Šta je novo?

IT u osnovnom obrazovanju - diskusija

Zormanic ne znam za tebe al ja sam 77 mo godiste i odlicno se secam da sa jednom profesorskom platom odemo na more mama i nas dvojica i ostanemo 2 meseca i nista nam nije nedostajalo. Nismo placali smestaj. Preracunaj to u sadashnje vreme i dobicesh cifru od oko 200.000,00 dinara. E za te pare cu i ja da odem da predajem informatiku i ima da ucim decu sta got pozele.

Kuku mene, gde ti je to majka predavala :D .

Ja sam zavrsio elektronski 2013 (jos negde na 2. strani sam odgovorio), imao sam dve ponude za mesto u prosveti u visokom skolstvu i plate su toliko primamljive bile da prosto ne znam kako sam mogao da prihvatim :D . A btw. majka mi je profesor u srednjoj poslednjih 15-20 godina, pa vidi koliko to odlicno zaradjuje danas, da sam sto pre ja morao da se bacim u zaradjivanje sto vise. Licno i ne mislim da su svi profesori zasluzili svoju platu, ali sta je tu je, uravnilovka..
 
Poslednja izmena:
Zormanic ne znam za tebe al ja sam 77 mo godiste i odlicno se secam da sa jednom profesorskom platom odemo na more mama i nas dvojica i ostanemo 2 meseca i nista nam nije nedostajalo. Nismo placali smestaj. Preracunaj to u sadashnje vreme i dobicesh cifru od oko 200.000,00 dinara. E za te pare cu i ja da odem da predajem informatiku i ima da ucim decu sta got pozele.
Ovo su sve losa poredjenja sa nekim vremenom od pre 20, 30 godina. Plate u obrazovanju su takve kakve su jer se drustvo raspada i ekonomija je na nivou Kolumbije. Nerealno bi bilo ocekivati da se prosveta izdigne iznad zdravstva ili industrijskih delatnosti, ili da se sa njima izjednaci. To moze u privatnim skolama... Edukativni sistem je obezvrednjen na trzistu rada sa minimalnom cenom od 120 dinara po satu, lose regulisanim zakonima za iznajmljivanje radnika. Decu uce stvarima koje im nece nikada u zivotu zatrebati, umesto da ih zainteresuju da zavole nauku, sve je samo pro forme, mukotrpan proces i za decu i za nastavnike, radi se po zastarelim programima i zastarelim shvatanjima dok svet ide napred (u Finskoj su ukinuti domaci zadaci). Profesori su promoteri sistema koji proizvodi siromasne i neuspesne ljude u Srbiji. To je slika onoga sto ih dalje ceka u bilo kojoj sferi u zivotu: svi samo otaljavaju svoj posao, rade za racune i hranu, bez trunke nade i entuzijazma, rade nezainteresovano po principu da ne mozes tako malo da ih platis koliko mogu malo da rade, a ako rade mnogo, to rade kao robovi zato sto nemaju drugog izbora. Preovladava ideja da je "bitnija snalazljivost", provejava opsta nesigurnost, nihilizam i beznadje. Secamo se nekih boljih vremena, kao kroz maglu, zrtvujemo se za decu na kojima svet ostaje, ali to je osuda i kazna za njih, neizdrzivo breme koje im oatavljamo, jer ce ziveti u svetu koji je Fallout nasih pogresnih vrednosti i shvatanja, nasih kobnih zabluda.

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
 
Sam si rekao radi se za malo para. Nek drzava odresi kesu i ocas posla ce se naci dovoljno strucnjaka da uce decu najmodernije moguce. Zapamti sve je u lovi. I ako zelis kvalitet moras da 1. Obezbedis uslove,2. Da platis koliko je potrebno da privuces kvalitetan kadar.
Ovo sto u jednoj ili dve skole u srbiji ( matematicka gimnazija - primer ) neki entuzijasta profa uchi decu koja zele pa su 5 ti u svetu ) to je nebitno totalno.
Al ovde nije pitanje oko toga vec koji fax da upise. A to smo prodiskutovali.
 
Informatika u osnovnoj skoli treba da se zove uvod u informatiku i racunarstvo i treba da se prodje prakticna osnova iz programiranja da uce osnove operativnih sistema microsoft, osx, linux, unix...da prodju osnovu programiranja i razne programske jezike ( donekle se radi 10 input joe tralalal programi stari 30 godina ), zatim mreze, rutiranje i sl, korisnicki softveri ( office, chrome, i sl. )
Da ti ucenici steknu uvid u rad i te famozne ogromne plate koje se dobijaju kad naucis.

