Šta je novo?

ISPRAVLJAC/adapter 220V > 8V - 5Amp , 40W. ?!? problem, pitanje, savet...

ividicki

Slavan
Učlanjen(a)
25.09.2008
Poruke
71
Poena
309
Nabavio sam jedan uredjaj koji je poprilican potrosac :d i radi na naponu od 5v, dobio sam uz njega ispravljac 220v > 5v sa oznacenom snagom od 8 Ampera, 40W, medjutim....

Prvo, vise bi mi odgovarao 12/24v > 5v 8a nego ovaj od 220 al ajd' , da prvo resim problem pa cu onda da trazim i odgovarajuci adapter/ispravljac, kako god.

Elem, kao sto rekoh, uzeo sam ovaj uredjaj za koji znam da "vuce" dosta struje, medjutim na samom uredjaju nigde nije naznaceno koja mu snaga treba, tj. da li je to 6ampera, 8A, 10... itd... a uz njega sam dobio ovaj gore pomenuti ispravljac.

Primetio sam da se uredjaj greje. Sto je za takav tip uredjaja donekle i normalno ali mislim da se greje previse, takodje, primetio sam da se i ispravljac greje.

Odlucio sam da otvorim ja to i da vidim sta tu ima unutra ,) uglavnom, nista spec, sve je kao i sto sam ocekivao, na samoj stampanoj ploci ima oznaku DC IN 5V, i tu su naravno zalemljene crvena i crna zica. Premerio sam unimerom napon koji mi daje ispravljac kada nije opterecen (on je oko 5.2V) i kada sam ga prikljucio na uredjaj premerio sam ponovo i dobio sam 4.2V, pa cak i 4.0V iz nekog svog "teorijskog iskustva" smatram da cim toliko obara napon znaci da struja nije dovoljno jaka, pa samim tim smatram da se i jedan i drugi greju vise i da cela stvar ne radi 100% kako treba...

S' obzirom da su to sve cuveni no-name proizvodjaci iz Kine (mada su u samom uredjaju kvalitetne komponente) i bez deklarisane jacine potrebne struje na uredjaju, a opet ovome sto pise na samom ispravljacu pitanje koliko mogu da verujem da je zaista tako pitam se sta da radim i da li imam problem i kako da ga resim.
Da li neko ima ispravljac ovog ili jaceg kapaciteta cisto testiranja radi (ili prodaju), takodje, kako bih mogao da ustanovim koliko ovom mom uredjaju zaista Ampera treba, itd, itd...

Ako se neko bavi ovom problematikom i voljan je da pomogne, naravno, ukoliko je potrebno podrazumeva se da bih pokrio troskove oko toga neka mi se javi ovde ili na e-mail [email protected]

Takodje, zanima me i taj ispravljac koji bi sa 12v konvertovao struju na 5v sa snagom koja mi je potrebna.

I jos jedno pitanje, voleo bih da u uredjaj (unutra, posto ima mesta ili kao spoljnu jedinicu) ugradim samostalno napajanje, tj. punjivu bateriju/akumulator...
Pa bi mi i za to trebao predlog i savet, tj. kako bih to mogao da uradim i koje bi resenje bilo najbolje, kao i da li bi mi bio dovoljan ovaj ili slican ispravljac da te baterije puni dok je uredjaj prikljucen na isti... Gledao sam da uzmem 5 Ni-CD baterija od po 1.2v sto veceg kapaciteta koje se koriste za punktovanje i da tako "resim" ovaj problem... Ako je ovo sto ja pricam uopste moguce resenje...

hvala unapred, Ivan Vidicki
 
U pitanju je GSM Jammer uredjaj (stoni-kucni) koji radi na svim mobilnim frekvencijama i to: 900mhz GSM, 2100-2200 3G, 1800-1900 DCS PHS, 800-850 CDMA.

Kao sto rekoh, uz uredjaj koji je inace sam po sebi veliki potrosac dobio sam ispravljac koji na sebi ima specifikaciju da radi u opsegu od 100-240V, a da mu je izlazna struja 5V 8A 40W, na samom uredjaju nema nikakve specifikacije (bilo kakve,narocito ne za potreban napon, struju, itd).

Posto sam pomislio da se uredjaj greje vise od dozvoljenog, otvorio sam ga i video da su sve komponente na jednoj ploci, sa jedne strane je aluminijumski blok koji je prisrafljen na plocu i zavaren za aluminijumsko kuciste i na taj nacin se uredjaj hladi.
Na samoj ploci ima oznaku DC 5V i tu su naravno zalemljene 2 zice, crvena i crna za +5V i za masu.
Posumnjao sam zbog grejanja da ispravljac ne daje dovoljnu snagu i premerio sam unimerom napon neopterecenog ispravljaca (5.2V) i kada ga prikljucim na sam uredjaj i tada dobijam 4.2V , sto mislim da nije OK.
Moguce da je los ispravljac ili da je uredjaju potrebno vise od ovih 8A, ili je los kablic izmedju ispravljaca i uredjaja (koji se isto greje, minimalno)

Bilo kako bilo ja ne znam kako da dam sebi odgovor na pitanje da li je sve OK, a ako nije kako to da resim... Iskreno, mislim da je do uredjaja sve OK, ali da ako problem postoji on je sa ispravljacem (ili slabim kablicem od ispravljaca do uredjaja).

Ovo bi bilo prvo pitanje pa bih ona presao na sledece ako ovo odgonetnemo :)

puno pozdrava
 
Uh...

5V mozes da uzmes iz racunara. Sa molexa crvena zica je 5V, crna je masa.
ATX-connectors.JPG

Ako ces sta da pravis, najlakse ti je prepraviti racunarsko napajanje.

Koliko struje uredjaj vuce, mozes da izmeris unimetrom.

Moguce da ispravljac nije stabilisan i zato napon pada na 4V. Koliko A moze da pusti to kolo mozes videti ako nadjes oznaku, pa da nadjes datasheet. Medjutim, ne znam zasto bi se zezao sa tim ako imas racunarsko napajanje viska... Cak iako nemas nista od toga, nadjes RTV mehanicara ili neki srodan servis i zamolis ljude da ti nadju/naprave/preprave nesto sto ce da radi...
 
Zato sam i dosao ovde, da bih nasao nekoga ko ce da mi pomogne ;-)

Staro napajanje imam i uzecu ga sutra, to sam i ja razmisljao da bih mogao da uradim, da tako isprobam jer ta napajanja imaju preko 150, 200W. Ali to je veliko resenje i ne odgovara mi!

