Šta je novo?

iskustva sa reklamacijom memorije?

Bahati [SiD]

Čuven
VIP član
Učlanjen(a)
03.09.2000
Poruke
2,300
Poena
680
nakon nekoliko dana maltretiranja utvrdio sam da je 1 od 2 memorijska modula na mojoj dfi ultra d ploci bio uzrok random bsod-a. memorija je inace tol'ko popularna i fancy da sam na nju poslednju posumnjao, iako iskustvo govori da je memorija krivac za takve probleme u najvecem broju slucajeva.

elem, sistem je bio nestabilan u dual channel modu i nije prolazio 3dmark05. onda sam naizmenicno testirao svaki modul pojedinacno i jedan je u dva slucaja oborio sistem, a u druga dva oborio 3dmark05. drugi modul je cetiri puta prosao bez greske.

za one koji se pitaju, 3dmark05 sam koristio zato sto veoma brzo "nagazi" na gresku. ;)

onda sam oba modula, odvojeno, pustio kroz goldmemory (mislim da je verzija 6.64 na hiren's 7.2) i sa jednim modulom je posle ~10min prijavio FAIL, dok je drugi modul prosao.

naravno, jedan te isti modul je taj koji obara 3dmark05 i ne prolazi GM. :) i sve se, btw, desava na 200MHz iako je memorija deklarisana kao DDR550.

odneo sam ih oba na reklamaciju, ali tamo nisu uspeli da nadju gresku uz pomoc memtesta (neznam dal' je "original" ili memtest86+, niti verziju), cak ni na DDR533.
interesantno je da sam i ja probao prvo memtest (integrisan u bios ploce, ver. 1.55) ali sam iz razloga ranije pomenutog izostanka sumnje u memoriju prekinuo testiranje ne pogledavsi ni da li je zavrsen bar jedan pass, a kamoli vise... :wall:
sad bi mi ta informacija veoma znacila, al' *** snacicu se valjda i bez toga.

e sad idu pitanja:

1) da li sam u pravu sto mislim da ako dokazem da na mojoj masini jedan modul radi, a drugi ne to predstavlja dovoljan dokaz da je jedan slabiji od drugog i da je to osnov za reklamaciju?
samo da naglasim da se radi o pakovanju od dva modula sa nesto visom cenom nego dva ista takva modula kupljena pojedinacno - upravo zato sto je presudno da budu identicni.

2) da li je moguce pouzdano proveriti ciji kompjuter je "bolji", moj ili onaj u servisu, tj. da li njihov ignorise i/ili prikriva greske ili ih moj pravi? u sustini, postoji li neki aparat koji moze da proveri memoriju po nekom apsolutnom standardu, nezavisnom od platforme ili bilo cega drugog.

cela ova zavrzlama je ustvari oko toga sto zelim da eliminisem plocu kao faktor, jer ona nije kupljena kod istog prodavca. naravno, uzeo sam u obzir i procesor (A64 3000+ Venice), ali on je kupljen kod njih, tako da nema problema. mada ne bih bio zadovoljan ni da problem bude resen zamenom procesora, jer ako se ista moze pouzdano zakljuciti to je da su moduli razliciti, a to implicira da je jedan bolji, a drugi gori. a nisam za to platio. ;)

svako iskustvo i saveti su dobrodosli! :)

iskusniji ce lako da provale o kojoj se memoriji radi, pa i prodavcu, ali ih molim da to (bar za sada) ne pominju. prodavac do ovog trenutka nije uradio nista posebno ruzno (a da ja znam :d) i ne zelim da ih mesam u celu pricu. ovo je situacija u kojoj svako moze da se nadje i treba da se resi tako da bude fer za sve strane. cak i ako prodavac posegne za nekim niskim udarcima, tipa: indirektne sugestije da je u pitanju ploca (video bi da je njihova!), ili potegnu pitanje legalnosti instaliranog softvera... mis'im da, licencirani 3dmark05 se ne rusi na neduznim, savrseno ispravnim memorijama... :whip: njihovo je da probaju i njima ide na cast, al' mene to ne zanima sve dok moja prava nisu ozbiljno ugrozena.

inace, pod "prodavac" smatram kompletno osoblje s kojim sam imao kontakt tokom ovih nekoliko dana.

ps. trenutno mi je u masini par drugih modula, osetno jeftinijih i sve radi bez problema. znam da nije obavezno da skuplja memorija radi sa "krs plocom" (sto oni mogu svakako da kazu, stoga i pitanje broj 2), tj. da ne placas za kompatibilnost, nego za brzinu pre svega, al' opet... iznervira se malo covek... :)

pps. sorry za duzi post, al morao sam da ubacim sve bitne detalje. :)
 
Vidi, znas, ja sam imao problem sa jednim Kingston modulom, namucih se da nadjem gde je problem u sistemu, i konacno skontam da je mem, posto mi sve, bukvalno sve testove prolazila masina, jedino hotCPU tester, on je jedini prijavio gresku, ali ne na memoriji, nego u nekim algoritmima, mada to je bio dovoljan hint, sastavim ja jos jednu identicnu masinu, ona prodje hot cpu, posle sam prebacivao komponente, jednu po jednu, i jedino mi sa 1 modulom mem prijavi gresku, zamenim ga, masina super radi, posle ja posaljem na RMA memoriju, napisao sam dobar sastav, sa slikama, objasnjenjima, i oni mi vratili memoriju kao ispravnu, a u stvari isti taj modul koji sam im poslao, ugradio sam u drugu masinu, koja nije imala istu plocu kao one dve, masina do danas radi, proslo je pola godine... Zakljucak, nekompatibilnost memorije i ploce, zasto, pojma nemam, greska u proizvodnji i veruj mi, ni jedan prodavac ti nece prihvatiti reklamaciju dok se ne uveri da memorija stvarno nije ispravna, postoji i varijanta da proizvodjaci popravljaju memoriju, na fazon da zamene cip, ili zzakljucaju mem adresu, mada ne znam da li to neko kod nas radi, znam u stvari za blue star da to rade, jednom mi posali memoriju sa sarenim cipovima, 7 SMART i 1 Xelo, mislio sam da cu da umrem od smeha, vidi se sta je domace!!! :smoke:
 
Poslednja izmena:
ti si u startu kupio 2 identicna modula,pa stoga moraju tako da i ponasaju,a to nije slucaj...
memorija od 250evra mora raditi na svakoj ploci,a pogotovo na tvom modelu
poznato je da gold memory moze naci greske koje memtest propusti(i obrnuto naravno,ti programi nisu savrseni,zato i treba probati oba),pa im nije neki izgovor ako prolazi memtest da je 100% ispravno
pod 1 mislim da si u pravu(evidentno je posto se moduli na ponasaju jednako),a za 2 mislim da ne postoji apsolutni test stabilnosti,odn. masina koja to moze da utvrdi
njihov test kompjuter ne moze biti reper stabilnosti jer se ta memorija bas kupuje za plocu slicnu tvojoj,pitanje je da li memorija ima svrhu na nekoj drugoj platformi,stoga mislim da je tvoja masina daleko merodavnija da proceni ispravnost memorije
iz mog iskustva sa kupovinom u toj firmi ocekujem da ce ti izaci u susret bez trzavica,nemoj samo da se ponasas u skladu sa nick-om ;)
 
Mozda da probas neki drugi bios za dfi koji je optimizovan za tvoju memoriju...
 
amd_mad je napisao(la):
Zakljucak, nekompatibilnost memorije i ploce, zasto, pojma nemam, greska u proizvodnji i veruj mi, ni jedan prodavac ti nece prihvatiti reklamaciju dok se ne uveri da memorija stvarno nije ispravna, postoji i varijanta da proizvodjaci popravljaju memoriju, na fazon da zamene cip
pa to bi i razumeo, al' da oba rade. posto je mesovito smrdi na memoriju. :)
a opravku i ne uzimam u obzir! ;)

Perica_Barii je napisao(la):
ako ti nije previshe veliko cimanje odneses kuciste svoje u servis propustis testove ..pokazes to sto si i sam video i nece imati razloga da ti ne zamene memoriju (narocito ako si je kupio jos u paru)....ovo sve naravno pod pretpostavkom da je ploca ispravna...
to i jeste plan, jedino pravi problem ova "predpostavka". :) oni to nisu duzni da utvrdjuju, barem ne besplatno. valjda ce se i oni sloziti s mojom "ako radi jedan, mora i drugi i obrnuto" logikom i nece biti potrebe za bilo kakvim predpostavljanjem. jer onda cu je da "predpostavim" da njihova masina nije ispravna i tako mozemo doveka. ;)

Floyd je napisao(la):
iz mog iskustva sa kupovinom u toj firmi ocekujem da ce ti izaci u susret bez trzavica,nemoj samo da se ponasas u skladu sa nick-om ;)
ma jasno, sve je kulturno i fino i sa jedne i sa druge strane. :) eto samo taj mali izlet u vezi licenciranog softvera... al' valjda su ljudi razvili gard, ko zna ko ih i za sta smara po ceo dan...
mada, nisam bas toliko platio memaru (2x512). koji euro nize... videcemo do kraja dal smo mislili na istu firmu. :d
 
Bad MF je napisao(la):
Mozda da probas neki drugi bios za dfi koji je optimizovan za tvoju memoriju...
ne bih s tim da se zezam, jos na kraju da ispadne da sam neki moder! :d
za bios vazi isto sto i za procesor: u sustini mi ne odgovara da resim ovo na bilo koji drugi nacin sem da zamenim memoriju. razumem ja da to mozda i moze da se sredi zamenom ploce ili bilo cega drugog, ali ostaje da je jedan modul slabiji od drugog, a to je nedopustivo, posebno za ovu memoriju...
 
meni je takodje pao na pamet bios optimizovan za tu memoriju,ali sam ipak odustao od predloga jer 2 modula ne rade identicno ,a kupljena su bas zbog toga sto treba da se jednako ponasaju,znaci cak i da su 100% ispravni ti moduli nemaju identicne mogucnosti a to je svrha takvog pakovanja....
mislimo na istu firmu sigurno,znam da je trenutno prilicno manje od 250€(nisam znao kad si je kupio,oko ove cifre se dugo vrtela)
 
Ako u tom servisu testiraju sa Memtestom86+ trazi da "vrte" samo 5. test od svih onih testova jedno 30-60min. Desava se da "pucaju" memorije samo u tom 5. testu, ali on relativno kratko traje pa ponekad i "protrci" bez gresaka, ali 30-60 minuta je sasvim dovoljno da se greske pojave.
Sretno sa reklamacijom!
P.S. probaj da zamenis mesta stanglicama memorije, ponekad pomaze.
 
samo da obavestim da se sve odlicno zavrsilo!
nije bilo potrebe za bilo kakvim diskusijama, ljudi iz imtela su se potrudili da nadju gresku i uspeli. nova memorija stize pocetkom sledece nedelje.
rezime - sve kulturno, fino, cimanja apsolutni minimum. i sve u izuzetno kratkom roku, daleko kracem od zakonskog. naravno, ako stvarno stigne pocetkom nedelje. ;)

all in all, sve pohvale za imtel!

inace, memorija u pitanju je corsair twinx 4400c25 (2x512) i predpostavljam da sam jedan od npr. 2 baxuza na celoj planeti! :d

hvala svima na savetima i podrsci! :beer:
 
Meni su zamenili u principu ispravnu Cors XMS500 memoriju koja nije htela da mi radi na 250 Mhz, ali je radila recimo na 247 Mhz. Uz neku sitnu doplatu dobio sam na 550 Mhz, koja mi radi bolje. Istina, memorija nije falicna, a ni ploca, medjutim postoji problem kompatibilnosti ploce i memorije, odnosno problem kako saradjuju ploca i memorija.
 
GoranM je napisao(la):
Ako u tom servisu testiraju sa Memtestom86+ trazi da "vrte" samo 5. test od svih onih testova jedno 30-60min. Desava se da "pucaju" memorije samo u tom 5. testu, ali on relativno kratko traje pa ponekad i "protrci" bez gresaka, ali 30-60 minuta je sasvim dovoljno da se greske pojave.
Sretno sa reklamacijom!
P.S. probaj da zamenis mesta stanglicama memorije, ponekad pomaze.
Obicno izbacuje greske na 5-om testu na 95-98 %.
 
i epilog:
dobio sam novi par pre vise od nedelju dana, al' rek'o prvo da se uverim da radi. :)
i ne da radi, nego sabija! cak mi deluje mnogo kvalitetnije uradjena i pri tome ne mislim samo na mnogo preciznije postavljene hladnjake. oni prosli su bili izmesteni ~2mm po visini jedan u odnosu na drugi...
samo nigde ne pise BP na pcb-u, kao kod prosle, tako da je moguce da nije vise brainpower... al' nema veze, kao sto rekoh, radi k'o sat. na kol'ko tacno MHz javicu kad zamenim box cooler. ;)

hvala svima na pomoci!
 
i poslednja epizoda:

pre neki dan jedan modul je totalno otkazao, odneo sam memoriju u imtel servis, momak je na licu mesta probao, napisao neku cediljucu i rekao da idem dole u maloprodaju.

ja pomislio da im nije tu RMA lik pa ce u maloprodaji da zavrse papire oko reklamacije kad decko otvara kasu i hvata se za pare! posle godinu i po dana!

e to je usluga kakvoj svi treba da teze! svaka im cast!

posle svakojakih iskustava coveku bude meltene neprijatno kad se prema njemu ponasaju NORMALNO. ubi nas ova zemlja i mentalitet...
 
@Bahati [SiD] ti bas imas "srece" s memorijom, sto se tice Imtela stvarno sam cuo iz price da imaju izuzetno korektan odnos prema kupcima, na licnoj kozi nisam osetio da ne baksuziram ali jos nijedan komad hardvera uzet od njih nije zakazao. :)
 
Imao sam memoriju Kingston HyperX 2x512/675 ddr2 i jedan modul je odbijao da radi na plocama koje su podrzavale brzinu 667Mhz i vise (sistem se uopste nije mogao pokrenuti) dok je na plocama do 533Mhz radio ok! Ljudi iz Pakoma su bili korektni i zamenili oba modula posto su bili "in pair" i sada sve radi kako treba!
 
Vidim da ste svi zadovoljni kad su reklamacije modula u pitanju.Lepo.
Inache kad bahati pomenu "prava":
odneseh module u prodavnicu sa fiskalnim rachunom i garancijom na reklamaciju.Dobijesh priznanicu tj.zapisnik o primopredaji i chekash.Posle 8 dana moraju da te obaveste shta su preduzeli nakon lichne provere.Ako ne mogu da utvrde o chemu je rech duzni su potom da poshalju na servis.U naknadnom roku od 15 dana moraju preduzeti mere kad je u pitanju predmetna reklamacija.Npr.servis je doneo misljenje da su moduli ispravni i udario pechat na nalaz.I tu je kraj.Nema vishe reklamacije.Mozesh da se slikash osim ako necesh da pokrecesh parnicu za module od 250eu.
E sad,Imtel je postupio mimo zakona u korist @Bahatog i to je deo njihove poslovne politike.Lepo.
@staronsky::D
chachkao si ti te module garant a u saradnji sa Ecomax-om.:D
 
Nazad
Vrh Dno