Šta je novo?

Kablovi za zvucnike

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
За већи бас треба дебљи кабл. Мени је тек Кимбер 12ТС донео задовољавајући баланс тонова и звучне слике. Погледај однос укупне површине и пресека кабла.
 
За већи бас треба дебљи кабл
Zato je i meni legao 2x4x0.8 po grani.

Planirm da sledeće nedelje završim produžni kabal. To je nešto između strujne letve i WiFi prekidača. Biće tema o tome kada završim.
 
Kablovi su laz.

Mereno je 1000x i niko nije video razliku (potvrdio i licno). Razlike u kablovima, ako ih ima, se javljaju na spektru debelo iznad 20kHz koje niko od nas ne cuje a i tada su u rangu <0.5 dB sto opet nije razlika koju mozete da cujete makar se ispoljavala i celim cujnim spektrom (a ne ispoljava se, uopste). Kabl samo treba da bude proporcionalan Omovom zakonu, sto duza distanca, deblji kabl. "Cist" bakar je definitivno preporucljiv ali na kratkim distancama ni aluminium nije problem. Dobrim (debelim) kablom stedite pojacalo jer se manje muci, ako i cujete benefit promenom kablova isti dolazi iz te cinjenice, ne zato sto "kabl menja zvuk". Za takvu situaciju neophodno je i da je inicijalni kabl bio poprilicno neadekvatan sto je na kratkim distancama skoro pa nemoguce jer generalno sve zavrsava posao. Ako hocete da budete sigurni da je kabl adekvatan, nadjite koji AWG rejting proizvodjac preporucuje za odredjenu distancu i uzmite jedan ispod, problem solved.
 
Poslednja izmena:
Heretiku :D

👹
 
  • Like
Reagovanja: PPC
Мерили су нешто али да ли су мерили шта треба... За сада је испало да једни чују разлике и кажу да их региструју и други, који не чују и нападају ове који чују из неког њиховог себичног разлога.
 
Iskreno,ja sam bio u ovoj drugoj grupi,skeptik,u fazonu "kabel ko kabel,sta tu ima da daje razliku" dok nisam isprobao ovog orange djavola.....Ajd kada smo se vec raspisali,iako nije glavna tema,imam nedoumicu oko centralnog zvucnika u 5.1 sistemu...naime,zvucnik stoji negde na pola dubine police,usmeren blago na gore (da me gadja u glavu) Znam da bi bio idealno da centralni stoji na samoj ivici komode,kako nebi bilo odbijanja zvuka i izoblicenja,ali kod mene je to malo neizvodljivo trenutno. Da li bi mozda pomoglo nesto (neki materijal) koji bi se stavio ispod zvucnika da pokrije tu povrsinu do ivice police? Ono,kao neki podmetac na tom delu? Pomerao sam centralni na samu ivicu,i da,bude dosta bolji zvuk,nema tog "drvenastog" rezonovanja kao kad stoji na sred police,ali mi je neprakticno trenutno da ga tako drzim na ivici,pa bi neka podloga bilo idealno resenje,ako je uopste tako nesto primenjivo u ovom slucaju.
 
Poslednja izmena:
Iskreno,ja sam bio u ovoj drugoj grupi,skeptik,u fazonu "kabel ko kabel,sta tu ima da daje razliku" dok nisam isprobao ovog orange djavola.....Ajd kada smo se vec raspisali,iako nije glavna tema,imam nedoumicu oko centralnog zvucnika u 5.1 sistemu...naime,zvucnik stoji negde na pola dubine police,usmeren blago na gore (da me gadja u glavu) Znam da bi bio idealno da centralni stoji na samoj ivici komode,kako nebi bilo odbijanja zvuka i izoblicenja,ali kod mene je to malo neizvodljivo trenutno. Da li bi mozda pomoglo nesto (neki materijal) koji bi se stavio ispod zvucnika da pokrije tu povrsinu do ivice police? Ono,kao neki podmetac na tom delu? Pomerao sam centralni na samu ivicu,i da,bude dosta bolji zvuk,nema tog "drvenastog" rezonovanja kao kad stoji na sred police,ali mi je neprakticno trenutno da ga tako drzim na ivici,pa bi neka podloga bilo idealno resenje,ako je uopste tako nesto primenjivo u ovom slucaju.
Stara, veca, podloga za misa vrhunski zavrsava taj posao. Ako si nekad furao onu 40x90 popularno poznatu kao cebe mozes i ispod zvucnika da je podvuces da upija vibracije, da ga fiksira i da viri do kraja ivice. Doduse, nece biti isti efekat kao da je zvucnik na ivici ali opet bolje.

To sto cujes sa "orange djavolom" je placebo ili si pre ovoga imao ultra krsh kabl sto je danas realno teze naci nego adekvatan kabl je su manje vise svi adekvatni na distancama od 2-3m.

Ko ne veruje, skinite program REW i testirajte zvucnik u near field varijanti (blizu). Stavite tanak aluminijumski kabl i ultra debeli bakarni i jedino sto ce zaista dati merljivu razliku jeste temperatura vaseg pojacala i eventualno malo drugaciji sonicni rezultat koji ce ustvari zavisiti od "napora" pojacala sa razlicitim kablovima, ne od samog kabla. Probano na towerima, bookshelf zvucnicima i na subu, 0 razlike. Svaka naucno orjentisana publikacija ce potvrditi isto. Svaka marketin orjentisana publikacija ce vam dati 100 prideva razlike koji ne znace nista zaista.
 
@sinda Скини тај кабл што имаш и постави жицу за веш. :)
Веруј својим ушима, ако чујеш како треба. То што те далтониста убеђује да боје не постоје, не значи да је стварно тако.
 
Ma o
@sinda Скини тај кабл што имаш и постави жицу за веш. :)
Веруј својим ушима, ако чујеш како треба. То што те далтониста убеђује да боје не постоје, не значи да је стварно тако.
Ma opusteno,ne stresiram se uopste ;)
 
Kablovi su laz.
Pojma nemaš o čemu pričaš.
Mereno je 1000x i niko nije video razliku (potvrdio i licno). Razlike u kablovima, ako ih ima, se javljaju na spektru debelo iznad 20kHz koje niko od nas ne cuje a i tada su u rangu <0.5 dB sto opet nije razlika koju mozete da cujete makar se ispoljavala i celim cujnim spektrom (a ne ispoljava se, uopste). Kabl samo treba da bude proporcionalan Omovom zakonu, sto duza distanca, deblji kabl. "Cist" bakar je definitivno preporucljiv ali na kratkim distancama ni aluminium nije problem. Dobrim (debelim) kablom stedite pojacalo jer se manje muci, ako i cujete benefit promenom kablova isti dolazi iz te cinjenice, ne zato sto "kabl menja zvuk". Za takvu situaciju neophodno je i da je inicijalni kabl bio poprilicno neadekvatan sto je na kratkim distancama skoro pa nemoguce jer generalno sve zavrsava posao. Ako hocete da budete sigurni da je kabl adekvatan, nadjite koji AWG rejting proizvodjac preporucuje za odredjenu distancu i uzmite jedan ispod, problem solved.
Postoje zvučnici, konkretno visokotonci, koji sviraju daleko iznad 20Khz a postoje i subovi koji su sposobni da reprodukuju manje od 20Hz. Cela ta priča o "ljudsko uho čuje od 20Hz do 20Khz" ne može tako laički da se posmatra. Ista priča i sa FPS-om i osvežavanjem. Kao "ljudsko oko ne može da registruje više od 29fps-a" pa ljudi bez problema registruju glaću animacju pri 144hz/144fps vs 60hz/fps.

Ista je priča i sa kablovima i frekventnim rasponom. U muzičkoj produkciji, kojom se btw bavim 20 godina, se nikada ne seku frekvencije preko 20Khz samo zato što ljudsko uho to ne može da registruje. Seku se niže vrekfencije ispod 30Hz jer mogu biti kobne po audio sisteme velike snage. A te priče, "merili su, i ustavnovljeno je...." batalite. Kome nije jasna priča o usviravanju kablova, neka pročita moj prethodni post. Ko ne razme engleski, ne treba da prosipa pamet u ovoj temi.
 