Unimer imam, ali zaista ne znam kako Unimerom da izmerim koliku snagu struje (A) vuce uredjaj... mozda moj unimer nema tu funkciju, doduse imam negde i neki slozeniji, ali ne znam jel imam mogucnost merenja amperaze, niti iskreno znam kako se radi...

Dalje, ostaje mi problem automobilskog ispravljaca koji bi trebao da mi daje sa 12v > 5V 8A (ili vise ako ustanovim da je potrebno).

I ostaje mi problem sa nekom baterijom, kao i kako je puniti... razmisljao sam o 4 komada (4 celije) po 1.2V NiCD 9000mAh medjutim kazu mi da su dosta komplikovane i osetljive na nestabila/nepravila punjenja i praznjenja pa sam tako odustao od te ideje i razmisljam o tome da uzmem neki SLA akumulator i to od 12V ukoliko bih nasao taj transformator za vozilo, pa bih ujedno mogao da napajam uredjaj preko njega, a kada je uredjaj prikljucen u vozilo onda bi mi se taj akumulator punio... To je sve kako sam ja laicki to zamislio, a da li ce i koliko kvalitetno to sve da mi radi - videcu...

Zato sam mislio da zamolim nekoga ko je u toj materiji da mi pomogne...

pozdrav
 
Da nije taj uređaj "malo" ilegalan ????
 
Ako ne znas kako da koristis ampermetar, onda nemoj ni da probas.

8A nije malo i mislim da neces lako naci 12V --> 5V, 8A. Za poredjenje, 5V su ovi za telefone i daju struje reda 500mA-1,5A.

Punjenje paralelno sa automobilskim. Tesko da ce biti bezopasno ako je mali prazan i toliko manjeg kapaciteta... Trebalo bi tu nesto da ogranici struju punjenja.
Na kraju, citav taj sistem bio bi skup.

Srecno u potrazi za znalcem :)
 
Jel ti to dosadilo da id**t- oko tebe razgovaraju mobilnim dok voze, pa si odlučio da ometaš svu telefoniju u krugu 100m oko auta? :)
 
Poslednja izmena:
Da nije taj uređaj "malo" ilegalan ????

Ne, uopste nije ilegalan. Zasto bi bio? imas ga u slobodnoj prodaji, tako sam ga i ja kupio, a ima pravo da ga koristi svako u svojim privatnim prostorijama ili u svom vozilu.

Naravno, ukoliko ne ometas time druge (ukoliko signal ne izlazi iz granica tvoje teriteroje :p tj. tvog stana, kuce, kafica, auta ili cega vec)

Inace, koriste ga razni objekti, npr. fakulteti (neki privatni) se tako stite protiv ovih sa bubicama na ispitima, i tako dalje...
zaista ga ima na dosta mesta i ima dosta primena.
 
Jel ti to dosadilo da id**t- oko tebe razgovaraju mobilnim dok voze, pa si odlučio da ometaš svu telefoniju u krugu 100m oko auta? :)

Hahhaha, ne, vec zelim da sprecim bilo koga odnosno bilo sta sto radi na ovim frekvencijama u svojim vozilima ili svojoj kuci.

Zato mi treba mogucnost prenosivosti, rad na 220 i 12V kao i neka "baterijica" (zapravo akumulator) koja bi to odrzala u nekom relativno kratkom vremenskom periodu. 10,20 min... eventualno do 1h. ali 20tak min je puna kapa u principu
 
Ako ne znas kako da koristis ampermetar, onda nemoj ni da probas.

8A nije malo i mislim da neces lako naci 12V --> 5V, 8A. Za poredjenje, 5V su ovi za telefone i daju struje reda 500mA-1,5A.

Punjenje paralelno sa automobilskim. Tesko da ce biti bezopasno ako je mali prazan i toliko manjeg kapaciteta... Trebalo bi tu nesto da ogranici struju punjenja.
Na kraju, citav taj sistem bio bi skup.

Srecno u potrazi za znalcem :)

Iskreno, ne znam da ga koristim... ako umes da mi objasnis bio bih ti zahvalan.

Sto se tice 8A to nije malo uopste, to znam i ja, ali ukoliko postoji ispravljac 220V >5V 8A ne vidim sto ne bi postojao i 12/24V > 5V 8A
Ovi sto su za telefone se ne racunaju, to je nesto drugo.

Sto se tice samog transformatora sa 12V na 5V 8A vec ga je nasao prijatelj i porucio mi je preko Net-a, a i ja sam ih nasao odmah, ima ih dosta, koriste se za razne stvari, npr. za LCD ekrane, itd... nisu ni skupi i ima ih dosta... a nasao sam i razne varijacije na temu od 5V 8a, pa cak i 10A, 12A, itd...

Elem, sada da se vratim na problematiku, moja ideja je sledeca:

Uredjaj mi radi na 5V 8A i to je to, u njemu ima mesta za ugradnju ovog transformatora sa 12V na 5V i mislio sam da sam transformator ugradim unutra i da napravim jos jedan ulaz (za 12V) tako da imam uredjaj koji ima 2 prikljucka za napajanje i prakticno radi na dve razlicite voltaze, jedan je DC 5V 8A, a drugi je DC 12V 10A (ili 8 ili koliko vec, nebitno je).
Dakle time bih resio napajanje, uredjaj bi mi radio i na 12V i na 5V (tj. 220V jer taj ispravljac vec imam).

Ostaje mi da resim Back-up napajanje iliti pomocno napajanje, za koje sam odustao od ugradnje u sam uredjaj jer mesta naravno nema. Naravno, uzeo bih odmah akumulator od 12V posto sam iz gore navedene price samo napajanje, tj. transformisanje iz 12v u 5v vec resio. :)

Tu sam gledao te SLA akumulatore koji uopste nisu skupi, od 1500 do 3500 dinara moze da se pazari akumulator od 12V raznih kapaciteta, od 2,4Ah pa sve do 20 (i preko 20Ah), moja ideja je da uzmem nesto oko 7,5 ili 9Ah sto je sasvim dosta za pola sata rada, cak i sat.


Sam akumulator bih spojio na uredjaj kao spoljnu jedinicu i napravio bih kablic sa dzekovima direktno sa tog malog externog akumulatora na uredjaj, takodje, napravio bih i kabl za povezivanje sa vozilom i to isto spojio na taj externi akumulator (a sa druge strane preko el. upaljaca na vozilo), na taj nacin bih napajao direktno i uredjaj i externi akumulator (ukoliko je privezan na vozilo), a kada se otkaci sa vozila onda bi radio samo od struje iz externog akumulatora dok se ponovo ne prikljuci na neki izvor napajanja. Ukliko ga prikljucim na onih 5V (odnosno 220V) tada se externi akumulator ne bi punio, ali to nije ni bitno. ne bi se ni praznio, svakako bih ga tada i otkacio. Ako ga vracam na vozilo, vracam ga preko ulaza od 12V i preko externog akumulatora i tada bi se opet punio.