Ovo što si napisao je prilično diskutabilno. Verujem da većini ljudi koji se bave IT-jem ne treba da znaju da konfigurišu OS, ruter i sl. a kamoli time da zamaramo klince u osnovnoj školi. U osnovnoj školi klinci treba da nauče ono što će svi da koriste u životu, bez obzira na to šta će im biti kasnija struka, a to su email, office paketi (MS Word i alternative), ali i odnos prema softveru.

Odnos prema softveru, primera radi, po mom shvatanju, znači da vi klincima saopštite da je sasvim u redu da plate softver. Da se ta svest razvija od početka. Iznenadio sam se da, recimo, licenca za Kaspersky Antivirus košta oko 2500 rsd godišnje. To nije mali novac, ali većina klinaca toliko potroši za jedan izlazak, ili na mesečnu pretplatu za net/telefon/štagod. A ako biste pitali okolo ljude ko bi dao 2500 za licencu za softver, verujem da bi većina mislila da je u pitanju skrivena kamera.

U pravu si skroz. Situacija sa informatikom u školama je katastrofalna . Upisao sam prirodni smer gimnazije u Beogradu misleći da ću naučiti nešto što će mi koristiti za dalje izučavanje IT-a, jer želeo bih time da se bavim (od malena sam učio sve što ima veze sa softverom, petljao sa Windows-om, pravio sajtove...) međutim ceo prvi razred sam proveo u okruženju Word-a, učili smo kako promeniti font, ubaciti WordArt , Hyperlink, dodati sličice na margine, dodati tabulatore , fusnote.. To sam znao sa nepunih 8 godina, razumem da ima dece koja to ne znaju, međutim raditi to punih pet meseci... Pred kraj godine smo radili i PowerPoint koji sam prežvakao u osnovnoj jer su to tražili svi nastavnici (napravi prezentaciju iz ovoga, iz onoga...). Toliko mi je bilo dosadno da sam pravio custom animacije.

Ovo donekle potvrđuje ono što sam hteo da kažem kao repliku na prvi citat. Ljudi moraju da shvate da postoje ljudi (velika većina) koji računare smatraju nužnim zlom, i ne žele da se detaljno udubljuju u to. I to je sasvim ok. Ali u 21. veku, ljudi moraju posedovati osnovnu informatičku pismenost. To što neko radi kao obućar, kasir, mesar, šofer ne znači da ne treba da zna da piše mailove, formatira dokumenta, samostalno štampa dokumenta itd. To su stvari koje treba da se uče u domenu škola koje ne školu informatički kadar.

Za kraj jedan primer, moja generacija - svi smo učili Word u ovoj ili onoj meri na informatikama raznim u srednjoj školi, i svi smo to posmatrali kao neko sprdanje, fazon 'ovo je glupo, smaranje, svi to već znamo'. 3 godine kasnije, na 3. godini ETF-a, radili smo neku lab vežbu, bukvalno cela sala (a to su studenti koji su prethodno pisali prilično kompleksne, za taj uzrast, projekte) su se mučili sa iole kompleksnijim stvarima u wordu, tipa kako isključiti određenu stranu ili sekciju iz numeracije, kako ubaciti sadržaj, literaturu, reference - iole ozbiljnije stvari u wordu ljudi nisu znali da urade, odnosno sve što prevazilazi podešavanje formata, margine i unosa slike je bilo problem.

Elementarna informatika nije nikakva jednostavna stvar, i mislim da je zbog toga dobro što nije postala obavezan predmet. Neko je u junu našao za shodno da predloži da se od septembra predmet postane obavezan. To dovoljno govori o ozbiljnosti odnosa prema informatici i o ozbiljnosti shvatanja iste. Doneta je pametna odluka, svesno ili slučajno, da se takav predlog odbije.

Just my two cents :D
 
^Nije se neko u junu setio da to predloži, sam program i priprema za promenu predmeta je rađena oko 3 godine (tada je oformljena grupa). Završeno je sve i sadrži mahom ovo što si napisao uz osnove o programiranju. U principu se ne razlikuje mnogo od onoga što se već radi po osnovnim školama već desetak godina u nazad, jedina praktična izmena bi bila prelazak sa izbornog na obavezni predmet. Knjige postoje od početka i obnavljaju se svakih par godina i OK su (bar Zavodove). Početkom juna je trebalo samo da bude glasanje. Te priče da je sve htelo na brzinu da se odradi su puštali sindikalci i nastavnici tehničkog, lupetanja obična.
 
E ako cemo decu da ucimo da treba da plate Kaspersky (od svog moguceg softvera!) onda komotno mozemo da se samubijemo, svi od reda. Mi zapravo treba da ucimo decu da im Kaspersky ne treba u zivotu i kako da pravilno koriste kompjuter.