...Znam da bi bio idealno da centralni stoji na samoj ivici komode,kako nebi bilo odbijanja zvuka i izoblicenja,ali kod mene je to malo neizvodljivo trenutno. Da li bi mozda pomoglo nesto (neki materijal) koji bi se stavio ispod zvucnika da pokrije tu povrsinu do ivice police? Ono,kao neki podmetac na tom delu? Pomerao sam centralni na samu ivicu,i da,bude dosta bolji zvuk,nema tog "drvenastog" rezonovanja kao kad stoji na sred police,ali mi je neprakticno trenutno da ga tako drzim na ivici,pa bi neka podloga bilo idealno resenje,ako je uopste tako nesto primenjivo u ovom slucaju.

Neka mala tabla azmafona? Jes ruzan, al sluzi za zvucnu izolaciju pa bi trebalo da suzbije dobar deo refleksije...
 
Neka mala tabla azmafona? Jes ruzan, al sluzi za zvucnu izolaciju pa bi trebalo da suzbije dobar deo refleksije...
Uh druze,ne sme nista ruzno....u pitanju je dnevna soba :) mora sve da bude lepo na oko :) videcu neki simpa podmetac veci da nadjem,bitno mi je da sam dobio potvrdu da podloga moze da pomogne,nesto cu vec estetski uklopiti.
 
Bronzani šiljci, kao nekad. Šta podmerači trte-mrte igračkuce... :)
 
Uh druze,ne sme nista ruzno....u pitanju je dnevna soba :) mora sve da bude lepo na oko :) videcu neki simpa podmetac veci da nadjem,bitno mi je da sam dobio potvrdu da podloga moze da pomogne,nesto cu vec estetski uklopiti.
Hoces da radi ili da izgleda? :)
A onaj neki silikonsko-gumenasto-rupicasti antislip podmetac za kupatilo?

edit:
Samo nek nije ravna tvrda povrsina te podloge. nadji neku jamboliju, nesto cupavo, mekano, SDTB (sto deblje to bolje).
 
Poslednja izmena:
Hoces da radi ili da izgleda?
A onaj neki silikonsko-gumenasto-rupicasti antislip podmetac za kupatilo?
Najbolje onaj sto ima izrez za wc solju.

Pojma nemaš o čemu pričaš.

Postoje zvučnici, konkretno visokotonci, koji sviraju daleko iznad 20Khz a postoje i subovi koji su sposobni da reprodukuju manje od 20Hz. Cela ta priča o "ljudsko uho čuje od 20Hz do 20Khz" ne može tako laički da se posmatra. Ista priča i sa FPS-om i osvežavanjem. Kao "ljudsko oko ne može da registruje više od 29fps-a" pa ljudi bez problema registruju glaću animacju pri 144hz/144fps vs 60hz/fps.

Ista je priča i sa kablovima i frekventnim rasponom. U muzičkoj produkciji, kojom se btw bavim 20 godina, se nikada ne seku frekvencije preko 20Khz samo zato što ljudsko uho to ne može da registruje. Seku se niže vrekfencije ispod 30Hz jer mogu biti kobne po audio sisteme velike snage. A te priče, "merili su, i ustavnovljeno je...." batalite. Kome nije jasna priča o usviravanju kablova, neka pročita moj prethodni post. Ko ne razme engleski, ne treba da prosipa pamet u ovoj temi.
Ja se doduse bavim fizikom zvuka nekih 10ak godina i jos nisam sreo muzicara koji zna sta prica kada je FIZIKA u pitanju. E sad ako ste vi prevazisli bioloska ogranicenja i zakone fizike, ja ne egzistiram na tom levelu, nije mi otvorena 7. chakra, krastavac... moram to nekako da resim pa cu da ispecem kablove naknadno...
 
Hoces da radi ili da izgleda? :)
A onaj neki silikonsko-gumenasto-rupicasti antislip podmetac za kupatilo?

edit:
Samo nek nije ravna tvrda povrsina te podloge. nadji neku jamboliju, nesto cupavo, mekano, SDTB (sto deblje to bolje).
Mora i da radi i da izgleda 😀
 
Ja se doduse bavim fizikom zvuka nekih 10ak godina i jos nisam sreo muzicara koji zna sta prica kada je FIZIKA u pitanju.
To je kao kada ti dođe doktor, i potvrdi sva silna istraživanja vezana za brzinu i odziv oka. I tako ti "dokaže" da je sve iznad 60Hz i 60fps, placebo i marketing. On je doktor sa diplomom. On je to učio u školi. Ko sam ja da osporim tvrdnje jednog doktora ?

Isto tako i kada je u pitanju fizika zvuka. Ljudsko uho čuje od 20Hz do 20Khz i to je to. Kraj priče. Nema dalje rasprave. Sve ispod toga i iznad toga nema apsolutno nikakvog efekta po zvuk, niti se to može čuti. Jel tako ?

Visokotonci/slušalice koji sviraju preko 50Khz su čist marketing i placebo, a muzičari koji od muzike žive, gube vreme multiband kompresorima i spektrum analyzerima baveći se manipulacijom parametara u opsegu koji ljudsko uho ne može da registruje. A tek ovi što rade u rezoluciji od 192Khz...

Gde nestade onaj genijalac što reče da nema razlike između MP3 i FLAC ?

E sad ako ste vi prevazisli bioloska ogranicenja i zakone fizike, ja ne egzistiram na tom levelu, nije mi otvorena 7. chakra, krastavac... moram to nekako da resim pa cu da ispecem kablove naknadno...
Ako nije tajna, koliko ti zarađuješ baveći se fizikom zvuka? Nisam ni znao da postoji ta naučna disciplina kod nas u Srbiji. Jel ti radiš možda neki digitalni mastering? Imaš li laboratoriju sa mernim instrumentima? Ko si ti ?
 
Mora i da radi i da izgleda 😀
Najelegantnije resenje ti je onda nosac odmah iznad tv. Mozes jednostavno i da pomeris zvucnik do ivice koliko je prihvatljivo, par cm ispred nece uticati bitno, >10 vec hoce sigurno, nadji kompromis izmedju te dve velicine i kapiram da ti krpa nece ni trebati.
Zvucnik pravi, najprostije receno, kupu zvuka koja se prostire dalje, sto je razdaljina veca to je kupa sira, jelte. Dakle postoji svojevrsan "mrtav ugao" koji ce da trpi ivicu jer je tu output bas dosta slabiji, koliko je to zavisi od zvucnika. Mozes i na uho da testiras, primaknes glavu iznad tweetera i spustas postepeno uho ka centru tweetera, videces da je u tom "mrtvom uglu" znacajno slabije iako si bukvalno uz zvucnik, kako predjes neki ugao cuces pun volume, skoro odjednom. To ti je vertikalni ugao prostiranja zvucnika.
To je kao kada ti dođe doktor, i potvrdi sva silna istraživanja vezana za brzinu i odziv oka. I tako ti "dokaže" da je sve iznad 60Hz i 60fps, placebo i marketing. On je doktor sa diplomom. On je to učio u školi. Ko sam ja da osporim tvrdnje jednog doktora ?

Isto tako i kada je u pitanju fizika zvuka. Ljudsko uho čuje od 20Hz do 20Khz i to je to. Kraj priče. Nema dalje rasprave. Sve ispod toga i iznad toga nema apsolutno nikakvog efekta po zvuk, niti se to može čuti. Jel tako ?

Visokotonci/slušalice koji sviraju preko 50Khz su čist marketing i placebo, a muzičari koji od muzike žive, gube vreme multiband kompresorima i spektrum analyzerima baveći se manipulacijom parametara u opsegu koji ljudsko uho ne može da registruje. A tek ovi što rade u rezoluciji od 192Khz...

Gde nestade onaj genijalac što reče da nema razlike između MP3 i FLAC ?