Elem, to je moja zamisao. Jako je prosto i zato se pitam kako ce to da radi :d i dali ce uopste da radi :smash: mada iskreno ne vidim zasto ne bi radilo :) a evo i zasto (voleo bih da me neko ispravi ako gresim jer je tu moje glavno pitanje) :

Vozilo u stanju mirovanja (ugasen motor) ukoliko je sve OK daje izlaznu snagu sa svog akumulatora koja nije ispod 12V, a sam akumulator je npr. 74Ah, dakle.. sta tu da vise komentarisemo... sasvim dovoljno za neometan rad uredjaja, bar neko vreme :smoke:

Kada je pokrenut motor, radi i punjenje akumulatora, odnosno alternator generise struju i tada u sistemu vozila ima izmedju 13.8V i 14.4V tako bi bar trebalo da bude ako je sve ispravno (14V minimum). i tada bi se na ovu moju napravu isporucivalo 14V... Sami alternatori na novijim vozilima imaju snagu oko 100, 120 pa i vise Ampera... konkretno na mom automobilu ima 160A, ali to je sada i nebitno...
Dakle, tada bi se na moju napravu isporucivalo oko 14V i smatrao sam da bi to bilo OK da se puni taj externi akumulator i da uredjaj radi, a ukoliko bih uredjaj "otkacio" od auta opet bi nastavio da radi jer bi se za napajanje pobrinuo ovaj akumulator koji se do tada punio.

Eto, to je moje razmisljanje o celom problemu. Zato sam i dobio savet da uzmem SLA akumulator jer je najizdrzljiviji za ovakav rezim rada.

Ono sto bih voleo da mogu da imam/napravim jeste neki (inteligentni) sklop koji bi sprecio eventualno PREPUNJAVANJE samog externog akumulatora (mada do toga tesko moze doci jer to nikada nece raditi satima) i koji bi eventualno punio externu bateriju za po nju idealnim uslovima a takodje koji bi eventualno imao identifikaciju PUNO/PRAZNO/PUNJEJE/ bla bla...
svakako identifikacija i nije toliko bitna koliko sam sklop koji bi mogao inteligentno da "prebacuje" da li se baterija puni ili se prazni (koristi) onog momenta kada ostane bez napajanja.

Nasao sam na internetu kako se izradjuje jedan inteligentni punjac za SLA baterije od 6V i 12V, alije problem u tome sto je covek predvideo ulaznu struju od 18V, takodje, nije predvideo da se sam punjac koristi uporedo sa uredjajem koji treba i da koristi ovu bateriju, ali koliko sam ga shvatio uz prerade i dorade to je vrlo moguce odraditi...
Nazalost, on nema vremena da se smara samonom i mojim problemom :type: :S: ali svakako da moj problem nije ne resiv, a mislim da nije ni skup...

(ovo je njegov rad: http://bas.elitesecurity.org/sla.html )

Elem, ako neko moze da mi pomogne oko ovog dela PUNJENJE/PRAZNJEJE to bi bilo znacajno u ovom trenutku.. sve ovo sto mi predstavlja najveci problem sam napisao BOLD tekstom...

pozdrav, Ivan
 
Poslednja izmena:
Iskreno, ne znam da ga koristim... ako umes da mi objasnis bio bih ti zahvalan.

Sto se tice 8A to nije malo uopste, to znam i ja, ali ukoliko postoji ispravljac 220V >5V 8A ne vidim sto ne bi postojao i 12/24V > 5V 8A
Ovi sto su za telefone se ne racunaju, to je nesto drugo.

Sto se tice samog transformatora sa 12V na 5V 8A vec ga je nasao prijatelj i porucio mi je preko Net-a, a i ja sam ih nasao odmah, ima ih dosta, koriste se za razne stvari, npr. za LCD ekrane, itd... nisu ni skupi i ima ih dosta... a nasao sam i razne varijacije na temu od 5V 8a, pa cak i 10A, 12A, itd...

Elem, sada da se vratim na problematiku, moja ideja je sledeca:

Uredjaj mi radi na 5V 8A i to je to, u njemu ima mesta za ugradnju ovog transformatora sa 12V na 5V i mislio sam da sam transformator ugradim unutra i da napravim jos jedan ulaz (za 12V) tako da imam uredjaj koji ima 2 prikljucka za napajanje i prakticno radi na dve razlicite voltaze, jedan je DC 5V 8A, a drugi je DC 12V 10A (ili 8 ili koliko vec, nebitno je).
Dakle time bih resio napajanje, uredjaj bi mi radio i na 12V i na 5V (tj. 220V jer taj ispravljac vec imam).

Ostaje mi da resim Back-up napajanje iliti pomocno napajanje, za koje sam odustao od ugradnje u sam uredjaj jer mesta naravno nema. Naravno, uzeo bih odmah akumulator od 12V posto sam iz gore navedene price samo napajanje, tj. transformisanje iz 12v u 5v vec resio. :)

Tu sam gledao te SLA akumulatore koji uopste nisu skupi, od 1500 do 3500 dinara moze da se pazari akumulator od 12V raznih kapaciteta, od 2,4Ah pa sve do 20 (i preko 20Ah), moja ideja je da uzmem nesto oko 7,5 ili 9Ah sto je sasvim dosta za pola sata rada, cak i sat.


Sam akumulator bih spojio na uredjaj kao spoljnu jedinicu i napravio bih kablic sa dzekovima direktno sa tog malog externog akumulatora na uredjaj, takodje, napravio bih i kabl za povezivanje sa vozilom i to isto spojio na taj externi akumulator (a sa druge strane preko el. upaljaca na vozilo), na taj nacin bih napajao direktno i uredjaj i externi akumulator (ukoliko je privezan na vozilo), a kada se otkaci sa vozila onda bi radio samo od struje iz externog akumulatora dok se ponovo ne prikljuci na neki izvor napajanja. Ukliko ga prikljucim na onih 5V (odnosno 220V) tada se externi akumulator ne bi punio, ali to nije ni bitno. ne bi se ni praznio, svakako bih ga tada i otkacio. Ako ga vracam na vozilo, vracam ga preko ulaza od 12V i preko externog akumulatora i tada bi se opet punio.