Edit: Dok mi ovde drvimo sta treba da se uradi a niko nas nista ne pita, jelte, Danska deca vec ihaaj vremena imaju od skole obezbedjen ipad gde im se nalazi preinstaliran materijal za ucenje. Plus koriste Mek u mnogo vecem procentu od ostatka sveta. Ali ne, mi treba decu da ucimo da im je antivirus i Windows osnovna stvar kod koriscenja kompjutera.

Edit2: I taj Word. Kome trebaju ta "napredna" znanja koriscenja Worda, pa najmanji je problem da firma kojoj treba tako nesto odvoji dan, dva (mada to obicno traje mesecima jerbo nisu svi jednako pametni pa se lestvica postavlja za onog najtupavijeg) tutora da pokaze novopridoslom kako se to radi, ukoliko mu je u opisu radnog mesta. Programerima to ne treba u zivotu, zasto bi to ucili pobogu? Jer to ti je kao kada dodjes za neki high tech strug pa ti neko pokaze kako funkcionise. Nije to nikakva nauka.
 
Poslednja izmena:
Word, odnosno osnovni Office paket (a može i LibreOffice ili OpenOffice) trebaju da znaju svi kao osnovno znanje jer će ti to gotovo sigurno ma čime se bavio trebati. Po toj logici ,,ako zatreba", većinu gradiva bi trebali da izbacimo iz škola. ( : Po meni, ono što se trenutno uči, odnosno, što bi trebalo da se uči bi uz sitne izmene bilo sasvim OK. Sada se uči (grubo hronološki) osnove hradvera uz Windows, Word, Paint, audio/video reprodukcija i obrada, zaštita, internet, PowerPoint, Excel, HTML osnove i osnove programiranja. Trebalo bi ubaciti neki mali Android kurs i uopšteno za mobilne uređaje. Naravno, nema ništa od učenja dok je informatika neobavezni izborni predmet za koji se klinci odlučuju svake godine u moru ostalih izbornih predmeta koje mahom predaju nastavnici biologije, hemije, likovnog, geografije, muzičkog, fizičkog,... i koji lako mogu da uslove decu ocenom ako ne izaberu njihov predmet.

Daleko smo od Danske, čak pri tom ne mislim finansijski, sve to državu ne bi koštalo puno, pri tom bi većinu sredstava gotovo sigurno finansirala EU. Problem je što obrazovanje za sobom vuče obrazovano biračko telo što u bana republikama nikako nije poželjna stvar.
 
Poslednja izmena:
Jasno je da treba objasniti rad u Office okruženju, međutim celu školsku godinu u gimnaziji "trubiti" o opcijama oko fonta, tabulatorima, marginama stranica i fusnoti je zaista previše u srednjoj školi, u osnovnoj je to po meni ok. A učenje rada u Outlook-u se ni ne uči (po kojoj logici? ako ne znaš Word ne znaš ni Outlook), Excel da ni ne spominjem, radi se u 2. godini zajedno sa Photoshop-om, Corel Draw (znači manje nego Word)...

Zato sam se ja sam bacio na učenje C# i XAML.
 
Word, odnosno osnovni Office paket (a može i LibreOffice ili OpenOffice) trebaju da znaju svi kao osnovno znanje jer će ti to gotovo sigurno ma čime se bavio trebati.

Sta ako firma ne koristi pomenute alata vec neko custom ili slabo rasprostranjeno resenje? Kapiras da je to kao obuka za rad sa viljuskarom, da je to samo alat. Nesto ovi pominju dualno obrazovanje. To mu valjda dodje kao ono sto srednje tehnicke imaju odavno ili kao sto imaju medicinari. Malo ucis teoriju, malo radis. E tako bi trebalo i ovde. Pola casova savladavas teoriju informatike a pola si u nekoj firmi na praksi gde te obucavaju za rad na poziciji koju ti odrede (sto bi se u toku skolske godine menjalo, ko sto Japanci rade). Ti na poslu treba da savladas taj Word a ne u sklopu teorijskog casa. Kreira se lepo neki tutorial help sistem kada ne znas kako nesto da uradis i uz zadatke za taj dan dobijes i to. Ko je pametan nema sanse da omane. Kao kad programiras i imas API ispred sebe i primere sa interneta.

E sad zasto mi nemamo takav sistem skolovanja vec ovaj visedecenijski tihi strajk prosvetara (kao i ostalih sto rade za drzavu), odgovor na to pitanje su tuta mozgovi na vrhu. Zasto su tuta mozgovi na vrhu? Nasa implementacija demokratije (od Sloba na ovamo). Ono malo meritokratije sto je postojalo u Titovom sistemu je daleko bolje resenje od ove nazovi demokratije (eno je u Turskoj na delu).
 