Ako nije tajna, koliko ti zarađuješ baveći se fizikom zvuka? Nisam ni znao da postoji ta naučna disciplina kod nas u Srbiji. Jel ti radiš možda neki digitalni mastering? Imaš li laboratoriju sa mernim instrumentima? Ko si ti ?
Ne bih da se doxxujem ako ne moram. :) Imam laboratoriju, imam opremu.

Ni jedan doktor doduse (ever) nije "potvrdi sva silna istraživanja vezana za brzinu i odziv oka. I tako ti "dokaže" da je sve iznad 60Hz i 60fps, placebo i marketing.". Evo ja licno mogu potpuno "blind" da ti kazem da li je sadrzaj ~30, ~60, ~90 ili ~120 fps, sa >90% tacnosti. Preko toga vec tesko. Koliko god se bavio audiom, nema sanse da ti kazem sa sigurnoscu vecom od slucajne raspodele da li je fajl 192kbs mp3 ili raw cd (isti master). FPS nekome moze da bude "nebitan" pa da mu "sve to bude isto" ali sam efekat je OCIGLEDAN i MERLJIV. Tu je jadac. To sto ti "cujes" nit je ocigledno nit merljivo.

Inace, prica "30 fps je max" nije cak ni tacna, 30 fps je suvi minimum (uz motion blur) da oko to vidi kao fluidan pokret. Zato filmovi na 30 fps izgledaju super a igrice znacajno gore (mada su i konzole primenile razne filmske tehnike od pre par godina). Poenta price je da ni o toj temi ne znas ni blizu koliko mislis da znas a koristis je kao analogiju.

Ako instrumenti koji su daleko superiorniji od ljudskog uha ne mogu da uhvate "usviravanje kablova" onda je sasvim izvesno da ne moze ni ljudski sluh. Da ne pominjemo da se najbrze gubi cujnost upravo tih visokih frekvencija, do 40. godine ako cujes ~16kHz to je sasvim super. Inace lab. potvrdjen prag cujnosti kod ljudi je 22 kHz ali to je vrlo retko i sa godinama drasticno opada.

Javicu ti kad budem imao sledeci workshop, odo mnogo u off. :D
 
Neverovatno da čovek može toliko da napiše, a da ništa ne kaže. Ovaj razgovor je završen.
 
Najelegantnije resenje ti je onda nosac odmah iznad tv. Mozes jednostavno i da pomeris zvucnik do ivice koliko je prihvatljivo, par cm ispred nece uticati bitno, >10 vec hoce sigurno, nadji kompromis izmedju te dve velicine i kapiram da ti krpa nece ni trebati.
Zvucnik pravi, najprostije receno, kupu zvuka koja se prostire dalje, sto je razdaljina veca to je kupa sira, jelte. Dakle postoji svojevrsan "mrtav ugao" koji ce da trpi ivicu jer je tu output bas dosta slabiji, koliko je to zavisi od zvucnika. Mozes i na uho da testiras, primaknes glavu iznad tweetera i spustas postepeno uho ka centru tweetera, videces da je u tom "mrtvom uglu" znacajno slabije iako si bukvalno uz zvucnik, kako predjes neki ugao cuces pun volume, skoro odjednom. To ti je vertikalni ugao prostiranja zvucnika.

Ne bih da se doxxujem ako ne moram. :) Imam laboratoriju, imam opremu.

Ni jedan doktor doduse (ever) nije "potvrdi sva silna istraživanja vezana za brzinu i odziv oka. I tako ti "dokaže" da je sve iznad 60Hz i 60fps, placebo i marketing.". Evo ja licno mogu potpuno "blind" da ti kazem da li je sadrzaj ~30, ~60, ~90 ili ~120 fps, sa >90% tacnosti. Preko toga vec tesko. Koliko god se bavio audiom, nema sanse da ti kazem sa sigurnoscu vecom od slucajne raspodele da li je fajl 192kbs mp3 ili raw cd (isti master). FPS nekome moze da bude "nebitan" pa da mu "sve to bude isto" ali sam efekat je OCIGLEDAN i MERLJIV. Tu je jadac. To sto ti "cujes" nit je ocigledno nit merljivo.

