Šta je novo?

Kako postpaid korisnik prekida koriscenje mobilnih usluga.

whose

Poštovan
Učlanjen(a)
05.02.2017
Poruke
266
Poena
80
Sta je zakonski duzan da uradi ako ne zeli da nastavi na kraju meseca a ugovor je istakao ili je koristio uslugu mesec po mesec posle isteka ugovora.

Da li ima ikakve obaveze da unapred (i koliko dana) obavesti provajdera.

Da li provajder moze da uslovljava nacin prekida
npr dolazak u poslovnicu, koriscenje formulara, medijum slanja poruke ili telefonski razgovor.
 
Tebi 'će i dalje stizati računi za tu Tarifu, možeš se prebaciti na Prepaid, u suprotnom oni 'će i dalje nastaviti da šalju račune, ovog puta ne ugovorena cena (neka Random npr). A broj 'će i dalje funkcionisati, sve dok ne raskineš ugovor ili ne pređeš na Prepaid.
 
@whose

Ides u poslovnicu...
Ako zelis da zadrzis broj , prebacujes ga na pripejd.
Ako ne zelis , zahtevas totalni raskid ugovora i "gasenje" broja.
 
Zasto ne bi mogli to sve da urade telefonom ili elektronski bez odlaska u poslovnicu
Da li se kucni net kartica nekako razlikuje ili je kompatibilna sa prepaid telefonijom; npr moze da se prebaci na prepaid i prenese u drugu mrezu.
 
Pročitaj ugovor i opšte uslove.
Tu ti je sve definisano. Otkazni rok i identifikacija... Nije sad baš ta identifikacija bezveze zbog zloupotrebe. Ali pročitaj ili pitaj, možda i može.
Prenos u drugu mrežu se smatra raskidom ugovora.
 
@whose

Nadam se da shvatas gde zivis , ceo sistem je haotican i pun rupa.
Iako postoji digitalno potpisivanje dokumenata , daleko smo mi jos uvek
od primene svega toga :(

Gomila "internet" kartica su brojevi samo za DATA saobracaj ili "reciklirani" brojevi
koji tek posle nekog duzeg perioda ponovo mogu da se dodeljuju i za standardnu upotrebu.

Moras prvo proveriti u koju kategoriju spada taj broj koji trenutno koristis samo za
internet i da li moze da postane "standardni broj"
 
Mogu da traže samo plaćanje pretplate do isteka ugovora i ako si uzeo telefon u istom ugovoru, onda i otplatu telefona. ili uređaja što može da bude i ruter.
 
ubacuju ovo "Poslednji mesečni račun obračunava se srazmerno broju dana koliko je ugovor aktivan"
a ne vidim razlog zasto ne bi jednostavno na kraju meseca ugasili kao sto im trazim.
Za prebacivanje na prepaid su imali neku klauzulu da ne mogu da prenesem broj, a verbalno objasnjeje je bilo da se to odnosi na 60 dana. Da li to ima smisla, posto je kartica koriscena godinama.
 
Za krajnje korisnike ništa od toga nema smisla, provajderi postali svete krave i mogu da menjaju uslove ugovora kada i kako im se prohte, neki čak i bez objave, (to me je oteralo iz Telenora). Neznam ni za jednu drugu branšu gde je istekli ugovor važeći. Čak i ide do takve absurdnosti da SBB/TotalTV traži da ja treba da raskidam istekli ugovor na ime pokojnog brata koji nisam ni napravio niti potpisao, samo plaćao u njegovo ime. A1 (možda idrugi) sada traži da se raskine istekli ugovor pre isteka da bi prestali sa servisom, jedan dan kasnije i naplaćuju za ceo mesec. Čak nemaju ni obrazac za to.
 
Ugovor ne ističe, to je sporazumni dogovor o korišćenju usluga

ističe "ugovorna obaveza" koja ima definisan ograničen rok obično 2 godine.

Nakon toga se nastavlja pružanje usluge po ugovoru,

ako hoćete da prestanete sa korišćenjem usluga onda podnesete zahtev za raskid ugovora po uslovima koji su definisani ugovorom (može da postoji otkazni rok)
 
Za krajnje korisnike ništa od toga nema smisla, provajderi postali svete krave i mogu da menjaju uslove ugovora kada i kako im se prohte, neki čak i bez objave, (to me je oteralo iz Telenora). Neznam ni za jednu drugu branšu gde je istekli ugovor važeći. Čak i ide do takve absurdnosti da SBB/TotalTV traži da ja treba da raskidam istekli ugovor na ime pokojnog brata koji nisam ni napravio niti potpisao, samo plaćao u njegovo ime. A1 (možda idrugi) sada traži da se raskine istekli ugovor pre isteka da bi prestali sa servisom, jedan dan kasnije i naplaćuju za ceo mesec. Čak nemaju ni obrazac za to.
oni su svete krave.
mislis zato sto ih neko ne kontrolise i ne moze da se prigovori?
 
oni su svete krave.
mislis zato sto ih neko ne kontrolise i ne moze da se prigovori?
Ne nego gde god je imalo dvosmislenost u pitanju operater stavlja to u svoju korist...
Promocija vazi deo meseca ali raskid vazi pun mesec. Pa i kad istekne mora 30 dana unapred i do kraja obracunskog perioda da im de najavi kao da si koristio zlatnog slona. Pa je potrebno mesec dana da se organizuju stručnjaci za iznošenje i ostale peripetije...
 