Dualno obrazovanje je uporedno skolovanje u srednjim strucnim skolama i u proizvonji ili onome sto uce u skoli. To je malo smesno kad kod nas ne radi industrija. Elem sto se informatike tice, shvatite da ona mora biti sveobuhvstni predmet i da se svakoj grani iste treba posvetiti. I tekst editorima, ali i hardveru, programiranju, administraciji racunara pa i mreza. Ne samo udri po wordu il po c# . Nece se svi naci u programiranju il u mrezama. Mozda se nekome dopadne hardver i elektrotehnichi deo u celoj prici. Bitno je da kao matematika sto je gulismo kao majmuni i informatika dodirne sve oblasti it-a pa ce se neko vec za nesto zainteresovati. U praksi je to cesto kod tehnickih fakulteta da se zainteresujete za jedan predmet i da vam posle to bude odabir zanimanja. Ja sam preskocio ona programiranja al sam se nasao u mrezama domenima i ostalim stvarima. Bitno je da se sve prodje.
Inace koj k ucimo matematiku kao konji pa sa zavrsenom osnovnom skolom i svime sto smo ucili iz matematike sta mozemo? Samo da nastavimo da je gulimo u naucne svrhe. Realno matish ne koristi 90% ljudi.
 
Stvar je u tome da kada naučiš da radiš u nekom office paketu (i u svemu onome što se uči uporedo), stekneš i logiku za rad na računaru. Pri tom ne mislim na programere ili uopšte ljude koji rade u IT-u, njima se ovo znanje podrazumeva, već na ove ostale koji će raditi neki svoj posao na računaru. Tako da onaj ko je naučio da radi u ova par programa neće imati probleme da se navikne na neko specifično rešenje koje se koristi u nekoj firimi. Word i kompletno sve ono što se uči u osnovnim školama može i treba da se nauči na školskom času, u informatičkom kabinetu i na računaru, dok ćeš u praksi kroz dualno obrazovanje (koje kako je krenulo izgleda da i neće baš skoro) ili na neki sličan način to znanje samo da usavršiš i proširiš. Neće te ni u jednoj firmi učiti da radiš u Word-u, još manje u Excel-u, u to budi siguran. U informatici za osnovnu školu praktično i nema teorije, odnosno svodi se na definiciju tipa ,,Word služi za pisanje i obradu teksta." i to je to, ostalo je samo kako da uradiš nešto, knjige jesu praktično tutorijali za programe koji se uče. Mislim da bi dualno obrazovanje odnosno praksu po firmama trebalo uvoditi u srednjim školama, osnovne škole trebaju drugačije reforme.

@Markic
U srednjoj školi moraš to da učiš jer to što po neko zna, a takvih je retko više od jednog, dvoje u generaciji, nije dovoljno. Pogledaj realno tvoju generaciju i razmisli koliko njih, bez obzira što su učili Word cele godine, zna da recimo postavi tabelu u Word-u u na sred nekog teksta tako da je tekst okružuje. Da u osnovnoj postoji informatika na koju možeš da se osloniš moglo bi da se priča o izbacivanju ili makar drastičnom smanjivanju broja časova za ono što je već rađeno. Programiranje bi u srednjim tehničkim školama i gimnazijama trebalo da se radi već od prve godine. Što se tiče Outlook-a, šta će ti to? ( :
 
@Markic
U srednjoj školi moraš to da učiš jer to što po neko zna, a takvih je retko više od jednog, dvoje u generaciji, nije dovoljno. Pogledaj realno tvoju generaciju i razmisli koliko njih, bez obzira što su učili Word cele godine, zna da recimo postavi tabelu u Word-u u na sred nekog teksta tako da je tekst okružuje. Da u osnovnoj postoji informatika na koju možeš da se osloniš moglo bi da se priča o izbacivanju ili makar drastičnom smanjivanju broja časova za ono što je već rađeno. Programiranje bi u srednjim tehničkim školama i gimnazijama trebalo da se radi već od prve godine. Što se tiče Outlook-a, šta će ti to? ( :
Ma to za Outlook je bio sam primer, slažem se da ima dece koja se slabije snalaze sa računarima, i bas zato u 21. veku treba uvesti informatiku kao obavezni predmet u osnovnoj školi.
Time bi se smanjio (drastično) broj časova koji se bacaju na aplikativne programe.
 