Inace, prica "30 fps je max" nije cak ni tacna, 30 fps je suvi minimum (uz motion blur) da oko to vidi kao fluidan pokret. Zato filmovi na 30 fps izgledaju super a igrice znacajno gore (mada su i konzole primenile razne filmske tehnike od pre par godina). Poenta price je da ni o toj temi ne znas ni blizu koliko mislis da znas a koristis je kao analogiju.

Ako instrumenti koji su daleko superiorniji od ljudskog uha ne mogu da uhvate "usviravanje kablova" onda je sasvim izvesno da ne moze ni ljudski sluh. Da ne pominjemo da se najbrze gubi cujnost upravo tih visokih frekvencija, do 40. godine ako cujes ~16kHz to je sasvim super. Inace lab. potvrdjen prag cujnosti kod ljudi je 22 kHz ali to je vrlo retko i sa godinama drasticno opada.

Javicu ti kad budem imao sledeci workshop, odo mnogo u off. :D
Za sad ide podloga,a kad stigne Jamo,onda cemo vec neko trajno resenje 😉
 
@PPC
Džabe pišeš i pokušavaš.
Jednom sam objašnjavao sledeće :
Prosečan konfekcijski vufer na golom podu i taj isti vufer učvršćen za plafon isto zvuče u istoj prostoriji. Ista snaga, smetnje, distorzija, vreme reverberase ... bukvalno!
Ali neće niko da razmisli, oće da veruju da je to sumanuto jer to niko ne radi i da pričam gluposti.
 
Sto se tice ovog sto je rekao Alex o Frekfenciskom odzivu I limitu ljudskog uha.
To apsolutno ne znaci da sluske Ili zvucnici Koji imaju Siri odziv ispod 20 hz Ili preko 20khz da je to beskorisno. Naprotiv pravi razlog za Siri odziv je taj sto takvi modeli Ako se tjunuju Kako treba, I'maju vecu sansu za linearan odziv Po svim frekfencijama 20-20.
Dalje drugi razlog je taj sto frekfencije ne moras da cujes Ali mozes da ih osetis, to je naucno dokazano pogotovo ispod 30-20 hz.

A taj sto je rekao da ne postoji razlika izmedju Flac-a I mp3 treba da se upuca u glavu.
Razlike uvek I'ma Ali zavisno od produkcije pogotovo od upotrebe limitera, neki mp3 fajlovi Koji su ripovani direktno sa Flac-a na 320kbps mp3 razlika je minimalna za vecinu rock pesama, za pop je to 192kbps Opus il 256kbps mp3 Ako je compressed dosta Sama stvar.

Ali probajte da odslusate Heart Of Courage Flac a onda se prebacite na stream mp3 Ili cak 256 kbps Opus. Razlika je kolosalna nije ni za porediti, zasto pitate pa zato sto je to snimak od live orchestra sa jedno 100 clanova sa instrumentima.

Sto se tice kablova ja verujem da I'ma samo skart kablova I dobrih kablova Bez obzira na cenu. I ne opravdavam kablove Koji kostaju par hiljada evra zato sto verujem da I'ma ovih od 100-300 evra tops, Koji su u istoj klasi.
 
Sto se tice kablova ja verujem da I'ma samo skart kablova I dobrih kablova Bez obzira na cenu. I ne opravdavam kablove Koji kostaju par hiljada evra zato sto verujem da I'ma ovih od 100-300 din tops, Koji su u istoj klasi.
fix'd :D

Btw ova "finta" za UTP kabl od kolege @zmanic je sve sto vam treba od kablova realno. UTP je prosao sertifikaciju, shielded je, bakar je sigurno, 2x0.8 je dovoljno za do 8-10m razdaljine, kome pa treba mnogo vise, ne sedite na stadionima. Dostupno, pristupacno, milina! Ko kupi bilo sta preko ovoga placa da mu psiholoski bude lakse. Da se razumemo, lakse je iskesirati 500e na kablove nego godinama sedeti ispred sistema i pitati se "dal sam trebao", nemerljivo lakse.

Ja zato izmerim pa znam. ;)
 
Poslednja izmena:
Dobro ne znam bas za 300din za te pare bi se samo nadao da baca signal uopste to ko sa kalenic pijace il zelenog venca XD
Ja Sam kao gornju granicu naveo 100-300 evra Ali realno sve preko 20-50 bi bilo I previse gotovo svakome I to govorim o 4.4mm balanced kablovima Koji su skuplji sa razlogom.
 
@PPC
Džabe pišeš i pokušavaš.
Ni ti, ni on ne razumete šta ja pričam.
Jednom sam objašnjavao sledeće :
Prosečan konfekcijski vufer na golom podu i taj isti vufer učvršćen za plafon isto zvuče u istoj prostoriji. Ista snaga, smetnje, distorzija, vreme reverberase ... bukvalno!
Ali neće niko da razmisli, oće da veruju da je to sumanuto jer to niko ne radi i da pričam gluposti.
To je u potpunosti tačno, i ja takvu tvrdnju nikada nebih osporavao. Ne treba biti nikakav naučnik niti ekspert da bi se ovako nešto razumelo. Na žalost, to nema nikakve veze sa onim što dotični fizičar piskara gore.
Sto se tice ovog sto je rekao Alex o Frekfenciskom odzivu I limitu ljudskog uha.
To apsolutno ne znaci da sluske Ili zvucnici Koji imaju Siri odziv ispod 20 hz Ili preko 20khz da je to beskorisno. Naprotiv pravi razlog za Siri odziv je taj sto takvi modeli Ako se tjunuju Kako treba, I'maju vecu sansu za linearan odziv Po svim frekfencijama 20-20.
Hvala bogu da je neko ukapirao poentu.
Dalje drugi razlog je taj sto frekfencije ne moras da cujes Ali mozes da ih osetis, to je naucno dokazano pogotovo ispod 30-20 hz.
Tačno tako. Bass nije samo ono što čuješ. Već i ono što osećaš. Sine wave bass od 600Hz ćeš bez problema čuti i osetiti u vidu vibracija na skoro svakom wooferu. Ali isti taj sine wave na 10kW pomera creva i diže kosu na glavi.
A taj sto je rekao da ne postoji razlika izmedju Flac-a I mp3 treba da se upuca u glavu.
Sad će da ti reportuju post.
Razlike uvek I'ma Ali zavisno od produkcije pogotovo od upotrebe limitera, neki mp3 fajlovi Koji su ripovani direktno sa Flac-a na 320kbps mp3 razlika je minimalna za vecinu rock pesama, za pop je to 192kbps Opus il 256kbps mp3 Ako je compressed dosta Sama stvar.

Ali probajte da odslusate Heart Of Courage Flac a onda se prebacite na stream mp3 Ili cak 256 kbps Opus. Razlika je kolosalna nije ni za porediti, zasto pitate pa zato sto je to snimak od live orchestra sa jedno 100 clanova sa instrumentima.
Hajde da u priču ubacimo i 1bit non PCM DSF/DSD format i da kažemo da zvuči bolje od FLAC-a pogotovo kad je source materijal vrhunski analogni. Fire up...
Sto se tice kablova ja verujem da I'ma samo skart kablova I dobrih kablova Bez obzira na cenu. I ne opravdavam kablove Koji kostaju par hiljada evra zato sto verujem da I'ma ovih od 100-300 evra tops, Koji su u istoj klasi.
Slažem se. Ja sam za moje Warm Audio balanced kablove dao 150 eura. Ali to su interconnect kablovi. Kablovi za zvučnike su totalno druga priča, pogotovo pri većim snagama, gde kvalitet i cena igraju veliku ulogu. Na žalost, tako nešto je nemoguće objasniti ljudima na forumu sa Edifier pilićima koji su povezani PPY kablovima i ručno upletenim paricama.
 
@PPC
Džabe pišeš i pokušavaš.
Jednom sam objašnjavao sledeće :
Prosečan konfekcijski vufer na golom podu i taj isti vufer učvršćen za plafon isto zvuče u istoj prostoriji. Ista snaga, smetnje, distorzija, vreme reverberase ... bukvalno!
Ali neće niko da razmisli, oće da veruju da je to sumanuto jer to niko ne radi i da pričam gluposti.

To je zbog gravitacije. Kad je na plafonu, tonovi padnu i budu niži, a kad je na podu, onda nema gde više. :D

Ova tema ima potencijal da se pretvori u "audiofilski SSD".
 
Ni ti, ni on ne razumete šta ja pričam.

To je u potpunosti tačno, i ja takvu tvrdnju nikada nebih osporavao. Ne treba biti nikakav naučnik niti ekspert da bi se ovako nešto razumelo. Na žalost, to nema nikakve veze sa onim što dotični fizičar piskara gore.

Hvala bogu da je neko ukapirao poentu.

Tačno tako. Bass nije samo ono što čuješ. Već i ono što osećaš. Sine wave bass od 600Hz ćeš bez problema čuti i osetiti u vidu vibracija na skoro svakom wooferu. Ali isti taj sine wave na 10kW pomera creva i diže kosu na glavi.

Sad će da ti reportuju post.

Hajde da u priču ubacimo i 1bit non PCM DSF/DSD format i da kažemo da zvuči bolje od FLAC-a pogotovo kad je source materijal vrhunski analogni. Fire up...

Slažem se. Ja sam za moje Warm Audio balanced kablove dao 150 eura. Ali to su interconnect kablovi. Kablovi za zvučnike su totalno druga priča, pogotovo pri većim snagama, gde kvalitet i cena igraju veliku ulogu. Na žalost, tako nešto je nemoguće objasniti ljudima na forumu sa Edifier pilićima koji su povezani PPY kablovima i ručno upletenim paricama.
Nek me reportuju, kolko hoce nisam rekao nista opasno Niti neistinito.
Ako takav zargon shvataju ultra ozbiljno onda stvarno treba da se zapitaju dal imaju problem.
Hvala na pohvali pogotovo kad ti to kaze neko ko producira to znaci.

Ono znao Sam ja ,to o cemu pricam odavno Ali Sam u da kazemo zadnjih 6 godina imao priliku da postepeno se sve vise uveravam u to.

Mislim da te ja kapiram, I iz razloga sto zapravo se vise vodim onim sto cujem I poredim nego citanjem grafikona I prenosenjem sta je reko pera zika Mika laza.
A I volim da se povremeno(krenem pa se nalozim pa stanem ,zbog drugih stvari I tako u Krug) svake godine, u toku godine zezam u FL studio pa otud I ta neka terminologija. A I sto se frekfencija tice meni je to toliko bitno da od skoro Sam izvalio da imam neki svoj target Eq, znaci nista Harman nista DF.
 
Dobro ne znam bas za 300din za te pare bi se samo nadao da baca signal uopste to ko sa kalenic pijace il zelenog venca XD
Ja Sam kao gornju granicu naveo 100-300 evra Ali realno sve preko 20-50 bi bilo I previse gotovo svakome I to govorim o 4.4mm balanced kablovima Koji su skuplji sa razlogom.
4.4mm je otp kabl sa bandere. :D Gledaj ovako ako ti je standardan provodnik od osiguraca do stekera u kuci 2.5mm zasto mislis da ti od ~1000W pojacala do zvucnika treba 4.4mm? Btw "balansiran" kabl otp ne znaci nista posebno. Isti posao radi i ferrite core koji zakacis kao i shielding mrezica u UTP ili koaksijalnim kablovima, samo "balansiran" zvuci sexy. :)

1.5mm iole cistog bakra u licnama je zlatni standard kucnog audia, ako mislite da vam treba vise od toga sasvim sigurno se varate, uzmite onda lepo 2.5mm i nema sanse da nesto fali. Ovakav kabl je mogao pre 2 godine da se kupi za pomenutih 100-300 din po metru, dal na zelenjaku ili kalenicu, svejedno je sve dok mu gospodin romske nacionalnosti lupi seal of approval da je u pitanju, in fact, "cist" bakar.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno