Šta je novo?

KANTENA ili BIQUAD

• Začetnik teme Začetnik teme Nesko
  • Datum pokretanja Datum pokretanja

Nesko

Slavan
Učlanjen(a)
11.01.2006
Poena
304
ovo je tema da bi se ustanovile razlike izmedju KANTENE i BIQUADa (ako postoje). Posto sam laik na tom polju a internet mi treba, a jos sam i sa juga pa nemam kintu za bacanje da placam provajderu za opremu resio sam sam da napravim. Skinuo sam seme za pravljenje pa me sada interesuje sta je bolje? KANTENA ili BIQUAD? kako sam gledao to je isto samo je razlicit nacin izrade. Od antene sam udaljen 500-700m(vazdusnom linijom, vidim antenu) a od krova do compa ima 10m. Sta je bolje po vama?

U tvom slucaju radice i kantena. S obzirom da se jako lako gradi ja bih prvo probao nju a ako bude problema onda nesto drugo. Bitnije je da kupis kvalitetan kabl jer 10 m nije malo rastojanje, neki sa oznakom 400 + prelaz za spajanje na karticu. Ako ti bude trebalo postoje upustva za gradnje jednostavnih a efikasnih antena od 18dB.

Bolje napravi odmah biquad, ima vece pojacanje (oko 12dB) a materijal kosta oko 400 din. Ne znam bas da ce ti kantena biti dovoljna. Provajder moze da te njaka zbog toga, jer ce ti signal verovatno biti uzasan i na granici minimalno potrebnog. To ti je po lepom vremenu a sta ce biti kad pocne da pada kisa i (uskoro :d ) sneg, pa magla... Kad je tebi slab signal onda kocis i ostale korisnike koji se kace na provajdera a provajder verovatno to nece dozvoliti... Napravis biquad pa posle kad skupis jos malo para, nekih 1000 dinara, dodas za neki manji satelitski tanjir (60cm)i dobijes odlicnu antenu, bas ono sto ti trazis za malo para a puno muzike! :d