Ne nego gde god je imalo dvosmislenost u pitanju operater stavlja to u svoju korist...
Promocija vazi deo meseca ali raskid vazi pun mesec. Pa i kad istekne mora 30 dana unapred i do kraja obracunskog perioda da im de najavi kao da si koristio zlatnog slona. Pa je potrebno mesec dana da se organizuju stručnjaci za iznošenje i ostale peripetije...
:) pogotovo zbog komplikovanosti iskljucivanja mobilne telefonije
 
Drugog februara mi ističe ugovor sa A1 za telefon i kućni net, Telefon bih produžio ali ne i KN. Internet sam već uzeo kod MTS a ne isplati mi se da sada raskidam ugovor kada bih i onako morao da platim pretplatu za tih par preostalih meseci pa sam karticu stavio u telefon.
Ovo je već skoro 8 godina sa njima i svakiput kada se približi obnova ugovora su zvali više od mesec dana unapred da obnovim ugovor.
Sad me zanima da kad/ako zovu mogu samo da kažem da neću produžetak ili bih morao da podnesem zahtev negde u decembru ili pre ?
 
@CountMike
imaš dokumente na https://a1.rs/o-a1/dodatne_informacije/cenovnici_i_opsti_uslovi

nećeš produžetak = ostaješ na ugovoru bez UO, plaćaš više, možeš da raskineš bez naknade ikakve, Cenu koju plaćaš nakon isteka UO nađeš na https://a1.rs/upload/documents/Postpaid.pdf

Što se tiče zahteva za raskid ugovora, piše u https://a1.rs/documents/rs/2024/GTC_05APR2024.pdf:
Pretplatnik može da raskine Pretplatnički odnos pisanim obaveštenjem o raskidu poslatom A1 preporučenom poštom ili predatom A1 od strane Pretplatnika na prodajnom mestu A1. Raskid retplatničkog odnosa stupa na snagu na kraju obračunskog perioda u kom je podnet, računajući od dana propisnog podnošenja pisanog obaveštenja o raskidu Pretplatničkog odnosa od strane Pretplatnika A1.
Dakle, odeš u poslovnicu pre kraja obračunskog perioda za KN nakon što ti istekne UO i podneseš zahtev za raskid.
 
Čudno da nemaju neki formular za raskid ugovora samo da otežaju ili da imaju izgovor za odbijanje ako nije "pravilno" napisan. Znači da bi trebalo da to uradim naj kasnije negde u decembru?
 
Odes u bilo koju najblizu poslovnicu, oni ti to ispune i ti samo potpises.
U sustini to je samo pisana izjava da hoces da prestanes da koristis usluge
Najbolje 30 dana pre isteka ugovorne obaveze i tako neces imati ni dan produzetka.

Svi provajderi imaju 30 dana otkazni rok.
Verovatno bi tehnicki moglo i da im posaljes pisano obavestenje ali verujem da je i tebi lakse da svratis da prve poslovnice.
 
Prošli put sam morao tamo da rukom pišem zahtev, drugar napisao za mene. Odštamapaću kod kuće. nešto i odneti u filijalu na Banjici, usput mi je od banke. Nisam baš fan papirologije.
 
Jel ima neko iskustva u raskidu ugovora, a pri tom sam uzeo telefon.
Sad pročitah na netu da mogu da mi traže da isplatim telefon do kraja ili da vratim uređaj.
Ako vratim uređaj, da li vraćaju novac koji sam dao za uređaj? Negde sam pročitao da postoji i ta varijanta.
 
@veseli06

Nesto se ne secam da je neko pisao da su operateri prihvatili da neko vrati uredjaj.
 
Niko danas više ne čita :)
Našao malo vremena da proverim da li sam dobro odlučio ili je moglo i drugačije, pa pročitao opšte uslove ugovora.
Evo šta piše za MTS ako imaš pravo na raskid bez Naknade za štetu zbog raskida ugovora:
Maxthon Snap20241212003905.jpg
U slučaju da plaćaš štetu:
Maxthon Snap20241212004423.jpg
Ne vidim opciju koju tražiš, a ne verujem da je to i negde drugde normalna procedura :)
 
@nesa69 ako imaš ugovornu obavezu za tarifu/paket sklopljenu pre 5. novembra, a koja će biti ponovo migrirana na onu iz aktuelne ponude, imaš pravo na raskid bez penala po članu 131 ZEK do 30. decembra, prema obaveštenju od 1.
@veseli06 u narativu druga dva operatora, povraćaj uređaja uz isplatu nadoknade za plaćene rate je bio izvodljiv za Yettel, dok je A1 vešto odbijao realizaciju tih zahteva, to jest nijedan nije bio odobren i fakturisali su preostale rate na završnom računu, odnosno odobravali isplatu rata uz aneks po popustu na tarifu. Za mts nisam u toku da je bila takva situacija.
 
Poslednja izmena:
Dobio sam na mail odgovor za BOX4 da ostaje stara cena. Pisao sam odmah prvog prigovor.
Tražio sam to inače, meni lično odgovara (imam obe konkurencije optiku). Bunilo me je konkretno za uređaj, pošto imam uzet telefon uz zadnji ugovor pa da proverim da li je ostala varijanta da ne mora odmah u cugu nego sa trenutnom dinamikom otplate. Generalno su neke izmene plus, neke minus, tu smo negde gde smo i bili.
 
Nazad
Vrh Dno