Elem, to je moja zamisao. Jako je prosto i zato se pitam kako ce to da radi :d i dali ce uopste da radi :smash: mada iskreno ne vidim zasto ne bi radilo :) a evo i zasto (voleo bih da me neko ispravi ako gresim jer je tu moje glavno pitanje) :

Vozilo u stanju mirovanja (ugasen motor) ukoliko je sve OK daje izlaznu snagu sa svog akumulatora koja nije ispod 12V, a sam akumulator je npr. 74Ah, dakle.. sta tu da vise komentarisemo... sasvim dovoljno za neometan rad uredjaja, bar neko vreme :smoke:

Kada je pokrenut motor, radi i punjenje akumulatora, odnosno alternator generise struju i tada u sistemu vozila ima izmedju 13.8V i 14.4V tako bi bar trebalo da bude ako je sve ispravno (14V minimum). i tada bi se na ovu moju napravu isporucivalo 14V... Sami alternatori na novijim vozilima imaju snagu oko 100, 120 pa i vise Ampera... konkretno na mom automobilu ima 160A, ali to je sada i nebitno...
Dakle, tada bi se na moju napravu isporucivalo oko 14V i smatrao sam da bi to bilo OK da se puni taj externi akumulator i da uredjaj radi, a ukoliko bih uredjaj "otkacio" od auta opet bi nastavio da radi jer bi se za napajanje pobrinuo ovaj akumulator koji se do tada punio.

Eto, to je moje razmisljanje o celom problemu. Zato sam i dobio savet da uzmem SLA akumulator jer je najizdrzljiviji za ovakav rezim rada.

Ono sto bih voleo da mogu da imam/napravim jeste neki (inteligentni) sklop koji bi sprecio eventualno PREPUNJAVANJE samog externog akumulatora (mada do toga tesko moze doci jer to nikada nece raditi satima) i koji bi eventualno punio externu bateriju za po nju idealnim uslovima a takodje koji bi eventualno imao identifikaciju PUNO/PRAZNO/PUNJEJE/ bla bla...
svakako identifikacija i nije toliko bitna koliko sam sklop koji bi mogao inteligentno da "prebacuje" da li se baterija puni ili se prazni (koristi) onog momenta kada ostane bez napajanja.

Nasao sam na internetu kako se izradjuje jedan inteligentni punjac za SLA baterije od 6V i 12V, alije problem u tome sto je covek predvideo ulaznu struju od 18V, takodje, nije predvideo da se sam punjac koristi uporedo sa uredjajem koji treba i da koristi ovu bateriju, ali koliko sam ga shvatio uz prerade i dorade to je vrlo moguce odraditi...
Nazalost, on nema vremena da se smara samonom i mojim problemom :type: :S: ali svakako da moj problem nije ne resiv, a mislim da nije ni skup...

(ovo je njegov rad: http://bas.elitesecurity.org/sla.html )

Elem, ako neko moze da mi pomogne oko ovog dela PUNJENJE/PRAZNJEJE to bi bilo znacajno u ovom trenutku.. sve ovo sto mi predstavlja najveci problem sam napisao BOLD tekstom...

pozdrav, Ivan

Da se nadovezem na moju proslu poruku posto ne mogu da je EDIT-ujem vise...

Uzeo sam ovaj drugi Unimer i on ima mogucnost merenja Ampera... ***. uradio sam to onako kako sam ja mislio da treba, sa dzeka od ispravljaca sam otkacio (ujedno sam video da nije bio uopste dobar spoj) crvenu (+5V) zicu i ukljucio sam ga u uredjaj, na Unimeru sam podesio tockic na merenje Ampera, a crvenu ispitnu sondu od unimetra ili kako vec da je nazovem sam prebacio na prikljucak iznad koga pise 10A (i napomena da to nije pod osiguracem) dakle, predpostavljam da je TO - TO.

Spojio sam CRNU sondu na uredjaj, odnosno na dzek od ispravljaca koji je u uredjaju, a CRVENU sondu sam prikljucio na CRVENU zicu (+5V) od ispravljaca... i uredjaj je proradio, a na displej-u sam dobio ocitavanje 06.00 +/- 00.20 , sve u svemu vretlo se oko 6, malo dole malo gore... dakle kapiram da bi to trebalo da znaci da uredjaj "vuce" 6A...
Takodje, kada sam dzek lemio ponovo, kada sam privezivao zicu nazad, mnogo sam to bolje uradio nego sto je bilo pre (poprilicno je bilo slabo) i onda sam ga ponovo vratio u uredjaj, sada sam prebacio sondu na drugo mesto, podesio merenje na Volte i izmerio sam 5.30 kad je uredjaj ugasen 5.00 +/- 00.05 kada je upaljen, dakle dobio sam stabilnih 5V.

Napominjem da sam Voltazu ranije merio u samom uredjaju na samoj stampanoj ploci, gde su zalemljene zice iznutra i gde na ploci stoji oznaka DC IN +5V, tamo sam dobijao dosta manje vrednosti, ali mislim da je to zbog ovog lose lemljenja u samom dzeku od ispravljaca.

Tako da... ako sam ja u pravu, ovo je sve ispravno, daje stabilnih 5V i stabilnu Amperazu, a uredjaj po meni "vuce" 6A (prakticno bi trebalo da imam rezerve od 2A ako je ovo sto pise na ispravljacu tacno)....
To mogu jos jednom da utvrdim tako sto cu to sve premeriti sa kompjuterskim napajanjem i bicu siguran, dakle, da zanemarimo do daljnjeg ovu problematiku i voleo bih da se skoncentrisemo na resavanje problema sa externim akumulatorom koji sam opisao u prosloj poruci...

Ukratko, 12V akumulator, kako ga povezati, zbog punjenja itd, itd... sve sam objasnio u prosloj poruci, a ja sam nasao transformator koji ce mi posle pretvarati sa 12V na 5V i imacu 8A sa njim. I ako Bog da bicu srecan i zadovoljan :)

Pozdra, Ivan
 
OK

I sa kompjuterskim napajanjem mi je Voltaza oko 5V (4.8V, 4.9V), a Amperaza je cak oko 5A ... zanimljivo... Bili kako bilo dakle ispravljac koji ja imam je ispravan i radi sve kako treba...
elem, samo da resim ovaj gore problem iz prethodne poruke koji sam Boldovao i to je to :D
 
"Ono sto bih voleo da mogu da imam/napravim jeste neki (inteligentni) sklop koji bi sprecio eventualno PREPUNJAVANJE samog externog akumulatora (mada do toga tesko moze doci jer to nikada nece raditi satima) i koji bi eventualno punio externu bateriju za po nju idealnim uslovima a takodje koji bi eventualno imao identifikaciju PUNO/PRAZNO/PUNJEJE/ bla bla..."
Moderni punjači akomulatora imaju tačno to što ti treba, regulišu način punjenja po potrebi.
 
Moje pitanje isto ima veze sa punjacima. Naime,kupio sam punjac na kome pise ovako

Charger
INPUT 100-240VAC 50/60Hz 150mA
OUTPUT DC5.0V 1000mA

Naravno kinez

U mojoj temi o bluetooth uredjajima sam naveo koji bluetooth zvucnik posedujem i kakav dodatni problem imam sa njim.

E sad,da li smem da koristim ovaj gore navedeni usb punjac sa tim zvucnikom za punjenje li jon baterije u zvucnniku?
 
Moderni punjači akomulatora imaju tačno to što ti treba, regulišu način punjenja po potrebi.


Znam, ali ne mogu da ih integrisem na sve ovo, zar ne? mogao bih da punim bateriju posebno, ali ne bih mogao da napravim sistem tako da je taj punjac njegov sastavni deo...

dakle nista mi ne vredi, ja zelim da se baterija puni/odrzava kad god je prikljucena na izvor napajanja, a onog momenta kada izgubi izvor napajanja da taj zadatak preuzme baterija momentalno... i da radi dok se ne isprazni ili dok se ne povrati glavni izvor napajanja... dakle nesto poput upsa, ili npr. kao mobilni telefon, dok je na punjacu puni se i radi, kada ga skines sa punjaca radi i trosi bateriju, i tako u krug...


pozdrav!
 
Znam, ali ne mogu da ih integrisem na sve ovo, zar ne? mogao bih da punim bateriju posebno, ali ne bih mogao da napravim sistem tako da je taj punjac njegov sastavni deo...

dakle nista mi ne vredi, ja zelim da se baterija puni/odrzava kad god je prikljucena na izvor napajanja, a onog momenta kada izgubi izvor napajanja da taj zadatak preuzme baterija momentalno... i da radi dok se ne isprazni ili dok se ne povrati glavni izvor napajanja... dakle nesto poput upsa, ili npr. kao mobilni telefon, dok je na punjacu puni se i radi, kada ga skines sa punjaca radi i trosi bateriju, i tako u krug...


pozdrav!
Pa to je to, ostaviš takav punjač uvek povezan na akomulator čak i kada upotreljavaš uređaj. Ako ima regulaciju neće nikada da prepuni akomulator a ako nestane struje samo će sve da nastavi sa radom dok se akomulator ne isprazni. Nema nikakvih prekida.
 
Pa to je to, ostaviš takav punjač uvek povezan na akomulator čak i kada upotreljavaš uređaj. Ako ima regulaciju neće nikada da prepuni akomulator a ako nestane struje samo će sve da nastavi sa radom dok se akomulator ne isprazni. Nema nikakvih prekida.

Mislis?

OK, a jel mogu sad (ne bih da ispadnem glup :p ) da postavim opet jedno pitanje, posto mi je ovakvo resenje i samo palo napamet u samom startu. Medjutim, namece se seldece:

Uredjaj vuce MINIMUM 6A, slobodno mogu da kazem i 8A
SLA Baterija neka bude 7,5Ah, ali nebitno je to sada, moze da bude i od 20Ah...
potrebna snaga za punjenje te baterije je koliko ja kapiram (ono sto daju punjaci) nekih 1-2A (ako negde ne gresim)

I sada, ako mozes da mi objasnis, ja povezem punjac sa baterijom i povezem uredjaj za bateriju, i kako ce uredjaj koji vuce 6 ili 8A da radi dok je tako u povezan? Struja ce mu biti preslaba, mucice se, nece raditi ili ce crci.. ili ce crci punjac ili ce crci osigurac u punjacu...
Drugo, opterecenje koje ce davati uredjaj ce samim tim punjacu davati laznu sliku.
u tome je moj problem... umem i ja da povezem punjac za bateriju i da povezem uredjaj na to sve, ali po nekoj logici stvari, ako se napaja preko punjaca, a ja ne znam kako da ga napajam drugacije jer ako spojim direktno napajanje sa jacom strujom na uredjaj samim tim i na bateriju sam punjac onda gubi svojstvo.


Jedino da povezem na sledeci nacin, mada mi to sve deluje malo glupavo:
+12V vozilo -> dioda -> uredjaj
+12v vozilo -> punjac ->
+12v punjac -> SLA baterija -> dioda -> uredjaj.

i sve mase zajedno kako idu redom.

Tako dobijam stalnu struju jaku na uredjaju direktno i tako ga napajam, a stitim da to ne dodje do baterije i za**** mi "pametno" punjenje. Dobijam napajanje na punjacu i samim tim punim bateriju, a posto sam izmedju baterije i uredjaja stavio diodu onda mi se ona glavna struja nece vracati na bateriju i samim tim mi zeznuti punjenje i zbuniti punjac, a radice ako ostane bez napajanja. Samim prestankom glavnog napajanja, prestaje i punjenje. a time sto sam stavio diodu izmedju uredjaja i glavnog napajanja sprecio sam struju sa baterije da se "vraca" nazad u slucaju nestanka napajanja i time pravi neki cirkus.

sve mi je ovo malo komlikovano mada i nije, moglo bi ovako

ali to i dalje ne resava problem... Treba mi inteligentni punjac za SLA 12V bateriju koji ce raditi taj posao kada mu se dovede napon od 13.5-14.4V
dakle opet smo na pocetku.
 
Punjač već ima bar jednu, dve ili 4 diode kojima ispravlja naizmeničnu u jednosmernu struju, tako da nema nikave priče o "vraćanju struje" iz baterije u punjač, ne treba nikakva dioda da to spreči.
Punjač + baterija daju kombinovanu amperažu.
Punjač daje 13.4 do13.8 v a pun, ispravan akomulator, sam za sebe do 12.8v
Punjač (čak i običan "glupi") manje amperaže od nominalne za bateriju, ne može da "prepuni" akomulator. Najviše struje povuče kada je akomulator prazan pa kako se puni, tako ampereža opada i na kraju, kada je akomulator već na svom najvišem (12.8v) punjenju, "glupi" punjač će ipak malo (0.2 - 0.5A) da dopunjava akomulator pošto se ovaj ipak malo prazni zbog gubitaka usled hemijske reakcije zbog koje i radi uopšte.
Znači slobodno možeš recimo akomulator za kola (pa makar i za Fiću) da ostaviš na uključenom punjaču od 2-8A da ostaviš zauvek i da se on nikada ne "prepuni". To se uvek radi kada je važno da akomulator uvek bude spreman za važne uređaje ili vozila u hladnim klimatskim uslovima kada efikasnost akomulaora opada.
Ako ideš sa nekim manjim akomulatorom kao recimo za motorcikl do jedno 12Ah, uzmeš lepo nako malo napajanje za kompjuter (ono mini PSU) povežeš na akomulator i sve to na uređaj. Uređaj će vući onoliko koliko mu je potrebno, bez obzira koliko je kombinacija PSU + akomulator jača, ako nestane struje uređaj nastavlja da radi (bez i jedne milisekunde prekida) sa akomulatora, pa u zavisnosti od kapaciteta akomulatora (Ah) radiće dok akomulatoru ne padne napon ispod tolerancije uređaja. Ako dođe struja u mađuvremenu, punjač opet počne da puni koliko treba i sve nastavi da radi u najboljem redu.
Predlažem taj PSU zbog toga što je to bolje regulisana i "zdravija" struja nego i najpametniji punjač akomulatora a verovatno i jeftiniji.
Georg Ohm, pronašao i definisao te njegove zakone po kojima sve to radi još pre više od 120 godina.
 
tldr. preleteo sam preko teme na brzinu. svasta se pisalo i ne mogu bas sve da komentarisem.
pocecu malo da pratim pa cu u buducnosti mozda moci malo vise da pomognem.

za pocetak, raspitaj se malo o koriscenju releja. on ce ti resiti posao povezivanja punjaca i uredjaja na akumulator.
 
Punjač već ima bar jednu, dve ili 4 diode kojima ispravlja naizmeničnu u jednosmernu struju, tako da nema nikave priče o "vraćanju struje" iz baterije u punjač, ne treba nikakva dioda da to spreči.
Punjač + baterija daju kombinovanu amperažu.
Punjač daje 13.4 do13.8 v a pun, ispravan akomulator, sam za sebe do 12.8v
Punjač (čak i običan "glupi") manje amperaže od nominalne za bateriju, ne može da "prepuni" akomulator. Najviše struje povuče kada je akomulator prazan pa kako se puni, tako ampereža opada i na kraju, kada je akomulator već na svom najvišem (12.8v) punjenju, "glupi" punjač će ipak malo (0.2 - 0.5A) da dopunjava akomulator pošto se ovaj ipak malo prazni zbog gubitaka usled hemijske reakcije zbog koje i radi uopšte.
Znači slobodno možeš recimo akomulator za kola (pa makar i za Fiću) da ostaviš na uključenom punjaču od 2-8A da ostaviš zauvek i da se on nikada ne "prepuni". To se uvek radi kada je važno da akomulator uvek bude spreman za važne uređaje ili vozila u hladnim klimatskim uslovima kada efikasnost akomulaora opada.
Ako ideš sa nekim manjim akomulatorom kao recimo za motorcikl do jedno 12Ah, uzmeš lepo nako malo napajanje za kompjuter (ono mini PSU) povežeš na akomulator i sve to na uređaj. Uređaj će vući onoliko koliko mu je potrebno, bez obzira koliko je kombinacija PSU + akomulator jača, ako nestane struje uređaj nastavlja da radi (bez i jedne milisekunde prekida) sa akomulatora, pa u zavisnosti od kapaciteta akomulatora (Ah) radiće dok akomulatoru ne padne napon ispod tolerancije uređaja. Ako dođe struja u mađuvremenu, punjač opet počne da puni koliko treba i sve nastavi da radi u najboljem redu.
Predlažem taj PSU zbog toga što je to bolje regulisana i "zdravija" struja nego i najpametniji punjač akomulatora a verovatno i jeftiniji.
Georg Ohm, pronašao i definisao te njegove zakone po kojima sve to radi još pre više od 120 godina.

Ok... ja to sve tebe kapiram.
Zapravo to mi je negde jasno od samog starta... u svakom slucaju hvala ti sto si detaljno pojasnio nek stvari ovim brojkama i principom rada pa mi je sada jos sve jasnije...

Ali ja nemam problem da u sve ovo uvezem punjac koji bih napajao sa 220v, vec zelim da napravim ceo sistem koji moze da radi na VOZILU koje ima napon od 12V (kada je ugasen auto) - 14.4V (13.4-14.4V kada je upaljen auto)

Dakle, moje pitanje je vezano zs kontrolu punjenja (ili neki punjac) koja radi u tom opsegu od 13V (12) pa do 14.4V ...

Nadam se da me kapiras.

Dakle sistem koji ce raditi non-stop U VOZILU i koji ce ukoliko dodje do prekida napajanja sa vozila nastaviti da radi dalje koliko mu kapacitet baterije dozvoljava.

Da li mi uopste treba neka zastita/sklop ili sta vec ili mi je sasvim dovoljno da vezem ono "seljacki" najprostije sve pluseve zajedno i masu zajedno i vozi Misko...
ETO TO JE MOJE PITANJE :)

U tom slucaju kada i ako dodje do prekida napajanja svakako ce uredjaj nastaviti da radi na svojoj bateriji a ona ce se dok ima napajanja puniti jer vozilo dok radi isporucuje tih nekih 13.8-14.4V

Eventualno mogu da stavim diodu izmedju vozila i baterije da ne bih vracao struju iz uredjaja u vozilo.

POZDRAV! Ivan


P.s. Od nastanka teme pa do sada se ponesto izmenilo, pa tako sam naziv teme (koji sam inace i pogresno napisao :p ) bi mogao da bude drugaciji.
Na pocetku sam imao problem da ustanovim pravu AMPERAZU uredjaja, da ga prebacim da radi sa 5V (8A) na 12V ... sada je to reseno.

Sada imam uslovno receno taj problem da hocu da omogucim uredjaju besprekidan, neometan i siguran rad i ukoliko dodje do prekida glavnog napajanja koje je sada 12V (opseg od 12-24, ali ja ga koristim na 12-14.4).

Eto to je to. Dakle NE KORISTIM GA NA 220V pa da to posle prebacujem na 12 ili 5 (kako je bilo u pocetku) vec se ISKLJUCIVO koristi na 12-14.4V i treba mi resenje za te uslove! Napominjem da "vuce" oko 8A.
 
Poslednja izmena:
tldr. preleteo sam preko teme na brzinu. svasta se pisalo i ne mogu bas sve da komentarisem.
pocecu malo da pratim pa cu u buducnosti mozda moci malo vise da pomognem.

za pocetak, raspitaj se malo o koriscenju releja. on ce ti resiti posao povezivanja punjaca i uredjaja na akumulator.

Hvala unapred!

Ukoliko budes imao neku ideju odnosno predlog i kad iscitas malo problematiku baci neku poruku jer mi je svaki savet i misljenje od koristi kao sto je i ovo koje si mi upravo dao, naravno i CountMike i svi ostali..

Pozdrav!

P.s. Od nastanka teme pa do sada se ponesto izmenilo, pa tako sam naziv teme (koji sam inace i pogresno napisao :p ) bi mogao da bude drugaciji.
Na pocetku sam imao problem da ustanovim pravu AMPERAZU uredjaja, da ga prebacim da radi sa 5V (8A) na 12V ... sada je to reseno.

Sada imam uslovno receno taj problem da hocu da omogucim uredjaju besprekidan, neometan i siguran rad i ukoliko dodje do prekida glavnog napajanja koje je sada 12V (opseg od 12-24, ali ja ga koristim na 12-14.4).

Eto to je to. Dakle NE KORISTIM GA NA 220V pa da to posle prebacujem na 12 ili 5 (kako je bilo u pocetku) vec se ISKLJUCIVO koristi na 12-14.4V i treba mi resenje za te uslove! Napominjem da "vuce" oko 8A.
 
Poslednja izmena:
A sto se ne prikasis na tvoj akumuluator u vozilu il jos bolje odes kod auto elektricara i on ti lepo iz table sa osiguracima na vozilu gde uvek imas bar tri rezervne pozicije izvuce lepo elektroinstalaciju i postavi neprimetno prikljucak kod radio aparata il ispod pregrade suvozaca. I tako sesis problem i dobijesh 5v tj stavi taj osigurac. Ne treba ti jos jedan akumulator za koji treba da nadjes mesto u vozilu plus da ga redno vezes na postojeci akumulator da bi se punio. A i pitanje je da li alternator moze da ti puni oba akumulatora, tj da li treba isti da menjas da bi generisao vise struje.
Sto se tice pada napona kad na ispravljac prikljucis uredjaj to je sasvim normalno jel ispravljac uvek pokazuje vise dok je ne opterecen.
E aj ti nama reci koj ce ti moj taj uredjaj. Mislim provrteo sam kroz glavu, i kapiram najelegantniji nacin je da ugasis telefon. Posto to nije opcija znaci da nije tvoj telefon u pitanju vec tvog saputnika, ako zelis da nekoga zezas, smatram da je to previse truda, tako da ako je u pitanju ono drugo, mislim da je krajnje vreme da ozbilino promisis o svojoj buducnosti. Ovo je dobronameran komentar i nemoj se ljutiti na mene.
Poz
Deki.
 
Ako ti treba za kola, imaš valjda upaljač za cigarete u njima, 12v nominalno bar 30A dobiješ. E sad ako treba 8v za uređaj onda mora regulator napona. Za to će trebati neki poveći sa dobrim hlađenjem.
 
1. kako si resio 12>5 vdc ?
2. sta ce ti dodatni akumulator ako vec kacis na auto? jedin sto ces postici je da malo produzis rad. ti ces fakticki paralelno da vezes mali akumulator na auto akumulator i povecati kapacitet.
 
A sto se ne prikasis na tvoj akumuluator u vozilu il jos bolje odes kod auto elektricara i on ti lepo iz table sa osiguracima na vozilu gde uvek imas bar tri rezervne pozicije izvuce lepo elektroinstalaciju i postavi neprimetno prikljucak kod radio aparata il ispod pregrade suvozaca. I tako sesis problem i dobijesh 5v tj stavi taj osigurac. Ne treba ti jos jedan akumulator za koji treba da nadjes mesto u vozilu plus da ga redno vezes na postojeci akumulator da bi se punio. A i pitanje je da li alternator moze da ti puni oba akumulatora, tj da li treba isti da menjas da bi generisao vise struje.
Sto se tice pada napona kad na ispravljac prikljucis uredjaj to je sasvim normalno jel ispravljac uvek pokazuje vise dok je ne opterecen.
E aj ti nama reci koj ce ti moj taj uredjaj. Mislim provrteo sam kroz glavu, i kapiram najelegantniji nacin je da ugasis telefon. Posto to nije opcija znaci da nije tvoj telefon u pitanju vec tvog saputnika, ako zelis da nekoga zezas, smatram da je to previse truda, tako da ako je u pitanju ono drugo, mislim da je krajnje vreme da ozbilino promisis o svojoj buducnosti. Ovo je dobronameran komentar i nemoj se ljutiti na mene.
Poz
Deki.


Postovani Dejane, hvala na savetima i brizi.
Bas zato sto razmisljam o buducnosti mi ovaj uredjaj i treba, a potrebno mi je da mogu da ga koristim i u kuci i ovamo i onamo, itd, itd...
Naravno da se nisam naljutio jer ovaj uredjaj nije zabranjen, a ja ga necu koristiti u "lose" svrhe vec iskljucivo zarad svoje bezbednosti odnosno privatnosti.
Takodje, da sam zeleo, mogao sam da kazem da imam uredjaj koji mi kuva kafu ili pece palacinke ili da izmislim bilo sta trece, rekao sam sta je u pitanju jer zelim sto pre da nadjem resenje,a ne zelim da sirim pricu oko nekih nebitnih stvari.

Sto se tice samog povezivanja poprilicno sam tehnicki pismen da izvedem sve osnovnije i jednostavnije zahvate. Ne bih uopste pustio elektricara da mi prcka po automobilu jer za time nema potrebe, samo napajanje sam resio vrlo jednostavno.
Kao sto vec gore rekoh resio sam vecinu nedoumica oko napajanja, napona, snage struje (A), itd... i naravno, resio sam prikljucak preko upaljaca, a ima i alternativni nacin. Znaci taj deo price je zavrsen i tu mi niko nikada nije ni trebao za pomoc.
Dalje,
Uredjaj je uslovno receno "prepravljen" i sada radi na 12V (12-24V), ubacen je DC - DC ispravljac koji to regulise i daje mu unutar samog uredjaja napon od 5V 8A i to vise nije bitno za pricu uopste, dakle uredjaj je sada 12V. (ali mi je ostala mogucnost koriscenja i kucnog ispravljaca jer je ostao i prikljucak za 5V na uredjaju). Znaci za dalju problematiku da zanemarimo tih 5 Volti jer je to prevazidjeno i nebitno, sada je to uredjaj koji radi na 12V! :)

Sto se tice dodatne baterije naravno da je ne bih stavljao da smatram da nije potrebna, itekako mislim da jeste i to uopste ne dovodim u pitanje pa stoga i zelim da je implementiram uz sve ovo, a ako je vec postavljam onda hocu da to odradim na sto bolji nacin (mislim na punjenje, itd).

Kao sto vec rekoh, vozila koja ja imam imaju alternatore koji su preko 120A snage, auto u kome planiram najvise da koristim spomenuti uredjaj ima alternator od 160A.

Moje dakle pitanje ostaje i vrlo je jednostavno:

Ljudi, IMAM UREDJAJ KOJI RADI NA 12V. "Vuce" dosta struje, zelim da mu napravim Back-up napajanje, zelim da se to lepo puni i to je to. Da li je potrebno da izmisljam tu neku rupu na saksiji ili jednostavno da povezem sve +12 zajedno i sve mase zajedno i to je to, i tako prikacim na automobil koji sam po sebi dok radi u sistemu ima +14V, da li je to OK ili ipak tu treba nesto uraditi oko punjaca nekog koji je napravljen da sa napona od 14V moze da puni akumulator od 12 i da kontrolise to sve.

Takodje, pitao sam se da li postoje takvi UPS uredjaji, dakle nesto sto radi na naponu od 12-14V i u slucaju gubitka tog napajanja daje 12V dok se glavno napajanje ne povrati.

Malo mi se cini kao da ja nerazumljivo pisem pa da se ne razumemo najbolje, da li je greska u meni ili u citaocima - ne znam.

Puno pozdrava svima i hvala na savetima
 
1. kako si resio 12>5 vdc ?
2. sta ce ti dodatni akumulator ako vec kacis na auto? jedin sto ces postici je da malo produzis rad. ti ces fakticki paralelno da vezes mali akumulator na auto akumulator i povecati kapacitet.

c10-converter.jpg
Evo ovako sam resio 12V > 5V 8A (isti 'vakav, samo daje 8A) DC - DC transformator.

Sto se tice povezivanja na auto, resio sam preko upaljaca.

Problem je taj sto ja uopste necu nista da prepustam slucaju. I da razmisljam da li ce neko dok mi je vozilo stacionarno i dok ja nisam tu da mi presece napajanje jer su se desavale vec razne gluposti i iz tog razloga hocu da imam back-up. Ili jednostavno, necu da razmisljam o tome da li ce iz nekog razloga da mi vrisne nesto na autu i da me ostavi bez struje odjednom. Znas kako ide po Marfijevim zakonima :)
Back-up napajanje je dodatna sigurnost, zar ne?

Da ne bih objasnjavao puno, ali evo ukratko jedan prost primer primene uredjaja i zasto mi je i NEOPHODNO samostalno napajanje. Uredjaj je u vozilu, radi prikljucen na upaljac, tj. prikljucak za upaljac, dakle radi na 12V, ulazim vozilom u zgradu, uzimam uredjaj, iskljucujem ga iz vozila, UREDJAJ NASTAVLJA DA RADI, ulazim tu gde zivim i prikljucujem ga na 220V da radi dalje... (ne pitajte me sada oko punjenja u kuci i ostalo, to mi nije problem), dakle eto, 10 min mi treba da radi u nekim redovnim uslovima BEZ PREKIDA. (naravno sve ovo i obrnutim redosledom, iz stana u vozilo)

Potrebno mi je da mi nesto stiti tih 12V stalno. i da se puni... i da se vise ne ponavljam, mislim da sam ponovio vise puta osnovnu problematiku :) i sta mi je ostalo uslovno receno "nereseno"

Dakle PUNJEJE i ODRZAVANJE baterije... da li povezati jednostavno ili implementirati neki sklop/UPS za 12V .... ideje, predlozi, resenja?

p.s. ako bude najjednostavnije resenje, ubacicu diodu u prikljucak za upaljac da mi se ne bi "vratila" struja u vozilo ukoliko dodje do gubitka napajanja u vozilu.

pozdrav, Ivan
 
Poslednja izmena:
ako ce se redovno prikljucivati i na 220v ja bih ti preporucio punjac za akumulator na 220v i da uopste ne punis malu bateriju sa auto akumulatora. mada oni kostaju nekoliko hiljada din. nisam siguran koliko je pametno puniti olovni akumulator na alternatoru.
a za "premestanje" napajanja sa auta na bateriju pa na 220 ti opet preporucujem releje. jedan rele na 12v za auto i drugi od 220v za kucu.

oni bi radili na sledeci nacin:
kada na kontaktima 12v releja imas 12v, on ce praviti spoj tako da se uredjaj napaja direktno sa auta. cim mu tu nestane 12v (iskljucio sa napajanja auta), on prebacuje spoj na bateriju. kada udjes u kucu i ukljucis na 220v, rele gasi uredjaj sa baterije i prebacuje na novo napajanje i usput prikljucuje bateriju na punjac akumulatora.

treba biti malo kreativan sa ovim povezivanjem jer je potrebno povezati jedan rele na drugi itd, ali je vrlo izvodljivo.


edit: sad sam malo razmislio. ukoliko na 220v povezujes preko ispravljaca, ne treba ti ni rele od 220v.
izlaz ispravljaca i auta bi povezao direktno na uredjaj i paralelno na ulaz releja. - sa baterije bi isao direktno na uredjaj, a + preko radnog kontakta releja.
 
Poslednja izmena:
treba biti malo kreativan sa ovim povezivanjem jer je potrebno povezati jedan rele na drugi itd, ali je vrlo izvodljivo.

Da..

pa upoznat sam sa time posto sam ugradjivao releje za video kamere na vozilu (napred i pozadi) koje ih pale po potrebi. I za jos po neke instalacije.

E sad, koliko ce se dugo koristiti i da li ce se koristiti na 220V ne znam, ali nije ni bitno toliko. kao ni da li cu uvek "vuci" sa sobom taj punjac...

Sto se tice ovih SLA akumulatora rekli su mi da su jako izdrzljivi i da mogu da se "akaju" te da ce raditi OK tako sto ce ga vozilo puniti, da to nece biti problem. A nisu skupi uopste, mislim da je oko 3500 din 7,2Ah, koji mi je sasvim dovoljan za nekih pola sata rada. ali kao back-up u slucaju nuzde je i vise nego dovoljan. Mogu da uzmem i od 9Ah.

Ok, hvala na savetima i pozdrav!
 
Poslednja izmena:
Molim za odgovor,ako moze. Izvinjavam se ako je u pogresnoj temi;

Da ne nacinjem poseban thread samo za ovo pitanje

Moje pitanje isto ima veze sa punjacima. Naime,kupio sam punjac na kome pise ovako

Charger
INPUT 100-240VAC 50/60Hz 150mA
OUTPUT DC5.0V 1000mA

Naravno kinez

U mojoj temi o bluetooth uredjajima sam naveo koji bluetooth zvucnik posedujem i kakav dodatni problem imam sa njim.

E sad,da li smem da koristim ovaj gore navedeni usb punjac sa tim zvucnikom za punjenje li jon baterije u zvucnniku?

Da li je ovo gore navedeno izvodljivo? i ispravno,sto je najvaznije,da ne ostetim bluetooth zvucnik slucajno
 
Nazad
Vrh Dno