^Nije se neko u junu setio da to predloži, sam program i priprema za promenu predmeta je rađena oko 3 godine (tada je oformljena grupa). Završeno je sve i sadrži mahom ovo što si napisao uz osnove o programiranju. U principu se ne razlikuje mnogo od onoga što se već radi po osnovnim školama već desetak godina u nazad, jedina praktična izmena bi bila prelazak sa izbornog na obavezni predmet. Knjige postoje od početka i obnavljaju se svakih par godina i OK su (bar Zavodove). Početkom juna je trebalo samo da bude glasanje. Te priče da je sve htelo na brzinu da se odradi su puštali sindikalci i nastavnici tehničkog, lupetanja obična.


Vidim da si na prethodnim stranama pisao da su sve skole, kao donaciju, dobile savremene kabinete. Da li znas mozda, kakva je situacija sa nastavnim kadrom? Da li postoji adekvatan nastavni kadar u adekvatnoj kolicini da bi mogao da iznese informatiku kao obavezan predmet?

E ako cemo decu da ucimo da treba da plate Kaspersky (od svog moguceg softvera!) onda komotno mozemo da se samubijemo, svi od reda. Mi zapravo treba da ucimo decu da im Kaspersky ne treba u zivotu i kako da pravilno koriste kompjuter.

Edit: Dok mi ovde drvimo sta treba da se uradi a niko nas nista ne pita, jelte, Danska deca vec ihaaj vremena imaju od skole obezbedjen ipad gde im se nalazi preinstaliran materijal za ucenje. Plus koriste Mek u mnogo vecem procentu od ostatka sveta. Ali ne, mi treba decu da ucimo da im je antivirus i Windows osnovna stvar kod koriscenja kompjutera.

Edit2: I taj Word. Kome trebaju ta "napredna" znanja koriscenja Worda, pa najmanji je problem da firma kojoj treba tako nesto odvoji dan, dva (mada to obicno traje mesecima jerbo nisu svi jednako pametni pa se lestvica postavlja za onog najtupavijeg) tutora da pokaze novopridoslom kako se to radi, ukoliko mu je u opisu radnog mesta. Programerima to ne treba u zivotu, zasto bi to ucili pobogu? Jer to ti je kao kada dodjes za neki high tech strug pa ti neko pokaze kako funkcionise. Nije to nikakva nauka.

Naravno da nije poenta u Kaspersky AV, vec u ideji da se softver placa, u razvoju odnosa i pogleda na softver.

Mislim da je ispravan pristup da budemo svesni situacije i da iskoristimo najbolje sto mozemo iz toga - to sto u Danskoj koriste Apple za Srbiju ne znaci nista. Ovde niko ne kupuje Apple eto tako, vec ili kao statusni simbol ili kao neki oblik 'sluzbenog' laptopa/tableta/telefona/stagod. Ucis u skoli nesto sto realno ne koristi ni 2% populacije.

Sa druge strane, Windows, ruku na srce, za taj je to najbolji OS za prosecnog korisnika (verujem svima poznat slucaj).

Informatika u osnovnoj i srednjoj skoli treba da bude najopstija moguca, i da deci da najosnovnija znanja koja ce svima trebati. Da ide dosta u sirinu, ne toliko u dubinu. U gimanziji ce informatiku uciti i neko ko ce kasnije upisati medicinu, politicke nauke, filologiju, filozofiju, neku umetnost mozda. Da li lekar zaista treba da poznaje nacin funkcionisanja racunarskih mreza u sitna crevca, paradigme programiranja, funkcionisanje hardvera. Ne.
 
Vidim da si na prethodnim stranama pisao da su sve skole, kao donaciju, dobile savremene kabinete. Da li znas mozda, kakva je situacija sa nastavnim kadrom? Da li postoji adekvatan nastavni kadar u adekvatnoj kolicini da bi mogao da iznese informatiku kao obavezan predmet?

Naravno da postoji, upravo je problem sa time što predmet nije obavezan pa njime mnogi drugi nastavnici dopunjuju normu. Zbog toga su se i žalili neki sindikalci na ovo, čak protestovali, izgubili bi časove koje nestručno drže. Časovi izborne nastave se dosta lako prikrivaju jer se njihov broj utvrđuje početkom godine, pa to budu najčešće samostalni konkursi. Jedan konkurs lako možeš da sakriješ objavljivanjem negde dalje u nekom nebitnom lokalnom listu ili u neko doba kada retko ko pogleda, tipa 31. decembra. Ništa od ovog nije novo ili nagađanje, to se redovno dešava po školama. Pritom se na one regularne konkurse u proseku jave najmanje 5 lica koja ispunjavaju uslove za nastavnika informatike. Između ostalog, kada je falilo nastavnika informatike u srednjim školama, to je isto radno mesto?
 
Mislim da bi u svakoj školi trebalo da se uvede plivanje kao obavezan predmet tj. pravac svi klinci na bazen (ako škola nema onda se ide u obližnji. Na par mesta postoje bazeni u školama a nije tako ni teško okupiti decu i država da obezbedi školski bus pa na primer u Beogradu ima (bilo je kad sam bio klinac, sada ne znam kakva je situacija) na Banjici Sportać, osnovna škola Đorđe Krstić u Žarkovu ima bazen...), a da se izbace računari. Ljudi, kapiram da je ovo IT forum ali ne treba potencirati da se klincima koji su već zaluđeni ubacuju računari tj. informatika kao obavezan predmet bilo u osnovnoj ili srednjoj školi. Propada nacija polako. Nemoj u vojsku, cepaj računare (programiranje, igranje igrica...) i bićeš 99% debeli bilmez sa pepeljarama. Treba razvijati zdravu naciju, da deca ne budu gojazna, da budu ispravna, da im se uvede seksualno obrazovanje, građansko vaspitanje, prva pomoć, da idu na obuku protivpožarne zaštite, krajem srednje ih slati u vojsku da očeliče, da znaju da rukuju oružjem, da sutra brane otadžbinu, treba ih ubacivati u Crveni krst da nauče šta je humanost. Programiranje nije nikakav napredak (ovo bolje da nisam rekao :D). Svi znamo na šta izgledaju studenti elektrotehničkog ili bilo kog drugog fakulteta gde se mnogo koriste računari. Sa druge strane pogledajte kako izgledaju studenti policijske akademije, vojne akademije, pogledajte kako izgledaju studenti sporta i fizičkog vaspitanja.

Ja sam ranije mogao da se kandidujem za mistera :d Sada sam se zbog dužeg sedenja/ležanja dok gledam filmove i serije (za neke dve godine) ugojio 15-ak kilograma i moram da idem na skidanje kilaže (imam visinu od oko 192cm, a težak sam 100kg tačno). Zbog čega? Zbog računara. Da ne postoje računari (ili da nisam zavisnik :p) uveče bih prošetao umesto što gledam film/seriju. Pričam o sebi da se ne bi uvredili kada sam rekao za bilmeze sa pepeljarama. Ko mi garantuje da uskoro neću i ja da nabacim cvike?

Ako se neko rodi zdrav i prav, ne treba ga usmeravati da propada već da pomaže drugima (na primer osobama sa posebnim potrebama, starim i nemoćnim licima...).

:wave:
 
Slazem se s ovim da decu treba uciti da plivaju dok su u osnovnoj skoli. Ostalo je BS. Inace...u BG postoje oko 5-6 skola s bazenom, ostale nemaju ni WC normalan tako da nista od toga. U "normalnim drzavama" uz obavezno obrazovanje je i ucenje plivanja, znam za Britaniju, Norvesku i msm Finsku.
 
Ugojio si se 15 kilograma jer si lenj, ne zbog kompjutera, ja živim od kompa pa sam poprilično fit sa istom visinom i težinom.
 
Lenj sam postao zbog kompjutera :D

Edit: kažem sebi, idem za komp da samo proverim mail, sednem proverim i onda kreće ono samo još da vidim vesti (pošto ne gledam tv više) i vesti ko vesti - pregršt informacija, pa pogledam i komentare i onda dodam i ja neki komentar i tako vreme prođe... pa još da vidim šta ima novo od filmova, serija, benčmark forum i umesto planiranih pet minuta prođe sat, dva, tri. Sada sve smanjujem na minimum, u poslednje vreme rasprodao sam gomilu komponenti, nas uređaja, eksternihm/internih hard diskova i na sve načine se trudim da što manje vremena provedem za kompom. Nije mi više računar uključen 24/7.

Kupujem knjige u štampanom formatu, izgleda da ću da se vratim i na čitanje štampanih dnevnih novina, kada nešto čitam (ako ima mnogo papira) - prvo odštampam preko laserskog...
 
Poslednja izmena od urednika:
Da uče Office, a Git ste zaboravili?
Pre svega, deca danas imaju pristup računaru i verovatno više znaju od onoga koji piše udžbenik.. što znači da je ceo koncept pogrešan i da stvari treba postaviti drugačije, a to je upotreba računara u svakom predmetu. Na svakom času i za svaki predmet, treba da se koristi računar i da deca na taj način shvate koje su prednosti računara i interneta.
Kabineti za informatiku su glupost, svako dete treba da dobije chromebook ili nešto slično, a da ministarstvo prosvete ukine knjige i sve prebaci u cloud.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
 
Ne informisem se na shill sajtovima, ali mi je slucaj poznat. Kao i cinjenica da od toga nema nista i da je to plasirao neko da uzburka vode. Ali dzabe kada si ti i milioni tebi slicnih to procitali i zaustavili se na tome.

Munich Linux councillor: 'We didn't propose a switch back to Windows'

Ovo nisam znao, hvala za informaciju i izvinjavam se zbog dezinformacije. Za citav ovaj slucaj nisam ni cuo na neowin-u, vec sam procitao u SK za obe varijante (i uvodjenje i brisanje), ali ocigledno dezinformacija. Lagali su mene, slagao sam i ja vas.

Mislim da bi u svakoj školi trebalo da se uvede plivanje kao obavezan predmet tj. pravac svi klinci na bazen (ako škola nema onda se ide u obližnji. Na par mesta postoje bazeni u školama a nije tako ni teško okupiti decu i država da obezbedi školski bus pa na primer u Beogradu ima (bilo je kad sam bio klinac, sada ne znam kakva je situacija) na Banjici Sportać, osnovna škola Đorđe Krstić u Žarkovu ima bazen...), a da se izbace računari. Ljudi, kapiram da je ovo IT forum ali ne treba potencirati da se klincima koji su već zaluđeni ubacuju računari tj. informatika kao obavezan predmet bilo u osnovnoj ili srednjoj školi. Propada nacija polako. Nemoj u vojsku, cepaj računare (programiranje, igranje igrica...) i bićeš 99% debeli bilmez sa pepeljarama. Treba razvijati zdravu naciju, da deca ne budu gojazna, da budu ispravna, da im se uvede seksualno obrazovanje, građansko vaspitanje, prva pomoć, da idu na obuku protivpožarne zaštite, krajem srednje ih slati u vojsku da očeliče, da znaju da rukuju oružjem, da sutra brane otadžbinu, treba ih ubacivati u Crveni krst da nauče šta je humanost. Programiranje nije nikakav napredak (ovo bolje da nisam rekao :D). Svi znamo na šta izgledaju studenti elektrotehničkog ili bilo kog drugog fakulteta gde se mnogo koriste računari. Sa druge strane pogledajte kako izgledaju studenti policijske akademije, vojne akademije, pogledajte kako izgledaju studenti sporta i fizičkog vaspitanja.

Ja sam ranije mogao da se kandidujem za mistera :d Sada sam se zbog dužeg sedenja/ležanja dok gledam filmove i serije (za neke dve godine) ugojio 15-ak kilograma i moram da idem na skidanje kilaže (imam visinu od oko 192cm, a težak sam 100kg tačno). Zbog čega? Zbog računara. Da ne postoje računari (ili da nisam zavisnik :p) uveče bih prošetao umesto što gledam film/seriju. Pričam o sebi da se ne bi uvredili kada sam rekao za bilmeze sa pepeljarama. Ko mi garantuje da uskoro neću i ja da nabacim cvike?

Ako se neko rodi zdrav i prav, ne treba ga usmeravati da propada već da pomaže drugima (na primer osobama sa posebnim potrebama, starim i nemoćnim licima...).

:wave:

Dakle bukvalno, na ovoliki post, jedino sto ima smisla je da klinci uce plivanje u osnovnoj skoli. Mozda ne kao ceo predmet, vec da se neko vreme u okviru fizickog vaspitanja posveti tome.

Kabineti za informatiku su glupost, svako dete treba da dobije chromebook ili nešto slično, a da ministarstvo prosvete ukine knjige i sve prebaci u cloud.

Ovo je toliko progresivno, da ne da nema sanse da bi se 'primilo', vec bi verovatno predlagaca lincovali, jer vecina ljudi (iz struke ili ne) ima razmisljanja poput makiacaveki.
 
Pre svega, deca danas imaju pristup računaru i verovatno više znaju od onoga koji piše udžbenik..

Ovo ti je skroz pogrešna predpostavka, klinci ogromnom većinom nemaju pojma o radu na računaru. Bukvalno tek jedan do dva učenika u generaciji ima nešto veće znanje, neretko nema ni tog jednog.
 
Igraju se u početku, posle neki znaju svašta nešto, ali je već propuštena prilika da deca prihvate računar kao učilo a ne kao sprava za zabavu.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
 
Zbog čega? Zbog računara. Da ne postoje računari (ili da nisam zavisnik :p) uveče bih prošetao umesto što gledam film/seriju.

Evo vidis, ja setam svako vece oko 5 km umesto da gledam seriju. Nije do kompjutera, do tebe je. Ne dolazi on tebi u krilo niti te doziva vec ti uzimas njega svojom voljom ;)

To ti je kao kada nasilnik sto bije zenu krivi rakiju za svoje postupke.

Edit: Sto se kilaze tice, to si nabacio jer volis da grickas hranu od koje se covek goji. Da se hranis zdravo ne bi se ugojio makar lezao po ceo dan. Kada kazem zdravo, mislim u skladu sa potrebama organizma. Ne treba nam isto hrane kada ne radimo nista i kada smo fizicki aktivni.
 
Poslednja izmena:
U pravu si... No nećemo sad rasprave fats vs carbs.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
 
Igraju se u početku, posle neki znaju svašta nešto, ali je već propuštena prilika da deca prihvate računar kao učilo a ne kao sprava za zabavu.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

Zato treba da se uce osnove a ne Ofisi i ostali alati. To opet povlaci sa sobom ozbiljnije ucenje matematike. Ja mojim znanjem matematike nikako nisam zadovoljan a ovde se prica kako nas guse matematkom. Najbolja je izjava da se matematika ne koristi. Pre toga sledi to da nemamo industriju. Pa kako da imamo industriju kada nam fale ljudi koji znaju matematiku?

To koliko znamo matematiku se vidi ovde na forumu gde svako malo neko od forumasa pokaze elementarno neznanje matematike, nivo petog razreda osnovne. Mozda jesu tupili sa matom u skoli ali bice da mnogo bezalo sa casova, pored vec obaveznog prepisivanja i ucenja napamet.

@TheRevolucija
Ti to procitao u SK? Pa dobro onda, razumem sve. Te novine vise ne citam iako nisu propali skroz kao dnevni listovi i veliki broj mesecnika. Svakako teze ka gubitku kvaliteta. Par kvalitetnih tekstova, ostalo je boze sacuvaj kategorija.
 
Igraju se u početku, posle neki znaju svašta nešto, ali je već propuštena prilika da deca prihvate računar kao učilo a ne kao sprava za zabavu.

Pa kako bi ga prihvatili kao učilo, ako bi izbacio informatičke kabinete i informatiku? Ko će da ih nauči kako da koriste računar? Mali broj nas je počelo samostalno da uči, danas je čini mi se to još ređe. Računar je samo sredstvo za odlazak na Fcb, pritom mahom ne znajući da samostalno napraviš nalog na istom. Nikao ne kapiraju zašto im je nalog ugašen i šta im znači to da im je poslat verifikacioni mail. Onaj ko je ovo skapirao je haker. Slažem se da je potrebno digitalizovati dobar deo sredstava za rad i da bi to predstavljalo i neki vid prakse rada na računarima, ali je to nemoguće bez da ih neko prvo ne nauči kako da koriste taj tablet npr. jer to samo ne znaju.

@G@W
Uče se pre svega osnove, Office paket se uči u 3 polugodišta, po jedno za Word, PP i Excel, pritom se ne uči samo taj program sve vreme.
 
Poslednja izmena:
@svi koji me napadaju :p

Pustite vi mene :)

Ja pričam o naciji, o klincima, o budućim generacijama. Ja sam pojedinac i imam takav metabolizam da mogu brzo da se ugojim i brzo da smršam, lako ću se izboriti sa kilažom.

Šta ćemo sa klincima kojima žele da nametnu računare kao obavezan predmet? Pa zar ne šetaju 24/7 telefone, na malim ekranima igraju igrice, pretvaraju se u robote. Ovde se govori o hiljadama dece (da ne upotrebim stotine hiljada :D) školskog uzrasta. kao klinac sam trenirao košarku, sa Crvenim krstom bio u Baošiću (ili Baošićima kako ko kaže), kao i u Sutomoru. Dok su drugi igrali Counter (oko 2000-te) ja sam bio non-stop napolju i kada nisam na treningu, na igralištu sam. Lopta u ruci, čekam ekipu. Danas su igrališta prazna upravo zbog najnovijih tehnologija (napredak hardvera, softvera, interneta). Još im nametnite da uče preko računara (iPad i slično), polažu kontrolne preko računara, ne dajte im knjige, sveske, olovke, neka zaborave da pišu (ili nove generacije neka ni ne uče da pišu). O tome pričam ;)
 
Pa lepo, od prvog časa u prvom razredu, umesto knjige otvore chromebook i tamo sve ima. Učitelj je tu da pomogne.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
 
Šta ima u Chromebook-u i šta učitelj može da pomogne? Ko će učitelju da pomogne prvo da upali taj Chromebook?

To da krene sad od sepetmbra do kraja prvog radnog dana 3 od 10 kompa bi bilo polomljeno, dodatna 3 ne bi radila i bar jednom bi se izgubio svaki trag. ( :
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno