korpu i kreneš na chekout vidiš da slanje nije moguće.
Zar reparirani (refurbished) ne dolaze u braon kartonskom pakovanju za razliku od novih koji idu u onim standardnim plavim? Barem za Paperwhite mislim da je tako, ali je moguce da gresim.To je sad za BF bilo oko 90$ rekao bih.
Paperwhite sam uzeo kod nas, nije bilo računice da se uzima sa .de amazona po 170€.
A za KP nemam dokaze, sumnjam da su svi reparirani, kao što su takvi jefiniji i na .de.
Pa dakle saga se nastavlja, i to nesmamjenom dinamikom 🙃1) nisam još ništa dobio (za zamenu zamene, = zamena #2) u smislu nije stigao paket iz US do mene u Srbiji. Isporučen je na US adresu pa će da mi donesu neki ljudi do Bosne ili Srbije.
2) Amazon pravi distinciju između zamena u prvih mesec-do-dva (to zovu "replacement order") i zamena / reklamacija / ostvarivanja garancije posle toga pa sve do kraja garancije. To zovu "repair request".
Prva varijanta je bila kad mi je prvi primerak se zakucao 30-ak dana od datuma isporuke, što je bilo nekih 15 dana korišćenje.
Onda sam dobio "zamenu" u retail kutiji i taj order sa iznosom 0$ je kreiran i poslat momentalno, dakle i pre nego što im pošalješ nazad neispravan primerak (za to imaš mesec dana fore da im ga isporučiš, ako ne uradiš to one urade kako oni to zovu "retrocharge" = skinuti ti pun iznos sa kartice) oni odmah pošalju drugi ispravan. Čim kreiraju besplatni "replacement order" za novi ispavan Kindle takođe se kreira i "return request" (= zahtev da vratiš neispravni).
Ja sam je samo posle čekao mesec i po dana da mi bratov kolega donese iz US u Srbiju... Ali Amazon ju je poslao sutradan i isporučena u Majami za tipa 4 dana.
Druga zamena nije bila tako jednostavna i tako brza . Nego su mi ponudili samo da kreiraju "repair request" aka "warranty service request" (kao ona varijanta odmah slanje zamene e može posle prvih mesec dana) = da neispravni Kindle #2 vraćam za US Amazonu (Amazon pokriva troškove US to US slanja) i da ga oni ona testiraju i procene mogu li da ga poprave tu u Amazon skladištu ili mora da ide dalje kod "authorised refurbisher" i to kao traje 2-4 weeks.
U praksi navodno za Kindle ne čekaš baš da odrade popravku / refurbishing tvog pokvarenog primerka nego kad prođe tu inicijalnu proveru šalju ti drugi već refurbished primerak (koji dolazi u tim braon kutijama) ... za koji imaš garanciju samo onoliko koliko ti je preostalo garancije od originale kupovine.
Moj pokvareni koji je prešao putanju Srbija > Las Vegas > Majami skladište Amazon-a su uspeli da izgube! U Majamiju.
Pa je tu krenulo natezanje za podrškom na temu "šta sad?" i nudili su mi jedno 5 različitih opcija u maniru svaki chat agent i svaki dan različitu priču ti priča o tvrdi kako je to jedina dostupna opcija.
Na kraju smo nekako došli do toga da su mi uplatili Gift card (koji važi samo na Amazon COM, naravno 🤬, inače bih da sam imao izbor radije naručio na Amazon DE) koji pokriva cenu Kindle (ne pokriva porez i isporuku) sa kojim sam ponovo poručio Kindle Paperwhite Kids (ovaj put 16 GB model jer više nema 8 GB koliko je bio stari primerak) naravno u retail plavoj kutiji. I pošto je to totalno odvojena porudžbinu pretpostavljam da i taj ima 2 godine garancije od momenta kupovine ili isporuke (što se desilo sutradan).
Sad još samo da mi ga donesu iz US za 3-5 nedelja / "oko NG" ili možda 6 meseci 🤣🤣🤣 Videćemo, imam 2 opcije za donošenje iz US pa ako se prva (tamo kod koga je sad paket, gde je Amazon isporučio) izjalovi druga je sve poznato i sigurno da lik se vraća iz US u maju 2024.
Možda ga je BILO za 150€ sa reklamama, sada ga NEMA, ima samo 16 GB od nekih prodavaca po 170€ i to sam napisao kao cenu.Kupovina direktno od Amazona ima smisla ako se radi u momentu kad su na popustu, i ako imate načina da stigne u Srbiju bez plaćanja carine, PDV i sa shipping-om koji je mnogo jeftiniji za druge države nego za Srbiju.
I Paperwhite puna, zvanična cena (za verziju sa reklama tj "special offers") na Amazon DE nije 170€ nego 150€. A na KP je 165€ ista stvar.
Na Amazon DE 170€ košta Paperwhite Kids 16GB (8GB više ni nemaju na stanju) a ista stvar na KP se prodaje za 200€.
Tako da se isplatilo kupovati za Crni petak kad je koštalo 140€. Plus lik koji Paperwhite Kids prodaje na KP i za njega kao za "običan" Paperwhite nudi 12 meseci garancije umesto 24 meseca koliko Amazon nudi za Paperwhite Kids.
I iz moje perspektive kao neko kome su 2 od 2 Kindle Paperwhite Kids zaglavila u bootloop-u (prvi primerak posle 15-ak dana od kupovine, drugo posle nekih 14-ak meseci) dobro je došlo i 2 godine garancije (inače bih sad šipak dobio a ne zamenu) i uvek je bolje imati garanciju direktno od Amazona.
Iako je meni lično Amazon COM chat podrška maximalno iskidala živce prethodnih 40 dana dok nismo konačno završili zamenu #2. Čak su uspeli da izgube isporučeni paket sa neuspravnim Kindle koji sam jeeedva uspeo da organizujem ko će iz Srbije da ga odnese za Ameriku.
Tako da ne savetujem da iko ikad kupuje Kindle na Amazon COM i isporučuje Kindle na adresu u Americi... Amazon DE je bolja opcija jer daleko se lakše čovek snađe i ima veći izbor ljudi koji redovno putuju na relaciji Srbija <> Nemačka.
A koji je razlog zašto firmware ne apdejtuješ na najnoviju verziju?Još uvek je nepoznanica da li je u pitanju hardverski ili softverski / firmware problem... i da li je rešeno sa novim firmware verzijama. Pošto su meni oba primerka koja su se zapucala (a u tih prvih nekoliko meseci lod kad je "PW5" aka Paperwhite 11th Gen bio pun Reddit ljudima kojima se desila ista stvar) su bila na istom firmware v5.14.1.1 (= prvi update posle fabričkog 5.14.0.1) i sa blokiranih firmware updates.
Nisam siguran da li ću da se uzdam u "treća sreća" i ostavljam Kindle PW5 a da prodajem Kobo... iako je Kindle definitivno hardverski bolji uređaj... "Samo" eto ima tu falinku da se samoubija 🤣🤣🤣
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Napomena: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari