Šta je novo?

Kako primati pare putem ACH transfera u Srbiji?

Rodney85

Zapažen
Učlanjen(a)
20.08.2024
Poruke
7
Poena
2
Tokom poslednjih nekoliko godina primao sam zaradu od jedne američke kompanije tako što su mi oni putem SEPA transfera uplaćivali pare na moj Wise nalog u evrima, a onda bih ja te pare putem klasičnog Wire transfera (putem doznake) prebacivao na moj račun u NLB Komercijalnoj banci. Nažalost, to više nije moguće jer je ta američka kompanija prestala da šalje SEPA transfere (izgleda da im se ne isplati zbog finansijske krize) i sada kao mogući vid plaćanja imaju jedino ACH transfer i papirne čekove.

Pošto Wise ne dozvoljava građanima Srbije da otvaraju naloge u američkim dolarima, a samim tim ni da primaju pare putem ACH transfera, nisam više mogao da koristim Wise. Pokušao sam da nađem neki drugi servis sličan Wise-u koji bi mi omogućavao da primam pare od te američke kompanije putem ACH transfera, ali do sada nisam ništa našao.

Pošto se ovo prekidanje SEPA transfera desilo negde još u martu mesecu, ništa mi drugo nije preostalo nego da pređem na papirnate čekove, i kao što većina nas zna, u Srbiji jedino banka Intesa unovčava ino čekove. Ali, nažalost mora da se čeka nenormalno dugo da bi se ček unovčio i da bi pare postale raspoložive.

Da li neko zna da li postoji neka kompanija slična Wise-u koja omogućava državljanima Srbije da primaju iz Amerike ACH transfere iz Amerike?


Takodje, ako to baš nije nikako moguće, da li postoji još neki način da se papirni ček unovči brže? Da li je možda neka banka u susednim (okolnim) zemljama voljna da unovči čekove koji su adresirani na adresu srpskog državljanina, a da pri tom čekanje ne bude predugo?
 
@Rodney85 A što ti ne uplaćuju direktno na devizni račun u Komerijalnoj putem loro doznake? U čemu je problem?
 
A što ti ne uplaćuju direktno na devizni račun u Komerijalnoj putem loro doznake? U čemu je problem?
Iz jednostavnog razloga zato što više ne rade klasične Wire transfere. Prestali su sa Wire transferima 2019 i onima koji su na području Evrope su ponudili SEPA transfer u EUR kao alternativu. Međutim, od nedavno su ukinuli i SEPA transfer kao mogućnost slanja novca, tako da sad preostaje jedino ACH transfer u američkim dolarima i papirnati čekovi. Wise na primer nudi mogućnost primanja ACH transfera u USD za građane iz nekih zemalja u Evropi (npr. za Švedsku, Španiju, Britaniju itd), ali naravno za nas NE.
 
Preko Payoneer-a možeš da otvoriš USD partiju koja se vodi kod Citibank i primaš ACH transfere od drugih firmi. Neka ti neko pošalje referal link za registraciju, pošto ako u prvih 6 meseci primiš uplate više od 1000$ zbirno, dobićeš 20$, što će ti pokriti trošak izrade i slanja njihove Master kartice.
 
@uji To bi bilo sjajno kad bi moglo!

Ja u stvari već imam Payoneer nalog koji skoro uopšte nisam ni koristio, i sad kad sam se ulogovao posle više godina vidim da imam tri partije (to jest balance-a kako oni to zovu): u EUR, u GBP i u USD. Partije sa eurima i funtama su funkcionalne, ali ispod partije za USD piše "Balance disabled".

Zna li neko šta treba da uradim da bi ovo proradilo, tj. sa se skine ovo disabled? Vidim da treba i da popunim neke podatke za njihov KYC koje još nisam popunio, možda su zbog toga onemogućili USD partiju?

Da li je uopšte ta moja obična, već postojeća USD Balance (koja je otvorena pretpostavljam još 2017.) isto ono što si ti napisao, a to je USD balance koja se vodi u City bank?
 
@Rodney85 nešto su se na Payoneer Srbija fb grupi žalili da su tokom nedavnih radova mnogima pobrljavili nalozi i za mnoge je rešenje bilo gašenje postojećih i otvaranje novih (bilo je tu slučajeva od blokiranih partija preko zabrane prijema sredstava do problema sa karticama). Čudni su malo i po tom pitanju što ne može da se iskoristi isti e-mail, već moraš da odrediš drugi kada otvaraš novi. Otvorio sam Business nalog, postavio sve, to su te obične partije, ali do sada nijednu uplatu, pošto druga firma sa kojom je trebalo da radim je otkazala sve projekte pa za sad mi celokupna zarada ide kroz PayPal.
 
Da li postoji mogućnost da te zaposle preko posredničke firme kao što su Deel ili Remote?
Imao bi sve benefite kao da radiš u Srbiji, po domaćim zakonima.
 
Nisu, to je vrlo konzarvativna kompanija kad su metode plaćanja u pitanju. Kao što već rekoh, sada nude jedino ACH transfer u USD i papirni ček.
Možeš kod NLB Komercijalne banke da unovčiš ino ček, dok ne nađeš rešenje za elektronski transfer novca. Više o tome:

 
@Rodney85 Sad se setih, pošto vidim da si otvorio i temu na r/finansije

Sećam se da je neko pominjao Paxum nedavno, i nađem komentar
Jedina dva nacina da povuces novac u Srbiju su lnternational Wire Transfer, i kripto

Kripto ti nikako ne bih preporucila jako је komplikovano da se namesti i da dodes do novca

lnternational Wire Transfer funkcionise ovako: moras da imas u svojoj odabranoj banci devizne racune za eure i dolare. Nekada jedno ili drugo nije omoguceno na aplikaciji pa da imas za svaki slucaj.

Pare prebacujes na devizni racun tako sto kliknes na njihovom sajtu (ja ovo ne bih radila na aplikaciji) na Transfer -> lnternational Wire Transfer -> i onda uneses svoj IBAN, SWIFT i ostale podatke (za ovo ces morati pozvati svoju banku i traziti da ti na е-mail posalju instrukcije za lnternational Wire Transfer (tu ces dobiti sve potrebne informacije).

Ovo mozes obaviti i uzivo ali lakse је da ti posalju da bi mogla da copy-paste iz dokumenta u prilogu emaila koji ti posalju.

Provizija koju uzima Paxum na lnternational Wire Transfer је bezobrazna (50$) koliko se secam i pare ti uglavnom stignu u roku od nedelju dana

Kasnije mozes da ih transferujes unutar svoje banke na tekuci dinarski racun ili da koristis karticu deviznog svejedno.

Treci nacin је najlaksi i to je da nabavis Paxum karticu. Da sam na tvom mestu odmah bih je narucila, stici се ti u roku od mesec dana.

То је kineska UnionPay kartica ali hvala bogu uveli su nesto skoro da se UnionPay moze koristiti na skoro svim bankomatima u Srbiji.

Ovde ti je provizija najmanja, pare ti ne idu u banku nego kes na ruke i ne moras da placas porez.
Izvor

Koliko vidim, oni podržavaju ACH i izdaju UnionPay prepaid karticu. Iscimao bih svakako vorpalwolfie sa Reddita za dodatne informacije.

Payoneer ti je za sada svakako najsigurnije rešenje.
 
Koliko vidim, oni podržavaju ACH i izdaju UnionPay prepaid karticu. Iscimao bih svakako vorpalwolfie sa Reddita za dodatne informacije.

Ja u stvari već imam Paxum nalog, pa sam ih malopre pitao da li postoji ta mogućnost koju si sugerisao. Nažalost, odgovorili su mi da samo njihovi biznis nalozi imaju tu mogućnost, dok ovi obični personalni nalozi nemaju. Obični personalni nalazi mogu samo da šalju drugim Paxum korisnicima direktno pare, i da podižu pare putem Union pay kartice na bankomatima. Naravno postoji i mogućnost Wire transfera ali to je preskupo kod njih.



Payoneer ti je za sada svakako najsigurnije rešenje.

Izgleda da je tako. Ja sam imao neki stariji nalog kod njih koji nije bio sasvim funkcionalan, a pošto im podrška ne radi za nas obične smrtnike, preostalo mi je jedino da ga ugasim. Sad bih hteo da otvorim novi Payoneer nalog, pa ako ima neko svoj referral link da se preko njega registrujem neka slobodno pošalje ovde.

Takođe, da li treba da obratim na nešto pažnju tokom otvaranja novog naloga kod njih kako bih bez ikakvih problema odmah dobio USD partiju (balance) na koju mogu da mi iz one američke firme uplaćuju zaradu putem ACH transfera? Ne bih voleo da nešto zeznem pa da moram da zovem njihovu podršku kojoj je nemoguće dobiti.
 
@uji To bi bilo sjajno kad bi moglo!

Ja u stvari već imam Payoneer nalog koji skoro uopšte nisam ni koristio, i sad kad sam se ulogovao posle više godina vidim da imam tri partije (to jest balance-a kako oni to zovu): u EUR, u GBP i u USD. Partije sa eurima i funtama su funkcionalne, ali ispod partije za USD piše "Balance disabled".

Zna li neko šta treba da uradim da bi ovo proradilo, tj. sa se skine ovo disabled? Vidim da treba i da popunim neke podatke za njihov KYC koje još nisam popunio, možda su zbog toga onemogućili USD partiju?

Da li je uopšte ta moja obična, već postojeća USD Balance (koja je otvorena pretpostavljam još 2017.) isto ono što si ti napisao, a to je USD balance koja se vodi u City bank?
Payoneer-ova USD parija ima checking account koji se vodi kod First Century Bank (https://firstcenturybank.com) iz Tenesija.
Ja u stvari već imam Paxum nalog, pa sam ih malopre pitao da li postoji ta mogućnost koju si sugerisao. Nažalost, odgovorili su mi da samo njihovi biznis nalozi imaju tu mogućnost, dok ovi obični personalni nalozi nemaju. Obični personalni nalazi mogu samo da šalju drugim Paxum korisnicima direktno pare, i da podižu pare putem Union pay kartice na bankomatima. Naravno postoji i mogućnost Wire transfera ali to je preskupo kod njih.





Izgleda da je tako. Ja sam imao neki stariji nalog kod njih koji nije bio sasvim funkcionalan, a pošto im podrška ne radi za nas obične smrtnike, preostalo mi je jedino da ga ugasim. Sad bih hteo da otvorim novi Payoneer nalog, pa ako ima neko svoj referral link da se preko njega registrujem neka slobodno pošalje ovde.

Takođe, da li treba da obratim na nešto pažnju tokom otvaranja novog naloga kod njih kako bih bez ikakvih problema odmah dobio USD partiju (balance) na koju mogu da mi iz one američke firme uplaćuju zaradu putem ACH transfera? Ne bih voleo da nešto zeznem pa da moram da zovem njihovu podršku kojoj je nemoguće dobiti.
Jesi li ugasio tvoj prethodni Payoneer nalog?
 
Payoneer-ova pravila vezana za ACH:
 

Prilozi

  • Payoneer i ACH.png
    Payoneer i ACH.png
    42.8 KB · Pregleda: 22
Možeš kod NLB Komercijalne banke da unovčiš ino ček, dok ne nađeš rešenje za elektronski transfer novca. Više o tome:

Nazalost, ne moze kod NLB Komercijalne banke više nista od čekova, osim ako su u EUR. Dakle čekovi u USD, GBP i CAD više ne mogu da se unovče u toj banci. Priverio sam tako što sam zvao njihov call centar pre neki dan.

U Unicredit banci su mi rekli da samo starim klijentima unovčavaju ino čekove, dakle ako već imaš otvorene račune kod njih i neku istoriju unovčavanja cekova. Za nove klijente od nedavno više neće da unovčavaju.

U intezi sam jedan ček polozio jos 27. juna i još uvek se obradjuje... izgleda da mora da prodje 45 dana ne racunajuci vikende - što u prevodu znači oko 63 dana ukupno.

Tako da je situacija sa čekovima po mom mišljenju veoma nepovoljna i čekanje je jako dugo.
 
U intezi sam jedan ček polozio jos 27. juna i još uvek se obradjuje... izgleda da mora da prodje 45 dana ne racunajuci vikende - što u prevodu znači oko 63 dana ukupno.

Tako da je situacija sa čekovima po mom mišljenju veoma nepovoljna i čekanje je jako dugo.
Tako je i u Komercijalnoj. Bilo je 40 dana pa izuzev vikenda i sad radnih dana, isto kao u Intezi. Plus kad to prođe, opet do šaltera da službenik zove centralu da se skine rezervacija pa čekaš dok to obrade do sat vremena i jače pa tek onda dižeš pare. Prošao sam sve to sa AdSense-om i slao čekove na inkaso ka Citibank Ireland dok nisu uveli swift i to je bila druga priča.
 
Nazad
Vrh Dno